Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tarcze w szosie ?


2153 odpowiedzi w tym temacie

#1341 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądKrak/Inwałd

Napisano 06 wrzesień 2018 - 14:44

Ja nie wiem czego to kwestia, ale doświadczenia mam jakie mam, obręczówki ustawisz byle jak i działają, nie martwisz się o krzywe tarcze, o odpowietrzanie, o piszczenie etc. itp. Niższa waga w zestawie. Po prostu są niskie wymagania co do obsługi.

 

Dla mnie podstawowy argument za tarczami to ofc lepsze hamowanie w deszczu i możliwość wsadzenia szerszej oponki(ofc w zależności od tego jaka jest pozostała konstrukcja roweru). A że w deszczu na obręczach alu nie ma tragedii, a jak leje to po prostu jeżdżę też ostrożniej, to jakoś mi niespecjalnie zależy. Nawet w góralu wolałem dobre V-ki niż tarcze mimo że jeżdże po beskidach i raz przy zjeździe z Żaru w deszczu załatwiłem całe klocki ;). Ale co kto woli to nie jest jakiś dealbreaker i jakby była dobra cena i fajny rower to bym brał na tarczach.



#1342 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 28 wrzesień 2018 - 11:38

Witam

Od kilku tygodni jeżdżę na tarczach i kilka moich spostrzeżeń.

Mam ramę pod standardowe QR i nic mi nie ociera, trzeba tylko precyzyjnie wpinać koło. 

Jakby ktoś potrzebował takiej mieszanki to mam klamki R8020, przewody BH90 i zaciski MTB z grupy SLX post mount, wszystko to działa bardzo dobrze. Trzeba tylko dokupić ciężko dostępne śruby do podłączenia klamki ponieważ nie ma gotowych zestawów w których byłaby z jednej strony śruba M9 do nowej klamki Ultegry, a z drugiej podłączenie typu banjo typowe dla MTB. Modulacja na żywicznych klockach bardzo dobra, natomiast maksymalna siła na tarczach 140 mm nie satysfakcjonuje mnie do końca i mam zamiar założyć metaliczne klocki. 



#1343 Mediana

Mediana
  • Użytkownik
  • 410 postów
  • SkądLublin

Napisano 28 wrzesień 2018 - 14:00

Jeszcze nie wiem "jak tarcze w w szosie", mam pełną Ultegrę ze sztywnymi osiami :) - jeszcze nie jeździłem na nowym rowerze. :)

M...


Merida Scultura Disc 6000 - Black  Power :)


#1344 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2882 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 październik 2018 - 09:01

Elo, pokrewny temat ale z nieco innej beczki.

Tak sobie patrzę ceny endurance karbonowe z hydrauliką i myślałem, że za 5-6k spokojnie się znajdzie jakiś najtańszy na tiagrze. Okazuje się, że najtańsze są blisko 10k, a za 5k to jedynie alu i hamulce tarczowe mechaniczne! rety masakra :o

 

Dla porównania solidny rower na Sorze, z rimbrejkami, alu można mieć już za ok. 3k. To w cenie 5k już myślałem, że ta Tiagra hydrauliczna już będzie, a tu klops.. 



#1345 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 387 postów

Napisano 24 październik 2018 - 12:39

Same klamki to ponad 1000zł, a gdzie jeszcze zaciski itd.

#1346 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2882 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 październik 2018 - 12:47

no z takimi cenami w najniższych grupach to tarcze jeszcze długo nie będą aż tak popularne w podstawowych modelach :(



#1347 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 24 październik 2018 - 13:17

Raczej: hydraulika nie będzie. Tarcze już są.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1348 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 24 październik 2018 - 13:21

Do niedawna jeszcze trochę się wahałem,ale ostatecznie podjąłem decyzję, że definitywnie rezygnuję z "obręczówek" i roweru z takimi

hamulcami już nie kupię i chyba nawet sprzedam swoją Meridę, bo i tak stoi i się kurzy - wolę jeżdzić rowerem z tarczami.


  • Mediana lubi to

#1349 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2882 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 październik 2018 - 14:09

hmm a ja nie wiem jeszcze. jak jest sucho, piękna pogoda i na teren mazowiecki to obręczówki nie są złe, minusy są bo nie ten feeling i obręcz się zużywa, ale to do przeżycia, ludzie tak jeździli dziesiątki lat, a 350g mniej



#1350 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 24 październik 2018 - 15:52

350 gramów mniej ale nie przy tej samej cenie rowerów.



#1351 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2882 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 październik 2018 - 16:02

ja już na cenę nie patrzę aż tak mocno, w segmencie SLR/Sworks itp. to już nie ma takiego znaczenia :D


  • lupus lubi to

#1352 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 24 październik 2018 - 16:04

Jeśli cena nie gra roli to tarcze wygrywają.



