Chińskie koła karbonowe
#301
Napisano 07 lipiec 2014 - 20:48
#302
Napisano 07 lipiec 2014 - 21:22
Maksymalną kwotę zawsze jesteś w stanie przewidzieć. A to, że urzędnik najprawdopodobniej popełnił błąd, to normalna rzecz - w końcu ten człowiek to tylko CZŁOWIEK, a Ty masz zawsze do dyspozycji tryb odwoławczy.nie jestes w stanie przewidziec ile faktycznie zaplacisz za zakupiony towar
Wprost przeciwnie. Zawsze powinieneś założyć, że będzie do zapłacenia, bo tak mówią przepisy. A to, że masa ludzi rżnie cwaniakuje i kantuje, to inna historia - tyle, że akurat ci ludzie (nie mówię teraz konkretnie o Tobie!) potem często okazują się tymi samymi, którzy czują się pokrzywdzeni, kiedy ich szwindle na wartości faktury nie przechodzą.nie wiesz czy bedzie naliczone clo, vat
Jak cło, to praktycznie zawsze i VATobydwie rzeczy
Czy Ty naprawdę sądzisz, że każdy celnik latami szkolił się i czekał na ten moment, kiedy przyjdzie mu odebrać Twoje karbonowe koła? Przecież ten człowiek nie zna się na każdym typie towaru z każdej branży, bo zwyczajnie nie jest w stanie! Właśnie po to masz tryb odwoławczy, aby wykazać, jaka jest realna wartość tego towaru.oplata wynika chyba z widzimi sie celnika
Swoją drogą: to codzienność, że paczki są zatrzymywane na kontroli. Nie Twoja pierwsza, nie Twoja ostatnia i nie tylko w Polsce takie rzeczy się dzieją. Właśnie dlatego bycie importerem to tak cholernie trudna i ryzykowna praca...
Przecież je otrzymałeś.nie otrzymasz nawet powiadomienia, ze tyle i tyle masz do zaplaty
Oczywiście że nie musisz - zawsze możesz odmówić przyjęcia przesyłki. Pamiętaj, że zawsze mogłeś uwolnić się od tego ryzyka, decydując się na zapłacenie VAT-u od razu, wliczonego w cenę towaru w Polsce - sam wybrałeś inne rozwiązanie i zdecydowałeś się podjąć związane z tym ryzyko.przeciez ja na to nie musze wyrazic zgody
Bardzo jestem ciekawy, jak to sobie wyobrażasz: może celnik powinien codziennie dzwonić do Alibaby z pytaniem, czy nie będzie przypadkiem paczuszki dla @czarusblitz? Naprawdę jestem ciekawy, jak to widzisz od strony techniczno-organizacyjnej, żeby polskie służby wiedziały z wyprzedzeniem o każdej paczcewlasciwie odwrotnie, powinienem wczesniej byc poinformowany, ze tyle i tyle bedzie mnie to dodatkowo kosztowac.
Oczywiście, bo przecież tylko Polska nalicza cła...Nasze wspaniale panstwo potrafi tylko zadac
Z głową i pomysłem czyli jak konkretnie? Przecież masz możliwość odwołania i wykazania, ile dokładnie cła powinieneś zapłacić. Jedyny problem polega na tym, że na razie zamiast poświęcić czas i przygotować dokumenty, siedzisz i odreagowujesz swoje nerwy, ani o kroczek nie przybliżając się do rozwiązania sprawy.Gdyby takie sprawy rozwiazywane byly z glowa i pomyslem, oplaty bylyby dostosowane tak, ze kazdy wyszedlby na swoje.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#304
Napisano 07 lipiec 2014 - 21:39
Po drugie: skąd założenie, że towar zakupiony prywatnie co do zasady nie jest objęty cłem?
Po trzecie: pamiętaj o cle antydumpingowym, obecnie (od połowy 2013 r.) wynosi ono 48,5%.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#305 Gosc_kobrys_*
Napisano 08 lipiec 2014 - 07:27
Po pierwsze: czy naprawdę nie możemy dyskutować bez takiego języka?
Po drugie: skąd założenie, że towar zakupiony prywatnie co do zasady nie jest objęty cłem?
Po trzecie: pamiętaj o cle antydumpingowym, obecnie (od połowy 2013 r.) wynosi ono 48,5%.
