Jump to content


Photo

Tarcze w szosie ?


2153 replies to this topic

#101 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 posts
  • Skądirlandia

Posted 23 March 2013 - 11:42

Tracze wejdą prędzej czy pózniej i czy nam się to podoba czy nie.
Taki jest pęd technologi rowerowej i wielkich firm które robią komponenty .
Kwestia czasu nie oszukujmy się .

#102 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1,003 posts
  • Skądinąd

Posted 23 March 2013 - 11:47

@ nick - zapomnij, cwierc obrotu mniej/wiecej na zacisku i juz masz dzyn, dzyn;)....

SPIKE: popatrz na ceny "gotowcow" , 1550g do szosy zaczyna sie od 300€, 1600 g 29er to 550-600 euro

Kola zlozysz , jak rozumiem na piastach 135mm ? A jaki bedzie standard w szosie 130 ? Czy 135 ?

Jak 135, to wszystkie dotychczasowe kola ida sie "rypac" .... Colnago robi na 135.

Waga opony - wyjma odwazniki z suportu i mostka ;) 25 zwijana a 23 zwijana ten sam typ i model to ile roznicy 20g/30g ? do 28 nikt sie nie przykladal, a moze zaczac - i beda lekkie 28 , takie 250-260g .

Czytam wlasnie ksiazke Graemma Obree- on jezdzil na 28 na szosie i 25 na torze !!!

I niech mu ktos zarzuci niekompetencje...

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#103 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 23 March 2013 - 12:09

Nie tak prędko.
http://www.bicyclere...dy#.UU2G3hdWySo

Dla przykładu Magura jest dość sceptycznie nastawiona do hamulców tarczowych w szosie, jako główny argument przeciwko nim podając problem rozpraszania energii cieplnej wytwarzanej podczas hamowania z dużej prędkości (głównie na długich zjazdach w górach).

Należy pamiętać, że w rowerach mtb spora część energii hamowania rozpraszana jest na styku opona - nawierzchnia, bo często na szutrze czy piachu hamujemy przynajmniej z częściowym poślizgiem kół. W szosówce zablokowanie koła na asfalcie drastycznie zmniejsza przyczepność, a minimalna grubość bieżnika powoduje, że często po dłuższym przyblokowaniu już mamy płótno na wierzchu.
Pamiętam, jak kiedyś pewien użytkownik samochodu Syrena (która miała słabiutkie hamulce bębnowe) mówił, że na górskich zjazdach był dylemat: hamulce czy opony, tzn. hamować bez blokowania kół ale szybko przegrzać hamulce, czy blokować koła i niszczyć opony, ale zachować hamulce na trochę dłużej.

Dlatego wydaje mi się, że przegrzewanie w krytycznych sytuacjach może być właśnie głównym problemem tarczówek w szosie, zwłaszcza znając ciągoty szosowców do odchudzania wszystkiego (czyli jak najmniejsza i jak najlżejsza tarcza).
Taki szosowiec z wylajtowanymi tarczówkami będzie sobie jeździł po nizinach bez problemu, a potem pojedzie w góry i na pierwszym dłuższym zjeździe straci hamulce.

Jeszcze jedna rzecz mnie martwi - czy tarcze nie będą działały jak noże podczas kraks w peletonie?

A poza tym największą możliwą tarczą i tak pozostanie sama obręcz, więc po co kombinować.

#104 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1,003 posts
  • Skądinąd

Posted 23 March 2013 - 12:18

Nie tak prędko.

Jeszcze jedna rzecz mnie martwi - czy tarcze nie będą działały jak noże podczas kraks w peletonie?

A poza tym największą możliwą tarczą i tak pozostanie sama obręcz, więc po co kombinować.


Tak samo jak manetki nie dzialaja jak widelce to tarcze nie beda jak noze- sam blat przy przewrotce jest o wiele barziej niebezpieczny.

A kombinowac nalezy, zeby na nas zarobic ;) sprzedac takie nowe, piekne, blyszczace ... :mrgreen:

ila ram do wymiany, ile kol ... mhmmm, toz to Eldorado !

#105 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 23 March 2013 - 12:32

Tak samo jak manetki nie dzialaja jak widelce to tarcze nie beda jak noze- sam blat przy przewrotce jest o wiele barziej niebezpieczny.

A kombinowac nalezy, zeby na nas zarobic ;) sprzedac takie nowe, piekne, blyszczace ... :mrgreen:

ila ram do wymiany, ile kol ... mhmmm, toz to Eldorado !


