Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pomiar Mocy - Sprzęt (Tylko Sprzętowe Mierniki Mocy!)

PowerTapPower2MaxSRM Quarq Stages Polar i inne.

2471 odpowiedzi w tym temacie

#1321 kilerus

kilerus
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • SkądGorzów Wlkp.

Napisano 25 marzec 2018 - 20:56

Z racji roztopu ostatnich śniegów za oknem, poczułem świerzbienie w portfelu. Aktualnie posiadam rower Merida Reacto 300. Sprzętowo to  przerzutki Tiagra 4700, kaseta CS-HG500-10 12-28, support FSA MegaExo BC 1,37"x24T i nieszczęsna korba Omega Mega Exo 52/36 z BCD 120/90.

 

Gdyby zamontowali korbę z 'normalnym BCD' to zakupił bym pomiar w pająku p2m i temat byłby zamknięty. Nie ma tak prosto w życiu niestety. Pomiar w ramieniu jak 4iii czy Stages odrzuciłem z racji dobrej ceny na p2m, C1 również mnie nie przekonuje.

 

Zastanawiam się głównie nad dwoma miernikami:

  • p2m - 490 ojro ~2100 zł - plus dokupienie zębatek do korby. Wtedy miałbym drugą korbę, z którą nie miałbym co zrobić w sumie, bo wątpię, że na olx FSA by poszła w sensownej cenie.
  • Favero Assioma DUO - ~3100-3300 zł za pomiar w pedałach. Trochę nie przekonuje mnie ta wbudowana bateria. W sumie rozwiązało by to problemy z kombinacjami z korbą, ale musiałbym dokupić buty, bo na tą chwilę posiadam buty na zwykłe SPD.

Jedno i drugi jest lekko problematyczne, pedały  troszkę mniej. Na tą chwilę bardziej skłaniam się ku Favero. Ktoś coś poradzi, jak to najlepiej rozwiązać by wybrnąć z tego jak najlepiej, bez zbędnych zawirowań?

 


32-f3bbfa97b5eb2757a9323fdfadd0b0f8.png

#1322 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 25 marzec 2018 - 22:09

Bateria, nim zacznie się degradować, da Ci około 24 lata jazdy po 10 godzin tygodniowo.. No nie sądzę, że to kłopot. Mi się raczej nie podoba siła potrzebna do wypięcia, przy ostrych wyrypach na rolce z oporem miewam problem z wypięciem, gdy nogi upalone. Ale to cecha ćwiczeń na rolce luzem stojącej, gdy ćwiczyłem przy ścianie z półką problemu nie miałem, bo zawsze było co chwycić. W trakcie jazdy na zewnątrz problemu nie ma, bo większą się ma kontrolę nad tym, kiedy się zatrzymać. Garminy Vector - nie mam porównania, co do siły wypięcia.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#1323 Arked

Arked
  • Użytkownik
  • 910 postów

Napisano 25 marzec 2018 - 23:35

Wbudowana bateria to plus, a nie minus Favero. Problemy z wymiennymi bateriami i sposobem ich zakładania to plaga wśród mierników. Z problemem zmagały się takie marki jak Quarq, Stages, Powertap itd. Obaj bezpośredni konkurenci Favero mieli lub mają problemy ze swoimi wymiennymi bateriami (P1 - wyrabiająca się zakrętka, wybredność w doborze baterii, Vector 3 - nie łączące baterie po wymianie na nowe, różne faktyczne wielkości dostępnych na rynku baterii co ma wpływ na ich dopasowanie, problemy z o-ringami).



#1324 asedio

asedio
  • Użytkownik
  • 260 postów
  • SkądTczew

Napisano 26 marzec 2018 - 08:30

Z tymi wbudowanymi bateriami to teoria. Jakby tak było (24lata) to wszystkie telefony działałyby jak nowe a nie, tak, że po 2 latach baterie do wymiany.

