Skocz do zawartości


Zdjęcie

Chińskie koła karbonowe


965 odpowiedzi w tym temacie

#301 czarusblitz

czarusblitz
  • Użytkownik
  • 644 postów

Napisano 07 lipiec 2014 - 20:48

No to nie jest normalne, bo zamawiajac towar spoza Uni Europejskiej, nie jestes w stanie przewidziec ile faktycznie zaplacisz za zakupiony towar, nie wiesz czy bedzie naliczone clo, vat, obydwie rzeczy, a oplata wynika chyba z widzimi sie celnika, nie otrzymasz nawet powiadomienia, ze tyle i tyle masz do zaplaty, przeciez ja na to nie musze wyrazic zgody, a wlasciwie odwrotnie, powinienem wczesniej byc poinformowany, ze tyle i tyle bedzie mnie to dodatkowo kosztowac. Nasze wspaniale panstwo potrafi tylko zadac, i nic tu nie ma wspolnego bronienie rodzimego rynku. Gdyby takie sprawy rozwiazywane byly z glowa i pomyslem, oplaty bylyby dostosowane tak, ze kazdy wyszedlby na swoje.
Using Tapatalk

#302 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 07 lipiec 2014 - 21:22

nie jestes w stanie przewidziec ile faktycznie zaplacisz za zakupiony towar

Maksymalną kwotę zawsze jesteś w stanie przewidzieć. A to, że urzędnik najprawdopodobniej popełnił błąd, to normalna rzecz - w końcu ten człowiek to tylko CZŁOWIEK, a Ty masz zawsze do dyspozycji tryb odwoławczy.

nie wiesz czy bedzie naliczone clo, vat

Wprost przeciwnie. Zawsze powinieneś założyć, że będzie do zapłacenia, bo tak mówią przepisy. A to, że masa ludzi rżnie cwaniakuje i kantuje, to inna historia - tyle, że akurat ci ludzie (nie mówię teraz konkretnie o Tobie!) potem często okazują się tymi samymi, którzy czują się pokrzywdzeni, kiedy ich szwindle na wartości faktury nie przechodzą.

obydwie rzeczy

Jak cło, to praktycznie zawsze i VAT ;)

oplata wynika chyba z widzimi sie celnika

Czy Ty naprawdę sądzisz, że każdy celnik latami szkolił się i czekał na ten moment, kiedy przyjdzie mu odebrać Twoje karbonowe koła? Przecież ten człowiek nie zna się na każdym typie towaru z każdej branży, bo zwyczajnie nie jest w stanie! Właśnie po to masz tryb odwoławczy, aby wykazać, jaka jest realna wartość tego towaru.

Swoją drogą: to codzienność, że paczki są zatrzymywane na kontroli. Nie Twoja pierwsza, nie Twoja ostatnia i nie tylko w Polsce takie rzeczy się dzieją. Właśnie dlatego bycie importerem to tak cholernie trudna i ryzykowna praca...

nie otrzymasz nawet powiadomienia, ze tyle i tyle masz do zaplaty

Przecież je otrzymałeś.

przeciez ja na to nie musze wyrazic zgody

Oczywiście że nie musisz - zawsze możesz odmówić przyjęcia przesyłki. Pamiętaj, że zawsze mogłeś uwolnić się od tego ryzyka, decydując się na zapłacenie VAT-u od razu, wliczonego w cenę towaru w Polsce - sam wybrałeś inne rozwiązanie i zdecydowałeś się podjąć związane z tym ryzyko.

wlasciwie odwrotnie, powinienem wczesniej byc poinformowany, ze tyle i tyle bedzie mnie to dodatkowo kosztowac.

Bardzo jestem ciekawy, jak to sobie wyobrażasz: może celnik powinien codziennie dzwonić do Alibaby z pytaniem, czy nie będzie przypadkiem paczuszki dla @czarusblitz? Naprawdę jestem ciekawy, jak to widzisz od strony techniczno-organizacyjnej, żeby polskie służby wiedziały z wyprzedzeniem o każdej paczce :)

Nasze wspaniale panstwo potrafi tylko zadac

Oczywiście, bo przecież tylko Polska nalicza cła...

Gdyby takie sprawy rozwiazywane byly z glowa i pomyslem, oplaty bylyby dostosowane tak, ze kazdy wyszedlby na swoje.

Z głową i pomysłem czyli jak konkretnie? Przecież masz możliwość odwołania i wykazania, ile dokładnie cła powinieneś zapłacić. Jedyny problem polega na tym, że na razie zamiast poświęcić czas i przygotować dokumenty, siedzisz i odreagowujesz swoje nerwy, ani o kroczek nie przybliżając się do rozwiązania sprawy.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#303 czarusblitz

czarusblitz
  • Użytkownik
  • 644 postów

Napisano 07 lipiec 2014 - 21:30

Krotko i zwiezle, wg prawa na akcesoria rowerowe wg prawa powinoenem zaplacic 4,7% cla oraz 23%Vat jesli zakupiony towar idzie do dalszej odsprzedazy, wiec nie pier.... mi tu glupot!
Using Tapatalk

#304 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 07 lipiec 2014 - 21:39

Po pierwsze: czy naprawdę nie możemy dyskutować bez takiego języka?

Po drugie: skąd założenie, że towar zakupiony prywatnie co do zasady nie jest objęty cłem?

Po trzecie: pamiętaj o cle antydumpingowym, obecnie (od połowy 2013 r.) wynosi ono 48,5%.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#305 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 08 lipiec 2014 - 07:27

Po pierwsze: czy naprawdę nie możemy dyskutować bez takiego języka?

Po drugie: skąd założenie, że towar zakupiony prywatnie co do zasady nie jest objęty cłem?

Po trzecie: pamiętaj o cle antydumpingowym, obecnie (od połowy 2013 r.) wynosi ono 48,5%.

 

Widzę kolego w Tobie cwaniaka... cwaniaka, który jest rozgoryczony tym, że nie udało mi się orżnąć Państwa... gratulacje.



#306 celo

celo
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • Skąd(022)

Napisano 08 lipiec 2014 - 07:31

to już z europy w takim razie wychodzi podobnie... 


don't hate the rider, hate the legs


#307 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 lipiec 2014 - 07:59

@celo - być może da to do myślenia ludziom, którym wydaje się, że europejscy importerzy tak rżną klientów i sztucznie zawyżają ceny...

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#308 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 08 lipiec 2014 - 08:30

Nie powinieneś mieć naliczonego cła antydumpingowego. 

Ja kupując swoje koła dostałem normalną stawkę na części rowerowe w kwocie 4,7% + 23% VAT. 

 

Polecam zapoznać się z dokumentami na stronie http://isztar.mf.gov.pl/

Są tam podane dokładne akty prawne, warunki kiedy następuje zwolnienie z cła antydumpingowego. 

Aby ułatwić szukanie: całe koła złożone mają kod: 8714999011 i podlega pod nie rozporządzenie 

http://eur-lex.europ...1997R0088&rid=1

 

Są tutaj opisane warunki zwolnienia z cła. Polecam postudiowanie i pozdrawiam ;)



#309 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 lipiec 2014 - 08:37

Pytanie bez cienia złośliwości: który z paragrafów Twoim zdaniem zwalnia Kolegę @czarusblitz z cła rozszerzonego? Swobodny obrót to nic innego jak handel, a tutaj nie masz takiego przypadku. Moim zdaniem (nie jestem prawnikiem!) nie ma tutaj żadnej podstawy do zwolnienia w tym przypadku.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#310 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3221 postów
  • SkądPoznań

Napisano 08 lipiec 2014 - 08:42

U nas po prostu nie istnieje lobby sprzedawców i producentów. A przecież można się ustawić jak prawnicy i lekarze ;)


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#311 czarusblitz

czarusblitz
  • Użytkownik
  • 644 postów

Napisano 08 lipiec 2014 - 08:51

Dokladnie, dzwonilem dzis do sluzby celnej i mam naliczone ponad 40% cla antydumpingowego. Sprawe bede wyjasnial i napisze jak sprawa sie wyjasni.
Using Tapatalk

#312 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 08 lipiec 2014 - 08:52

Również nie jestem prawnikiem. Fakt jest jednak taki, że niektórzy mają nakładane to cło a inni nie więc przepisy nie są tutaj chyba jednoznaczne. 

 

Jest w tym rozporządzeniu zapis, że import poniżej 300 sztuk miesięcznie nie stanowi znaczącej ilości dla gospodarki i powinien być zwolniony z cła rozszerzonego.

 

Tak czy siak, lepiej sprowadzać same obręcze bo z nimi nie ma problemy i przepisy wyraźnie podają - 4,7% cła. 

 

 



#313 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 lipiec 2014 - 09:17

Rozumiem to inaczej.

Owszem, to rozporządzenie dotyczy możliwych zwolnień przy małych obrotach, ale w całej swojej rozciągłości dotyczy ono wyłącznie montażu i "swobodnego obrotu", czyli de facto handlu.

Choć z drugiej strony faktycznie dziwne jest, że jednym cło antydumpingowe się nalicza, a innym nie, a jeszcze inni nie płacą cła ani VAT-u w ogóle - pod tym względem uznaniowość decyzji urzędnika może wkurzyć.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#314 Koroliow

Koroliow
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądKaszuby

Napisano 08 lipiec 2014 - 12:14

Oj dzieci, dzieci! Ignorantia iuris nocet

1. Zasadniczo na podstawowe części rowerowe, jak i same rowery, OBOWIĄZUJE ANTYDUMPINGOWA STAWKA CELNA W WYSOKOŚCI 48,5 %, którą dolicza się do podstawowej stawki 4,7 % .

Cło antydumpingowe na podstawowe części rowerowe wprowadzono rozporządzeniem EC 71/97 http://eur-lex.europ...97R0071:EN:HTML
Części na które obowiązuje cło antydumpingowe
— painted or anodized or polished and/or lacquered
bicycle frames, currently classifiable within CN code
ex 8714 91 10,
— painted or anodized or polished and/or lacquered
bicycle front forks, currently classifiable within CN
code ex 8714 91 30,
— derailleur gears, currently classifiable within CN code
8714 99 50,
— crank-gear, currently classifiable within CN code
8714 96 30,
— free-wheel sprocket-wheels, currently classifiable
within CN code 8714 93 90, whether or not
presented in sets,
— other brakes, currently classifiable within CN code
8714 94 30,
— brake levers, currently classifiable within CN code
ex 8714 94 90, whether or not presented in sets,
— complete wheels with or without tubes, tyres and
sprockets, currently classifiable within CN code
ex 8714 99 90, and,
— handlebars, currently classifiable within CN code
8714 99 10, whether or not presented with a stem,
brake and/or gear levers attached,
— originating in the People’s Republic of China (the
product concerned). These CN codes are only given
for information.

Więc chyba na ramy i widelce bez wykończenia powierzchniowego cło antydumpingowe nie obowiązuje.

2. Zwolnienie z cła antydumpingowego przy imporcie części do 300 szt. miesięcznie, dotyczy tylko firm zajmujących się montażem rowerów, tudzież sprowadzających rowery dla takich firm, o ile dobrze zrozumiałem. Sprawę reguluje rozporządzenie EC nr 88/97 art. 14. To rozporządzeni dotyczy też innych rodzajów zwolnień - np. dla firm montujących rowery na dużą skalę w których części chińskie nie stanowią więcej jak 60 % wartości roweru. http://eur-lex.europ...97R0088:en:HTML
Tutaj objaśnienia po polsku do tego zwolnienia: http://www.google.co...1YYc_Dg&cad=rja

3. W systemie ISZTAR dla części rowerowych z Chin podane zazwyczaj jest pełno stawek 0 % ale obok jest nr aktu prawnego w którym podano jakie firmy są uprawnione do owego 0 %. Jedna ze stawek jest 48,5 % i ta dotyczy pozostałych. Bardziej czytelne jest to w unijnym systemie stawek celnych TARIC http://ec.europa.eu/...onDate=20110812, gdzie obok stawek 0 % od razu pojawia się nazwa firmy, której zwolnienie dotyczy, a przy stawce 48,5 % informacja, że dotyczy pozostałych.

