Jump to content


Photo

Tarcze w szosie ?


2153 replies to this topic

#281 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 posts
  • Skądirlandia

Posted 10 September 2013 - 12:02

Tak , zapewne wejdą bo takia jest kolej rzeczy .
Pan Johan lepiej niech się jednak juz nie wypowiada :) , szkoda ze się nim zasugerowałes On zrobiił wystarczająco duzo dobrego dla kolarstwa . Niech sobie kupi motor tam bedzie mial i disc brake i silnik nie trzeba bedzie oszukiwać. Włączmy swoje myślenia , a ja poprostu uważam ze disc w kolarce w niczym mi nie pomoze a tylko utrodni .

#282 michal2

michal2
  • Użytkownik
  • 140 posts
  • SkądWarszawa

Posted 10 September 2013 - 12:50

Przy całym szacunku - ale pan Johann jednak się zna na realiach kolarstwa sportowego z najwyższej półki - o niebo lepiej od Ciebie czy mnie. Sprawy dopingowe - nijak się do tego mają, to że był oszustem i organizował doping nie ma żadnego związku z jego znajomością realiów technicznych zawodowego peletonu. Każdy kto jeździł na hamulcach szosowych i hydraulicznych tarczach - nie ma wątpliwości którymi hamulcami szybciej się rower zatrzyma; w przypadku kraksy ma to pewne znaczenie, bo najczęściej hamować trzeba bardzo mocno i szybko. Oczywiście to jest zastosowanie bardzo wąskie, dotyczące tylko jazdy w dużym, bardzo szybko jadącym peletonie, więc amatorów niewiele to interesuje.



#283 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 posts
  • Skądirlandia

Posted 10 September 2013 - 13:24

Tak zna sie lepiej , tyle ze o tarczach w szosie ma pojecie znikome , nigdy na nich nie jezdzil i jego team także . Nie ulegaj sugestią bo on zapewne uległ zresztą nie tylko tym .

#284 michal2

michal2
  • Użytkownik
  • 140 posts
  • SkądWarszawa

Posted 10 September 2013 - 13:33

Tego czy nie jeździł - zwyczajnie nie wiesz. Zresztą nie musiał na nich jeździć akurat w szosie by dojść do wniosku, że to dużo skuteczniejsze hamulce niż obręczowe szosowe; bo do takiego wniosku to dojdzie każdy kto używał hamulców szosowych i tarcz hydraulicznych. Twierdziłeś, że w zawodowym peletonie nikomu te hamulce pod względem bezpieczeństwa (w kontekście kraks) nie przeszkadzają - więc wrzuciłem opinię człowieka z serca peletonu, który uważa że takie hamulce wiele by w tej sprawie zmieniły, bo zwyczajnie są skuteczniejsze.



#285 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 10 September 2013 - 14:03

Jak jeden wijedzie drugiemu rozgrzaną tarczą w łydę to się skończy bezpieczeństwo. Tyle, że piękna rana cięnta zdezyfekuje się na miejscu ;)

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#286 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 posts
  • Skądirlandia

Posted 10 September 2013 - 14:18

To ze są skuteczniejsze to wiadomo .
Poprostu uwazam ze ta wieksza skutecznosc jest niepotrzebna . Wypadki i tak będą i tarcze temu nie zapobiegną . To jest wyścig.

#287 michal2

michal2
  • Użytkownik
  • 140 posts
  • SkądWarszawa

Posted 10 September 2013 - 15:51

To ze są skuteczniejsze to wiadomo .
Poprostu uwazam ze ta wieksza skutecznosc jest niepotrzebna . Wypadki i tak będą i tarcze temu nie zapobiegną . To jest wyścig.

 

 

Sorki - ale jeśli dyskutujemy już o czysto sportowych zastosowaniach w wyścigach zawodowców (nijak się mających do jazdy amatorskiej jaką uprawia zdecydowana większość użytkowników tego forum, ale to już inna sprawa) - to Twoje zdanie (podobnie jak moje czy 1415chrisa) to nie jest to samo co zdanie Johana Bruyneela, jak chcesz rzeczowo polemizować z tą tezą w tym kontekście - to musisz jednak wrzucić jakąś opinię człowieka z doświadczeniem w takich wyścigach, bo Twoje stwierdzenie, że większa skuteczność  jest w peletonie niepotrzebna - to jest guzik warte, bo nigdy w takich wyścigach o jakich mówił Bruyneel nie jeździłeś.



#288 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 posts
  • Skądirlandia

Posted 12 September 2013 - 13:29

Sorki - ale jeśli dyskutujemy już o czysto sportowych zastosowaniach w wyścigach zawodowców (nijak się mających do jazdy amatorskiej jaką uprawia zdecydowana większość użytkowników tego forum, ale to już inna sprawa) - to Twoje zdanie (podobnie jak moje czy 1415chrisa) to nie jest to samo co zdanie Johana Bruyneela, jak chcesz rzeczowo polemizować z tą tezą w tym kontekście - to musisz jednak wrzucić jakąś opinię człowieka z doświadczeniem w takich wyścigach, bo Twoje stwierdzenie, że większa skuteczność  jest w peletonie niepotrzebna - to jest guzik warte, bo nigdy w takich wyścigach o jakich mówił Bruyneel nie jeździłeś

Odpowiadam

Firma LW z którą pan Johan miał kontakt bo jak wiemy Lance używał ich wyrobów .

zainwestowała w lepszą powierzchnie hamowania nazywa się to meilenstein .

Nie potrzeba dysku .