Tutaj w PM, faktycznie będą działały dużo dłużej ze względu na bardzo niski pobór mocy, ładowanie niskim prądem, czyli im dłużej ładuje ładowarka tym lepiej dla aku. W moich testach aku li-poly o pojemności 150mA, po 1,5 roku użytkowania w P...ie nie wykazał pratycznie żadnego zużycia. Po pomiarze pojemności był jak nowy. Dla przykąłdu P... będie działąć na aku 150mAh ok 150-200 godzin. Teraz nawet jak taki aku się zużyje o 50% co może trwać naprawdę lata to i tak będzie pracować przez te 70-100 godizn co jest i tak bardo długiom czasem. Wersja P... 130BCD moę pracować na jednym łądowaniu 250-400godzin. Ale raz na ileś tam sztuk/setek czy tysiecy potrafią spuchnąć i sie rozszczelnić. Wówczas elekrolit się wylewa i zżera elektonikę. Mi się to nie zdazyło. Zakup porządnych firmowych to wielka sztuka. Sam kupowałem i szukałem, gdzie się da i po analizach nabrałem wręcz pewności, że i tak wszystkie są z Chin. Planownie użytkowania PM z aku na wiecej niż 2 lata wymaga, aby producent po okresie gwarancyjnym umożliwił wymainę akumulatora średnio zawanswoanemu elektronikowi. Z różnego powodu. Jak firma bedzie istniec to można to zrobić w ich serwisie ale jak padnie to klapa. Równeiż musi zabezpeiczyć elektronikę przed rozlanym elektrolitem z rozszczelnionego akumulatora. Trzeba taki pomair odpowiednio zaprojektować.



#1325 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8622 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 26 marzec 2018 - 08:30

No i C1 - kiepskie uszczelnienia i wrażliwość na wodę. Mycie pod nieco większym ciśnieniem (a nawet np. wężem ogrodowym...) potrafi zabić miernik.

 

W smartfonach (w większości z nich) akumulatory są ładowane codziennie, co dość mocno potrafi zmniejszyć ich żywotność. Tak więc co do zużycia akumulatora na skutek wielokrotnego ładowania to obawy są przesadzone. 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1326 asedio

asedio
  • Użytkownik
  • 260 postów
  • SkądTczew

Napisano 26 marzec 2018 - 08:35

No i C1 - kiepskie uszczelnienia i wrażliwość na wodę. Mycie pod nieco większym ciśnieniem (a nawet np. wężem ogrodowym...) potrafi zabić miernik.

PowerTap (właściciel) naprawdę dał ciała. Mjąc tak bogate doswiadczenie z PM PowerTap, taką biedę odwalić z tym C1... chociaż niejednego PT (piasta) czyściłem w  środku z syfu po wodzie.



#1327 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8622 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 26 marzec 2018 - 08:37

Tylko piasty nie padały od razu po myciu, choć z drugiej strony wilgoć chyba potrafiła większych szkód tam narobić (o ile pamiętam zdjęcia, które kiedyś pokazywałeś?)


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1328 kilerus

kilerus
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • SkądGorzów Wlkp.

Napisano 26 marzec 2018 - 13:04

Bateria, nim zacznie się degradować, da Ci około 24 lata jazdy po 10 godzin tygodniowo.. No nie sądzę, że to kłopot. Mi się raczej nie podoba siła potrzebna do wypięcia, przy ostrych wyrypach na rolce z oporem miewam problem z wypięciem, gdy nogi upalone. Ale to cecha ćwiczeń na rolce luzem stojącej, gdy ćwiczyłem przy ścianie z półką problemu nie miałem, bo zawsze było co chwycić. W trakcie jazdy na zewnątrz problemu nie ma, bo większą się ma kontrolę nad tym, kiedy się zatrzymać. Garminy Vector - nie mam porównania, co do siły wypięcia.

 

Akurat nie posiadam trenażera rolkowego, tylko magnetyczny Tacx T2240. Także wypinanie mogę ćwiczyć do woli, bez żadnych uszkodzeń (głównie roweru :D ).

 

Wbudowana bateria to plus, a nie minus Favero. Problemy z wymiennymi bateriami i sposobem ich zakładania to plaga wśród mierników. Z problemem zmagały się takie marki jak Quarq, Stages, Powertap itd. Obaj bezpośredni konkurenci Favero mieli lub mają problemy ze swoimi wymiennymi bateriami (P1 - wyrabiająca się zakrętka, wybredność w doborze baterii, Vector 3 - nie łączące baterie po wymianie na nowe, różne faktyczne wielkości dostępnych na rynku baterii co ma wpływ na ich dopasowanie, problemy z o-ringami).

Słyszałem o lekkich problemach z bateriami w Vektorach 3. Po prostu jakoś ten trend zintegrowanych rzeczy (nierozbieralnych i nie nienaprawialnych), do mnie czasami nie przemawia. 

 

Jak wygląda jeszcze sprawa z wytrzymałością łożysk w takich pedałach? Ile powinny przeżyć w miarę normalnej jeździe, bez katowania w trudnych warunkach. Wiem, że to złożone pytanie, ale widzę, że w zapasowe części w Polsce są na tą chwilę niedostępne. Pozostaje jedynie zagranica


32-f3bbfa97b5eb2757a9323fdfadd0b0f8.png

#1329 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 711 postów

Napisano 26 marzec 2018 - 16:41

Wygląda na to, że Assioma mają problem z Zwiftem, który nie współpracuje z 'podwójnymi' miernikami. Dla wielu może być to poważna wada.

 

Currently, the Favero Assioma Uno and Duo are on our unsupported devices list as they require a code to artificially double the power.

Zwift can only pair with one power device at a time, so we double the reading of one pedal to give you your power in Zwift. In other words, you cannot see your left/right balance in Zwift.
You can find the list of supported power meters here.

Ciekawe czy radzi sobie z obustronnym Stages i 4iiii.



#1330 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 26 marzec 2018 - 19:47

Po ANT+ i BT Smart Favero podają zsumowaną moc, łączysz się do lewego tylko. Nie ma tu problemu.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka



#1331 Arked

Arked
  • Użytkownik
  • 910 postów

Napisano 27 marzec 2018 - 12:21

Wygląda na to, że Assioma mają problem z Zwiftem, który nie współpracuje z 'podwójnymi' miernikami. Dla wielu może być to poważna wada.
Ciekawe czy radzi sobie z obustronnym Stages i 4iiii.

 
Problem jest tylko przez Bluetooth i dotyczy wszystkich mierników podwójnych/dwustronnych poza tymi, które ominęły go niestandardowymi rozwiązaniami w firmware (Vector 3 w ostatnim updejcie).
 
Przez ant+ oczywiście żadnych problemów nie ma.

Akurat nie posiadam trenażera rolkowego, tylko magnetyczny Tacx T2240. Także wypinanie mogę ćwiczyć do woli, bez żadnych uszkodzeń (głównie roweru :D ).
 
Słyszałem o lekkich problemach z bateriami w Vektorach 3. Po prostu jakoś ten trend zintegrowanych rzeczy (nierozbieralnych i nie nienaprawialnych), do mnie czasami nie przemawia. 
 
Jak wygląda jeszcze sprawa z wytrzymałością łożysk w takich pedałach? Ile powinny przeżyć w miarę normalnej jeździe, bez katowania w trudnych warunkach. Wiem, że to złożone pytanie, ale widzę, że w zapasowe części w Polsce są na tą chwilę niedostępne. Pozostaje jedynie zagranica.


Niektórzy użytkownicy maja poważne problemy z Vectorami 3. Pedały po zmianie baterii stają się u nich bezużyteczne. Oczywiście jak to w takich sytuacjach, dotyczy to pewnie ułamka wszystkich użytkowników. W każdym razie warto wiedzieć, że problem istnieje i nie jest on "lekki".

Co do części zamiennych to jaka jest różnica, czy zamówisz je w Polsce, Włoszech czy Niemczech? Często z zagranicy przesyłka dochodzi szybciej niż z polskiego sklepu, a różnica w cenie jest żadna.
  • Prozor lubi to

#1332 kilerus

kilerus
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • SkądGorzów Wlkp.

Napisano 27 marzec 2018 - 22:39

Co do części zamiennych to jaka jest różnica, czy zamówisz je w Polsce, Włoszech czy Niemczech? Często z zagranicy przesyłka dochodzi szybciej niż z polskiego sklepu, a różnica w cenie jest żadna.

 

Ok w sumie tutaj masz rację odnośnie wysyłki. Orientujesz się jak wygląda wytrzymałość łożysk w pedałach?


32-f3bbfa97b5eb2757a9323fdfadd0b0f8.png

#1333 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 28 marzec 2018 - 06:45

W sklep.velocity.pl każdą część do Favero dostaniesz.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#1334 kilerus

kilerus
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • SkądGorzów Wlkp.

Napisano 28 marzec 2018 - 13:22

W sklep.velocity.pl każdą część do Favero dostaniesz.

No jakoś nie bardzo tutaj widzę zamienników. Swego czasu wiem, że w którymś polskim sklepie mieli, ponieważ przypadkowo natknąłem się na części zastępcze. W razie czego na stronie producenta idzie dorwać oraz w innych sklepach eu jak coś.

 

 

Podbijam pytanie o trwałość łożysk.

 

Edit: Brał ktoś coś w cyclopower.pl ? Pewny sklep?


32-f3bbfa97b5eb2757a9323fdfadd0b0f8.png

#1335 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 28 marzec 2018 - 13:30

Dzwonisz, masz..

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka



#1336 Piwonia

Piwonia
  • Użytkownik
  • 56 postów

Napisano 28 marzec 2018 - 18:42

Zostałem dzisiaj mam nadzieję szczęśliwym posiadaczem P2M NGEco. Zamówienie złożyłem w poniedziałek poprzez zapłatę kartą kredytową. Koszt zakupu pomiaru z korbą FSA Gossamer 24, dodatkowej klapki na baterię oraz kolorowej naklejki z przesyłką wyniósł 519,90 euro, co jest równe 2 247,48 zł po przewalutowaniu – taką kwotę pobrał bank czy tam MasterCard. Na obecną chwilę chyba ciężko jest znaleźć coś tańszego.

