Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tarcze w szosie ?


2153 odpowiedzi w tym temacie

#1321 Nath_147

Nath_147
  • Użytkownik
  • 11 postów

Napisano 05 wrzesień 2018 - 07:22

A na vuelcie i tak z nich korzysta co 5 albo nawet co 10 kolarz.

Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka



#1322 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • SkądKatowice

Napisano 05 wrzesień 2018 - 08:15

A na vuelcie i tak z nich korzysta co 5 albo nawet co 10 kolarz.

 

A za rok co drugi, a za dwa lata wszyscy. Teamy mają może kilka metrów sześciennych sprzętu, ale nawet dla nich jest to raczej trudna do łyknięcia zmiana jeżeli zrobić ją na raz.



#1323 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1429 postów

Napisano 05 wrzesień 2018 - 09:02

Ciekawą sprawę można było też zaobserwować wczoraj na Tour of Britain - Jungels jechał na rowerze z tarczówkami, a rozprowadzony przez niego Alaphilippe z klasycznymi hamulcami, więc na ten moment to raczej kwestia wygody lub przyzwyczajenia. 



#1324 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 05 wrzesień 2018 - 11:10

Ciekawą sprawę można było też zaobserwować wczoraj na Tour of Britain - Jungels jechał na rowerze z tarczówkami, a rozprowadzony przez niego Alaphilippe z klasycznymi hamulcami, więc na ten moment to raczej kwestia wygody lub przyzwyczajenia.


Przyzwyczajenia to jedno, ale Jungels jedzie na Venge ktory jest tylko na tarczach a Alaphilipe na Tarmacu, a poniewaz Alaphilipe to typowy goral wiec jezdzi na tym co najlzejsze :)

#1325 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2922 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 wrzesień 2018 - 11:25

przecież tarmac na dyskach waży 6.8kg z pedałami, akurat tyle co każe UCI, więc nie jest to argument



#1326 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 05 wrzesień 2018 - 11:54

przecież tarmac na dyskach waży 6.8kg z pedałami, akurat tyle co każe UCI, więc nie jest to argument


Ale tylko ultralight, a malowane juz ida w 7 z malym haczykiem, a na obreczowkach „malowanych” jest lzejszy

#1327 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • SkądKatowice

Napisano 05 wrzesień 2018 - 12:24

I ma to dla prozaka jakie znaczenie?



#1328 przegibek

przegibek
  • Użytkownik
  • 260 postów

Napisano 05 wrzesień 2018 - 12:36

no może coś przeoczyłem, ale widzicie o co mi chodzi :) nadchodzi zmierzch klasycznych hamulców, podejrzewam, że lata 20s zaczną się już bez vbrakeów

 

Sugerujesz że dotychczasowe szosowe hamulce obręczowe to v-brake?! :)))



#1329 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 05 wrzesień 2018 - 14:51

W mtb znalezienie obecnie ramy pod koła 29 cali i v-ki graniczy z cudem, podobnie z widelcami. Jedynie w najtańszych gotowych rowerach widać jeszcze takie hamulce, ale już nawet za 1600 zł da się kupić cały rower na hydraulicznych tarczówkach.

Ja chciałbym mieć mimo wszystko wybór. 



#1330 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2922 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 wrzesień 2018 - 15:48

Tyle, że w MTB to jest od lat standard, a w szosie wchodzi od niedawna i do tej pory producenci podchodzili do tego jak pies do jeża, bo nikt nie wiedział jak środowisko zareaguje i w którą stronę to się potoczy. A teraz gdy są już opracowane standardy (flat mount, adopcja sztywnych osi) to galopuje na łeb na szyję.

 

Szkoda tylko, że ciągle mało lekkich kół pod tarcze. A nieraz żeby znaleźć u danego producenta model pod tarcze trzeba się nieźle naszukać. Mało jest szukajek po typie hamulca. Może w przyszłym roku to się zmieni i się producenci kopsną z fajnymi kołami w normalnych cenach a nie za milion pińcet sto dziewińcet. 



#1331 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 postów

Napisano 05 wrzesień 2018 - 16:17

Może będzie jak w MTB, że kiedyś waga była ważna, a teraz są 29" plusowe kloce ;)

#1332 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 05 wrzesień 2018 - 16:22

MTB, to wszystko od XC do Downhillu, więc może sprecyzuj o którą dyscyplinę ci chodzi.



#1333 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 888 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 05 wrzesień 2018 - 22:20

W XC cały czas waga jest ważna. Aczkolwiek wraz z coraz trudniejszymi trasami wzrasta tam popularność rowerów full suspension (100mm/100mm). Waga tych "kloców" w topowych specyfikacjach schodzi w okolice 9kg.

