Jump to content


Photo

szytki


1635 replies to this topic

#641 maciek_xc

maciek_xc
  • Użytkownik
  • 46 posts
  • Skądgórny śląsk

Posted 12 January 2014 - 18:10

dzięki Chris za poradę,

chodzi oczywiście o obręcz gdzie jedna warstwa ma 2 lata a druga rok i teraz widzę nierówności w kleju ( raz jest go więcej raz mniej na obręczy ale ogólnie jest ciemno żółty, bez zanieczyszczeń)

spróbuję tym rozpuszczalnikiem i jak klej zrobi się plastyczniejszy to go będę wyrównywać



#642 Edi

Edi
  • Użytkownik
  • 2 posts
  • SkądPL

Posted 26 January 2014 - 18:21

.

 



#643 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 26 January 2014 - 19:29

Przede wszystkim sprawdź, czy takie szerokości wejdą Ci w ramę i widelec. Z 25mm z tyłu nie powinno być problemów ale z widelcem, to już nie jest tak oczywiste. 27mm to można zakładać na drogi ala Belgijskie cobblestones. 23 lub 25.

#644 patolog

patolog
  • Użytkownik
  • 621 posts
  • SkądWa-wa

Posted 01 February 2014 - 08:44

Mam pytanie do forumowych ekspertów. Mam koła o szerokości 23 mm i szytki veloflex Extreme o szerokości 22. Składać to razem czy to jakiś konflikt jest wizualno-techniczny?


Kudos!


#645 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 01 February 2014 - 08:53

Ostatnio byłem zmuszony do założenia Extreme na Zippa, którego szerokość na bieżni wynosi 25mm i 27.5mm. Wygląda to dość mało zgrabnie, a efekt jest jeszcze większy bo wskoczyła na miejsce szytki 25mm. Z obręczą 23mm nie powinno być aż takich wizualnych zgrzytów.

#646 patolog

patolog
  • Użytkownik
  • 621 posts
  • SkądWa-wa

Posted 01 February 2014 - 11:48

Zrobie fotke to ocenisz, bo załozone ale jeszcze nie sklejone:)


Kudos!


#647 patolog

patolog
  • Użytkownik
  • 621 posts
  • SkądWa-wa

Posted 02 February 2014 - 15:20

390e2332635970dfm.jpg

Tak to wygląda


Kudos!


#648 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 02 February 2014 - 15:55

Zdjecie pod katem, wiec malo widac w jaki sposob obrecz i opona wygladaja w jednej linii.

Popatrz prostopadle na na opone i zobacz na ile obrecz wystaje poza opone.

Extreme ma jakies 22.5mm, wiec z obreczami 23mm powinno byc OK, aczkolwiek zalozylbym 23mm Carbony.

Mozesz pojezdzic na tych, co masz, w miare szybko sie zuzyja :)

Przy szerszych obreczach szytki 23-25mm.

Dla ciezszych dobra opcja jest 25mm Arenberg/Roubaix na tyle i na przodzie 23mm Carbon/Criterium.

 

Kolejna zaleta szerszych gum jest mniejsze ryzyko zlapania kapcia, jezdzi sie na mniejszym cisnieniu.

 



#649 bobo100

bobo100
  • Użytkownik
  • 199 posts
  • SkądNowy Tomyśl

Posted 02 March 2014 - 21:20

Planuję kupić szytki Vittoria Corsa EVO CX II. http://www.on-one.co...ii-tubular-tyre
Czy razem z tymi szytkami w komplecie są wentyle? Jeżeli tak to jakiej długości, bo mam koła 50 mm i pewnie będę musiał kupić przedłużki, tylko jak długie i czy każde będą odpowiednie do Vittori?

 

#650 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 03 March 2014 - 08:20

Kup zwykłą przedłużkę:

http://www.planetx.c...-valve-extender
Będziesz mógł jej używać z innymi (normalnymi) szytkami, tam gdzie są wykręcane zaworki. Albo kup oryginalną, 3 razy droższą przedłużkę Vittori.

 

PS.

Zapomnialem dodac: tak sa z wentylami, tyle, ze na 50mm stozek sa za krotkie.


  • bobo100 likes this

#651 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 posts
  • SkądRzeszów

Posted 03 March 2014 - 10:18

Witam

 

Obecnie jeżdze na Tufo S33 Pro, nie narzekam, jeździ się w porządku, są jednak dość wąskie i mało komfortowe. Jak się trochę zużywają chciałbym wymienić je na coś lepszego. Widzę że w dobrych cenach można kupić szytki Vittori. Interesuje mnie głownie dobra odporność na przebicia.

Myślałem głownie nad kultową Vittoria Pave oraz Continental Sprinter. Jakich szytek lepiej unikać jeśli chodzi o odporność? 



#652 dawit

dawit
  • Użytkownik
  • 72 posts
  • Skądstamtąd

Posted 03 March 2014 - 12:31

Ja uwazam ze większość włoskich szytek jest nie na nasze drogi. Pojezdziesz na nich to fakt ale wg mnie lepiej wybrać np Conti Sprintery polecam wersję Gatorskin.
Poza jedynym minusem jakim jest komfort jazdy który odbiega od włoskich marek ta szytka ma same zalety.
Competition jest jeszcze fajniejsza ale też droższa.

#653 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1,536 posts
  • SkądPoznań

Posted 03 March 2014 - 12:49

Tyle, że Conti Sprinter Gatorskin jest bardzo ciężka, jeśli nie zależy Ci na wadze to będzie to dobry wybór ale wersja 23mm wazy aż 320g, a dla porównania Vitki Corsa CX 250g, róznica spora...

pzdr



#654 michal2

michal2
  • Użytkownik
  • 140 posts
  • SkądWarszawa

Posted 03 March 2014 - 15:11

Tyle, że Conti Sprinter Gatorskin jest bardzo ciężka, jeśli nie zależy Ci na wadze to będzie to dobry wybór ale wersja 23mm wazy aż 320g, a dla porównania Vitki Corsa CX 250g, róznica spora...

pzdr

Wg strony Continentala 320g to waży wersja 25mm tej szytki, klasyczna wersja 22mm wazy 300g. Też zastanawiam się nad tym modelem, mniej ważne są dla mnie parametry szybkościowe, znacznie bardziej trwałość i odporność na przebicia, bo jednak przebita szytka to już nie daje nam pewności, strzelić może w każdej chwili.

 

Niedawno przebiłem model Veloflex Carbon, malutka dziurka, uszczelniłem to płynem Tufo Extreme, trasę skończyłem na ciśnieniu 5-6 atmosfer. Na kolejną trasę już napompowałem normalnie na 9-10, drugiego dnia jazdy zaczął wyłazić z opony utwardzony uszczelniacz i znowu strzeliło, 10km jechałem na obręczy, bo uszczelniać nie chciał ponownie chwycić, później załapał i znowu na niskim ciśnieniu do końca dojechałem, ale już widać że znowu wyłazi z szytki. Więc ciężko uznać że uszczelniacz rzeczywiście łata szytkę, to nie ta sama pewność co łatanie dętki łatką, taka szytka już jest potencjalnie mocno awaryjna.

 

Jest też opcja, że ten konkretny uszczelniacz (albo uszczelniacze w ogóle) gorzej sobie radzą z bardzo cienkimi lateksowymi dętkami



#655 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 03 March 2014 - 18:41

Przy takich cisnieniach, to jak cos ma zatkac detke, to musi byc na bazie lateksu.

Mialem pozytywne doswiadczenia z plynem Stana. Ale generalnie to lepiej wozic ze soba zapasowa, wymiana nie jest wcale taka klopotliwa i mozna spokojnie wrocic do domu.

Co do Veloflexa, mozesz ja otworzyc i zakleic detke.

 



#656 biker1974

biker1974
  • Użytkownik
  • 456 posts
  • SkądMirków/Wroclaw

Posted 03 March 2014 - 19:01

Kupilem szytki Tufo S 33 Pro i mam problem.Chcialem zamowic z HF obrecze karbonowe 50mm,ale nie wiem o jakiej szerokosci.Czy kupic 20mm czy powiedzmy 25 lub 27 i w przyszlosci szytki 23mm lub 25mm,poniewaz chcialbym sprobowac jazdy na tak szerokich szytkach.

#657 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 03 March 2014 - 19:54

21mm szytki sa stanowczo za waskie do 27mm (25mm na biezni). Mialem zalozona awaryjna 22mm na takiej obreczy, wyglada to troche dziwnie.

Sprzedaj te szytki i kup szersze, min 23mm i szerokie obrecze.



#658 bobo100

bobo100
  • Użytkownik
  • 199 posts
  • SkądNowy Tomyśl

Posted 05 March 2014 - 13:07

Duża jest różnica w przyczepności pomiędzy szytką 21mm, a 23mm? Fajnie jakby wypowiedział się ktoś kto używał zarówno szersze jak i węższe. Dodam, że szytki do kół na czasówki i kilka startów w roku w peletonie. Obecnie mam 23mm i nie obawiam się na zakrętach, jednak 21 mnie trochę przeraża, nie wiem czy słusznie...



#659 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 posts
  • SkądJawor

Posted 05 March 2014 - 22:18

bobo100 jeżeli jeździsz po torze lub asfalcie klasy F1 zakładaj 21mm lub nawet 19mm. Na polskie drogi 23mm to minimum, a szczerze mówiąc polecam 25mm. Przesiadłem się z 21 na 25 i jeździ się przyjemniej, wygodniej i jest lepsza przyczepność - szczególnie w zakrętach.    



#660 bobo100

bobo100
  • Użytkownik
  • 199 posts
  • SkądNowy Tomyśl

Posted 05 March 2014 - 23:30

KAEM dzięki za pomoc:) Niestety takich dróg jest niewiele, więc zdecyduję się na 23 lub 25.





Reply to this topic