Może być różnica wynikająca z rejestracji danych - masz pomiar mocy z korby?
Bez ustawienia mocy na śr. zerową, sypią się inne wskaźniki np. NP, IF itp.
Czyli do treningu i wszelkich testów należy używać średniej zerowej?
Napisano 09 październik 2014 - 06:55
Może być różnica wynikająca z rejestracji danych - masz pomiar mocy z korby?
Bez ustawienia mocy na śr. zerową, sypią się inne wskaźniki np. NP, IF itp.
Napisano 09 październik 2014 - 07:22
Tego wykresu jeszcze nie ma, będzie w następnej wersji 3.11 (nie 3.2 - a więc być może w miarę szybko będzie dostępna do pobrania, no chyba, że chcesz skompilować własnoręcznie).
Czyli do treningu i wszelkich testów należy używać średniej zerowej?
Tak, tylko i wyłącznie. Średnią niezerową możesz sobie wyciągnąć z programu.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 13 październik 2014 - 18:29
Development builds can be found at:
http://sourceforge.n...pment/20141011/
Based on commit 40556883
Zaraz zobaczymy, czy wykres też tam jest ;-). JEST!
Gdzie jest? Dodajemy wykres Critical Mean Maximal, wybieramy ustawienia wykresu i wykres "Veloclinic Plot".
W moim przypadku wygląda na prawie wzorcowo dobrany CP. Prawie, bo jednak szczyt występuje, choć nie powinien - czyli minimalnie zaniżony CP, muszę pobawić się w korekty ;-).
Znalazłem w wykresach "Performance" ciekawe opcje: alt/slope (z zakresem 1, 5, 10 minut lub w skali km 0,1, 0,5 i 1 km) - rysuje wykres nachylenia trasy z koloryzacją pochylenia wg wymienionego zakresu, slope (skala przewyższeń w %), altitude power (to chyba było).
Tak więc jeśli ktoś chciał wykresów przewyższeń z procentami to już jest.
Wyżej wykres z 4h jazdy z małym hakiem ;-).
Niestety (jeszcze?) nie widzę możliwości włączenia legendy. Kolorowe (za wyjątkiem szarego - to też kolor..) są tylko podjazdy. Póki co nie ma możliwości w opcjach ustawienia koloru do %podjazdu (ja nie widzę, no ale ślepy jestem troszeczkę ;-).
Slope to oczywiście nachylenie w %.
Dodatkowo widzę:opcje: ustawienie formuły W' bal (dwie możliwości do wyboru).
Widzę przygotowania pod segmenty trasy, choć u mnie to nie działa.
Oczywiście jest to wersja do testowania i mogą zdarzać się błędy (konsola jest otwarta - to normalne).
Jak coś ciekawego wpadnie Wam w oko, to piszcie!
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 21 październik 2014 - 19:44
Trochę słabo na razie odwzorowuje nachylenie w %, GoldenCheetah ewidentnie zaniża wartości. Dla ilustracji tego małego problemu, moja dzisiejsza wycieczka:
1, wg Garmin Traninig Center
slope GarminCenter 20141021.jpg 87,48 KB 24 Ilość pobrań
2 wg GoldenCheetah
slope GoldemCheetah 20141021.jpg 103,98 KB 26 Ilość pobrań
Napisano 25 październik 2014 - 19:32
Te -100% to w dziurę wpadłeś?
"Zaniżenie" może wynikać z zaokrąglenia - i pewno tak jest. Dane są pobierane "na żywca" z pliku fit zarejestowanego przez edge, jak wejdziesz w arkusz edycji, to zobaczysz jakie wartości edge zarejestrował (właściwie czujnik barometryczny). Możesz skopiować dane i przenieść do arkusza kalkulacyjnego, a następnie zrobić sobie ręcznie wykres.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 27 październik 2014 - 14:05
Te -100% to w dziurę wpadłeś?
"Zaniżenie" może wynikać z zaokrąglenia - i pewno tak jest. Dane są pobierane "na żywca" z pliku fit zarejestowanego przez edge, jak wejdziesz w arkusz edycji, to zobaczysz jakie wartości edge zarejestrował (właściwie czujnik barometryczny). Możesz skopiować dane i przenieść do arkusza kalkulacyjnego, a następnie zrobić sobie ręcznie wykres.
To nie była dziura, przymierzałem się tylko do pokonania takiego małego skalnego uskoku, ale tym razem rozsądek wygrał
Napisano 08 listopad 2014 - 18:43
Szykuje się coś dla biegaczy: szczegóły tutaj.
W skrócie chodzi o implementację GOVSS, będzie możliwe uzyskanie 4 wskaźników:
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 14 listopad 2014 - 17:48
Witam Panowie. Pytanie odnoś♀nie tego oprogramowania, a mianowicie czy jest możliwe wpisywanie ręczne TSS jak w WKO+, gdyż w nie każdym rowerze mam miernik mocy. Ewentualnie czy sam sobie po zaznaczeniu gdzieś w którymś miejscu w opcjach pobiera szacunki do TSS. ??
