Jump to content


Photo

licznik ATECH F438


153 replies to this topic

#21 Gosc_mathanus_*

Gosc_mathanus_*
  • Gość

Posted 01 July 2013 - 14:57

heh to co ta bateria się brudzi czy pocieranie ją ładuje ;p ?

#22 macomac

macomac
  • Użytkownik
  • 63 posts
  • SkądRuda Śląska

Posted 01 July 2013 - 15:09

Jak dlugosc kola macie wklepaną do licznika?? po dzisiejszej jezdzie pokazal mi 6 km za duzo...
W dlugosci wpisalem 2133, opona 700x23

#23 Tomo

Tomo
  • Użytkownik
  • 316 posts

Posted 01 July 2013 - 20:21

mathanus
Ktoś pisał, że na bateriach jest sól z transportu morskiego. Nie wiem ile w tym prawdy, ale coś w tym jest xD

macomac
Podobno dużo zależy od ciśnienia. Najlepiej zmierz obwód koła i pomnóż przez 3,1416, czyli wg zaleceń producenta.

#24 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2,254 posts
  • Skądkrakow

Posted 01 July 2013 - 20:22

Wnioskuję, że dokładnie znasz dystans. Policz ile procent odchyłki daje te 6% i o tyle % zmniejsz obwód w liczniku. A najlepiej dobrze zmierz koło. pozdr

#25 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 01 July 2013 - 21:28

mathanus
Ktoś pisał, że na bateriach jest sól z transportu morskiego. Nie wiem ile w tym prawdy, ale coś w tym jest xD

macomac
Podobno dużo zależy od ciśnienia. Najlepiej zmierz obwód koła i pomnóż przez 3,1416, czyli wg zaleceń producenta.


jesteś pewien że należy zmierzyć obwód koła i pomonożyć przez 3,14..... ???

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#26 Tomo

Tomo
  • Użytkownik
  • 316 posts

Posted 02 July 2013 - 08:53

Oczywiście, że nie xD Miała być średnica rzecz jasna (w mm). Dzięki SPIKE za spostrzegawczość :mrgreen:

#27 Gosc_RafalPolo_*

Gosc_RafalPolo_*
  • Gość

Posted 02 July 2013 - 14:38

jest jakiś skrót do kasowania wszystkich danych z wyjazdu?
Juz trzeci dzień kasuje wszystko po kolei, wszystkie dane co trochę jakby nie było trwa :)

#28 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2,090 posts
  • SkądKraków

Posted 02 July 2013 - 15:47

Przełączasz po prostu na drugi rower - czyli dwa przyciski jednocześnie.

"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#29 lisek57

lisek57
  • Użytkownik
  • 121 posts
  • SkądOzorków http://lisek571.blogspot.com/

Posted 04 July 2013 - 19:54

rozmiar kola trzeba w pisać 2237 dla roweru szosowego a co do wysokościomierza to nie chodzi bo jest za słaba bateria ja też tak miałem jak wymieniłem baterię na nową jest ok :lol:

#30 Gosc_mathanus_*

Gosc_mathanus_*
  • Gość

Posted 05 July 2013 - 07:29

Przetarłem baterię benzyną. Puki co działa.

#31 arekm

arekm
  • Użytkownik
  • 8 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 12 July 2013 - 21:04

Jaki jest typ baterii w tym liczniku i sensorach? (zakładam, że ten sam)

#32 Bodzias94

Bodzias94
  • Użytkownik
  • 70 posts

Posted 12 July 2013 - 21:45

CR 2032 litowa

#33 arekm

arekm
  • Użytkownik
  • 8 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 17 July 2013 - 19:52

Zakupiłem sprzęt ale nie jest różowo:
- koło zakręcone w powietrzu musi zrobić kilka (np 6) obrotów by pokazała się prędkość
- żeby było zabawniej to kreski wokół "1" (numeru roweru) zaczynają się kręcić przy pierwszym obrocie ale prędkość z 0km/h na właściwą zmienia się dopiero po tych np. 6 obrotach. W sumie teoretycznie już po pierwszym obrocie znana jest prędkość - widocznie transmisja danych nie jest na bieżąco tylko jakimiś paczkami co parę chwil :-/
- opóźnienia są spore. Potrafię się zatrzymać, a licznik jeszcze przez kilka sekund pokazuje np. 15km/h
- w trakcie jazdy mam np. 15km/h gdy nagle ni z gruszki ni pietruszki pokazuje 0km/h przez naście sekund po czym znów wraca nam prawidłowa prędkość [to jest największy problem]
- baterie (wszystkie 3) wymieniłem na nowe GP (problem niestety nie zniknął)

Montaż czujnika prędkości pod kątem bo inaczej (równolegle do czujnika) się nie da (równolegle jest za duża odległość od widelca do szprych).

