Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tarcze w szosie ?


2153 odpowiedzi w tym temacie

#1581 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 28 grudzień 2019 - 17:15

A jaki sens ma hybryda?
Albo mechaniczne, albo hydraulika z ich wszystkimi wadami i zaletami. Zdaje się, że ten hybrydowy układ dla Gianta z centralką na kierownicy robi właśnie TRP.
Z recenzji na Youtube, raczej można wnioskować, że szału nie ma.
Moim zdaniem, albo hydraulika i tarcze, albo klasyczne hamulce obręczowe.
Zdaje się, że Giant za chwilę przestanie ten układ stosować, jak tylko sprzeda zapasy magazynowe...

#1582 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2922 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 grudzień 2019 - 17:28

ta hybryda to kolejny krok do pełnej hydrauliki, od przyszłego roku pakowanie się w to jest już bez sensu

w salonie Gianta mi mówili na początku tego roku gdy zdziwiony byłem widząc jeszcze te hybrydy na rok 2019, że czekali na nową 105tkę i Tiagrę hydrauliczną i w przyszłym roku już tego nie będzie. 

 

(patrzę na ofertę 2020 i jeszcze dwa najniższe Contendy mają to coś)

 

Natomiast w tej połowie dekady gdy tarcze wchodziły i nikt nie wiedział jak to się potoczy, fajnie już że od 2018 wyklarował się standard piast 100/142, thru axle i flat mounty i nie ma już rozrzutu wśród producentów w tym temacie, że każdy robił jak mu pasowało.



#1583 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2922 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 luty 2020 - 12:19

6kg Canyon Ultimate EVO Disc

https://www.canyon.c...hmengroesse=2XS


  • Born Ready lubi to

#1584 BoDym

BoDym
  • Użytkownik
  • 12 postów

Napisano 26 luty 2020 - 12:34

6kg Canyon Ultimate EVO Disc

I co teraz, trzeba przypinać ciężarki do wymaganej wagi ?



#1585 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2024 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 26 luty 2020 - 12:35

Przyznam, że jak na tarczówkę to ładny, choć nie ma startu do lżejsze wersji na normalnych hamulcach. No i te klamki do tarczówek to jakaś wizualna katastrofa :D



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#1586 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 26 luty 2020 - 12:35

Grubo. Ciekawe na ile realna jest tą wagą.
Ten pomiar, to coś jak Quarq czy coś innego?

#1587 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2922 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 luty 2020 - 12:44

@Piotrek bo powinni dać DA :D

tylko nie wiem czy wtedy zeszliby do 6.0  ;)

 

@BoDym jak chcesz przypinać to śmiało, ja bym nic nie podpinał tylko jeździł jak zły  :lol:


  • piotrkol lubi to

#1588 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Napisano 26 luty 2020 - 13:14

A mnie się tarczówki zbytnio nie podobają . Rower już nie wygląda jak szosa tylko kojarzy mi się z mtb, czy jak WRC przy sportowej wyścigowce klasy compact :P ale wiadomo wygląd to kwestia gustu
  • piotrkol lubi to

#1589 johnny_pl

johnny_pl
  • Użytkownik
  • 167 postów

Napisano 26 luty 2020 - 13:19

Mnie z kolei tarczówki podobają się w szosach aero, np. taki Scott Foil czy Merida Reacto na tarczach wyglądają bardzo fajnie. Z kolei w tzw. "klasycznych" szosach już mniej.



#1590 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2922 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 luty 2020 - 13:57

gustu nie przeskoczysz

 

mi odkąd wszedłem w szosę tarcze wydawały się oczywistością i byłem załamany że tak trudno o hydraulikę

dziwnie to mi wyglądają te hamulce obręczowe, coś przypięte z tyłu trójkąta, i z przodu na widelcu, i te wystające linki, eeee. Teraz z tarczami schludniej to wygląda, zwłaszcza 140tkami.

 



#1591 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 26 luty 2020 - 15:33

Grubo. Ciekawe na ile realna jest tą wagą.
Ten pomiar, to coś jak Quarq czy coś innego?


Mysle ze podana masa jest mocno prawdopodobna :) pomiar jest quarq
  • Bzyk lubi to

#1592 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 26 luty 2020 - 15:35

Przyznam, że jak na tarczówkę to ładny, choć nie ma startu do lżejsze wersji na normalnych hamulcach. No i te klamki do tarczówek to jakaś wizualna katastrofa :D


Na Sramie - prawda, ale na DA to juz inna bajka, kwestia dobrania odpowiednich komponentow :)

#1593 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 luty 2020 - 22:02

6kg Canyon Ultimate EVO Disc
https://www.canyon.c...hmengroesse=2XS


Możecie sobie obejrzeć coś o ramie Canyon-a, co prawda inny model ale daje do myślenia:

https://youtu.be/kDIaNEeyU0w

Żeby nie było to dostaje się też innym producentom ;)

#1594 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1429 postów

Napisano 26 luty 2020 - 22:51

6kg Canyon Ultimate EVO Disc

https://www.canyon.c...hmengroesse=2XS

Tylko sztyca słaba, reszta cudo :) 

 

Możecie sobie obejrzeć coś o ramie Canyon-a, co prawda inny model ale daje do myślenia:



Żeby nie było to dostaje się też innym producentom ;)

Co tam gość gadał?