Pozdro
Napisano 17 listopad 2014 - 16:44
Oczywiście, że tak. I to na oba pytania. Pierwsze: wystarczy wejść w szczegóły i zakładkę Metric. Zaznaczenie dowolnego pola, również TSS, da Ci możliwość wpisania dowolnej wielkości. Szacunki TSS to chyba tylko poprzez ręczne wprowadzenie aktywności, niekoniecznie trzeba to zapisywać, za to masz tam możliwość wyliczenia przybliżenia wg czasu lub odległości i po wybraniu bardziej realnej wartości uzupełnić brakujące dane. Zwracam uwagę na wpisanie odpowiedniej ilości Estimate Stress days, jak masz możliwość porównania to zrób to dla podobnych treningów, jak nie to warto ustawić 3 - 8, zeby nie zawyżać, no chyba, że trening był faktycznie katorgą .
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 18 listopad 2014 - 08:34
Nie sprawdzałem czy ręczie wprowadzane wartości będą uwzględniane w wyliczeniach i wykresach, raczej powinny, ale pewności nie mam. Jest jeszcze jedna możliwość do rozważenia: PowerCal, szacowanie mocy na podstawie impulsów elektrycznych mięśnia sercowego moze zbyt dokładne nie jest, zwłaszcza po kilku dniach intensywnych treningów, ale przy mozliwosci kalibracji wg danych z fizycznego miernika mocy, zapewnia niezłe przybliżenie, zwłaszcza TSS.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 18 listopad 2014 - 16:25
Power Cal raczej nie wchodzi w rachubę Kolejny gadżet w domu A wolałbym już zainwestować w kolejną korbę Stages. Pod kątem wpisywania ręcznego to chyba jednak bardziej mi się sprawdza WKO, choć do końca to nigdy pewności nie ma że się dobrze ten wynik oszacowało. Może ktoś ma sprawdzony sposób na rozliczanie TSS z tętna.
Napisano 18 listopad 2014 - 19:13
Ładna mała modyfikacja, o połowę mniej No ale jeśli pasuje Ci do realnych wyliczeń WKO+, a nie do szacunków WKO+, to czemu nie? Z drugiej strony ten podział na 2 do niczego mi nie pasuje, powinno być tak, jak podał playzino! IF = 1 to odpowiednik jazdy godzinnej z mocą na poziomie FTP (własciwie NP) - o ile się nie mylę? Czyli wg Twojego wzoru, żeby TSS było równe 100, to musiałbyś jechać 2h z mocą NP = FTP, czyli realnie zanizysz o połowę.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 18 listopad 2014 - 19:22
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 18 listopad 2014 - 21:56
IF x czas (przykładowo 2,5h) x 100 / 2
Żeby TSS wychodziło prawidłowe przy podzieleniu przez 2 to musisz mieć o 2 razy zawyżone IF. A to jest poza możliwością ludzką ;-).
Nawet przy mocnych interwałach w wysokich strefach będziesz mógł mieć IF nieco powyżej 1, ale nie w pobliżu 2! Właściwie jaki przyjmujesz IF, że biorąc w/w wzór wychodzi Ci "prawidłowy" współczynnik TSS?
No chyba, że bierzesz pod uwagę jazdę w pierwszej strefie mocy.
Zauważ, że:
TSS = (sec x NP x IF) / (FTP x 3600) x 100
Tak więc upraszczając do IF x godz (sec x 3600 = czas w godzinach) x 100 pomija się praktycznie NP/FTP - w przypadku gdy NP zbliża się do 1 (czyli moc znormalizowana treningu oscyluje w pobliżu FTP) to wtedy stosunek ten będzie zbliżał się do 1 i faktycznie można pominąć te zmienne. Jednak jeśli będzie znacząco mniejszy czyli np. NP = 100, a FTP = 200, to wtedy i owszem Twoje dzielenie na pół ma sens i przybliża się do wyniku uzyskanego właściwym wzorem.
Problem w tym, że NP/FTP = 1/2 to jest jazda regeneracyjna w 1 strefie mocy i praktycznie takich jazd do niczego wliczać się nie powinno, bo TSS wychodzi znikome, a np. CTL to też pomija.
No chyba, że bierzesz poprawkę na jedno ramię Stages :-P
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 19 listopad 2014 - 10:33
TSS = (sec x NP x IF) / (FTP x 3600) x 100Tak więc upraszczając do IF x godz (sec x 3600 = czas w godzinach) x 100 pomija się praktycznie NP/FTP - w przypadku gdy NP zbliża się do 1 (czyli moc znormalizowana treningu oscyluje w pobliżu FTP) to wtedy stosunek ten będzie zbliżał się do 1 i faktycznie można pominąć te zmienne. Jednak jeśli będzie znacząco mniejszy czyli np. NP = 100, a FTP = 200, to wtedy i owszem Twoje dzielenie na pół ma sens i przybliża się do wyniku uzyskanego właściwym wzorem.
Problem w tym, że NP/FTP = 1/2 to jest jazda regeneracyjna w 1 strefie mocy i praktycznie takich jazd do niczego wliczać się nie powinno, bo TSS wychodzi znikome, a np. CTL to też pomija.
No chyba, że bierzesz poprawkę na jedno ramię Stages :-P
Trochę namieszałeś. Nigdzie się nie pozbywamy NP bo NP jest ujęte w IF = NP/FTP a przy okazji zauważyłem swój błąd bo zapomniałem podnieść IF do kwadratu TSS = IF * IF * T x 100 gdzie T to czas w godzinach czyli T = (sekundy/3600).