Generalnie waga nie gra takiej roli jak się wielu wydaje, ale opony 29+ do XC raczej nie wejdą nigdy xD

 

Tarcze w szosie? Jak najbardziej na tak, ale może za 4-5 lat, jak faktycznie klamko manetki będą wszystkie w fajnej - kompaktowej wielkości. W dodatku wszystkie rowery zostaną pod to projektowane, a nie tylko "dokładane" jak w 90% jest obecnie. Temat z pewnością się rozwinie, to tylko kwestia czasu. Tarczówki są lepsze pod wieloma względami, a pomijając estetykę, to niedługo nie będzie żadnych minusów.



#1334 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3195 postów

Napisano 06 wrzesień 2018 - 07:37

Te "90 %" i "dokładanie"to jest oczywiście bajka: wiele firm wypuszcza całe serie rowerów (szczególnie gran fondo) wyłącznie z hamulcami tarczowymi więc siłą rzeczy  ramy są wyłącznie pod ten typ hamulców projektowane.

A jakie konkretnie -poza wagą  i tak subiektywną sprawą jak wygląd- są obecnie minusy, których "niedlugo nie będzie"?

 

 


  • Marcin321 lubi to

#1335 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 888 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 06 wrzesień 2018 - 11:55

No własnie, nie ma praktycznie żadnych minusów, poza wspominanymi kwestiami estetycznymi samych hamulców, klamko manetek oraz wagi. Dodatkowo można jeszcze doliczyć "wolniejszą" wymianę koła w przypadku hamulców tarczowych.
Generalnie dla mnie amatora, poza ceną, to na ten moment nie ma dla mnie minusów :).

 

Ramy tylko pod tarcze traktowałbym jako nowość. Głównie przodujące marki na razie dysponują takimi rowerami, a wiele zaprezentowało takie modele na sezon 2019 (przykładowo cannondale czy spec w przypadku swoich rowerów aero).



#1336 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2922 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 wrzesień 2018 - 12:09

Mimo wszystko trochę upierdliwe w serwisie. Zalewanie, odpowietrzanie, chcesz zmienić zaciski, kierownicę z wewn. prowadzeniem, klamki - trzeba wszystko od nowa robić i regulować.



#1337 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 06 wrzesień 2018 - 12:28

niekoniecznie... osobiście jak tylko wyjdzie nowy ritchey na tarcze to przekładam obecny osprzęt, do tego mechaniczne zaciski TRP Spyre i wszystko gra. Regulacja jedną baryłką w przypadku gdy po wymianie koła trą zaciski. Tyle w temacie


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#1338 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2922 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 wrzesień 2018 - 12:31

Jeździłem 1.5 sezonu na mechanicznych tarczach i ich jedyny plus w stosunku do zwykłych hampli jest taki że nie zużywają obręczy. Niestety cała kultura pracy nijak się ma do hudrauliki. To jest półśrodek, którego wg mnie nie powinno już być w przyszłym sezonie. 



#1339 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 06 wrzesień 2018 - 12:45

Jeździłem 1.5 sezonu na mechanicznych tarczach i ich jedyny plus w stosunku do zwykłych hampli jest taki że nie zużywają obręczy. Niestety cała kultura pracy nijak się ma do hudrauliki. To jest półśrodek, którego wg mnie nie powinno już być w przyszłym sezonie. 

 

To pewnie kwestia wymagań. Mechaniki mam od 4 lat w przełaju i złego słowa nie mogę powiedzieć. Może to też kwestia dobrych tarcz, klocków i linek.


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#1340 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądKrak/Inwałd

Napisano 06 wrzesień 2018 - 14:44

Ja nie wiem czego to kwestia, ale doświadczenia mam jakie mam, obręczówki ustawisz byle jak i działają, nie martwisz się o krzywe tarcze, o odpowietrzanie, o piszczenie etc. itp. Niższa waga w zestawie. Po prostu są niskie wymagania co do obsługi.

 

Dla mnie podstawowy argument za tarczami to ofc lepsze hamowanie w deszczu i możliwość wsadzenia szerszej oponki(ofc w zależności od tego jaka jest pozostała konstrukcja roweru). A że w deszczu na obręczach alu nie ma tragedii, a jak leje to po prostu jeżdżę też ostrożniej, to jakoś mi niespecjalnie zależy. Nawet w góralu wolałem dobre V-ki niż tarcze :).





Dodaj odpowiedź