Jump to content


Photo

Tarcze w szosie ?


2153 replies to this topic

#1601 Wszechstronny

Wszechstronny
  • Użytkownik
  • 222 posts

Posted 27 February 2020 - 21:44

Oszczędności oszczędnościami ale producenci robią takie wtopy konstrukcyjne, że w tych czasach to już naprawdę nie przystoi i trzeba być jakimś skrajnym turoniem bo prosta dedukcja i analiza doprowadzi nas do tego jakie będą efekty danego rozwiązania.

Ramy karbonowe są kosztowne i do niektórych też nie dociera, również tutaj na forum, że producenci robią taką tandetę i przekonani są, że skoro taki światowy producent, jeden czy drugi, wypuszcza tyle rowerów, ma jakąś tam renomę, wali kosmiczną cenę za tenże rower, to wręcz niemożliwe jest by popełniał takie błędy konstrukcyjne, często wręcz idiotyczne. A jak widać jest inaczej. I gdy na tle takich bubli patrzy się na ceny rowerów i ram (często zapiski gwarancyjne), to coś z tym wszystkim jest nie tak. 

Tak jak tutaj:



#1602 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 27 February 2020 - 21:49

Jest tak jak trzeba. To co wychodzi z produkcji na pierwszym etapie jest zwyczajnie bardzo tanie i widocznie wymiana na kolejną sztukę nie kopie rachunku ekonomicznego.

#1603 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 28 February 2020 - 05:53

Chcieliśmy nowych produktów co rok, to mamy. Chcieliśmy tanich i szybko rozwijanych i "udoskonalanych" produktów, to też mamy - a że psują się po 2 latach zamiast po dwudziestu, to już naturalna konsekwencja pośpiechu, bezmyślności i zaniedbywania testów oraz prototypowania.

 

Cytując kolegę @Wszechstronny, "Trzeba być jakimś skrajnym turoniem bo prosta dedukcja i analiza doprowadzi nas do tego jakie będą efekty danego rozwiązania." I nie zrzucajmy wszystkiego na producentów, bo rozszalały konsumpcjonizm jest temu winien w równie dużym stopniu.

 

Ten proces widać tak naprawdę wszędzie, od IT przez pralki po rowery.

 

Zasadniczo dobre produkty są dostępne. Tylko po prostu nie wszyscy z nas chcą zrozumieć, że cena już dawno przestała być wyznacznikiem jakości, a chytry dwa razy traci.


  • thomasz likes this

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1604 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Posted 29 February 2020 - 13:50

No cześć dawno mnie nie było tu, nadrabiam stosownym memem🤘🔥
A5A4C138-4846-4D9B-B1A2-B65EED9E5208.jpg

3,2,1.....
  • Severian likes this

#1605 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 29 February 2020 - 15:27

O.

#1606 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,922 posts
  • SkądWarszawa

Posted 04 March 2020 - 19:14

https://www.bikerada...ed_slideshow=10

 

w skrócie (nie licząc TT):

Ineos (Pinarello), Team Emirates (Colnago) - rim brakes

AG2R La Mondiale (Eddy Merckx), Jumbo Visma (Bianchi), Groupama–FDJ (Lapierre), Team Sunweb (Cervelo) - hample mieszane

pozostali (13 zespołów) - tarcze



#1607 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 04 March 2020 - 21:14

To tylko pokazuje, ze z tych 13 zespołów chłopaki nie maja wyboru ....
Można tez wyciągnąć inny wniosek, rowery na obręczowych hamulcach są szybsze, no przynajmniej w TdF :)
  • piotrkol likes this

#1608 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2,475 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 04 March 2020 - 21:24

 z tych 13 zespołów chłopaki nie maja wyboru ....

Albo są tak ciency, ze nie mają nic do powiedzenia. Taki Sagan jak będzie "w gazie" to pojedzie na czym chce :P



#1609 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,922 posts
  • SkądWarszawa

Posted 04 March 2020 - 22:03

ostatni raz tak się wybronił i przed hydrauliką i elektryką na P-R / 2018

a chciałbym zobaczyć czy któryś brukowany klasyk Dogma wygra ;) jeden rower trzepią po wszystkim

chociaż jak teraz Madonka wygrała Omloop to kto wie



#1610 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2,475 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 04 March 2020 - 22:21

a chciałbym zobaczyć czy któryś brukowany klasyk Dogma wygra ;) jeden rower trzepią po wszystkim

chociaż jak teraz Madonka wygrała Omloop to kto wie

To nie kwestia rowera, a odpowiedniego zawodnika. Ineos raczej się nie nastawia na klasyki, ale jak Kwiatkowski będzie w formie, to kto wie? ;)



#1611 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 posts
  • Skądirlandia

Posted 04 March 2020 - 23:40

Na klasyki jest inna Dogma niż F12 ,
Co do dysków w szosie to sprawa jest już przesądzona .

#1612 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Posted 06 March 2020 - 20:27

Co do dysków w szosie to sprawa jest już przesądzona .

 

Nie. Bądź czujny.



#1613 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 06 March 2020 - 20:41

Nie w 2020 to 2021.

#1614 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 posts
  • SkądGdańsk

Posted 27 May 2020 - 19:09

Mam pytanie techniczne. Tylko z ciekawości. Mam u siebie w Scott Addict disc tarcze 160mm przód i tył. Co by było, gdybym miał ochotę, powiedzmy z tyłu założyć 140mm? Jak się ustawia i czy w ogóle można, zacisk hamulca? W drugą stronę, ze 140 na 160, ze względu na większą średnicę tarczy pewnie można jakiś dystans/adapter zamontować pod zacisk. A w drugą stronę? Da się? Czy może ramy są projektowane już pod konkretny rozmiar tarczy?

#1615 hubertgal

hubertgal
  • Użytkownik
  • 119 posts
  • SkądWarszawa/Suchedniów

Posted 27 May 2020 - 19:30

Jak flat mount, to wystarczy obrócić adapter i montujesz 140 mm. Zobacz czy pod zaciskiem masz adapter ze strzałką "For 160 mm ->".



#1616 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 posts
  • SkądGdańsk

Posted 27 May 2020 - 19:41

Ok. Dzięki. Sprawdzę. Odkręcałem zacisk, ale nie przypominam sobie, czy między ramą a zaciskiem coś było? A bywa tak, że nie ma i tylko jeden rozmiar możliwy?

#1617 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 27 May 2020 - 19:48

Wrzuć zdjęcie okolic przedniego zacisku to będzie można coś pomóc. Nie bardzo wyobrażam sobie montaż przedniego zacisku bez adaptera bo wymagałoby to wiercenie widelca na wylot.

 

Co prawda przy zacisku z tyłu tak właśnie jest ale to jednak nieco inne miejsce. Czyli jak masz 160mm z tyłu to powinieneś mieć też adapter, który przy tarczy 140mm po prostu zdejmujesz.



#1618 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 posts
  • SkądGdańsk

Posted 27 May 2020 - 20:10

Zapytałem, z bardzo prozaicznego powodu. Czy składając rower masz wybór czy nie? Ewentualnie, jeśli się komuś podoba mniejsza/większa tarcza. Mój jest w piwnicy i dzisiaj się tam nie wybieram, dlatego zdjęcia nie wrzucę.😄
Jak już pójdę i zerknę, to będę widział czy jest adapter, czy nie. Wiedziałem, że jak zadam pytanie, to zawsze znajdzie się ktoś, kto podpowie...😄

#1619 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,922 posts
  • SkądWarszawa

Posted 27 May 2020 - 22:31

normalnie to powinieneś mieć adaptery przy 160mm, które zdejmujesz do 140

nie wiem jak scott robi, możliwe że tak zaprojektowali mocowanie że nie wrzucisz 140

ale z tego co patrzę internety to są adaptery

https://katalog.bike...ddict_20_disc/4



#1620 hubertgal

hubertgal
  • Użytkownik
  • 119 posts
  • SkądWarszawa/Suchedniów

Posted 28 May 2020 - 18:15

Adaptery Shimano pod flat mount są asymetryczne, przy zmianie ze 160 na 140 obraca się stroną, wtedy punkt mocowania zacisku przesuwa się niżej. Zacisk jest przykręcony do adaptera w obu przypadkach, do ramy mocuje się adapter:

 

P-BR-R8070-F_15990_1.jpg





Reply to this topic