Kraksy zwykle zdarzają się przy większej prędkości, gdy łańcuch na blacie, na znacznym obwodzie go osłaniając, a mniejszy jednak schowany od wewnątrz, więc mniej groźny.

Ale masz rację, to dobrze, że niektórym już ślinka cieknie na te tarczówki - zaraz zacznie się prawdziwy wysyp używanych ram, kółek, piast, hamulców szczękowych itp.

#106 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1,003 posts
  • Skądinąd

Posted 23 March 2013 - 20:24

Z tego co czytalem kiedys najwieksze urazu powoduja... klamki ! W zeszlym sezonie na ktoryms z tourow ktos przy kraksie oberwal tak, ze usuneli mu sledzione...

Jak mialbym wybierac, to bole "wjechac" na kolo/tarcze niz na bklat, nawet z lancuchem. Umiejscowienie tarczy czyni ja raczej bezpieczna .

Co do sensownosci- niby jest, a niby nie. Urok wizualny "klasycznej" szosowki zniknie- mozna sobie to obejrzec na stronie Colnago : 59 Italia jest w 2 wersjach...

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#107 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 24 March 2013 - 07:05

Petri, sa piasty pod tarcze na 130 i 135 nie widze problemu , jesli można przeliczyć porządne dobre koła :
felgi - 200 zł
piasty - ok 400 zł
szprychy - ok 390 zł
+ robota to ok tysiaka wychodzą koła , które zastosujemy i w 29 i w 28 i w szosie pod tarcze, felga ma 17 mm C .

Ba, szytkowe koła wychodzą też lekko

np. Novatec cały czas produkował piasty pod tarcze na 130 mm

tylko po co komu do szosówki tarczówki ?? jak sie tutaj hamuje ......rzadko.
Piszecie o modulacji, większej sile hamowania itd, to jest potrzebne raczej w terenie , hamulce w szosie są i tak mocne, tylko większość nie potrafi sobie ustawić poprawnie systemu i dobrać klocków do obręczy.
Mam stare Exage 1-piwotowe w szosie do tyrania , dobrałem klocki i jest super.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#108 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1,003 posts
  • Skądinąd

Posted 24 March 2013 - 07:24

Aaaa to ja nie wiedzialem :oops: ze sa piasty pod tarcze na 130 ... MEA CULPA !

Ja tez nie bardzo to widze, ...

Zreszta w przeciwnienstwie do CX, szosowcy jakos nie bardzo fascynuja siei tarczami - i dobrze :-P

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#109 piotrfala

piotrfala
  • Użytkownik
  • 861 posts
  • SkądPoznań

Posted 24 March 2013 - 13:40

Mam stare Exage 1-piwotowe w szosie do tyrania , dobrałem klocki i jest super.

ja również nieraz bym przeleciał przez kierownice przy klasycznych szosowych hamulcach i nie mam pojęcia po co wieksza siła hamowania. Może na ostrych zjazdach by nie przegrzać obręczy węglowych ale nie wiem czy komuś to sie już udało.
Lepsze jest wrogiem dobrego :mrgreen:

www.facebook.com/strato.bike

 

gallery_2798_164_47484.jpg


#110 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 24 March 2013 - 13:52

Mam stare Exage 1-piwotowe w szosie do tyrania , dobrałem klocki i jest super.

Mam także takie hamulce - konkretnie BR-A350 i nie mam pojęcia jak można używać mocniejszych w szosówce... Więc tarcze to jakiś absurd. Miałem swego czasu chęć lutować piwoty i zakładać cantilever, ale po założeniu lepszych klocków do wspomnianych hamulców to nawet nie chcę o tym myśleć. Bardzo łatwo zablokować koło.
Gdzieś już pisałem, że dwuosiowe hamulce szosowe bardzo chętnie nabyłbym, ale tylko ze względu na łatwość ustawienia. Bo jednoosiowe w 100% mi wystarczają pod względem siły hamowania.

Może na ostrych zjazdach by nie przegrzać obręczy węglowych ale nie wiem czy komuś to sie już udało.

Ewentualnie. Choć pytanie czy i w jakim stopniu to jest kolejny z wielu mitów powstałych na skutek gdybania czy marketingu.

#111 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 posts
  • Skądirlandia

Posted 24 March 2013 - 15:57

Jesli uci zgodzi się na och używanie to wejdą w życie .
Wmówią nam ze sa lepsze i tyle biznes jest najważniejszy .
Mam nadzieje ze uci nie prędko się zgodzi .

