Pan Johan lepiej niech się jednak juz nie wypowiada

Napisano 10 wrzesień 2013 - 12:02
Napisano 10 wrzesień 2013 - 12:50
Przy całym szacunku - ale pan Johann jednak się zna na realiach kolarstwa sportowego z najwyższej półki - o niebo lepiej od Ciebie czy mnie. Sprawy dopingowe - nijak się do tego mają, to że był oszustem i organizował doping nie ma żadnego związku z jego znajomością realiów technicznych zawodowego peletonu. Każdy kto jeździł na hamulcach szosowych i hydraulicznych tarczach - nie ma wątpliwości którymi hamulcami szybciej się rower zatrzyma; w przypadku kraksy ma to pewne znaczenie, bo najczęściej hamować trzeba bardzo mocno i szybko. Oczywiście to jest zastosowanie bardzo wąskie, dotyczące tylko jazdy w dużym, bardzo szybko jadącym peletonie, więc amatorów niewiele to interesuje.
Napisano 10 wrzesień 2013 - 13:33
Tego czy nie jeździł - zwyczajnie nie wiesz. Zresztą nie musiał na nich jeździć akurat w szosie by dojść do wniosku, że to dużo skuteczniejsze hamulce niż obręczowe szosowe; bo do takiego wniosku to dojdzie każdy kto używał hamulców szosowych i tarcz hydraulicznych. Twierdziłeś, że w zawodowym peletonie nikomu te hamulce pod względem bezpieczeństwa (w kontekście kraks) nie przeszkadzają - więc wrzuciłem opinię człowieka z serca peletonu, który uważa że takie hamulce wiele by w tej sprawie zmieniły, bo zwyczajnie są skuteczniejsze.
Napisano 10 wrzesień 2013 - 15:51
To ze są skuteczniejsze to wiadomo .
Poprostu uwazam ze ta wieksza skutecznosc jest niepotrzebna . Wypadki i tak będą i tarcze temu nie zapobiegną . To jest wyścig.
Sorki - ale jeśli dyskutujemy już o czysto sportowych zastosowaniach w wyścigach zawodowców (nijak się mających do jazdy amatorskiej jaką uprawia zdecydowana większość użytkowników tego forum, ale to już inna sprawa) - to Twoje zdanie (podobnie jak moje czy 1415chrisa) to nie jest to samo co zdanie Johana Bruyneela, jak chcesz rzeczowo polemizować z tą tezą w tym kontekście - to musisz jednak wrzucić jakąś opinię człowieka z doświadczeniem w takich wyścigach, bo Twoje stwierdzenie, że większa skuteczność jest w peletonie niepotrzebna - to jest guzik warte, bo nigdy w takich wyścigach o jakich mówił Bruyneel nie jeździłeś.
Napisano 12 wrzesień 2013 - 13:29
Sorki - ale jeśli dyskutujemy już o czysto sportowych zastosowaniach w wyścigach zawodowców (nijak się mających do jazdy amatorskiej jaką uprawia zdecydowana większość użytkowników tego forum, ale to już inna sprawa) - to Twoje zdanie (podobnie jak moje czy 1415chrisa) to nie jest to samo co zdanie Johana Bruyneela, jak chcesz rzeczowo polemizować z tą tezą w tym kontekście - to musisz jednak wrzucić jakąś opinię człowieka z doświadczeniem w takich wyścigach, bo Twoje stwierdzenie, że większa skuteczność jest w peletonie niepotrzebna - to jest guzik warte, bo nigdy w takich wyścigach o jakich mówił Bruyneel nie jeździłeś
Odpowiadam
Firma LW z którą pan Johan miał kontakt bo jak wiemy Lance używał ich wyrobów .
zainwestowała w lepszą powierzchnie hamowania nazywa się to meilenstein .
Nie potrzeba dysku .
Napisano 12 wrzesień 2013 - 13:53
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 12 wrzesień 2013 - 14:12
Mleko się już wylało :-P Jak zwykle zadecydują kupujący, bo już niejedna nowinka przepadła z braku popytu. Poza tym, ciężkie - się zrobi z karbonu, tytanu lub h... wie z czego. Siły skrętne - się zrobi po tarczy na kazde ramię i już :idea: Do niedawna ponoć nie było można otworzyć parasola w d.... Teraz ponoć japończycy, czy ruscy już to obeszli :roll: pozdr
Napisano 12 wrzesień 2013 - 14:30
Zapominasz o tym, że do bardzo wielu wypadków dochodzi np. z powodu zbyt późnego zauważenia przeszkody. W takich sytuacjach "jakość hamowania" nie ma nic do rzeczy, brakuje po prostu siły i bardzo szybkiej reakcji hamulca.
W przypadku klasycznej kolarskiej kraksy również siła hamulców na nic się zda, bo odstępy między kolarzami w peletonie są absurdalnie małe. Po prostu z punktu widzenia bezpieczeństwa jazda zwartym peletonem to istna głupota.
Gdy mówimy o ruchu samochodów zaleca się, aby odległość od poprzedzającego pojazdu wynosiła przynajmniej połowę prędkości (czyli przy 50 km/h powinno być 25 m). A ile wynosi w peletonie? Wystarczy obejrzeć kilka kraks kolarskich by zauważyć, że w większości przypadków kolarz z tyłu nie ma najmniejszej szansy wyhamować, gdy ten przed nim się wywraca.
http://www.youtube.c...h?v=3L2me3ZsSgo
Napisano 13 listopad 2013 - 07:27
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 13 listopad 2013 - 10:06
Po co tu się kłócić? Tarcze są skuteczniejsze.Ale czy potrzebne w szosie? O tym zadecydują konsumenci/zawodnicy.
Wszyscy pogrzebali żywcem np rowery mtb na kołach 26' a okazuje się że mają się nieźle i tak prędko nie znikną,o ile w ogóle kiedykolwiek znikną.
Póki są zwolennicy jednego i drugiego będzie dobrze.
Napisano 13 listopad 2013 - 10:26
To nie do końca tak.Dobrze, że to jeszcze niektórych dziwi. Prasa (przynajmniej ta normalna) nie jest przecież od tego, żeby promować producentów i ich produkty.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 13 listopad 2013 - 21:05
Przedstawię inny punkt widzenia Twojego przykładu: ;-)
200 zaprezentowanych rowerów to są właśnie wypadki samochodów (wszystkich), a 13 rowerów z tarczówkami to są wypadki samochodów ciężarowych. Dlaczego więc prasa pokazuje głównie wypadki ciężarówek?
Piszę to, bo rzeczywiście z prasy można wyczytać taki obraz, że tarczówki to od przyszłego roku będzie standard.
Napisano 13 listopad 2013 - 21:09
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?