Widzę kolego w Tobie cwaniaka... cwaniaka, który jest rozgoryczony tym, że nie udało mi się orżnąć Państwa... gratulacje.
#307
Napisano 08 lipiec 2014 - 07:59
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#308
Napisano 08 lipiec 2014 - 08:30
Nie powinieneś mieć naliczonego cła antydumpingowego.
Ja kupując swoje koła dostałem normalną stawkę na części rowerowe w kwocie 4,7% + 23% VAT.
Polecam zapoznać się z dokumentami na stronie http://isztar.mf.gov.pl/
Są tam podane dokładne akty prawne, warunki kiedy następuje zwolnienie z cła antydumpingowego.
Aby ułatwić szukanie: całe koła złożone mają kod: 8714999011 i podlega pod nie rozporządzenie
http://eur-lex.europ...1997R0088&rid=1
Są tutaj opisane warunki zwolnienia z cła. Polecam postudiowanie i pozdrawiam
#309
Napisano 08 lipiec 2014 - 08:37
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#312
Napisano 08 lipiec 2014 - 08:52
Również nie jestem prawnikiem. Fakt jest jednak taki, że niektórzy mają nakładane to cło a inni nie więc przepisy nie są tutaj chyba jednoznaczne.
Jest w tym rozporządzeniu zapis, że import poniżej 300 sztuk miesięcznie nie stanowi znaczącej ilości dla gospodarki i powinien być zwolniony z cła rozszerzonego.
Tak czy siak, lepiej sprowadzać same obręcze bo z nimi nie ma problemy i przepisy wyraźnie podają - 4,7% cła.
#313
Napisano 08 lipiec 2014 - 09:17
Owszem, to rozporządzenie dotyczy możliwych zwolnień przy małych obrotach, ale w całej swojej rozciągłości dotyczy ono wyłącznie montażu i "swobodnego obrotu", czyli de facto handlu.
Choć z drugiej strony faktycznie dziwne jest, że jednym cło antydumpingowe się nalicza, a innym nie, a jeszcze inni nie płacą cła ani VAT-u w ogóle - pod tym względem uznaniowość decyzji urzędnika może wkurzyć.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#314
Napisano 08 lipiec 2014 - 12:14
Oj dzieci, dzieci! Ignorantia iuris nocet
1. Zasadniczo na podstawowe części rowerowe, jak i same rowery, OBOWIĄZUJE ANTYDUMPINGOWA STAWKA CELNA W WYSOKOŚCI 48,5 %, którą dolicza się do podstawowej stawki 4,7 % .
Cło antydumpingowe na podstawowe części rowerowe wprowadzono rozporządzeniem EC 71/97 http://eur-lex.europ...97R0071:EN:HTML
Części na które obowiązuje cło antydumpingowe
— painted or anodized or polished and/or lacquered
bicycle frames, currently classifiable within CN code
ex 8714 91 10,
— painted or anodized or polished and/or lacquered
bicycle front forks, currently classifiable within CN
code ex 8714 91 30,
— derailleur gears, currently classifiable within CN code
8714 99 50,
— crank-gear, currently classifiable within CN code
8714 96 30,
— free-wheel sprocket-wheels, currently classifiable
within CN code 8714 93 90, whether or not
presented in sets,
— other brakes, currently classifiable within CN code
8714 94 30,
— brake levers, currently classifiable within CN code
ex 8714 94 90, whether or not presented in sets,
— complete wheels with or without tubes, tyres and
sprockets, currently classifiable within CN code
ex 8714 99 90, and,
— handlebars, currently classifiable within CN code
8714 99 10, whether or not presented with a stem,
brake and/or gear levers attached,
— originating in the People’s Republic of China (the
product concerned). These CN codes are only given
for information.
Więc chyba na ramy i widelce bez wykończenia powierzchniowego cło antydumpingowe nie obowiązuje.