#112 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2,254 posts
  • Skądkrakow

Posted 24 March 2013 - 17:31

Zgodzi, zgodzi.... parę suto zakrapianych kolacyjek na koszt producentów, jakiś przelewik do banku w Szwajcarii :roll: dalej już poleci, zwłaszcza, że chętnych i nadzianych amatorów nie brakuje. A myślę, że i profi, zwłaszcza ci, co na alpejskich lub pirenejskich zjazdach lądowali na twarzach, też przyjmą tarczówki z zadowoleniem. pozdr

#113 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 24 March 2013 - 18:05

Jak na razie UCI mowi, ze w nastepnych 3 latach, takiej akceptacji nie bedzie.

Mimo ich blogoslawienstwa, w CX jakos nie widac pedu do tarczowek, szczegolnie w Europie. Troche inaczej wyglada to w USSA ale moze to tylko kwestia europejskiego konserwatyzmu....

Podobal mi sie jeden komentarz: "The Euros don't use disc breaks in cross because they don't use breaks at all. They have the skills to take corners at full speed."

Moze z praktycznego punktu widzenia, tu lezy pies pogrzebany ...? ;-)

#114 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 posts
  • Skądirlandia

Posted 24 March 2013 - 21:14

[quote name="1415chris"]Jak na razie UCI mowi, ze w nastepnych 3 latach, takiej akceptacji nie bedzie.

Bardzo dobra wiadomość .
Szosa z tarczami to nie wiadomo co, moze kierownicę prostą zrobią zamiast baranka i bedzie prawdziwy cyrk .

#115 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2,020 posts
  • SkądBrzesko

Posted 24 March 2013 - 21:54

Dołączona grafika

Pomijając wszystko inne, to wyglądem pasuje to jak pięść do nosa :roll:


53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#116 meaculpa

meaculpa
  • Użytkownik
  • 158 posts
  • SkądLublin

Posted 18 April 2013 - 22:01

Dwa dni temu widziałem przy sklepie rower focusa z tym wynalazkiem i myślę sobie ciekawe jakie będzie miał wzięcie, dziś rano widzę że ktoś na takim pomyka (nie jestem pewien czy to ta sztuka, ale być może). W każdym bądź razie focus jest dla mnie spalony i może jeszcze któraś inna firma o której nie wiem.

#117 Gosc_paulsen_*

Gosc_paulsen_*
  • Gość

Posted 19 April 2013 - 00:49

W każdym bądź razie focus jest dla mnie spalony i może jeszcze któraś inna firma o której nie wiem.


Wydaje mi się, że po najbliższych targach Eurobike dużo firm będzie miało u Ciebie przechlapane :)

#118 ZuluGula

ZuluGula
  • Użytkownik
  • 5 posts
  • SkądUSA

Posted 19 April 2013 - 01:06

Witam.

Nawet UCI moze zmienic zdanie:
http://www.bikeradar...-peloton-37068/
http://www.bikeradar...-details-37025/

Dołączona grafika

Dołączona grafika

#119 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 11 May 2013 - 17:54

Taki krok siemano był do przewidzenia.
Campa długo była jedyna z 11toma rzędami, Japończycy nie musieli z tym nic robić, tym bardziej SRAM, bo te dwie firmy konkurują ze sobą i mają największy kawałek osprzętowego tortu. Jak Shimano pokazało 11 rzędów to i SRAM musiał - bo jakiekolwiek ma to uzasadnienie lub go brakuje - 11 to nowość i trzeba się pokazać.
SRAM wprowadził hamulce hydrauliczne, konkurencja musi, bo inaczej straci twarz.

Myślę że w przyszłym roku pojawi się sporo rowerów na tarczówkach - na początku jako alternatywa (dwa równoległe modele klasyczny i tarczowy) a potem okaże się czego ludzie chcą. I myślę że firmy przypuszczą atak na segment średni a nie na najwyższą półkę - Amerykanie mają dwie grupy z hydraulikami, Force można znaleźć w rowerach ze średniej półki, czyli popularnej.

#120 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,615 posts
  • SkądSzczecin

Posted 11 May 2013 - 18:05

To, że Shimano pracuje nad hydrauliką, wiadomo już od dłuższego czasu - na Twitterze pojawiła się nawet swego czasu fotka roweru z zainstalowanym osprzętem hydraulicznym, a plotek na ten temat było mnóstwo już wcześniej i Shimano jakoś się nie paliło do ich dementowania.

News w tym momencie polega na tym, że skoro przydzielono kody EAN i towar pojawił się w bazie dystrybutorów Shimano, to faktyczna premiera musi być bardzo blisko :-)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Reply to this topic