Jeszcze sporo mam do kupienia zanim wezmę się za stery. Z "łatwych" zakupów zostały jeszcze klamkomanetki, hamulce, miski suportu, przednia przerzutka i pedały. Potem przyjdzie czas na podejmowania decyzji
#21
Posted 26 December 2013 - 00:44
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#22 Gosc_tobo_*
Posted 26 December 2013 - 00:45
Rama wymaga takiej kombinacji?
Cane Creek umożliwia konfigurowanie sterów.
#23
Posted 26 December 2013 - 00:55
Zupełnie zapomniałem, że wcześniej kupiłem redukcję rury sterowej z 1 1/4 na 1 1/8. Problem więc z głowy - mogę kupić dowolne stery.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#24
Posted 03 January 2014 - 20:08
Szałowy projekt. Trzymaj fason i ... całość ma być na SR. Kółka fajne - nie znałem tej manufaktury. Szpeje w tym wypadku to 3T. Będzie atomowo.
#25
Posted 29 January 2014 - 01:00
Odebrałem dziś przerzutkę. Ta instrukcja chyba więcej waży
Po 14 tego miesiąca zabieram się za szukanie kół. Nie wiem co by tu bardziej pasowało - niski profil (spodobały mi się obręcze H Plus Son TB14, piękne i klasyczne, tylko czy będą pasowały do dość grubych rur w ramie - http://hubjub.co.uk/...son-tb14-detail ), czy stożki. Chętnie przygarnę wszelkie sugestie.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#26
Posted 29 January 2014 - 01:15
Koła tylko meilenstein . Profil stożki zdecydowanie polączenie nowoczesnosci z tradycyjną ramą super wygląda. Sam troche żaluje ze nie zdecydowałem sie na tradycyjną rame , no ale chciałem madone. W każdym razie moze falcrum albo koła campy super by to złozyły w całość.
#27
Posted 29 January 2014 - 01:41
Muszę brać poprawkę na moja wagę - campa pisze, że rowerzysta ważący ponad 85kg powinien już mocno uważać i sprawdzać stan kół częściej, a ja ważę pod 99, mogę zejść tak do 95, ale raczej nie mniej. Dodatkowo campa ma takie durnowate układy szprych, a mi się widzi 36 symetrycznie ułożonych, błyszczących i srebrnych na tył i 32 na przód (wierzę Sheldonowi Brownowi, który był bardzo niechętny zaniżaniu ich ilości). Miałem brać Marchisio pokazane w którymś z moich poprzednich postów, ale te H Plus Son kuszą starodawnym wyglądem (polerowane aluminium pasowałoby do nalepek na ramie, które same są w tym kolorze).
P.S. Posmutniałem po obczajeniu tych Meilensteinów
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#28 Gosc_krystianzach_*
Posted 29 January 2014 - 07:23
#29
Posted 29 January 2014 - 09:05
nie ma nic piekniejszego niz 32 srebrne szprychy
jak na szytki to faktycznie Nemesis - pasuje "ideologicznie" do osprzetu , ale jak na opone to moze Hed Belgium C2 ? ( choc tez jest i na szytki )
choc faktycznie niskie obrecze moga zle wygladac na "grubych" rurkach ( a Nemesis jest wyjatkowo niskoprofilowy )
campa zaleca czestsza kontrole pow 82 kg ( co 2-3 kkm a nie co 5kkm ), ale limit jest 109 i 108 wytrzymuja bez problemu . Zaplot G3 nawet po padnieciu 1 szprychy jest "dojazdowy" bez klopotow dojechalem ponad 30km - a wazylem 100-102 wtedy.
na pewnym DE sklepie byla przez caly dzien pelna grupa Recorda za 900€.... i ja sie zastanawialem zamiast brac
Mi optycznie by tu pasowal Fulcrum Racing Zero dark label piekne i dobre kola na semi-ceramicznych lozyskach.
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#30
Posted 29 January 2014 - 09:33
#31
Posted 29 January 2014 - 10:56
jesli ktos lubi baardzo niski profil obreczy...bo moze wyjsc tak :
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#32
Posted 29 January 2014 - 17:50
Moim skromnym zdaniem ambrosio by tu "zagrało" idealnie, aczkolwiek rama jest piękna i ze stożkami < 50mm też będzie wyglądać dobrze :-P
#33
Posted 29 January 2014 - 19:59
Moj glos na cos wyzszego karbonowego, niekoniecznie chinskiego. Cos z enve?