 

Także czarusblitz daruj sobie odwołania itp. Celnicy to zazwyczaj wykształceni ludzie i znają się na swojej robocie. To, że wielu się udaje bez cła wynika z tego, że nie wszystkie przesyłki są sprawdzane przez celników.

 

To co podałem wyżej, było wg stanu prawnego z 2011 r. ale nie sądzę aby się dużo zmieniło od tego czasu. 



#315 czarusblitz

czarusblitz
  • Użytkownik
  • 644 postów

Napisano 08 lipiec 2014 - 12:25

Pytanie bez cienia złośliwości: który z paragrafów Twoim zdaniem zwalnia Kolegę @czarusblitz z cła rozszerzonego? Swobodny obrót to nic innego jak handel, a tutaj nie masz takiego przypadku. Moim zdaniem (nie jestem prawnikiem!) nie ma tutaj żadnej podstawy do zwolnienia w tym przypadku.


Wg rozporzadzenia ewidentnie pisze ze zwolnienie nadtepuje, jesli sprowadza sie czesci ponizej 300szt, bo to nie ma wiekszego wplywu na dochod panstwa.
A dodatkowo, przynajmniej ja to tak rozumie, ze zwolnienie z cla rozszerzonego mozna uzyskac takze sprowadzajac wiecej niz 300 szt. , lecz trzeba zlozyc odpowiedni wniosek i odpowiednio to uzasadnic, aby takie zwolnienie otrzymac. np dla celow montazowych rowerow.
Using Tapatalk

#316 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 08 lipiec 2014 - 12:26

Także czarusblitz daruj sobie odwołania itp. Celnicy to zazwyczaj wykształceni ludzie i znają się na swojej robocie. To, że wielu się udaje bez cła wynika z tego, że nie wszystkie przesyłki są sprawdzane przez celników.

 

 

Więc jak wytłumaczyć, że ja dostałem zwykłe cło 4,7% 



#317 Koroliow

Koroliow
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądKaszuby

Napisano 08 lipiec 2014 - 12:28

czarusblitzNo to się odwołuj i nie zapomnij zdać relacji ile cie to wszystko dodatkowo będzie kosztować. severall miałeś pomalowane części, czy matowe?

#318 czarusblitz

czarusblitz
  • Użytkownik
  • 644 postów

Napisano 08 lipiec 2014 - 12:29

Bo clo na kola karbonowe wynosi 4,7% i tyle normalnie przecietny czlowiek powinien zaplacic. Natomiast dodatkowo doliczane jest clo i inne oplaty np antydumpingowe. To wszystko podsumowujac ja do zaplaty mam prawie 80% od wartosci przesylki
Using Tapatalk

#319 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 lipiec 2014 - 12:29

Wg rozporzadzenia ewidentnie pisze ze zwolnienie nadtepuje, jesli sprowadza sie czesci ponizej 300szt

Nie do końca. Zwolnienie jest możliwe, ale całe to rozporządzenie dot. zwolnień dotyczy WYŁĄCZNIE sprowadzania w celu handlowania tym towarem oraz montażu rowerów, więc to rozporządzenie jako całość Ciebie w ogóle nie dotyczy. W dodatku jeżeli wczytasz się w rozporządzenie, zwolnienie nie należy się nikomu z urzędu - trzeba się o nie ubiegać, więc nic nie "następuje", tylko trzeba przejść odpowiednią procedurę.

Zresztą... naprawdę nie rozumiem, po co roztrząsamy tę kwestię na forum, skoro w urzędzie celnym urzędnik ma obowiązek przedstawić Tobie dokładną podstawę prawną i udzielić wszelkich wyjaśnień. Nie jesteśmy prawnikami ani celnikami, a gadamy i gadamy - jaki w tym sens?

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#320 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 08 lipiec 2014 - 12:31

czarusblitzNo to się odwołuj i nie zapomnij zdać relacji ile cie to wszystko dodatkowo będzie kosztować. severall miałeś pomalowane części, czy matowe?

 

Koła miałem w wersji glossy, czyli lakierowane. 





Dodaj odpowiedź