JAREK
Konserwacja napędu
#90
Posted 05 March 2009 - 19:58
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#93
Posted 06 March 2009 - 09:19
Szukając na allegro jakiegoś smaru do łańcuchu znalazłem Rohloff'a kilka osób na forum polecało jestem do niego przekonany jednak znalazłem jeszcze coś takiego Shimano i czy ktoś z niego korzystał ?
Co do Rolofa - jest bardzo gęsty i ciężko sie nakłada.
Tańszy i minimalnie rzadszy jest smar WELDTITE.
dotychczas stosowałem zarówno sobie jak i usługowo tylko FL, od roku daje tylko W i jest super, mówiąc o smarze do warunków mokrych itd uniwersalnych.
Smar-olej Shimano do łańcuchów jest rzadszy sporo, i raczej nadaje sie do częstszego użytku zwłąszcza w cieższych warukach nie daje rady, powiedzmy że jest taki sobie uniwersalny turystyczny.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#95
Posted 06 March 2009 - 20:30
Bez przyrządu ciezko określić, porównanie z nowym łańcuchem - można takze to określić, stara metoda była takze taka że sprwadzało się wydłużenie łańcucha : łańcuch był na najwiekszeym blacie z przodu i palcami ciągnęło sie łańcuch do przodu patrząc na odchylenie go- szczelinę między łańcuchem a zębatkami.
Niestety ta metoda jest raczej zawodna bo jeżeli mamy zębatki na blacie podtarte lub wyżłobione to pomiar taki jest niemiarodajny.
Z przyrządem także pomiar jest problematyczny, gdzyz jeżeli wskażnik wpadnie nam w łańcuch to wtedy jest on juz w takim stanie że tylko śmietnik, a kasete z tyłu mozemy mieć już podjechaną.
Myśle że poniary w stosunku do łańcucha nowego byłyby lepsze, albo po prostu po pewnym przebiegu wymieniamy na nowy i tak wkółko , np, co tysiąc km.
Tzw, specjaliści czują łańcuch w rękach i po luzach na sworzniach i ich kształcie - robią się wklęsłe baryłki.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#96
Posted 06 March 2009 - 22:07
#97
Posted 07 March 2009 - 20:12
Niekoniecznie kury :-) znam takich co sypiają na częściach Camp i Durace hehehe.Spike, wiesz jak to jest z ręcami. Najlepiej kury macać. Albo przyrząd albo suwmiarka. Ale nawet po zmierzeniu różnie bywa, bo jak sam piszesz dużo zależy od stanu kasety i korby. Jak idą też do wymiany, to można nawet na wyciągniętym łańcuchu zrobić jeszcze parę tysięcy. pozdr
Panowie, przyrzad kosztuje śmieszne grosze.
Poza tym prawidłowy pomiar jest tylko jak mamy super wyczyszcony łańcuch, to dla przypomnienia, każde zabrudzenie wewnątrz tulejek zakłamuje pomiar prawidłowy.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#99
Posted 08 March 2009 - 09:08
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo


