Jump to content


Photo

szytki


1635 replies to this topic

#881 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,627 posts
  • SkądSzczecin

Posted 07 December 2015 - 09:13

Płyn Vittorii nie jest jedyny, bo choćby Caffelatex również można używać z lateksem.

 

A prawda jest taka, że nie ma uszczelniacza, który by sobie radził przy tak wysokich ciśnieniach. Przy ciśnieniach powyżej ok. 4 bar pozostaje Ci jedynie naprawianie szytki po fakcie, np. za pomocą Tufo Extreme albo Caffelatex Zot.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#882 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 07 December 2015 - 11:34

Jakie uszczelniacze możecie polecić do szytki (Veloflex Arenberg, czyli latex jeśli wierzyć producentowi)?

Kiedyś pytałem w Wertykalu, tam po chwili namysłu dali Pit Stop Vittorii, dziś wygrzebałem  http://rowerplus.pl/uszczelniacze-i-akcesoria-tubeless/1661-effetto-mariposa-caffelatex-plyn-uszczelniajacy-do-opon.html, pisze na nim, że jako jedyny jest do dętki lateksowej.

Jak żyć?

I co lać przed dziurą i po dziurze?

Wszystkie Veloflexy sa na lateksowych detkach.

Pit Stop Vittorii, przestalem go wozic, nie zadzialal mi w paru sytuacjach.

Caffelatex uzywalem kiedys w MTB ale po jednej butelce wrocilem do Stana.

Lateksy w szytkach mozesz latac wlasnie Stanem, ja tak robie od wielu lat. Ludzie pisza tez dobrze o Tufo Extreme.

Przed dziura nic nie lej, tym bardziej jak masz nowe gumy.

A po, to zalezy jaka ta dziura jest. Te male, gdzie powietrze nie schodzi momentalnie, spokojnie zalatasz plynem (Stan). Ja bije na tyl 120psi i spokojnie plyn trzyma. Te wieksze, gdzie widac uszkodzenie bieznika, raczej nie dasz rady zadnym plynem. Jest duza szansa, ze uszkodzenie detki jest za duze aby plyn mogl zadzialac.



#883 SZYMSZEL

SZYMSZEL
  • Użytkownik
  • 186 posts

Posted 19 December 2015 - 17:47

Czy ktoś już miał styczność z tymi nowymi szytkami Vittoria Corsa + Graphene? warto to kupić ?



#884 tomimi

tomimi
  • Użytkownik
  • 12 posts

Posted 12 February 2016 - 17:32

Witam czy moglibyście doradzić mi jaką szytke nabyć?

Zależy mi aby była odporna na przebicia i z niskim oporem toczenia najlepiej w rozsądnej cenie.

Czym szytki różnią się od siebie poza ogromną rozpiętością cenową?

Na jakie paramatry przy wyborze należy zwrócić uwage?

Czy macie może jakieś linki do testów bądź porównań?

Czym szytki tufo róźnią się pomiędzy sobą?

 

Przejeżdzam ok 150-200km tygodniowo.



#885 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 12 February 2016 - 22:46

Konstrukcja się różnią, jakością mieszanki bieżnika, przyczepnościa, nośnoscia.
Co znaczy rozsądna cena?

#886 blazej

blazej
  • Użytkownik
  • 291 posts

Posted 12 February 2016 - 22:54

I tak zawsze wychodzi na Conti Competition; -)

Wysłane z mojego SM-T815 przy użyciu Tapatalka



#887 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 12 February 2016 - 23:33

Ostatnio w moim temacie o szytkach użytkownicy Tufo, szczególnie tych tańszych w okolicy i poniżej 100 zł, ale też tych droższych stwierdzili że to kiepskie produkty. Odporność na przebicia to ich największy i chyba jedyny plus.



#888 blazej

blazej
  • Użytkownik
  • 291 posts

Posted 12 February 2016 - 23:37

Wiadomo, użytkownicy Tufo najbardziej narzekają na Conti.

Wysłane z mojego SM-T815 przy użyciu Tapatalka



#889 tomimi

tomimi
  • Użytkownik
  • 12 posts

Posted 12 February 2016 - 23:53

Chodzi mi glownie jaka jest wyczuwalna roznica ktora uzasadnia roznice w cenie pomiedzy 100 a 350 pln. Czyli innymi slowy co dostaje za 3,5 raza wieksza cene?
Czy ta różnica wyczuwalna jest tylko dla zawodowca i na czym ona polega?

#890 tomimi

tomimi
  • Użytkownik
  • 12 posts

Posted 12 February 2016 - 23:53

Ostatnio w moim temacie o szytkach użytkownicy Tufo, szczególnie tych tańszych w okolicy i poniżej 100 zł, ale też tych droższych stwierdzili że to kiepskie produkty. Odporność na przebicia to ich największy i chyba jedyny plus.


Dlaczego kiepskie?
Jakie wiec polecacie i dlaczego?

#891 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,627 posts
  • SkądSzczecin

Posted 13 February 2016 - 00:01

Najtańsze Tufo to straszne kabany, ale litości - czego oczekiwać po szytce za 100 zł? Że niby porównywalne cenowo Vittoria Rally albo Conti Giro (które np. nie mają wymiennych zaworków, więc w przeciwieństwie do Tufo nie dają możliwości wygodnego użycia uszczelniacza) są lepsze? Litości, miejmy jakiś umiar...

 

Wprawdzie najtańsze Tufo to kabany, ale najdroższe to bardzo przyzwoite szytki - z całą pewnością nie tak dobre jak np. topowe Velofleksy, ale też znacznie tańsze, w dodatku znacznie bardziej odporne na zużycie od szytek wielu innych marek. W dodatku mają wyjątkowo szeroką ofertę - większość producentów może co najwyżej pomarzyć o takiej specjalizacji poszczególnych produktów.

 

Patrząc na całość oferty i na cenę poszczególnych modeli, IMHO wypadają przyzwoicie i bardzo opłacalnie na tle porównywalnych modeli konkurencji.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#892 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 13 February 2016 - 02:25

Najtańsze Tufo to straszne kabany, ale litości - czego oczekiwać po szytce za 100 zł? Że niby porównywalne cenowo Vittoria Rally albo Conti Giro (które np. nie mają wymiennych zaworków, więc w przeciwieństwie do Tufo nie dają możliwości wygodnego użycia uszczelniacza) są lepsze? Litości, miejmy jakiś umiar...

Wprawdzie najtańsze Tufo to kabany, ale najdroższe to bardzo przyzwoite szytki - z całą pewnością nie tak dobre jak np. topowe Velofleksy, ale też znacznie tańsze, w dodatku znacznie bardziej odporne na zużycie od szytek wielu innych marek. W dodatku mają wyjątkowo szeroką ofertę - większość producentów może co najwyżej pomarzyć o takiej specjalizacji poszczególnych produktów.

Patrząc na całość oferty i na cenę poszczególnych modeli, IMHO wypadają przyzwoicie i bardzo opłacalnie na tle porównywalnych modeli konkurencji.

Znalazłem Tufo za ponad 300 zł i Veloflexa za tyle samo. Mialem te same pytania które padają tu i odezwał się ktoś, kto używał jednych i drugich, stwierdził że nie ma porównania przy takiej nawet cenie.
Czego spodziewać się po szytce za 100 zł? Wg mnie przynajmniej tego czego po oponie za tyle samo a nie jest to mało, przynajmniej dobrej przyczepności i nośności.

#893 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,627 posts
  • SkądSzczecin

Posted 13 February 2016 - 06:46

Masz świadomość tego, że produkcja szytki jest znacznie droższa niż opony? W tej sytuacji trudno oczekiwać, żeby szytka za 100 zł była produktem tej samej klasy co opona za tyle samo.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#894 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 13 February 2016 - 09:10

Mam świadomość tego że przy trzykrotnie wyższej cenie szytka powinna być wykonana z maksymalną dbałością o to by byla prosta :). Chyba że przyklejenie bieżnika bez zawijania się na boki lub poskladanie jej bez garbow podbijajacych kolo przekracza możliwości producentów, czy jest niemierzalne ma kontroli jakości. Wszystkie Dugasty - szosowe, przełajowe i mtb, jakie montowalem były fatalnie wykonane, krzywe i uwalone klejem; nowe Corsy Speed i starsze Cx, z garbem przy wentylu, niebezpiecznym w czasie jazdy. Wszystko "hendmejd", więc każda sztuka dotknięta ludzka ręką, nie jak zwykle opony, które ogląda ktoś wypadkowo.

#895 blazej

blazej
  • Użytkownik
  • 291 posts

Posted 13 February 2016 - 09:18

Competition to niemiecka robota i za 300 PLN masz szytkę bez dziwnych bić, zadowalająco odporną na przebicia i bez dętki lateksowej, więc nie trzeba dwa razy dziennie odbijać wiatru. Dla mnie to składowe tzw złotego środka.

Wysłane z mojego SM-T815 przy użyciu Tapatalka



#896 gucio

gucio
  • Użytkownik
  • 244 posts
  • Skądśląsk

Posted 13 February 2016 - 10:55

Ja mogę porównać dwie szytki:

Conti Competition 22x700 i Tufo Elite S3 23x700:

 

- odporność na przebicia : przewaga Tufo

- przebieg: dokładnie 2x większy dystans na Tufo

- cena : 320zł Conti, 220zł Tufo

- waga: 40 g lżejsza Tufo (masa rotująca)

- tzw. noszenie: Conti ma lepsze właściwości jezdne, ale Tufo też nieźle jedzie, tylko gorzej klei np. w zakręcie.

 

Biorąc powyższe pod uwagę, nie widzę sensu by płacić 3 x więcej za Conti za przejechanie tego samego dystansu.

 

 

 


  • mikroos likes this

#897 tomimi

tomimi
  • Użytkownik
  • 12 posts

Posted 13 February 2016 - 13:07

Ja mogę porównać dwie szytki:
Conti Competition 22x700 i Tufo Elite S3 23x700:

- odporność na przebicia : przewaga Tufo
- przebieg: dokładnie 2x większy dystans na Tufo
- cena : 320zł Conti, 220zł Tufo
- waga: 40 g lżejsza Tufo (masa rotująca)
- tzw. noszenie: Conti ma lepsze właściwości jezdne, ale Tufo też nieźle jedzie, tylko gorzej klei np. w zakręcie.

Biorąc powyższe pod uwagę, nie widzę sensu by płacić 3 x więcej za Conti za przejechanie tego samego dystansu.


Wielkie dzięki. W końcu jakiś konkret. To było przydatne

#898 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 13 February 2016 - 13:18

Mozesz zapytać użytkownika radomir82 o jakość Continentala, ma ilościowo w tym względzie duuuze doświadczenie.

#899 blazej

blazej
  • Użytkownik
  • 291 posts

Posted 13 February 2016 - 13:22

Myślę, że różnica 80 zł (Conti kupuje po 299) jest na tyle niewielka, że nie warto brać gorszej szytki. Ale to moja subiektywna ocena, to Ty będziesz latał na Tufo nie ja.

Wysłane z mojego SM-T815 przy użyciu Tapatalka



#900 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 14 February 2016 - 20:04

Np. Vittoria Pave 320tpi obecnie ok £40, 230pln. Tufo, Conti...?



Reply to this topic