#1595 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 888 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 26 luty 2020 - 23:47

Ogólnie to gościu jedzie wszystkich producentów i ich inżynierów za wyjątkiem swojego własnego mini "brandu". Nie zmienia to faktu, że to co mówi w większości ma sens, ale gdyby robił to w bardziej ludzki sposób to pewnie zyskałby sobie szacunek w towarzystwie. Zamiast tego jest znany własnie, swojego głupiego stylu bycia a nie z wiedzy naukowej, którą posiada pewnie lepszą, niż większość producentów rowerów.


  • Marcin321, Born Ready i artho lubią to

#1596 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 luty 2020 - 07:05

Generalne bolączki to:

- brak osiowości gniazd łożysk supportu i sterów
- rozkalibrowane gniazda łożysk na wszelkie możliwe sposoby
- błędy konstrukcyjne supportów (np. Sram gxp)
- tzw. voids (wolne przestrzenie między warstwami) w karbonie

Polecam też filmy o aerodynamice ram i kół, oraz o łożyskach.
  • Born Ready lubi to

#1597 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 888 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 27 luty 2020 - 07:22

Co by nie kryć, ja w swoim aeroad'zie też nie mam idealnej mufy suportowej ... powiedziałbym, że jest daleka od ideału.



#1598 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 27 luty 2020 - 07:59

Ogólnie to gościu jedzie wszystkich producentów i ich inżynierów za wyjątkiem swojego własnego mini "brandu". Nie zmienia to faktu, że to co mówi w większości ma sens, ale gdyby robił to w bardziej ludzki sposób to pewnie zyskałby sobie szacunek w towarzystwie. Zamiast tego jest znany własnie, swojego głupiego stylu bycia a nie z wiedzy naukowej, którą posiada pewnie lepszą, niż większość producentów rowerów.

Mi się jego podejście podoba.
To na co zwraca uwagę to nie tylko znane powszechnie oszczędności na materiale czy wykonaniu ale też na niedoróbki wynikające z braku wiedzy która jest niezbędna w procesie projektowania. Więc albo zatrudniani sa ludzie niedouczeni albo nieposiadający odpowiedniego wykształcenia.

Nie jestem inżynierem ale wiele razy nawet na mój chłopski rozum jest oczywiste że coś nie ma prawa działać.

Hambini nie jedzie po wszystkich. Przynajmniej kilku producentów lubi albo dobrze o nich mówi. Nie dziwi mnie lubienie NTN bo ich łożyska sprzedaje, ale dobrze w jego oczach wypada Giant A najlepiej Hongfu.
Smutne jest ze ten producent potrafi zrobić produkt z mniejszymi tolerancjami niż liderzy rynku. Niektórzy z nich określają się jako premium. Potrafię zrozumieć że nie wszystkie produkty z oferty są premium, raczej oczywiste, gorzej że najwyższa półka też wypada tak samo.

#1599 Gosc_Kuba__H_*

Gosc_Kuba__H_*
  • Gość

Napisano 27 luty 2020 - 09:01

Mi się jego podejście podoba.
To na co zwraca uwagę to nie tylko znane powszechnie oszczędności na materiale czy wykonaniu ale też na niedoróbki wynikające z braku wiedzy która jest niezbędna w procesie projektowania. Więc albo zatrudniani sa ludzie niedouczeni albo nieposiadający odpowiedniego wykształcenia.

Nie jestem inżynierem ale wiele razy nawet na mój chłopski rozum jest oczywiste że coś nie ma prawa działać.

Hambini nie jedzie po wszystkich. Przynajmniej kilku producentów lubi albo dobrze o nich mówi. Nie dziwi mnie lubienie NTN bo ich łożyska sprzedaje, ale dobrze w jego oczach wypada Giant A najlepiej Hongfu.
Smutne jest ze ten producent potrafi zrobić produkt z mniejszymi tolerancjami niż liderzy rynku. Niektórzy z nich określają się jako premium. Potrafię zrozumieć że nie wszystkie produkty z oferty są premium, raczej oczywiste, gorzej że najwyższa półka też wypada tak samo.

 

A nie wydaje Ci się ze to jednak mimo wszystko oszczędności ? :) zrobimy coś z mniejszą tolerancją ale zaosczędzimy na tym tyle i tyle, myślę ze producenci takie ryzyko też kalkulują. Wszak w dzisiejszych czasach nie jest sukcesem zrobić produkt dobry i wytrzymały, tylko taki na którym osiągniesz największą marżę. Jednak film jest fajny i daje sporo do myślenia, poprzewijałem co prawda tylko fragmenty ale ciekawe. 



#1600 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 27 luty 2020 - 09:20

Oczywiście w przypadku muf. Słabsze normy, mniej precyzyjne maszyny i mniej czasu na sztukę.
Mam jednak na myśli inne rzeczy które są źle zaprojektowane. Zobacz jego film o korbie FSA z pomiarem mocy.
Widziałem takie niedoróbki sporo razy. Żadnych oszczędności na materiale. Raczej brak wiedzy którą powinien mieć inżynier zajmujący się projektowaniem danej rzeczy. Albo jest niedouczony albo brak mu dedykowanego wykształcenia. Bo wielu z tych niedoróbek nie trzeba nawet testować (oszczędności) tylko zrobić ją inaczej. A skoro ja to widzę i jestem w stanie zrobić podstawowymi narzędziami i działa to oni też mogą mając duży arsenał dedykowanych narzędzi i maszyn.
  • Marcin321 lubi to



Dodaj odpowiedź