Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór kół


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4494 odpowiedzi w tym temacie

#2761 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 27 luty 2010 - 01:17

Karbon, krótko - gdzie i za ile ją kupiłeś? :)

#2762 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 27 luty 2010 - 08:33

Piasty? http://cgi.ebay.pl/w...:EOIBSA:PL:1123
Komplet wyszedł 331 zł. Tokenów niestety nie było nigdzie dostępnych.

#2763 Gosc_wolk13_*

Gosc_wolk13_*
  • Gość

Napisano 27 luty 2010 - 21:03

Witam wszystkich bikerów. Mam poważny dylemat. Chce kupic koła FFWD carbon z tym że na wysokim profilu 50mm i teraz jest problem. Za te same pieniądze mogę mieć koła na oponkę czyli wysoka waga 1850gr lub na szytki full carbon masa około 1380gr. Teraz pytanie co kupić bo wiem że praktycznie nie ma żadnego kłopotu z wymianą dętki w trasie w razie gdybym przebił a jak jest z szytkami??? Jedyny powód dla którego się waham to właśnie ewentualne rozcięcie szytki w trasie gdzieś daleko od domu. Co wtedy robić i nie mówię tu o przebiciu bo wiadomo są uszczelniacze tylko o rozcięciu. Nigdy nie patrzyłem na koła z szytkami bo nigdy tego nie używałem ale może nie jest tak strasznie jak sobie to wyobrażam. Bardzo proszę o opinie osób które jeżdżą na tego typu kapciach. Jak jest z zakładaniem czy koniecznie na klej czy jest jakiś inny sposób. Nie wiem ale bardzo proszę o pomoc bo dylemat poważny szczególnie że koła na oponkę to ponad pół kilo więcej :cry:

Załączone pliki



#2764 Mati213

Mati213
  • Użytkownik
  • 153 postów
  • SkądWrocław

Napisano 27 luty 2010 - 21:20

Żeby rozciąć szytkę, musiałbyś mieć niezłe "szczęście", szytki są odporniejsze na przebicia i rozcięcia, niż zwykłe opony. Jeśli jednak się obawiasz, możesz przyczepić sobie zapasową szytkę pod siodełkiem. Jeśli będziesz jechał ostrożnie i dobrze ją napompujesz, to bez kleju nie powinna się zsunąć - na forum o ostrym kole ktoś pisał, że jeździ codziennie kilkadziesiąt km po mieście na nieprzyklejonych szytkach i nie miał jeszcze problemów.

Moim zdaniem warto brać lżejsze koła :-)

#2765 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 27 luty 2010 - 22:45

"nieprzyklejone szytki" ahahahah chcesz mieć na sumieniu cudze życie????

#2766 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 27 luty 2010 - 23:18

Na YouTube jest sporo filmików "speców" z Hameryki, którzy zmieniając szytki nie nakładają nowego kleju, albo jak zakładają nowe szytki to czekajją aż klej wyschnie. Ludzie się naoglądają takich debili i potem robią głupoty. Na nieprzyklejonej szytce można wrócić do domu jeśli trzeba ją wymienić, ale zakręty wolniutko trzeba brać.
Opony w szosie to samo zło :D

#2767 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 27 luty 2010 - 23:20

To samo pytanie, lecz ja wolałbym dętki ;>
Zastanawiam się nad kupnem w okolicach wakacji tych właśnie kół FFWD albo ściągnięciem przez kuzyna kółek Spinergy(zależy jak $ będzie stał..)
Wiecie może jak z jest jakością i sztywnością tych kółek z w/w linka? Czy warto wpakować w nie 2500? Za piasty DT Swiss 240 nie będę dorzucał dodatkowego tysiaka, bo aż tyle kasy nie mam - za taką cenę myślałbym o innych kółkach ;)

#2768 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 28 luty 2010 - 00:03

Za 3500 zł o innych? Jakich? Za 3500 zł w FFWD można mieć Mig70/Mag180 i CX-Ray. Swoja drogą niedługo zobaczycie taki zestaw.

#2769 damazy61

damazy61
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • SkądElbląg

Napisano 28 luty 2010 - 02:10

Witam wszystkich. Prosze o pomoc w wyborze nowych kół. Do tej pory jeździłem na ritchey comp ok 1800g ,piaty na łożyskach kulkowych. Waże 70 kg i jeżdże w 70% po płaskim 30% to tereny pagórkowate. Chciałbym żeby nowe koła były na łożyskach maszynowych ponieważ zależy mi na bezawaryjności. Kwota maxymalna jaką przeznaczam na zakup to 1600zł. Koła mają być uniwersalne tzn na treningi i jakieś sporadyczne zawody. Zamierzam kupic gotowy zestaw i zastanawiam się nad:

- ritchey wcs protocol 09(jak jest z dostępnością cześci zamiennych tzn szprych ,łożysk)???