 

Z jednej strony bardzo podoba mi się korba FSA z drugiej razi mnie w oczy przerwa pomiędzy lewym ramieniem a wkładem suportu. Z tego, co wyczytałem ma ona wynosić pomiędzy 1,5 mm a 2,2 mm. U mnie jest to około 2 mm. Efekt częściowo naprawia czarna powyginana podkładka. Jednak wołałbym, aby wszystko było bardziej na styk. Do tego dość ciężko lewę ramie wchodzi na oś. Podobne rozwiązanie ma SRAM (lub miał) i działało to zdecydowanie przyjemniej. Chyba, że coś osobiście źle zrobiłem.

 

9ywglgher4y2_t.jpg

fekf6j4yc1xr_t.jpg

 

Zamówiłem naklejki w dwóch kolorach i cieszę się, że nie została ona naklejona przed wysłaniem. Po zamontowaniu doszedłem do wniosku, że kolor, który miał chyba pasować jednak jest tym właściwym.

 

be4n3sllxt8v_t.jpg

 

Zapewne to kwestia telefonu, ale czasami mam problem z aplikacją P2M. ostatecznie udało mi się zaktualizować pomiar i chyba wszystko jest OK.

 

FSA Megaexo pasuje do suportów Shimano jednak ich włożenie oraz usunięcie to jest jakiś koszmar. Gdy tylko obecny wkład suportu wzionie ducha przesiadam się na FSA. Powiedzcie mi czy delikatne wybijanie młotkiem gumowym korby z ciasnego suportu nie wpływa chyba negatywnie na sam pomiar? Da się go wycisnąć przy zastosowaniu odpowiedniej siły jednak w przyszłości chciałbym użyć gumowego młotka.

 

Na koniec chyba najważniejsza rzecz, czyli cyferki wyświetlające się na komputerku. Podpiąłem rower do trenażera i chwilę pojeździłem. Ustawiłem początkowo średnią moc z 3 sekund i to, co zobaczyłem było dla mnie osobiście absolutną nowością. Skoki o kilka watów a nie tak jak przy Stages po kilkadziesiąt. Wskazania pomiaru wyglądają również fantastycznie bez kilkusekundowego uśredniania mocy. Nie wiem jednak czy sam miernik już nie uśrednia mocy z 3 sekund. Kiedyś coś mi się o uszy obiło, że tak działały pomiar P2M. Nie wiem jak to w tej chwili wygląda, ale tak czy siak jestem zachwycony.

 

 

 



#1337 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1530 postów
  • SkądSK

Napisano 28 marzec 2018 - 21:15

Raczej to nie kwestia telefonu, tylko samej aplikacji. Próbowałem na 3 różnych telefonach robić update firmware i na żadnym nie poszło. Obecnie poziom baterii mam poniżej 50% info z apki wyskakuje, że trzeba mieć 60% lub więcej.

 

Z P2M dostałem info, żeby przed update firmware miernik nie był sparowany z BT. Jak jest to go rozłączyć i wtedy robić update.



#1338 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 29 marzec 2018 - 07:32

Jak rozumiem, apka tylko dla czujnikow z BT?

#1339 vpablov

vpablov
  • Użytkownik
  • 218 postów

Napisano 29 marzec 2018 - 07:43

Ja wczoraj aktualizowałem swój miernik (Fsa Powerbox)
Pomogło rozłączenie z listy urzadzeń sparowanych przez bluetooth.

#1340 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2692 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 marzec 2018 - 08:16

 

Z jednej strony bardzo podoba mi się korba FSA z drugiej razi mnie w oczy przerwa pomiędzy lewym ramieniem a wkładem suportu. Z tego, co wyczytałem ma ona wynosić pomiędzy 1,5 mm a 2,2 mm. U mnie jest to około 2 mm. Efekt częściowo naprawia czarna powyginana podkładka. Jednak wołałbym, aby wszystko było bardziej na styk. Do tego dość ciężko lewę ramie wchodzi na oś. Podobne rozwiązanie ma SRAM (lub miał) i działało to zdecydowanie przyjemniej. Chyba, że coś osobiście źle zrobiłem.

 

9ywglgher4y2_t.jpg

fekf6j4yc1xr_t.jpg

 

 

 

u mnie na bb90 musialem wywalic ta falowana podkladke i jest rowno na styk. też posiłkowałem się gumowym młotkiem, wszystko gra :)





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: PowerTapPower2MaxSRM, Quarq, Stages, Polar, i inne.