Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tarcze w szosie ?


2153 odpowiedzi w tym temacie

#1361 jareczek

jareczek
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 27 październik 2018 - 09:42

Ja długo się zastanawiałem czy brać tarcze czy tradycyjne . Z tradycyjnymi rower zdecydowanie tańszy i lżejszy , ale po jeździe testowej tarcza wygrała 😉

#1362 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 27 październik 2018 - 09:49

Klocki może i ok, sprawdź obręcze. Klocki to 30zł, a obręcze 300, 500, 800, 2500. Tu jest ból największy. W tarczach wymiana klocków to ok. 70/80zł, podobnie stoją same tarcze, które w jeździe szosowej przeżyją chyba sam rower

 

To jest niewątpliwy argument. Uważam jednak, że jeszcze długo, każdy model roweru szosowego, powinien być dostępny w dwóch wersjach hamulców. To rynek powinien decydować, a nie agresywna polityka biznesowa największych producentów...



#1363 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 27 październik 2018 - 12:24

99% kupujących szosówki po pierwszym kontakcie "tarcze vs obręczówki" zostanie przy tarczach. Za 5 lat obręczówki będą dla hipsterki i retro-maniaków.



#1364 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2204 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 październik 2018 - 15:40

Ja się cieszę że załapałem się na hamulce obręczowe zarówno w MTB jak i w szosie. Przynajmniej mogłem wyrobić sobie własne zdanie na ten temat :)

Ostatnia ostoja v-brake to rower szanownej małżonki.

#1365 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 październik 2018 - 15:46

@Omen tutaj to nie wiem, raczej wygląda na to, że już wszystkie endruanski są tarczowe i wg mnie to jest ok. Z aero to się nie wypowiadam bo to nie dla mnie rowery, ale ten nowy Spec Venge jest póki co tylko na tarcze, nie wiem jak inni. To jest dość kontrowersyjne mimo wszystko bo to rower na płaskie tereny raczej. Co do tych najlżejszych to obstawiam jeszcze długo rimbrejki pożyją i ok. Coraz częściej mam chętkę na taką Emondkę SLR poprzednią generację 5.5kg :) tak żeby zobaczyć choć jeden sezon zobaczyć jak się jeździ na takim lekkim rowerrku. A wiadomo, że z dyskami to nie będzie to. 

 

Natomiast części zamienne, koła, będą jeszcze dłuuuugo długo. Tak jak 6-rzędowe wolnobiegi, które powinny były umrzeć śmiercią naturalną dekadę temu. 



#1366 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 28 październik 2018 - 17:54

Mieliśmy na stanie jedną sztukę slr10.
Ujeżdżał ją zawodnik 70 kilo.
Na odstrzał poszły na starcie koła Tune i opony, owijka i siodło. Wg pilota koła były nieużywalne. Opony do jazdy się nie nadawały (Vittoria chrono).
Owijka spoko jeśli nie potrzebujesz jej mieć ;)
Siodło- kwestia preferencji.
Rower utył znacznie na starcie. W konfiguracji fabrycznej dla rozmiaru 56 był cięższy niż deklarowane 4.76.
Z podmianami (nowe komponenty nadal były z grupy lekkich).
Waga pokazywała kilogram więcej, okolice 5.8.
Obecnie slr jest jako 9 i należy przyjąć że realnie będzie trochę ponad 6 wersja bez tarcz.

#1367 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 28 październik 2018 - 18:03

Koła mogą być na rynku ale...
Może się okazać że kupisz tego slr i padnie.
Gwarancja ok - dożywocie.
Jednak jeśli wymiana będzie po okresie dłuższym niż 5 lat od zakupu a Trek będzie miał w ofercie tego rocznika tylko wersję pod tarcze (brak zapasu innej wersji) to będziesz musiał się utarczowić- firma nie będzie musiała zapewnić zestawu nowych komponentów kompatybilnych z ramą.
Jeśli planujesz pozostać z obręczowymi heblami to musisz popsuć Emondę wcześniej ;)

#1368 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 październik 2018 - 22:27

a spoko tak tylko sobie gdybam, kiedyś może się rzucę na taki wynalazek jak znajdę jakąś okazję 

co to znaczy, że koła Tune były nieużywalne? taki producent, takie drogie koła...

pytam bo się zastanawiam czy by nie złożyć na kolejny sezon kół pod tarcze/oponkę, takich ~1200g. Obręcze chinole (rydzyk fizyk), szprychy CX Ray 2, piasty Tune właśnie albo extralight. 



#1369 Severian

Severian
  • Użytkownik
  • 148 postów

Napisano 01 listopad 2018 - 08:07

Co sądzicie o Giancie i ich pomyśle by w defy montować tarcze 140 mm ?Nie za mało trochę?Chyba to jedyny producent,który montuje takie tarcze w rowerach ze średniej półki.



#1370 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 01 listopad 2018 - 09:00

160tki z przodu w rowerze 8kg i mniej wymagają sporego wyczucia żeby w naglej sytuacji nie wylecieć przez kiere :) 140tka o ile ma dużą powierzchnie hamowania jest ok

#1371 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1726 postów
  • SkądLublin

Napisano 01 listopad 2018 - 18:27

160tki z przodu w rowerze 8kg i mniej wymagają sporego wyczucia żeby w naglej sytuacji nie wylecieć przez kiere :)

 

Pierwsze słyszę. Już nawet nie będę wspominał że waga roweru w zestawieniu z wagą osobnika na nim siedzącego odgrywa marginalne znaczenie. 


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#1372 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 01 listopad 2018 - 18:43

cóż, doświadczenie ;)



#1373 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1726 postów
  • SkądLublin

Napisano 01 listopad 2018 - 18:45

Co chcesz przez to powiedzieć?


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#1374 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 01 listopad 2018 - 18:51

pojeździłem na rozmaitych bajkach z rozmaitymi tarczami i takie moje wnioski.. ja tego nie wydumałem bo mi z wzoru jakiegoś wyszło, tylko faktycznie doświadczyłem :)



#1375 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1726 postów
  • SkądLublin

Napisano 01 listopad 2018 - 19:00

Chciałbym zobaczyć chociaż oznaki tego że hamując z 40 km/h na płaskim odcinku można wylecieć przez kierownicę. Moje doświadczenie jest nieco odmienne. 


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#1376 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3146 postów

Napisano 01 listopad 2018 - 19:52

W obu rowerach mam tarcze 160 z przodu i z tyłu. 140 bym nie chciał, ewentualnie zaakceptowałbym z tyłu, ale niechętnie.

#1377 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 01 listopad 2018 - 20:35

Szczegolnie w szosie, jak sa te same wielkosci tarcz, to albo z przodu jest za mala albo ta z tylu jest za duza ;)

#1378 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 01 listopad 2018 - 20:54

W szosce mam 203 z przodu i 160 z tyłu.


  • cauchy lubi to

#1379 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 01 listopad 2018 - 21:17

:D


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1380 Severian

Severian
  • Użytkownik
  • 148 postów

Napisano 02 listopad 2018 - 17:35

160tki z przodu w rowerze 8kg i mniej wymagają sporego wyczucia żeby w naglej sytuacji nie wylecieć przez kiere :)

 

8kg plus moje 80kg .Spokojnie mogę sobie wyobrazić awaryjne hamowanie z 60 km/h,które skończy się spaleniem tego icetecha od shimano.Miałem nadzieję,że ktoś akurat jeździ na takich małych tarczach.No przecież ktoś te gianty kupuje.





Dodaj odpowiedź