
Klucz dynamometryczny
#61
Posted 03 September 2015 - 23:28
#62
Posted 04 September 2015 - 07:02
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#63
Posted 04 September 2015 - 09:00
Nie sądzisz chyba, że każdy warsztat oddaje klucz do kalibracji co roku, może jeden na 100?
#64
Posted 04 September 2015 - 10:50
^Myślę, że byś się zdziwił Jest sporo serwisów w których poważnie podchodzi się do pracy. Zresztą lepiej trochę wydać i skalibrować niż np. zniszczyć klientowi ramę za kilkanaście tys zł...
- Xelius likes this
#65
Posted 04 September 2015 - 12:34
Tak mówi teoria, a co mówi praktyka?
Wczoraj byłem w sklepie co prowadzi także serwis i gość nie wiedział jaki rozmiar ma opona szosowa, więc o czym tu rozmawiać? Może i właściciel posiada klucz dynamometryczny, ale wątpię by słyszał o konieczności jego ciągłej kalibracji w jakimś tam serwisie. Sam nawet o tym nie słyszałem, a mechanika rowerową interesuję się już ładnych parę lat.
#66
Gosc_marvelo_*
Posted 04 September 2015 - 13:11
To jeszcze powinni w takim kluczu zrobić elektroniczny licznik kliknięć (użyć), który po zaprogramowanej liczbie użyć powinien blokować klucz tak, by nie dało się z niego korzystać.
Chyba nie sądzicie, że taki klucz nagle po tym ostatnim użyciu (5000-krotnym) zacznie znacznie przekłamywać? Jego rozkalibrowanie przebiega zapewne płynnie (jeśli w ogóle są to istotne zmiany), a kalibracja w serwisie służy najpewniej sprawdzeniu zgodności z normą i smarowaniu mechanizmu. Nie sądzę, aby wymieniali jakieś sprężyny. Klient ma poczucie fachowego podejścia do swoich narzędzi, a serwis zawsze te kilkadziesiąt euro skasuje.
#67
Posted 04 September 2015 - 13:25
No i właśnie dla tego uważam, że tak do tematu podchodzą serwisy. 5000, 10 000, co za różnica czy dokręca 4,5 czy 5,5, tolerancja gwintu raczej to powinna wytrzymać, a szary klient i tak nie wie o co chodzi, a w razie czego można powiedzieć że używa sie stosownych narzędzi.
- Kresowiak likes this
#68
Posted 26 April 2016 - 07:56
Odgrzebię temat. Zastanawiam się nad kluczami dynamometrycznymi, z tego co się zorientowałem potrzebuję dwa. Powiedzcie co sądzicie o niżej wymienionych ?
1. http://allegro.pl/kl...217981.html - do sztycy, mostka itp wszelkiej drobnicy ?
2. http://www.castorama...-8-i-1-2.html 28-210 Nm podobno kosztuje ok. 100 zł będzie pasował do kluczy do kaset, dokręcenia korby itd?
#69
Posted 26 April 2016 - 13:53
Ten pierwszy bardzo dobry. Stosuje, nie mam zastrzeżeń.
#70
Posted 26 April 2016 - 15:03
#71
Posted 28 April 2016 - 18:23
ja kupilem klucz w castoramie macallister 5-25Nm za ok 100PLN - polecam
#72
Posted 29 April 2016 - 11:22
Tutaj kilka naszych propozycji:
https://www.rosebike...ench/aid:316219
https://www.rosebike...ench/aid:688277
https://www.rosebike...ench/aid:228762
https://www.rosebike...ench/aid:407165
#73
#74
Posted 29 April 2016 - 15:50
Mam ten Extreme. Solidny i działa. Jeszcze nic nim nie urwałem.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#75
Posted 20 June 2016 - 19:50
Ten mighty do srubek bedzie na pewno zadowalajacy zamowilem.
A co polecicie do kasety, korby ? W sumie do kasety chyba nie jest mocno potrzebny ale korbe UT udalo mi sie czasami zbyt mocno dokrecic czego efektem byly sporadyczne strzaly raz na jakis czas
#76
Posted 18 October 2016 - 10:12
Warto pamietac, by klucz po pracy zostawic ze sprezyna rozprezona czyli ustawic w dolnym zakresie pracy klucza. Inaczej po dluzszym czasie sie rozkalibruje.
Kasete sie dokreca na 40 Nm? Jak tak to jakis klucz dla ktorego bedzie to wartosc po srodku. Ja akurat mam do tego celu ten kluczyk:
http://beta-sklep.pl...e-beta-624.html
ale to tylko dlatego, ze kupilem go do swiec do samochodu
#77
#78
Posted 18 October 2016 - 11:24
#79
Posted 18 October 2016 - 12:02
Ja już wolę dynamometrykiem. Później łatwiej wykręcić, kiedy trzeba trzymać trzy rzeczy na raz a i ryzyko samoistnego odkręcenia odpada.
"MAMIL"
#80
Posted 18 October 2016 - 13:12
Ostatnio bloki zacząłem dokręcać dynamometrykiem. To uzależnia
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
Reply to this topic
