Jump to content


Photo

Wybór kół


  • This topic is locked This topic is locked
4494 replies to this topic

#1321 Gosc_DanielKaras_*

Gosc_DanielKaras_*
  • Gość

Posted 12 November 2008 - 10:46

Witam Panowie!

Co myślicie o tych kołach?
http://www.allegro.p..._350_2008r.html
Waga wydaje mi się że mają bdb!

Czy lepsze będą koła złożone na piastach dura ace, obrecze mavic open pro, szprychy sapnie?

Nie chce kół które maja mniej szprych z tylu niż 32! ze swojego doświadczenia i kumpli! Chyba że koła za 5tys zł! :)

#1322 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 12 November 2008 - 14:20

AC 350 mają słabe obręcze i kiepską tylną piastę. Nie porównuj do zestawu DA/Open Pro bo ten drugi nadaje się dla kolarzy 100 kg w zależności od szprych jakie zastosujesz.

#1323 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1,130 posts
  • SkądLeszno

Posted 12 November 2008 - 14:43

No to teraz ja:Składam koła na obreczach Ambrosio F20 , piasta tył taka http://www.centrumro...d=1&skid=1&l=pl 32otw. , piasta przód SoulKozak Edge 28 otw. średnica kołnierzy w Soul to 31mm [ śr-śr otworu na szprychy] rozstaw kołnierzy 76mm. Chcę aby koła były sztywne . Pytanie brzmi: jakie szprychy [mogą byc srebrne] , jakiej długości ,gdzie je kupic , jak maja byc zaplecione? Soul - Dołączona grafika Nyple będą alu Dartmoora.

#1324 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 12 November 2008 - 15:12

Kolega ma Kozaka Edge na przodzie. Korpus wygląda solidnie, ale oś wypada praktycznie sama :D Ja bym wziął Novatec'a 82g, tzn. już wziąłem bo sam będę składał kola szytkowe.
Ile ważysz? Przód musi być zapleciony na 2x i pytanie czy Sapim Laser czy Sapim Race. Tył na Sapim Race 2x/2x lub 3x/2x. Wybrałeś obręcze F20 na 28 czy 32 otwory?
F20 są oczkowane, więc nyple spokojnie mogą być aluminiowe.

#1325 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1,130 posts
  • SkądLeszno

Posted 12 November 2008 - 15:39

Piaste Kozaka już mam na 28 H , tak samo obręcz - więc jesli ta piasta jest taka kiepska musiałbym poszukac nowej piasty na 28H... Tylną piaste już zamówiłem , obręcz na 32H już mam. Waże 70kg.U mnie ośka w Kozaku trzyma się dobrze , jeśli byłyby jakieś problemy - myśle że Mariusz dorobiłby mi nową z innym pasowaniem. Więc pytanie brzmi - jakiej długości szprychy?

#1326 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 12 November 2008 - 15:59

Wersja Edge Kozaka jest...dobra - co nie takie często jeśli mówi się o Kozaku. Novateców niestety nie ma na 28 otworów.
Na przód daj Sapim Laser 2x a na tył Race po obu stronach 2x.

Długości szprych do Twoich kół:

Dołączona grafika

#1327 COST

COST
  • Użytkownik
  • 282 posts
  • SkądRADOM

Posted 12 November 2008 - 23:46

karbon a czemu nie radial z przodu?sam tak jeżdziłeś i polecałeś ;-) . ja niedługo bd składał koła do przełajki na obręczach szytkowych mavica i zastanawiam się czy nie dać słoneczka na przód mimo że to niska obręcz i będzie jezdzona dużo w terenie. nie byłem do tego przekonany ale ostatnio widziałem dużo rowerów na podobnych kołach w PŚ także Marek Konwa ma taki secik. Co myślicie zda to egzamin? czy bd musiał centrować koła po każdej jeżdzie w terenie?? :-/

#1328 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 12 November 2008 - 23:57

Na PŚ jeżdżą na kołach z przednim radialem bo takie koła są twardsze, co niesie za sobą inne prowadzenie roweru i teoretycznie mniej energii traci rower przez uginanie się koła. Radial jednak się szybciej krzywi i nie jest tak sztywny bocznie. Niskie obręcze można tak zapleść, ale mniej obsługowy i pewniejszy będzie zaplot krzyżowy. Je będę niedługo budować dla siebie koła do nowej kolareczki i też wybieram najlepszy zaplot: przód 2x, tył 3x DS i 2x NDS. Z okazji braku oczkowania w obręczach daję mosiężne nyple Sapim Polyax (najlepsze pomijając nieco wyższą masę od alu).

#1329 jarek

jarek
  • Użytkownik
  • 201 posts
  • SkądKOLBERG

Posted 13 November 2008 - 08:09

RÓŻNICA między krzyżami a radialem to przede wszystkim sztywność koła w każdą stronę....Zaplecenie na krzyż daje możliwość pracy i obręczy i szprych na odchyły i przeciągnięcia poprzez naszą jazdę, przyśpieszenia i nierówności terenu gdzie szprycha jest dłuższa od promienia koła gdyż nie jest prostopadła do osi...Ma dużo większą tolerancję na odchyły i przekrzywienia ...aż do zerwania szprychy.......
Jeżeli rozpatrzymy zaplot na słoneczko - radial to sprawa ma się całkiem inaczej..
Tutaj nie ma już żadnej tolerancji na pracę szprych ponieważ zaplot jest najbardziej równoległy do osi a szprycha równa promieniowi....
W ten sposób zaplecione koło jest sztywniejsze i przejmuje wieksze i bardziej dynamiczne obciążenia na złamanie czy zerawnie szprychy .Koło zaplecione w radial ma miejszę tendencje do przekrzywień i jest tak mocne jak jego najsłabsza szprycha ...czytaj brak marginesu bezpieczeństwa na zerwanie .
To czy zapleciesz w krzyże czy w słoneczko powinno zależeć o terenu w jakim będą użytkowane koła i od wagi bikera..+ szprychy

JAREK. :lol:

#1330 COST

COST
  • Użytkownik
  • 282 posts
  • SkądRADOM

Posted 13 November 2008 - 12:14

Dzięki za fachowe opinie. właśnie wydawało mi się ze takie koło bedzie sztywne co wpłynie na lepsze prowadzenie np w koleinach lub ostrych zakrętach przez to że nie ugina się na boki jak zaplot krzyżowy. ja waże ok 70 a rower bedzie jeżdził głównie po mazowszu. dla mnie plusem tego zaplotu jest że sam takie koło złoże :-P

#1331 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 13 November 2008 - 12:26

Źle zrozumiałeś. Radial jest zdecydowanie gorszy od krzyży na dłuższą metę. Co innego z kołach wyścigowych a co innego w kołach codziennego użytku. Myślisz, że wybrał bym krzyże do przedniego koła mojego nowego kompletu gdyby radial był równie dobry? Teoria teorią, a praktyka idzie swoją drogą w tym przypadku. Radial robi się zdecydowanie mniej sztywny z czasem. Nie dociekam czy szprychy się rozciągają, czy nyple luzują. Co innego gdy buduje się koła na szprychach CX-Ray, ale gdy bierze się jakieś 1,5 mm i plecie się radialnie to nie należy wymagać satysfakcji.

#1332 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 posts
  • SkądRoztocze

Posted 13 November 2008 - 13:29

Gotowe już koła polecane wielokrotnie na tym forum klik z tą tylko różnicą, że na szprychach DT, plecione radialnie. Jeszcze kilka tyg temu jak dolar był tańszy można je było za 930zł kupić.

#1333 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 13 November 2008 - 14:21

Gotowe już koła polecane wielokrotnie na tym forum klik z tą tylko różnicą, że na szprychach DT, plecione radialnie. Jeszcze kilka tyg temu jak dolar był tańszy można je było za 930zł kupić.

Za takie pieniądze składasz identyczne koła z tym, ze na lepszych szprychach.
Przód Revo radial - niedorzeczność. Tył Revo od strony kasety - niedorzeczność. Profanacja takich obręczy i piast.

#1334 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 posts
  • SkądRoztocze

Posted 13 November 2008 - 14:35

Co do piast i obręczy nie mam zastrzeżeń bo sami mi je polecałeś i ich się trzymam. Największe wątpliwości miałem właśnie co do sposobu plecenia tych kół.

#1335 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 13 November 2008 - 14:38

Pierwsze co trzeba zrobić to wymienić szprychy po stronie kasety na jakieś 1,8 mm. Znając Revo nie rozumiem jak ktoś mógł je dać na stronę kasety! Przez nie z kołem dzieją się różne niedobre rzeczy. W końcu szprychy po DS są naciągnięte znacznie silniej niż te po NDS.

#1336 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1,130 posts
  • SkądLeszno

Posted 13 November 2008 - 15:45

Kolega ma Kozaka Edge na przodzie. Korpus wygląda solidnie, ale oś wypada praktycznie sama :D Ja bym wziął Novatec'a 82g, tzn. już wziąłem bo sam będę składał kola szytkowe.
Ile ważysz? Przód musi być zapleciony na 2x i pytanie czy Sapim Laser czy Sapim Race. Tył na Sapim Race 2x/2x lub 3x/2x. Wybrałeś obręcze F20 na 28 czy 32 otwory?
F20 są oczkowane, więc nyple spokojnie mogą być aluminiowe.

Podliczyłem: Koła będą mnie kosztowały z przesyłkami i zapleceniem jakieś 800zł , masa kół jakieś 1480g.

#1337 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 13 November 2008 - 15:55

Ile w tym sezonie ważą F20? Co rok robili je cięższe, ja w ubiegłym roku dostałem 4 sztuki po 374g.
Ja składam dla siebie koła szytkowe 1550g za 530 zł z tym, że mnie z obręczami nie da się przebić. Ale jakie mam nie pytajcie :D Tzn. pytać możecie, ale ja i tak nie odpowiem :D

#1338 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1,130 posts
  • SkądLeszno

Posted 13 November 2008 - 16:02

Założyłem że ważą 375g , nie mam wagi. Karbon - na jakich obręczach składasz te koła - jesli to nie tajemnica ;-) ? Pewnie jakas okazja z Ebay..

#1339 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 13 November 2008 - 16:18

na jakich obręczach składasz te koła - jesli to nie tajemnica

"...pytać możecie, ale ja i tak nie odpowiem".

Widzieliście?
http://pl.youtube.co...h?v=NSCtEQ_uRrI

#1340 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 posts
  • Skądokolice Łowicza

Posted 13 November 2008 - 20:11

Ile w tym sezonie ważą F20? Co rok robili je cięższe, ja w ubiegłym roku dostałem 4 sztuki po 374g.
Ja składam dla siebie koła szytkowe 1550g za 530 zł z tym, że mnie z obręczami nie da się przebić. Ale jakie mam nie pytajcie :D Tzn. pytać możecie, ale ja i tak nie odpowiem :D

Rozumiem Cię - chcesz być indywidualny :-) . Dla mnie najpoważniejszą "wadą" F20 jest dostępność tylko w czarnej anodzie. Już jakiś czas temu zaczeły mi się podobać klamoty "w srebrze".