Tarcze w szosie ?
#1362 Gosc_Nikt Ważny_*
Napisano 27 październik 2018 - 09:49
Klocki może i ok, sprawdź obręcze. Klocki to 30zł, a obręcze 300, 500, 800, 2500. Tu jest ból największy. W tarczach wymiana klocków to ok. 70/80zł, podobnie stoją same tarcze, które w jeździe szosowej przeżyją chyba sam rower
To jest niewątpliwy argument. Uważam jednak, że jeszcze długo, każdy model roweru szosowego, powinien być dostępny w dwóch wersjach hamulców. To rynek powinien decydować, a nie agresywna polityka biznesowa największych producentów...
#1365
Napisano 27 październik 2018 - 15:46
@Omen tutaj to nie wiem, raczej wygląda na to, że już wszystkie endruanski są tarczowe i wg mnie to jest ok. Z aero to się nie wypowiadam bo to nie dla mnie rowery, ale ten nowy Spec Venge jest póki co tylko na tarcze, nie wiem jak inni. To jest dość kontrowersyjne mimo wszystko bo to rower na płaskie tereny raczej. Co do tych najlżejszych to obstawiam jeszcze długo rimbrejki pożyją i ok. Coraz częściej mam chętkę na taką Emondkę SLR poprzednią generację 5.5kg tak żeby zobaczyć choć jeden sezon zobaczyć jak się jeździ na takim lekkim rowerrku. A wiadomo, że z dyskami to nie będzie to.
Natomiast części zamienne, koła, będą jeszcze dłuuuugo długo. Tak jak 6-rzędowe wolnobiegi, które powinny były umrzeć śmiercią naturalną dekadę temu.
#1366 Gosc_tobo_*
Napisano 28 październik 2018 - 17:54
Ujeżdżał ją zawodnik 70 kilo.
Na odstrzał poszły na starcie koła Tune i opony, owijka i siodło. Wg pilota koła były nieużywalne. Opony do jazdy się nie nadawały (Vittoria chrono).
Owijka spoko jeśli nie potrzebujesz jej mieć
Siodło- kwestia preferencji.
Rower utył znacznie na starcie. W konfiguracji fabrycznej dla rozmiaru 56 był cięższy niż deklarowane 4.76.
Z podmianami (nowe komponenty nadal były z grupy lekkich).
Waga pokazywała kilogram więcej, okolice 5.8.
Obecnie slr jest jako 9 i należy przyjąć że realnie będzie trochę ponad 6 wersja bez tarcz.
#1367 Gosc_tobo_*
Napisano 28 październik 2018 - 18:03
Może się okazać że kupisz tego slr i padnie.
Gwarancja ok - dożywocie.
Jednak jeśli wymiana będzie po okresie dłuższym niż 5 lat od zakupu a Trek będzie miał w ofercie tego rocznika tylko wersję pod tarcze (brak zapasu innej wersji) to będziesz musiał się utarczowić- firma nie będzie musiała zapewnić zestawu nowych komponentów kompatybilnych z ramą.
Jeśli planujesz pozostać z obręczowymi heblami to musisz popsuć Emondę wcześniej
#1368
Napisano 28 październik 2018 - 22:27
a spoko tak tylko sobie gdybam, kiedyś może się rzucę na taki wynalazek jak znajdę jakąś okazję
co to znaczy, że koła Tune były nieużywalne? taki producent, takie drogie koła...
pytam bo się zastanawiam czy by nie złożyć na kolejny sezon kół pod tarcze/oponkę, takich ~1200g. Obręcze chinole (rydzyk fizyk), szprychy CX Ray 2, piasty Tune właśnie albo extralight.
#1371
Napisano 01 listopad 2018 - 18:27
160tki z przodu w rowerze 8kg i mniej wymagają sporego wyczucia żeby w naglej sytuacji nie wylecieć przez kiere
Pierwsze słyszę. Już nawet nie będę wspominał że waga roweru w zestawieniu z wagą osobnika na nim siedzącego odgrywa marginalne znaczenie.
Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll
#1377
Napisano 01 listopad 2018 - 20:35
#1380
Napisano 02 listopad 2018 - 17:35
160tki z przodu w rowerze 8kg i mniej wymagają sporego wyczucia żeby w naglej sytuacji nie wylecieć przez kiere
8kg plus moje 80kg .Spokojnie mogę sobie wyobrazić awaryjne hamowanie z 60 km/h,które skończy się spaleniem tego icetecha od shimano.Miałem nadzieję,że ktoś akurat jeździ na takich małych tarczach.No przecież ktoś te gianty kupuje.