- reynolds solitude( obawiam sie o szprych dt revo ponieważ czytałem dużo złych opini że

często pękają)

- mavic ksyrium elite09 (podobno najlepszy serwis i dostępność części ale słaby bębenek)

- fulcrum racing3( czy piasty sa na łożyskach maszynowych? i jak jest z serwisem? przyznam że najbardziej mi się te koła podobają)

-dt r1900( troche ciężkie ok 1900g ale sa za to brdziej aero )

prosze dordźcie co wybrać. Najbardziej zależy mi na bezawaryjności i dobrym zapleczu serwisowym waga jest na drugim miejscu aczkolwiek fajnie by było gdyby nowe koła były lżejsze od tych kóre miałem dotychczas. Będę wdzięczny za każdą opinie. pozdrawiam

#2770 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 28 luty 2010 - 08:39

Piasty Novateca jakby wystarczyły to nawet się trzymają
Fulcrumy - serwis jest, a i części zamienne są dostepne - jeśli potrzeba to piszcie , jakie ( te które są dostępne ) .

Mavic Open Pro + Dt 2/1.5 + 2/1.8, nyple alu + mosiadz + Novatec 171 i 172.
Można dać np przód na 28 szpr i piaste 192 , takze tył na 28 szpr i piaste 482sb 28 ( nowosć )
Waga powinna wyjść ok 1600 z groszem, no i komponety standard.
Ja jakoś gotowców nie lubie.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#2771 pantani

pantani
  • Użytkownik
  • 63 postów
  • Skądz wioski

Napisano 28 luty 2010 - 11:15

Witam wszystkich. Prosze o pomoc w wyborze nowych kół. Do tej pory jeździłem na ritchey comp ok 1800g ,piaty na łożyskach kulkowych. Waże 70 kg i jeżdże w 70% po płaskim 30% to tereny pagórkowate. Chciałbym żeby nowe koła były na łożyskach maszynowych ponieważ zależy mi na bezawaryjności. Kwota maxymalna jaką przeznaczam na zakup to 1600zł. Koła mają być uniwersalne tzn na treningi i jakieś sporadyczne zawody. Zamierzam kupic gotowy zestaw i zastanawiam się nad:

- ritchey wcs protocol 09(jak jest z dostępnością cześci zamiennych tzn szprych ,łożysk)???

- reynolds solitude( obawiam sie o szprych dt revo ponieważ czytałem dużo złych opini że

często pękają)

- mavic ksyrium elite09 (podobno najlepszy serwis i dostępność części ale słaby bębenek)

- fulcrum racing3( czy piasty sa na łożyskach maszynowych? i jak jest z serwisem? przyznam że najbardziej mi się te koła podobają)

-dt r1900( troche ciężkie ok 1900g ale sa za to brdziej aero )

prosze dordźcie co wybrać. Najbardziej zależy mi na bezawaryjności i dobrym zapleczu serwisowym waga jest na drugim miejscu aczkolwiek fajnie by było gdyby nowe koła były lżejsze od tych kóre miałem dotychczas. Będę wdzięczny za każdą opinie. pozdrawiam



Jak najbardziej polecam Mavica. Będzie bezawaryjny, sztywny i całkiem lekki - ok 1560g real. Nie ma problemów z częściami - każdy lepszy sklep sprzedający Mavica powinien mieć szprychy, bębenki i tensometr na miejscu, a Harfa ma praktycznie wszystkie obręcze na wymianę na miejscu u siebie.

Ostatnie kilka lat pracowałem w firmie gdzie sprzedaje się 100+ kompletów kół fabrycznych rocznie, głównie mavic ale też fulcrum i z perspektywy sprzedawcy wygląda to tak: sprzedajesz mavica i masz spokój na 2-3 lata kiedy klient wraca po wyższy model kół. Segregatory ze szprychami Mavica przez 2 lata od zakupu leżały nowiutkie nie ruszane póki nie przyszedł znajomy ze zniszczonym w wypadku kołem cosmic gdzie były ze 3 szt do wymiany.


pzdr

ps. Nie, nie sprzedaję Mavica. Sam bym sobie sprawił jakiś wyższy Mavica model ale mnie na razie nie stać i muszę jeździć na składanej plastelinie.

#2772 Gosc_intel action_*

Gosc_intel action_*
  • Gość

Napisano 28 luty 2010 - 11:18

Mam pytanko to wszyscy kolarze w zawodowym peletonie jeżdżą na szytkach?

#2773 pantani

pantani
  • Użytkownik
  • 63 postów
  • Skądz wioski

Napisano 28 luty 2010 - 11:32

Nie.

#2774 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 28 luty 2010 - 12:46

pantani: kto w protourze nie jeździ na szytkach? nie przypominam sobie takiej drużyny w ciągu ostatnich 3 lat..

#2775 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 28 luty 2010 - 13:10

damazy61, ostatnią rzeczą jaką bym mógł powiedzieć o Revo to to, że pękają. Nie ma bardziej elastycznych szprych. Trzeba zrobić koło wyjątkowo nieudolnie, żeby w nim Revo pękła.
SPIKE, dobrze Ci radzę, nie ładuj klientów w Novateci 291. Wyjątkowo kiepskie piasty.