#1353 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 24 październik 2018 - 18:41

Elo, pokrewny temat ale z nieco innej beczki.

Tak sobie patrzę ceny endurance karbonowe z hydrauliką i myślałem, że za 5-6k spokojnie się znajdzie jakiś najtańszy na tiagrze. Okazuje się, że najtańsze są blisko 10k, a za 5k to jedynie alu i hamulce tarczowe mechaniczne! rety masakra :o

 

Dla porównania solidny rower na Sorze, z rimbrejkami, alu można mieć już za ok. 3k. To w cenie 5k już myślałem, że ta Tiagra hydrauliczna już będzie, a tu klops.. 

Patrz szerzej i dalej niż na biedne polskie sklepy. W UK idzie wyrwać karbony na hydraulicznej Tiagrze, i to nie marek 'sklepowych', tylko np. Merckxy. W tym roku Merlin przez długi czas miał genialne ceny, za 4200 kupiłem kobiecie Merckxa Milano 72, ten sam model w Polsce stał za ponad 10 koła. 



#1354 Jaca911

Jaca911
  • Użytkownik
  • 533 postów

Napisano 24 październik 2018 - 18:47

Właśnie w MTB padł mi XT M785 po trzech sezonach - sikło z zacisku i zapadła się klamka. W porównaniu z hydrauliką obręczówki są bezproblemowe. Jeśli podoba żywotność będzie szosowych tarcz to ja będę się rękami i nogami bronił przed nimi. Przynajmniej do czasu aż braknie kół pod szczęki.

#1355 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1726 postów
  • SkądLublin

Napisano 24 październik 2018 - 18:57

Jeśli cena nie gra roli to tarcze wygrywają.

 

Wydaje mi się że w rzeczywistości nie jest to takie proste. Ja po 2 latach na hydraulicznych tarczach wróciłem do hamulców obręczowych. Np. nie podobał mi się dźwięk jaki wydają tarcze kiedy są mokre. Czasami się zastanawiałem czy lepiej jest nie hamować i zlecieć w przepaść czy zahamować i słuchać tego pisku. Siła hamowania i modulacja w "optymalnych" warunkach jest porównywalna w obu typach hamulców. W tarczach jest mniej opcji regulacji i dostosowywania działania hamulca do własnych upodobań. Do tego dochodzą aspekty wizualne (przerośnięte klamki i zaplot przedniego koła) oraz waga. 


  • Ciachoorsky i przegibek lubią to

Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#1356 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2882 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 październik 2018 - 19:07

Właśnie w MTB padł mi XT M785 po trzech sezonach - sikło z zacisku i zapadła się klamka. W porównaniu z hydrauliką obręczówki są bezproblemowe. Jeśli podoba żywotność będzie szosowych tarcz to ja będę się rękami i nogami bronił przed nimi. Przynajmniej do czasu aż braknie kół pod szczęki.

ale przez te 3 lata zużyjesz obręcz, na jedno wychodzi, chyba łatwiej wymienić zacisk raz na te 3 lata niż koła, nie jest to jeszcze wielki dramat

 

no nie patrzyłem na sklepy UK, zaraz popaczę :o



#1357 Mediana

Mediana
  • Użytkownik
  • 410 postów
  • SkądLublin

Napisano 25 październik 2018 - 10:45

Mam pełną Ultegrę i tarcze (Ultegra też) - hamowanie to bajka ! :)

 

M..


Merida Scultura Disc 6000 - Black  Power :)


#1358 jareczek

jareczek
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 26 październik 2018 - 10:46

Ja właśnie zamówiłem nowy rower na tarczach 😉

#1359 Jaca911

Jaca911
  • Użytkownik
  • 533 postów

Napisano 26 październik 2018 - 18:40

Nie neguję zalet tarcz, bo bym w MTB nie miał xtków, nie neguję też rewolucji, która się dokonała u producentów.
Ja tylko zastanawiam się czy potrzebuję i czy nie będzie więcej problemów niż zysku.

Po 10kkm klocki hamulcowe w 105kach praktycznie jak nowe.

Ps. Jakbym obecnie kupował nowy rower to na 100% na tarczach - po co iść pod prąd.

#1360 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 27 październik 2018 - 07:09

Klocki może i ok, sprawdź obręcze. Klocki to 30zł, a obręcze 300, 500, 800, 2500. Tu jest ból największy. W tarczach wymiana klocków to ok. 70/80zł, podobnie stoją same tarcze, które w jeździe szosowej przeżyją chyba sam rower



Dodaj odpowiedź