Tarcze w szosie ?
#1581
Napisano 28 grudzień 2019 - 17:15
Albo mechaniczne, albo hydraulika z ich wszystkimi wadami i zaletami. Zdaje się, że ten hybrydowy układ dla Gianta z centralką na kierownicy robi właśnie TRP.
Z recenzji na Youtube, raczej można wnioskować, że szału nie ma.
Moim zdaniem, albo hydraulika i tarcze, albo klasyczne hamulce obręczowe.
Zdaje się, że Giant za chwilę przestanie ten układ stosować, jak tylko sprzeda zapasy magazynowe...
#1582
Napisano 28 grudzień 2019 - 17:28
ta hybryda to kolejny krok do pełnej hydrauliki, od przyszłego roku pakowanie się w to jest już bez sensu
w salonie Gianta mi mówili na początku tego roku gdy zdziwiony byłem widząc jeszcze te hybrydy na rok 2019, że czekali na nową 105tkę i Tiagrę hydrauliczną i w przyszłym roku już tego nie będzie.
(patrzę na ofertę 2020 i jeszcze dwa najniższe Contendy mają to coś)
Natomiast w tej połowie dekady gdy tarcze wchodziły i nikt nie wiedział jak to się potoczy, fajnie już że od 2018 wyklarował się standard piast 100/142, thru axle i flat mounty i nie ma już rozrzutu wśród producentów w tym temacie, że każdy robił jak mu pasowało.
#1583
Napisano 26 luty 2020 - 12:19
- Born Ready lubi to
#1590
Napisano 26 luty 2020 - 13:57
gustu nie przeskoczysz
mi odkąd wszedłem w szosę tarcze wydawały się oczywistością i byłem załamany że tak trudno o hydraulikę
dziwnie to mi wyglądają te hamulce obręczowe, coś przypięte z tyłu trójkąta, i z przodu na widelcu, i te wystające linki, eeee. Teraz z tarczami schludniej to wygląda, zwłaszcza 140tkami.
#1593
Napisano 26 luty 2020 - 22:02
6kg Canyon Ultimate EVO Disc
https://www.canyon.c...hmengroesse=2XS
Możecie sobie obejrzeć coś o ramie Canyon-a, co prawda inny model ale daje do myślenia:
https://youtu.be/kDIaNEeyU0w
Żeby nie było to dostaje się też innym producentom
#1594
Napisano 26 luty 2020 - 22:51
6kg Canyon Ultimate EVO Disc
Tylko sztyca słaba, reszta cudo
Możecie sobie obejrzeć coś o ramie Canyon-a, co prawda inny model ale daje do myślenia:
Żeby nie było to dostaje się też innym producentom
Co tam gość gadał?
#1595
Napisano 26 luty 2020 - 23:47
Ogólnie to gościu jedzie wszystkich producentów i ich inżynierów za wyjątkiem swojego własnego mini "brandu". Nie zmienia to faktu, że to co mówi w większości ma sens, ale gdyby robił to w bardziej ludzki sposób to pewnie zyskałby sobie szacunek w towarzystwie. Zamiast tego jest znany własnie, swojego głupiego stylu bycia a nie z wiedzy naukowej, którą posiada pewnie lepszą, niż większość producentów rowerów.
- Marcin321, Born Ready i artho lubią to
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#1596
Napisano 27 luty 2020 - 07:05
- brak osiowości gniazd łożysk supportu i sterów
- rozkalibrowane gniazda łożysk na wszelkie możliwe sposoby
- błędy konstrukcyjne supportów (np. Sram gxp)
- tzw. voids (wolne przestrzenie między warstwami) w karbonie
Polecam też filmy o aerodynamice ram i kół, oraz o łożyskach.
- Born Ready lubi to
#1597
Napisano 27 luty 2020 - 07:22
Co by nie kryć, ja w swoim aeroad'zie też nie mam idealnej mufy suportowej ... powiedziałbym, że jest daleka od ideału.
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#1598
Napisano 27 luty 2020 - 07:59
Mi się jego podejście podoba.Ogólnie to gościu jedzie wszystkich producentów i ich inżynierów za wyjątkiem swojego własnego mini "brandu". Nie zmienia to faktu, że to co mówi w większości ma sens, ale gdyby robił to w bardziej ludzki sposób to pewnie zyskałby sobie szacunek w towarzystwie. Zamiast tego jest znany własnie, swojego głupiego stylu bycia a nie z wiedzy naukowej, którą posiada pewnie lepszą, niż większość producentów rowerów.
To na co zwraca uwagę to nie tylko znane powszechnie oszczędności na materiale czy wykonaniu ale też na niedoróbki wynikające z braku wiedzy która jest niezbędna w procesie projektowania. Więc albo zatrudniani sa ludzie niedouczeni albo nieposiadający odpowiedniego wykształcenia.
Nie jestem inżynierem ale wiele razy nawet na mój chłopski rozum jest oczywiste że coś nie ma prawa działać.
Hambini nie jedzie po wszystkich. Przynajmniej kilku producentów lubi albo dobrze o nich mówi. Nie dziwi mnie lubienie NTN bo ich łożyska sprzedaje, ale dobrze w jego oczach wypada Giant A najlepiej Hongfu.
Smutne jest ze ten producent potrafi zrobić produkt z mniejszymi tolerancjami niż liderzy rynku. Niektórzy z nich określają się jako premium. Potrafię zrozumieć że nie wszystkie produkty z oferty są premium, raczej oczywiste, gorzej że najwyższa półka też wypada tak samo.
#1599 Gosc_Kuba__H_*
Napisano 27 luty 2020 - 09:01
Mi się jego podejście podoba.
To na co zwraca uwagę to nie tylko znane powszechnie oszczędności na materiale czy wykonaniu ale też na niedoróbki wynikające z braku wiedzy która jest niezbędna w procesie projektowania. Więc albo zatrudniani sa ludzie niedouczeni albo nieposiadający odpowiedniego wykształcenia.
Nie jestem inżynierem ale wiele razy nawet na mój chłopski rozum jest oczywiste że coś nie ma prawa działać.
Hambini nie jedzie po wszystkich. Przynajmniej kilku producentów lubi albo dobrze o nich mówi. Nie dziwi mnie lubienie NTN bo ich łożyska sprzedaje, ale dobrze w jego oczach wypada Giant A najlepiej Hongfu.
Smutne jest ze ten producent potrafi zrobić produkt z mniejszymi tolerancjami niż liderzy rynku. Niektórzy z nich określają się jako premium. Potrafię zrozumieć że nie wszystkie produkty z oferty są premium, raczej oczywiste, gorzej że najwyższa półka też wypada tak samo.
A nie wydaje Ci się ze to jednak mimo wszystko oszczędności ? zrobimy coś z mniejszą tolerancją ale zaosczędzimy na tym tyle i tyle, myślę ze producenci takie ryzyko też kalkulują. Wszak w dzisiejszych czasach nie jest sukcesem zrobić produkt dobry i wytrzymały, tylko taki na którym osiągniesz największą marżę. Jednak film jest fajny i daje sporo do myślenia, poprzewijałem co prawda tylko fragmenty ale ciekawe.
#1600
Napisano 27 luty 2020 - 09:20
Mam jednak na myśli inne rzeczy które są źle zaprojektowane. Zobacz jego film o korbie FSA z pomiarem mocy.
Widziałem takie niedoróbki sporo razy. Żadnych oszczędności na materiale. Raczej brak wiedzy którą powinien mieć inżynier zajmujący się projektowaniem danej rzeczy. Albo jest niedouczony albo brak mu dedykowanego wykształcenia. Bo wielu z tych niedoróbek nie trzeba nawet testować (oszczędności) tylko zrobić ją inaczej. A skoro ja to widzę i jestem w stanie zrobić podstawowymi narzędziami i działa to oni też mogą mając duży arsenał dedykowanych narzędzi i maszyn.
- Marcin321 lubi to