#34
Posted 30 January 2014 - 04:31
Na lepsze karbonowe kółka nie wydolę z kasą. Sprawdziłem Enve i ceny rzędu 700 funtów za jedną obręcz to trochę za dużo. Pozostanę przy aluminium.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#35
Posted 30 January 2014 - 08:49
Większość nowoczesnych ram o grubych rurach nigdy nie bedzie dobrze wyglądać z kołami rodem z Paris-Roubaix. Niestety
Może jakieś wschodnie obręcze renomowanego producenta na piastach Campy? Kosztują tyle co dobre alu...
Chociaż na angielską aurę szkoda karbonu... ale sunny sunday rides...
#36
Posted 31 January 2014 - 03:29
http://www.bricklane...olo-atlanta-rim
Sam sex. Brałbym w ciemno, ale jedna waży 590g. Pewnie i tak wezmę.
Albo:
http://www.ebay.co.u...d=261382456898
Tu niezły składzik NOS-ów Campy, niski profil:
http://www.yellowjer...org/cach11.html
Wintydżowe włoskie koła pasują mi do tego roweru.
I bonusik:
http://www.ebay.com/...o-/201026492440
...piękności.
- emilioni likes this
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#37
Posted 31 January 2014 - 23:15
Fajne obrecze....Ambrosio bo wiesz, ze "stara" Campe robilo Ambrosio ?
I zdajesz sobie sprawe, ze starsze obrecze odbiegaja od dzisiejszych ? Mniejsze naciagi, kola raczej komfortowe niz "sztywne" itd.
Pomijam cene...zwrot z inwestycji genialny
Przy hamulcach zwroc uwage na "3.5mm allen key" - rozmiar mocno niestandardowy. Z tego co pamietam, niektore firmy zajmujace sie "budowlami i systemami ochronnymi" uzywaja wlasnie "polowek" - kiedys chcialem cos tak nietypowego odkręcić i musialem wolac goscia od alarmow- tylko oni maja takie klucze imbus byl 5.5mm .... i bez licencji podobno nie kupisz
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#38
Posted 01 February 2014 - 03:09
Kupione Atlanty 36H tył i 32H przód. Rower może ważyć 8 kilo, ale te kółka są piękne.
Przy okazji spytam SPIKE'a, jako naczelnego wheelbuildera forum, jakie dać szprychy..? Cena nie gra roli.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#39
Posted 01 February 2014 - 12:50
Szprychy to nie problem - w sumie czym bys nie zaplotl bedzie ok przy tym profilu i ilosci szprych ( np DT rev p i nds, superspoke DS , albo wszedzie superspoke )
cenowo i tak max co sie da wydac to 3-3,5€ za szpryche
problem to masz z piastami.... znajdz piaste tyl campy na 11spd , srebrna i na 36 otworow.... przod mozna wziac nawet torowa. Ale tyl....
I lepiej zeby byla na 130mm, a nie 126mm
jakbys musial sie "ratowac" , to Miche robi piasty pod Campe 32 i 36 otw. ale wtedy faktycznie bedziesz mial kola ponad 2kg... tak 2150g . Obrecze i szprychy z nyplami juz daja ci +-1700g . Fajnie, jakby c sie udalo zejsc ponizej 2kg... ale chyba sie nie da.
pomijam kwestie "piekne" - jak bedziesz chcial utrzymac je w takim stanie wizualnym to zapolerujesz sie na smierc
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#40
Posted 01 February 2014 - 13:26
Zawsze możesz sobie sprawić dodatkowo komplet lekkich kółek od święta. Ale jeśli jeździsz głównie po płaskim to ciężkie koła wcale nie są złe, bo dłużej trzymają prędkość. Z piastami rzeczywiście może być problem, jednak na weightweenies pamiętam że ktoś pisał jak to przerobił novateci na 11spd. Może nie przystoi ale są w rozsądnej cenie, srebrne i przyzwoitej jakości...