Nowości sprzętowe
#2402
Napisano 29 czerwiec 2022 - 17:12
@yudo bo rozciagliwy material obnizy wage
Tak samo jak wagi lazienkowej nie stawia sie na dywanie tylko na twardym podlozu, i tak samo jak np. na silowni ktos kto chce miec lzej sie podciagac to korzysta z gum.
Ale jak?
Jak nie będzie równowagi sił to coś się zacznie oddalać ruchem jednostajnie przyspieszonym.
Serio olej fizykę "z silowni" i pomyśl o fizyce z podstawówki.
Mowa oczywiście o stanie ustalonym. A nie dyndaniu na wadze.
#2403
Napisano 29 czerwiec 2022 - 17:26
- artho lubi to
#2406
Napisano 29 czerwiec 2022 - 18:49
O tyle nie zaskoczyli, że znowu sp..dolili stopniowanie kaset.
Mega długi wózek i jedyne opcje na razie to 11-34 i 11-36.
Od 10-tki to jest regresja. Patrząc na statystyki wrzucane to na 100 km wychodzi +/- 500 zmian.
DI2 oszczędzi powiedzmy 250 sekund. A pozostałe 10550 sekund będzie zabawa z przełożeniami "co dwa" lub "co trzy" ząbki.
W 10-tce była fajna kaseta 12-27. W praktyce to prawie cała Polska na takiej kasecie do zrobienia.
I zamiast dodać tam 18-tkę to wymyślili jedenastkę 11-28 z dziurami. Dla kogoś kto się nie ściga to totalny bezsens. Różnica 27 a 28 jest w odczuciach prawie żadna więc zostaje 11-tka do sprintów i dokręcania.
W 11-tce jedyna kaseta warta zamiany z 10-ki to 12-25. W 12-tce jest jeszcze gorzej. Taki uniwersalny typ do wszystkiego i do niczego. Jak się nie mieszka w Alpach to to regres. Taki gadżet dla tych, którzy lubią dźwięk silniczków i produkt na miarę przewagi clean look ponad ergonomię (no bo gdzieś tam jednak możliwości pozaginanej linki w pięciu miejscach się kończą).
- jacekj lubi to
#2407
Napisano 29 czerwiec 2022 - 18:50
Sugerowane ceny detaliczne:
Rodzaj komponentu Sugerowana cena detaliczna
Mechanizm Korbowy 12rz 822,00 zł
Łańcuch 145,00 zł
Zestaw hamulca tarczowego przód 1 727,00 zł
Zestaw hamulca tarczowego tył 1 730,00 zł
Tarcza Hamulca 160mm Cent Lock 143,00 zł
Tarcza Hamulca 140mm Cent Lock 169,00 zł
Przerzutka Tył 12rz Di2 1 182,00 zł
Przerzutka Przód 2rz Di2 686,00 zł
Bateria Wew BT-DN300 Di2 934,00 zł
Dźwignia Przerz/Ham Lewa 2rz 1 163,00 zł
Dźwignia Przerz/Ham Prawa 12rz 1 163,00 zł
Kaseta 12rz 11-34 326,00 zł
Koło przód RS710-C32 2 522,00 zł
Koło tył RS710-C32 11-12s 2 645,00 zł
Koło przód RS710-C46 2 522,00 zł
Koło tył RS710-C46 11-12s 2 645,00 zł
#2408
Napisano 29 czerwiec 2022 - 19:50
Dokładnie tak, przesiadając się z napędu 10-rzędowego (12-27) na 11-tkę nic nie zyskałem (znaczy zyskałem zbędne 11T). Shimano 12 rzędów też niewiele wnosi, dodali 16T ale nadal nie ma 18T. Korby bez zmian.O tyle nie zaskoczyli, że znowu sp..dolili stopniowanie kaset.
Mega długi wózek i jedyne opcje na razie to 11-34 i 11-36.
Od 10-tki to jest regresja. Patrząc na statystyki wrzucane to na 100 km wychodzi +/- 500 zmian.
DI2 oszczędzi powiedzmy 250 sekund. A pozostałe 10550 sekund będzie zabawa z przełożeniami "co dwa" lub "co trzy" ząbki.
W 10-tce była fajna kaseta 12-27. W praktyce to prawie cała Polska na takiej kasecie do zrobienia.
