Skocz do zawartości


Koła Fulcrum


103 odpowiedzi w tym temacie

#81 GalGavu

GalGavu
  • Użytkownik
  • 83 postów
  • SkądWrocław

Napisano 03 listopad 2012 - 14:23

A co jak dadzą sobie radę z 95-100kg (raczej 95). Chodzi mi o racing 7 oczywiście. Czy może poszukać coś innego?? Wiem, że można składać, ale ja się na tym kompletnie nie znam i nie mam pojęcia co bym musiał pod siebie składać i też zależy mi na czasie (1-2 tygodnie).

Edit: i jeszcze jaki możecie sklep polecić bo na razie widzę że fulcrum 7 = fulcrum 5 na allegro cenowo :)

#82 jedroll1

jedroll1
  • Użytkownik
  • 357 postów
  • SkądSidzina

Napisano 27 listopad 2012 - 16:29

a jak to jest z tymi fulami 7, bo cos mi sie obilo o uszy ze któryś rocznik był wadliwy, w sensie szprych czy piast, nie wiem dokładnie. Prawda to? I czy bębenek w 7 jest stalowy czy alu?

#83 michal2011

michal2011
  • Użytkownik
  • 124 postów
  • SkądWlkp

Napisano 29 listopad 2012 - 21:03

Posiadam Fulcrumy 7, model poprzedni - prawdopodobnie 2010.
Koła mogę polecić z czystym sumieniem. Płynnie się toczą, są mocne, sztywne. Dodać jednak powinienem, że ważę jedyne 62kg. Koła oczywiście są z półki budżetowej, a co za tym idzie, dla niektórych będą bardzo ciężkie - realna waga to ponad 2000g (moje ważyły - zaraz napiszę dlaczego w formie przeszłej się wyraziłem - 2005g).
Bębenek w tym modelu jest stalowy.

Z perspektywy czasu mogę jedną rzecz napisać, dla której w najbliższym czasie nie kupię fabrycznych kół. Mianowicie koło przednie, a konkretnie obręcz, uległą uszkodzeniu w wypadku. Generalnie nadaje się do wymiany. Problem pojawia się z zamiennikami części do takich kół. Nie zakładałem uszkodzenia koła, kiedy kupowałem ich komplet z początkiem bieżącego sezonu, ale pech chciał, że teraz mam problem. Producent kół samej nie sprzedaje. Mogę wysłać koło do naprawy, ale za wymianę obręczy prawdopodobnie zażyczą sobie połowę wartości nowego zestawu dwóch kół!! Można szukać zamiennika, ale... jest to obręcz o profilu 24mm, 20 otworach, czarna, niekapslowana. Rynek pewnie oferuje takie modele, ale ogólnie rozumiana wymiana nie jest ani szybka, ani łatwa i również niezbyt ekonomiczna.

Tak ku informacji piszę dla przyszłych użytkowników m. in Fulcrumów 7. Koła ogólnie b. dobre do treningów czy jazdy szosowej dla przyjemności. Długo posłużą, jeśli nie zdarzy się po drodze nic niespodziewanego.

#84 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 30 listopad 2012 - 08:15

Mam pytanie na temat Fulcrum 4.0. Bardzo mało informacji o tych kołach w sieci. Montowane są fabrycznie do Speców Tarmaców SL3. Czy miał z nimi ktoś do czynienia i mógłby się podzielić spostrzeżeniami?

#85 mloody

mloody
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądTurek

Napisano 12 styczeń 2013 - 19:33

Miałem kiedyś Fulcrum Racing 6 montowane w Tarmacu SL2 . Były to kółka z piastami montowanymi w Racing 5 i obręczami w Racing 7. Nie powiem jednak nic więcej na ich temat ponieważ je sprzedałem i teraz mam Racing Zero. Być może Racing 4 też jest jakimś mixem piast i obręczy z różnych grup tych kółek.

Pozdr.

#86 Gosc_rower_*

Gosc_rower_*
  • Gość

Napisano 24 czerwiec 2013 - 16:15

Zastanawiam się nad kupnem moich pierwszych "prawdziwych" kół. Myślałem o czymś lekkim, do jeżdżenia po górach. Mam do wydania ok. 3tys. i zastanawiam się nad
fulcrum racing zero,
alternatywą dla nich mogą być koła Dura Ace 7900 c24
http://www.bikekatal...WH-7900-C24-CL/
Starałem się przeczytać wszystko na ich temat, ale przed kupnem może ktoś chciałby podzielić się dobrymi radami:)

#87 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 07 sierpień 2013 - 20:17

takie czy inne, lepiej zeby mialy bebenek pod 11tke.. a noz za rok, dwa "najdzie" zmiana na nowy naped... i (?) . Juz widac przeceny na kolach tylko pod 10tke. 

 

Odnosnie Fulcrum : "walniete" byly kola 26" z oznaczeniem red metal 5 i 10 . Wadliwe lozyska. wycofane blyskawicznie. 

 

F racing 3,5 maja obrecze od 3 i reszte od 5 , racing 4 to racing quattro- nie ida jako "fabryczne", ale moze to byc "3,5" dla innego producenta niz Cervelo , Racing T to Racing 7 , 6tki maja obrecze od 5 i reszte 7mki... +- mechanizm oznaczen tak dziala. 


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#88 Solar

Solar
  • Użytkownik
  • 115 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 22 sierpień 2013 - 22:18

Witam,

 

Zakupiłem sobie wczoraj nowy rowerek. Jest on na Fulcrum-ach Racing 7. Niestety w tylnej piaście ew łożysko mówi papa. Co teraz? Nowa piasta? Jaki model siedzi tam? Nowe łożysko? Jakie? Gdzieś można to sprawdzić / kupić?