2. Zwolnienie z cła antydumpingowego przy imporcie części do 300 szt. miesięcznie, dotyczy tylko firm zajmujących się montażem rowerów, tudzież sprowadzających rowery dla takich firm, o ile dobrze zrozumiałem. Sprawę reguluje rozporządzenie EC nr 88/97 art. 14. To rozporządzeni dotyczy też innych rodzajów zwolnień - np. dla firm montujących rowery na dużą skalę w których części chińskie nie stanowią więcej jak 60 % wartości roweru. http://eur-lex.europ...97R0088:en:HTML
Tutaj objaśnienia po polsku do tego zwolnienia: http://www.google.co...1YYc_Dg&cad=rja
3. W systemie ISZTAR dla części rowerowych z Chin podane zazwyczaj jest pełno stawek 0 % ale obok jest nr aktu prawnego w którym podano jakie firmy są uprawnione do owego 0 %. Jedna ze stawek jest 48,5 % i ta dotyczy pozostałych. Bardziej czytelne jest to w unijnym systemie stawek celnych TARIC http://ec.europa.eu/...onDate=20110812, gdzie obok stawek 0 % od razu pojawia się nazwa firmy, której zwolnienie dotyczy, a przy stawce 48,5 % informacja, że dotyczy pozostałych.
Także czarusblitz daruj sobie odwołania itp. Celnicy to zazwyczaj wykształceni ludzie i znają się na swojej robocie. To, że wielu się udaje bez cła wynika z tego, że nie wszystkie przesyłki są sprawdzane przez celników.
To co podałem wyżej, było wg stanu prawnego z 2011 r. ale nie sądzę aby się dużo zmieniło od tego czasu.
#315
Napisano 08 lipiec 2014 - 12:25
Pytanie bez cienia złośliwości: który z paragrafów Twoim zdaniem zwalnia Kolegę @czarusblitz z cła rozszerzonego? Swobodny obrót to nic innego jak handel, a tutaj nie masz takiego przypadku. Moim zdaniem (nie jestem prawnikiem!) nie ma tutaj żadnej podstawy do zwolnienia w tym przypadku.
Wg rozporzadzenia ewidentnie pisze ze zwolnienie nadtepuje, jesli sprowadza sie czesci ponizej 300szt, bo to nie ma wiekszego wplywu na dochod panstwa.
A dodatkowo, przynajmniej ja to tak rozumie, ze zwolnienie z cla rozszerzonego mozna uzyskac takze sprowadzajac wiecej niz 300 szt. , lecz trzeba zlozyc odpowiedni wniosek i odpowiednio to uzasadnic, aby takie zwolnienie otrzymac. np dla celow montazowych rowerow.
#316
Napisano 08 lipiec 2014 - 12:26
Także czarusblitz daruj sobie odwołania itp. Celnicy to zazwyczaj wykształceni ludzie i znają się na swojej robocie. To, że wielu się udaje bez cła wynika z tego, że nie wszystkie przesyłki są sprawdzane przez celników.
Więc jak wytłumaczyć, że ja dostałem zwykłe cło 4,7%
#317
Napisano 08 lipiec 2014 - 12:28
#318
Napisano 08 lipiec 2014 - 12:29
#319
Napisano 08 lipiec 2014 - 12:29
Nie do końca. Zwolnienie jest możliwe, ale całe to rozporządzenie dot. zwolnień dotyczy WYŁĄCZNIE sprowadzania w celu handlowania tym towarem oraz montażu rowerów, więc to rozporządzenie jako całość Ciebie w ogóle nie dotyczy. W dodatku jeżeli wczytasz się w rozporządzenie, zwolnienie nie należy się nikomu z urzędu - trzeba się o nie ubiegać, więc nic nie "następuje", tylko trzeba przejść odpowiednią procedurę.Wg rozporzadzenia ewidentnie pisze ze zwolnienie nadtepuje, jesli sprowadza sie czesci ponizej 300szt
Zresztą... naprawdę nie rozumiem, po co roztrząsamy tę kwestię na forum, skoro w urzędzie celnym urzędnik ma obowiązek przedstawić Tobie dokładną podstawę prawną i udzielić wszelkich wyjaśnień. Nie jesteśmy prawnikami ani celnikami, a gadamy i gadamy - jaki w tym sens?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#320
Napisano 08 lipiec 2014 - 12:31
czarusblitz, No to się odwołuj i nie zapomnij zdać relacji ile cie to wszystko dodatkowo będzie kosztować. severall miałeś pomalowane części, czy matowe?
Koła miałem w wersji glossy, czyli lakierowane.