I zamiast dodać tam 18-tkę to wymyślili jedenastkę 11-28 z dziurami. Dla kogoś kto się nie ściga to totalny bezsens. Różnica 27 a 28 jest w odczuciach prawie żadna więc zostaje 11-tka do sprintów i dokręcania.
W 11-tce jedyna kaseta warta zamiany z 10-ki to 12-25. W 12-tce jest jeszcze gorzej. Taki uniwersalny typ do wszystkiego i do niczego. Jak się nie mieszka w Alpach to to regres. Taki gadżet dla tych, którzy lubią dźwięk silniczków i produkt na miarę przewagi clean look ponad ergonomię (no bo gdzieś tam jednak możliwości pozaginanej linki w pięciu miejscach się kończą).
To już lepiej wygląda SRAM, korby 33-46 lub 35-48, do tego kaseta 10-28 i jest fajne stopniowanie przy dużym zakresie. Jedyna zagadka to 10T w szosie, nigdy nie jeździłem to nie wiem na ile sprawnie to działa. W MTB nie przeszkadza.p
#2409
Napisano 29 czerwiec 2022 - 19:55
Nie przeszkadza, ale zużywa się o 10% szybciej bez jakiejkolwiek korzyści w zamian.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#2410
Napisano 29 czerwiec 2022 - 20:07
I w totalnie nieefektywny sposób przekazuje moc (im mniejsza korona z tyłu tym większe opory - straty). Z tego samego powodu przełożenia blatów w sramie również nie są efektywne (czysto sporotowo) - ponieważ wymaga to przy tej samej prędkości używania mniejszych koronek z tyłu.
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#2411
Napisano 29 czerwiec 2022 - 21:12
no kasety trochę sp**lili, trzeba będzie pakować ultegre 11-30 na płaskie
korba bardzo ładna, dużo ładniejsza od tej brzydkiej matowej ultegry
reszta ok
ceny ałć, będzie bolało, jest drożej niż poprzednia wersja ultegry di2 a już zacząłem kombinować, żeby kupić grupę, zmienić korbę i kasetę i będzie git, tylko to worek złotych..
ale dobrze że jest i tak, podtrzymuję, jakieś 10 lat za późno
@yudo, fakt, jak się na gumce ustabilizuje to wskazuje ok, z dopuszczalnym błędem byle tylko tym nie bujać
#2412
Napisano 29 czerwiec 2022 - 21:28
105 na elektryce
<Ciach>
Taka grupa wash & go, minimalne możliwości kustomizacji. Tak jak całe 12rz od shimano. Trzy kasety na krzyż, wszystkie z 11 na dole. Przy 105 to po całości porażka. 11-34 od 11-36 różni się trzema największymi zębatkami, więc w praktyce te 11-36 to będzie 12 rzędowa zamiana za 11-32 w 11 rzędach i w praktyce 11-34 będzie pewno niedostępne na rynku. Wybór między nimi jest zresztą iluzoryczny.
Producenci rowerów lubią to.
Dwa mechanizmy korbowe prawie nie różniące się rozstawem. Brak opcji 1xX. Brak sub-kompaktów ( 46-32, 44-30 ). Elektronowy mózg aż prosi się o kasetę 12-28 czy nawet 13-28 na płaskie z pełną automatyką.
Ze smutkiem muszę stwierdzić, że SRAM pod względem możliwości konfiguracji roweru zostawia Shimano w tyle.
Ciekawe co będzie jak wyjdzie nowa Tiagra. Bo to pewno oznacza 10 rzędową Sorę.
#2413
Napisano 30 czerwiec 2022 - 07:16
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- ROZMIAR, Prozor, blackrain i 5 innych osób lubią to
#2414
Napisano 30 czerwiec 2022 - 07:21
Już za tydzień na najbliższej ustawce dowiesz się, kto śledzi wyścigi i podąża za trendami
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#2415
Napisano 30 czerwiec 2022 - 15:31
Kojarzycie czy korby Shimano 11sp działają z łańcuchami 12sp Shimano?
Widzę sens jedynie w przedniej przerzutce. Tylna przerzutka jeśli chce się normalną kasetę < 34 zęby i tak trzeba Ultegrę. Klamki jeśli mamy hamulce szczękowe lub zależy nam na dodatkowych przyciskach też trzeba brać Ultegrę. Kasety 105 i Ultegra do tej pory różniły się tylko wagą. A teraz dojdzie jeszcze gorsze działanie. Średnio to wygląda.