Co począć by uniknąć wyżej opisanego problemu gruszkowo/pietruszkowego?

Dołączona grafika

Dołączona grafika

#34 jark

jark
  • Użytkownik
  • 276 posts
  • Skąd:)

Posted 17 July 2013 - 20:36

a ten czujnik nie powinien być odwrotnie zamontowany ?

#35 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2,090 posts
  • SkądKraków

Posted 17 July 2013 - 20:50

Dokładnie, ma być tak zamontowany żeby magnes mijał się z tą strzałeczką w białym kółku na sensorze.

"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#36 arekm

arekm
  • Użytkownik
  • 8 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 17 July 2013 - 21:23

Niestety było by za łatwo. Zmieniłem, nadal jest pod kątem ale tym razem białym kółkiem ze strzałką do magnesu - problemy pozostały te same (poza "gruszkowym" problemem - tego nie miałem okazji dziś przetestować). Kierunek poruszania się magnesu względem strzałki ma znaczenie?

Rozumiem, że u Was nie ma takich problemów jak np. mocno opóźniona reakcja licznika? Dla mnie jeden obrót to max opóźnienia powinno być.

btw. do czego służą informacje (bo nie widzę jak tam coś ustawić) dostępne po wciśnięciu obu przycisków -> pojawiają się możliwość wpisania obwodu koła, jeszcze raz oba przyciski i dalej już różne opcje prawym przyciskiem? FAST, BCF FAST brzmią interesująco.

Mamy tam np:
Dołączona grafika

#37 Gosc_RafalPolo_*

Gosc_RafalPolo_*
  • Gość

Posted 17 July 2013 - 21:56

też mam podobne problemy tj opóźnienia, ale to może wynika po prostu z braku kabli.
Bardziej mnie drażnią wartości skokowe, czasami jest dobrze, a czasami potrafi o 10km/h w dół skoczyć, ot tak. Z kadencja jest dobrze. Tak samo mam czujnik zamontowany jak arekm. Tutaj jest poprawny montaż?
http://img16.imagesh...92/licznik3.jpg

#38 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2,090 posts
  • SkądKraków

Posted 17 July 2013 - 22:47

Rozumiem, że u Was nie ma takich problemów jak np. mocno opóźniona reakcja licznika? Dla mnie jeden obrót to max opóźnienia powinno być.

U mnie opóźnienia nie ma, tzn jakieś na pewno jest, ale nie takie żeby to było zauważalne. Ale jak chcesz żeby po jednym obrocie wskazywał Ci prędkość? Przecież potrzebuje mieć dane jaka jest odległość między poszczególnymi obrotami, czyli teoretycznie potrzeba dwóch, a tak naprawdę trzech żeby uniknąć błędu pomiaru. Do tego dochodzi jeszcze czas reakcji urządzenia, żeby tam sobie to przetworzyło i już mamy 4 obroty :-) Więc to nie tak hop siup że już od razu mamy wskazanie.
Jeszcze co do tego że czujnik jest pod kątem, może spróbuj przesunąć nieco w dół widelca, będzie mniejsza odległość od szprych. Producent podaje bodajże 2mm maksymalnej odległości, niby działa na większej, ale taki skos może robić problem.

"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#39 arekm

arekm
  • Użytkownik
  • 8 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 17 July 2013 - 22:55

czyli teoretycznie potrzeba dwóch


Jednego do dwóch zależnie od pozycji startowej magnesu by już jakaś prędkość mogła się pojawić ;) Przetwarzanie to powinien być ułamek s ale kto wie co Chińczycy wymodzili.

spróbuj przesunąć nieco w dół widelca, będzie mniejsza odległość od szprych


Tam też jest daleko niestety (niewiele bliżej). Spróbuje jeszcze innej wersji - wymienię magnesik zwykły (ma 10mm średnicy, 5mm grubości) na neodymowy (pełno tego na allegro). Powinna dopuszczalna odległość znacznie wzrosnąć.

#40 Mikip

Mikip
  • Użytkownik
  • 323 posts
  • SkądSzczecin

Posted 18 July 2013 - 00:45

Ale daj czujnik na tylne koło może tam bliżej?



Reply to this topic