#2776 damazy61

damazy61
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • SkądElbląg

Napisano 28 luty 2010 - 14:17

ok dzięki za odpowiedź. Dalej niewiem czy fulcrum jest na maszynach czy na kulkach? Wiem że koła do mtb fulcruma sa na maszynach ale szosowe? hmm jest tylko napisane że ''sa to najwyższej jakości uszczelnione łożyska''. No ale jakie? mavica moge miec za 1600 zl. ale korci mnie ten reynolds teraz jest promocja na nie i kosztuja 1450 zl. Ale chyba jednak zdecyduje sie na mavica.

#2777 pantani

pantani
  • Użytkownik
  • 63 postów
  • Skądz wioski

Napisano 28 luty 2010 - 14:18

http://autobus.cycli...olumbia_scott09

http://autobus.cycli...velo_testeam_s3

http://www.cyclingne...e-kuota-k-u-l-t

http://autobus.cycli...GW_BT_Time_tire


Znalezione w 5min. Nie mówię że wszyscy ale klasyczna opona jest wciąż w użyciu.

Druga sprawa że trzeba rozgraniczyć trening/zawody oraz jakość dróg po jakich jeździmy w polsce. Polskie grupy kolarskie wciąż używają głównie oponek. Każdy system ma swoje wady zalety.

pzdr

#2778 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 28 luty 2010 - 15:50

http://www.cyclingnews.com/features/pro-bike-andrew-pinfolds-unitedhealthcare-kuota-k-u-l-t

Zapłacić 200$ więcej za oponowe Edge w porównaniu do szytkowych i wielkie G**** mieć. Nie rozumiem tego świata.

#2779 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 28 luty 2010 - 16:59

Pantani - pierwsze dwa rowery mają koła treningowe, więc wybór jest oczywisty. (chyba było oczywiste, że o tym nie mówimy)
Drugi rower to z jakiejś podrzędnej drużyny, pytałem się o drużyny ProTour.
A trzeci to nie jestem przekonany, czy to nie szytkowe koła i szytki robione na zamówienie z logo sponsora (w tym przypadku Michelin, który szytek nie robi), a błędów w cyclingnews mieli juz tyle, że głowa boli, więc nie przejmowalbym sie tym co tam jest napisane.

#2780 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 28 luty 2010 - 17:25

291 ? wiem że są jakieś dziwne , ale o takich nie pisałem, choć miałem na mysli, tyle że łozyska do nich od razu inne, zreszta co uzytkownik to opinia.

Natomiast napisze cos innego co przyda się użytkownikom piast na maszynówkach.

1. Na poczatku warto taką piaste np. tył rozebrać i przepatrzeć, czy w łożyskach jest smar i w jakiej postaci, najlepiej jakby był rzadki - bo taki ma być, jeśli jest twardszy albo oblepia tylko wianek to mozna profilaktycznie dorzucić troche smaru - ale tylko takiego jakiego używa się do łożysk maszynowych !!

2. Bebenek - np Novatec, czy Bontrager - w środku zapadki i bieżnia pokryte gestym lepkim smarem biały.
Ma to niby pomóc aby nie zaciagało zapadek czy zmniejszało tarcie, ale efektem jest zaciaganie zapdek wplniejsze i ich zaciąganie bieżni.
Warto go usunąć - jest bardzo kleisty , i wymienić na inny w małej ilości na bieżnie , taki małolepki smar, np Shimanowski zielony w tubie do bebenków, on się mało klei i nie bedzie kleił zapadek.

Bebenek warto przegladać i przeczyścić co ok 2000 km to prosta operacja, klucz imbusowy i płaska cienka 17.

Przy okazji ogladać łożska czy nie wypływa smar - efektem tego jest szumienie łożysk i przegrzewanie.
Boczne zakładki skręcamy powiedzmy z siłą wystarczajaca a nie na chama.

W piastach Botragera - jeśli zciągamy bębenek - to nakładka odkręca się drugą stronę !!! odwrotnie niz w Novatecu.( zreszta opisane jest na niej )

Jeśli wymieniamy łożyska a zależy nam na piastach to szukajmy dobrych firmowych nie po 5 zł, tylko takich ok parenaście, cena tutaj zależna od firmy i jakości - łożyska muszą być klasy dwukrotnie kryte uszczelką 2RSR , lepsze by były S62 ale to już cena.

Zdjęcie dla przykładu - efekt lepkiego smaru w bębenku Bontragera X lite - zapadki kleją się i nie poracują 3 jak powinny albo 2 a czasem i jedna sie zdarzy.

Tak wyglada brudas !!!
Dołączona grafika

Idealne do czyszczenia nadaja sie : benzyna, oraz spraye - do czyszcenia tarcz hamulcowych - tutaj zwracam szczególną uwage aby nie psikać elementów gumowych, lakierowanych, czy plastykowych, to środki żrące.

Co ciekawe, piasty 172 np po ok 10 tyś wymagały w zasadzie dosmarowania łożysk bo właściciel o tym zapomniał - szumią.
A jesli szumią to i opór wzrasta, co czasem czuć na zjazdach :-D

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo