Oszczędności oszczędnościami ale producenci robią takie wtopy konstrukcyjne, że w tych czasach to już naprawdę nie przystoi i trzeba być jakimś skrajnym turoniem bo prosta dedukcja i analiza doprowadzi nas do tego jakie będą efekty danego rozwiązania.
Ramy karbonowe są kosztowne i do niektórych też nie dociera, również tutaj na forum, że producenci robią taką tandetę i przekonani są, że skoro taki światowy producent, jeden czy drugi, wypuszcza tyle rowerów, ma jakąś tam renomę, wali kosmiczną cenę za tenże rower, to wręcz niemożliwe jest by popełniał takie błędy konstrukcyjne, często wręcz idiotyczne. A jak widać jest inaczej. I gdy na tle takich bubli patrzy się na ceny rowerów i ram (często zapiski gwarancyjne), to coś z tym wszystkim jest nie tak.
Tak jak tutaj:
Tarcze w szosie ?
#1601
Napisano 27 luty 2020 - 21:44
#1603
Napisano 28 luty 2020 - 05:53
Chcieliśmy nowych produktów co rok, to mamy. Chcieliśmy tanich i szybko rozwijanych i "udoskonalanych" produktów, to też mamy - a że psują się po 2 latach zamiast po dwudziestu, to już naturalna konsekwencja pośpiechu, bezmyślności i zaniedbywania testów oraz prototypowania.
Cytując kolegę @Wszechstronny, "Trzeba być jakimś skrajnym turoniem bo prosta dedukcja i analiza doprowadzi nas do tego jakie będą efekty danego rozwiązania." I nie zrzucajmy wszystkiego na producentów, bo rozszalały konsumpcjonizm jest temu winien w równie dużym stopniu.
Ten proces widać tak naprawdę wszędzie, od IT przez pralki po rowery.
Zasadniczo dobre produkty są dostępne. Tylko po prostu nie wszyscy z nas chcą zrozumieć, że cena już dawno przestała być wyznacznikiem jakości, a chytry dwa razy traci.
- thomasz lubi to
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1606
Napisano 04 marzec 2020 - 19:14
https://www.bikerada...ed_slideshow=10
w skrócie (nie licząc TT):
Ineos (Pinarello), Team Emirates (Colnago) - rim brakes
AG2R La Mondiale (Eddy Merckx), Jumbo Visma (Bianchi), Groupama–FDJ (Lapierre), Team Sunweb (Cervelo) - hample mieszane
pozostali (13 zespołów) - tarcze
#1607
Napisano 04 marzec 2020 - 21:14
Można tez wyciągnąć inny wniosek, rowery na obręczowych hamulcach są szybsze, no przynajmniej w TdF
- piotrkol lubi to
#1610
Napisano 04 marzec 2020 - 22:21
a chciałbym zobaczyć czy któryś brukowany klasyk Dogma wygra jeden rower trzepią po wszystkim
chociaż jak teraz Madonka wygrała Omloop to kto wie
To nie kwestia rowera, a odpowiedniego zawodnika. Ineos raczej się nie nastawia na klasyki, ale jak Kwiatkowski będzie w formie, to kto wie?
#1614
Napisano 27 maj 2020 - 19:09
#1617
Napisano 27 maj 2020 - 19:48
Wrzuć zdjęcie okolic przedniego zacisku to będzie można coś pomóc. Nie bardzo wyobrażam sobie montaż przedniego zacisku bez adaptera bo wymagałoby to wiercenie widelca na wylot.
Co prawda przy zacisku z tyłu tak właśnie jest ale to jednak nieco inne miejsce. Czyli jak masz 160mm z tyłu to powinieneś mieć też adapter, który przy tarczy 140mm po prostu zdejmujesz.
#1618
Napisano 27 maj 2020 - 20:10
Jak już pójdę i zerknę, to będę widział czy jest adapter, czy nie. Wiedziałem, że jak zadam pytanie, to zawsze znajdzie się ktoś, kto podpowie...😄
#1619
Napisano 27 maj 2020 - 22:31
normalnie to powinieneś mieć adaptery przy 160mm, które zdejmujesz do 140
nie wiem jak scott robi, możliwe że tak zaprojektowali mocowanie że nie wrzucisz 140
ale z tego co patrzę internety to są adaptery
https://katalog.bike...ddict_20_disc/4