#89 jarabl

jarabl
  • Użytkownik
  • 281 postów
  • SkądSierpc

Napisano 22 sierpień 2013 - 23:56

Bezproblemowa i tania wymiana , łożyska kupywałem w GRENE nie pamiętam oznaczeń , jak je wybijesz to masz na nich napisane



#90 Solar

Solar
  • Użytkownik
  • 115 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 23 sierpień 2013 - 07:31

Ok, cieszy mnie to, ze dostepne :-) w takim razie dzialam :-) dzieki

#91 Skywalker

Skywalker
  • Użytkownik
  • 166 postów
  • Skądpodhale

Napisano 23 sierpień 2013 - 17:13

łozyska do fulcrumów to bodajże 6901 2rs (2 rs to rodzaj uszczelnienia)



#92 Solar

Solar
  • Użytkownik
  • 115 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 28 sierpień 2013 - 22:19

Nowe łożyska 6001 2RS - wsadzone - śmiga jak nówka :)



#93 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 29 sierpień 2013 - 18:22

A ja wlasnie kupilem sobie Fulcrum racing 3,5 :) 1700g , 24/20 szprych . Naprawione Zondy ( peknieta szprycha )poszly do przelaja.  I tu kolejny plus dla Campa/fulcrum - od 2012r niemal wszystkie bebenki sa calkowicie wymienne : np bebenek z Eurusa Campy zamieniam bez problemu z bebenkiem Fulcrum Racing 7 Shimano . 


  • bicicleta lubi to

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#94 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 postów

Napisano 29 sierpień 2013 - 18:43

mam Fulcrum 3 czym się różni z 3,5 ?


  • bicicleta lubi to

#95 jarabl

jarabl
  • Użytkownik
  • 281 postów
  • SkądSierpc

Napisano 30 sierpień 2013 - 14:14

ciekawe te 3,5 , gdzie można kupić?



#96 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 09 wrzesień 2013 - 13:51

u dealera Cervelo ;) powaznie. F3,5 byly seryjne w ktorejs wersji Cervelo... . 

 

Fulcrum 3,5 it obrecz i szprychy od F3, piasty od F5. Z tym, ze szprych jest wiecej niz w R3. 3,5 ma uklad 24/20 a R3 chyba(+) 20/18... 

 

Waga 1650g. Cena 200-250€ zalezy od miejsca.

 

Glowna roznica w wadze w stosunku do 3 to ilosc szprych i piasty : te od 5ki maja stalowe osie i lozyska "maszynowe". 3jka ma juz oske alu 17mm i piasty "cup&cone" . 

 

Mnie dziwi tylko "cichosc" bebenka--- musze rozebrac czy wszystko jest OK- inne Fulcrumy musialem przesmarowac smarem zamiast oleju zeby wyciszyc, bo ludzie ze sciezek uciekali  jak bylem min 100 od nich :) 

 

 


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#97 19szymon93

19szymon93
  • Użytkownik
  • 207 postów
  • Skądłódź

Napisano 18 wrzesień 2013 - 20:10

Czy w polsce jest jakiś dystrybutor fulcruma, bo jak narazie wygooglowałem jeden sklep : http://wertykal.com/...m-RACING-5/1518, nie wiem czy jak już uzbieram pieniądze to czy jeszcze będa mieli koła na sklepie, wiec pytanie gdzie jeszcze w polsce je dostane a jak nie w polsce to jakies sprawdzone miejsca w europie żebym za przesyłke nie musiał zapłacić tyle co za drugie koła, i mógł dogadac sie podstawowym angielskim. Polecacie coś ? Jesi to coś da to upatrzyłem model racing 5



#98 kryniu

kryniu
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądKórnik

Napisano 20 wrzesień 2013 - 21:20

19szymon93, dnia 18 Wrze 2013 - 19:10, napisał:

Czy w polsce jest jakiś dystrybutor fulcruma, bo jak narazie wygooglowałem jeden sklep : http://wertykal.com/...m-RACING-5/1518, nie wiem czy jak już uzbieram pieniądze to czy jeszcze będa mieli koła na sklepie, wiec pytanie gdzie jeszcze w polsce je dostane a jak nie w polsce to jakies sprawdzone miejsca w europie żebym za przesyłke nie musiał zapłacić tyle co za drugie koła, i mógł dogadac sie podstawowym angielskim. Polecacie coś ? Jesi to coś da to upatrzyłem model racing 5

Fulcrum to Campagnolo a jak Campa to niestety na krajowym podwórku tylko wertykal...doświadczenia z nimi mam nieciekawe - wystawiają na stronie towar którego nie mają , kupowałem u nich koła Campy Scirocco ,zamówiłem , przelałem kasę potwierdzili i za tydzień sam musiałem zadzwonić z pytaniem o koła, miły Pan powiedział , że kół nie ma...i żebym dowiadywał się w połowie września - to był lipiec....-dziękuję .

Koła , zdecydowałem się na Zondę - nabyłem od ręki o ponad 200 pln taniej na www.bike24.de



#99 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 20 wrzesień 2013 - 22:15

Jeśli Campa, to chyba też Poręba. Pozdr

#100 Gosc_Hasan33_*

Gosc_Hasan33_*
  • Gość

Napisano 21 wrzesień 2013 - 14:04

Cześć, jeździ ktoś z Was na Fulcrum Racig Quattro? 
Można je porównać z innym modelem Fulcrumów? To nowy model w 2013 roku wprowadzony, myślicie, że Warto kupić?





Dodaj odpowiedź


Zaawansowany edytor tekstowy