#289 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,631 posts
  • SkądSzczecin

Posted 12 September 2013 - 13:53

W ramach ciekawostki: w najnowszym katalogu Shimano na rok 2014 hamulce hydrauliczne przedstawiono w sekcji poświęconej osprzętowi do kolarstwa przełajowego, a NIE szosowego. Myślę, że to dość jasna deklaracja z ich strony, przynajmniej na najbliższy sezon.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#290 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2,254 posts
  • Skądkrakow

Posted 12 September 2013 - 14:12

Mleko się już wylało :-P  Jak zwykle zadecydują kupujący, bo już niejedna nowinka przepadła z braku popytu. Poza tym, ciężkie - się zrobi z karbonu, tytanu lub h... wie z czego. Siły skrętne - się zrobi po tarczy na kazde ramię i już :idea:  Do niedawna ponoć nie było można otworzyć parasola w d.... Teraz ponoć japończycy, czy ruscy już to obeszli :roll:   pozdr



#291 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 12 September 2013 - 14:30

Zapominasz o tym, że do bardzo wielu wypadków dochodzi np. z powodu zbyt późnego zauważenia przeszkody. W takich sytuacjach "jakość hamowania" nie ma nic do rzeczy, brakuje po prostu siły i bardzo szybkiej reakcji hamulca.

W przypadku klasycznej kolarskiej kraksy również siła hamulców na nic się zda, bo odstępy między kolarzami w peletonie są absurdalnie małe. Po prostu z punktu widzenia bezpieczeństwa jazda zwartym peletonem to istna głupota.

Gdy mówimy o ruchu samochodów zaleca się, aby odległość od poprzedzającego pojazdu wynosiła przynajmniej połowę prędkości (czyli przy 50 km/h powinno być 25 m). A ile wynosi w peletonie? Wystarczy obejrzeć kilka kraks kolarskich by zauważyć, że w większości przypadków kolarz z tyłu nie ma najmniejszej szansy wyhamować, gdy ten przed nim się wywraca.

http://www.youtube.c...h?v=3L2me3ZsSgo



#292 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 12 September 2013 - 15:58

Jak wiadomo lemondki do peletonu nie wpuszczono.

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#293 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 12 November 2013 - 21:59

Oglądam sobie Superprestige i kiepsko tam z tymi zbawiennymi tarczami.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#294 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 posts
  • Skądirlandia

Posted 13 November 2013 - 01:36

Na ost eurobike zaprezentowano zaledwie 13 modeli szosowek z tarczami a rowerow bylo ponad 200 . W prasie tematycznej natomiast przedstawia sie sprawę tak jakby juz same szosówki z tarczami robili.

#295 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,631 posts
  • SkądSzczecin

Posted 13 November 2013 - 07:27

Dziwi to Ciebie? Bo mnie wcale. Tak samo prasa nie pisze dziś zbyt chętnie o rowerach aluminiowych ani o modelach na osprzęcie Sora.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#296 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 13 November 2013 - 07:44

Dobrze, że to jeszcze niektórych dziwi. Prasa (przynajmniej ta normalna) nie jest przecież od tego, żeby promować producentów i ich produkty.



#297 87Tomasz

87Tomasz
  • Użytkownik
  • 280 posts
  • SkądMrzeżyno

Posted 13 November 2013 - 10:06

Po co tu się kłócić? Tarcze są skuteczniejsze.Ale czy potrzebne w szosie? O tym zadecydują konsumenci/zawodnicy.

Wszyscy pogrzebali żywcem np rowery mtb na kołach 26' a okazuje się że mają się nieźle i tak prędko nie znikną,o ile w ogóle kiedykolwiek znikną.

Póki są zwolennicy jednego i drugiego będzie dobrze.



#298 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,631 posts
  • SkądSzczecin

Posted 13 November 2013 - 10:26

Dobrze, że to jeszcze niektórych dziwi. Prasa (przynajmniej ta normalna) nie jest przecież od tego, żeby promować producentów i ich produkty.

To nie do końca tak.

Podam Tobie inny przykład: prasa pisze codziennie o wypadkach na drogach, ale nie pisze o ludziach, którzy dojechali do domu czy pracy pomyślnie. Czy to Ciebie dziwi? Bo mnie nie - nie żebym jarał się wypadkami, ale gdybym miał czytać o tym, że Kowalski i Nowak po raz 7076. dojechali pomyślnie do pracy, padłbym z nudów po 2 stronach i nigdy więcej takiej gazety nie kupił :)

Z tego samego powodu prasa pisze o innowacjach i rzeczach nowych, bo o kolejnych odgrzanych kotletach mało kto chce czytać.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#299 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 13 November 2013 - 21:05

Przedstawię inny punkt widzenia Twojego przykładu:  ;-)

200 zaprezentowanych rowerów to są właśnie wypadki samochodów (wszystkich), a 13 rowerów z tarczówkami to są wypadki samochodów ciężarowych. Dlaczego więc prasa pokazuje głównie wypadki ciężarówek?

Piszę to, bo rzeczywiście z prasy można wyczytać taki obraz, że tarczówki to od przyszłego roku będzie standard.


  • danielasu2 likes this

#300 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,631 posts
  • SkądSzczecin

Posted 13 November 2013 - 21:09

187 z 200 rowerów to żadne wypadki - to szara codzienność, która od dawna jest taka sama, więc nie warto o niej gadać ;) Czy to Ciebie naprawdę dziwi, że prasa pisze właśnie o zmianach i nowościach?

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Reply to this topic