Skocz do zawartości


Nowości sprzętowe


2551 odpowiedzi w tym temacie

#1581 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 13 kwiecień 2018 - 12:36

Imho 12t to póki co szersza alpejska, niż combo mazowiecko-alpejskie..


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#1582 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2875 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 kwiecień 2018 - 13:03

mi stykłoby combo 11-25 na mazowsze i 11-32 w góry (z kompaktową korbą)



#1583 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 13 kwiecień 2018 - 14:03

Ja widzę przynajmniej 2 zastosowania:

1. Napędy 1x12, w przypadkach gdy przy 1x11 brakowało

2. Dalej są osoby (np. ja), które przekładają kasetę z „mazowieckiej” na „alpejską” w miarę potrzeb, może przy 12 nie będzie to konieczne

 

1. Do 1x12 to 11-32 to trochę słabo, chyba, że na Mazowsze.

2. Serio? Jestem na 99% pewny, że gdyby Ci założyć progresywne 11-32 11 rzędów, to byś więcej kaset nie zmieniał.



#1584 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 13 kwiecień 2018 - 16:42

Progresywną???

Na takie zastosowanie Mazowiecko-Alpejskie z kompaktem 50/34 lub 52/36, to 11-32 musiała by dla mnie iść tak:

11/12/13/14/15/16/17/19/22/25/28 i ...

niestety brakuje 12 koronki. Wypisz, wymaluj Sramowskie stopniowanie kasety 11-28 + 32.

Nie dziwię się zatem, że obecne 11-32 11s bez szesnastki w środku, to pewnego rodzaju ułomność, a Shimanowskie bez piętnastki to porażka na całej linii.

W sumie taka 11-32 na Mazowieckie zmarszczki wystarczyła by z jadnoblatem 52.



#1585 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2198 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 kwiecień 2018 - 17:46

1. Do 1x12 to 11-32 to trochę słabo, chyba, że na Mazowsze.

2. Serio? Jestem na 99% pewny, że gdyby Ci założyć progresywne 11-32 11 rzędów, to byś więcej kaset nie zmieniał.

 

1. Nie pisałem że dla wszystkich i wszędzie, ale dodatkowa zębatka poszerza grupę kolarzy którym napęd 1x wystarczy. Liczę tu trochę na SRAM-a że wprowadzi do szosy kasety od 10T przy okazji 12 rzędów.

 

2. Serio :-) Mam progresywne 11 rzędów (SRAM) i 11-28 to zdecydowany max żeby utrzymać sensowne stopniowanie. 12 koronka to mogłaby być właśnie 32 tak jak napisał Arni.



#1586 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3200 postów
  • SkądPoznań

Napisano 13 kwiecień 2018 - 19:51

Ale jaka jest przewaga napędu 1x nad 2x?

Rozumiem że zawodowcy w mtb z tego korzystają, ewentualnie w cx, ale po co do szosy?


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1587 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 13 kwiecień 2018 - 20:57

Po to samo. Jak mieszkasz na relatywnie płaskim, to po co ci mały blat?



#1588 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 13 kwiecień 2018 - 21:12

Po to samo. Jak mieszkasz na relatywnie płaskim, to po co ci mały blat?

Mam klasyczne 53/39, jeżdżę głównie po płaskim, ale mały blat też jest używany i to często - żeby zmienić kadencję, żeby rozgrzać nogę, jak wieje, żeby dynamicznie przyspieszyć, po mieście itd. Nie wyobrażam sobie 1 blatu z przodu w szosie - w góralu, który służy jako rower bardziej uniwersalny, też zresztą nie. To jakieś nowe fanaberie producentów, coś trzeba sprzedać żeby zarobić.



#1589 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 13 kwiecień 2018 - 21:18

Raczej na zawodach CX czy XC nie jest płasko xD

Z drugiej strony wspomniane wcześniej formuły wyścigowe nie skupiają się na jeździe stałym tempem. W związku z tym większe różnice miedzy przełożeniami aż tak nie bolą.

Nie wiem sam do końca dlaczego niby napęd 1x jest taki zajebisty, poza wagą i w teorii mniejszą szansą, że łańcuch spadnie to raczej nie dostrzegam. Kolejny plus to może być specjalna rama, która jest od postaw projektowana pod napęd 1x. Nie trzeba się martwić wóżkiem przerzutki.
Ja lubię napęd 2x mimo wszystko, nawet przy XC.



#1590 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 13 kwiecień 2018 - 21:38

No, jest moderne. Nawiasem mówiąc, Shimano opatentowało już kasete 14 rzędową co najmniej 10 lat temu. pozdr



#1591 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3200 postów
  • SkądPoznań

Napisano 13 kwiecień 2018 - 22:56

Po to samo. Jak mieszkasz na relatywnie płaskim, to po co ci mały blat?

Bo rower mam po to żeby nie siedzieć tylko tam gdzie mieszkam :)


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1592 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 postów

Napisano 14 kwiecień 2018 - 00:33

1x do mtb wydaje mi się ciekawy z jednego powodu: gripshift i możliwość szybkiej i płynnej zmiany przełożeń. Na trudną trasę góra/dół wygląda ciekawie. Oczywiście zakres musiałby starczać.

#1593 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 14 kwiecień 2018 - 01:06

@arni - progresywna, tzn taka gdzie, przynajmniej z projektu, nie ma stałej procentowej różnicy wielkości zębatek, ale w miarę wchodzenia na niższe biegi są coraz większe rozstrzały rozmarów. Vide:

 

kaseta_1110_5.jpg

 

11-12-13-14-15-16-17-19-21-24-28

 

Marudziłem o tym na blogu tutaj: http://uzurpator.com...w_szosowce.html



#1594 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 14 kwiecień 2018 - 06:55

Aaa, nie wiedziałem, że stopniowania mogą mieć jakieś nazwy.

Kugel, i to o czym piszesz załatwisz sobie kasetą 11-32 12s z jednym blatem.
Zakres 1x12 z kasety 11-32 i blatu 52 jest +/- taki sam jak np. 53/39 z kasetą 11-23 i stopniowaniem jak w 10s.

Dokładnie na takim zestawie jeżdżę (53/39 + 11/23). Zaspokaja to 100% potrzeb mojego zakresu, ale z przyjemnością założył bym 11-32 12s by pozbyć się jeszcze tych zmian na korbie. W niczym to nie przeszkodzi przy takim stopniowaniu jak napisałem, byłoby praktycznie to samo co teraz.
Jedyna różnica to taka, że jadąc teraz na zakresie 39:13/17 nie miał bym tak dokładnego stopniowania, bo taka nowa kaseta musiała by mieć chyba ze 14 koronek. Tym niemniej przebolał bym to lub przemyślał kasetę 11-29 z korbą wymienną 50 lub 52.

#1595 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2875 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 kwiecień 2018 - 09:02

Jak najbardziej rozumiem Arniego i też sie nieraz nad tym zastanawiam, tzn. mi po stolicy i okolicach wystarczyłby 1x11, 1x12. Przecież to tutaj spędzam 99% czasu na szosie. Przednia przerzutka u mnie chodzi bardzo rzadko, zwykle jak jestem juz po długiej męczącej trasie i został jeszcze podjazd na skarpę ursynowską, nie chce mi się wtedy cisnąć na dużym blacie. GK już pokonuję na blacie, co jeszcze rok temu było dla mnie nie do zrealizowania. 

 

Problem pojawia się, jak człek wybiera się w góry. No bo co wtedy. Trzeba od nowa zakładać 2x, montować i ustawiać przerzutkę, itd. Lipa. Dla bogaczy zostałby wariant po prostu dwóch rowerów :) ew. wypożyczalnia rowerka na miejscu, ale u nas to też jeszcze kuleje. 



#1596 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3200 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 kwiecień 2018 - 09:29

Jak ktoś ma za płasko zawsze może dać 53/42. W elektryce przerzutki same mogą dobierać duża czy mała tarcza (tylko po co).


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1597 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2875 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 kwiecień 2018 - 09:36

Jasne, że można, ale nie o to nam chodzi :) mi przynajmniej. Ja lubię upraszczac co można. Przerzutka out, tarcza out, kable out, ćwierć kilo mniej. I tylko z narrow wide 50T problem :D już 42T do crossa musiałem się zdrowo naszukać.



#1598 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3200 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 kwiecień 2018 - 09:52

Tylko, że budowa napędu jest tak prosta i niezawodna że nie ma sensu upraszczać. Kiedy spadł Ci łańcuch w szosie, mi lata temu.

Zresztą pisanie o uproszczeniu i stosowanie elektryki ma się nijak :D


  • vpablov lubi to

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1599 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2875 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 kwiecień 2018 - 16:11

Ostatnio na Treku Emonda na bikeexpo :D a na swoim to nie pamietam..

Ale elektryka jest fajna i cool :)

#1600 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2875 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 kwiecień 2018 - 09:23

Nie wiem czy było, ale Pinarello opracowało patent tylnej amortyzacji, samosterującej w jakis magiczny elektryczny turboświetlny sposób :)

http://www.pinarello...dogma-k10s-disk

 

Ciekawe jak to działa w praktyce. Jakby to połączyć z future shockiem od Speca ciekawe jakby się jechało.. 





Dodaj odpowiedź