Skocz do zawartości


Baza Podjazdów

baza podjazdów altimetr

253 odpowiedzi w tym temacie

#201 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 16 grudzień 2014 - 13:55

Początki historii kolarstwa są związane z brukami i szutrami bo innych nawierzchni nie było. W Polsce asfalt zaczęto kłaść po roku 1928 jesli się nie mylę. Nie mamy żadnych kultowych podjazdów związanych z historią kolarstwa o ile mi wiadomo. Ściana płaczu na Wyścigu Pokoju to była ulica z 10% nachyleniem gdzieś w NRD. Dziś nikt by sobie nią głowy nie zawracał. Pytanie czy trzymać się tej zamierzchłej historii czy olać i wziąć poduwage tylko asfalty. Ja bruków nie znoszę. Szutry wolę wielokrotnie. Jestem jednak zdania że jak bruki to i szutry. A najlepiej tylko asfalty.

Ale ja nie piszę że są związane z początkami kolarstwa, tylko że mają tradycje, które są nadal żywe - bruki nie są unikane, tylko normalnie wciąż się na nich ściga, jest przecież wiele takich wyścigów. Natomiast na szutrach już nie - Strade Bianche są przecież pewną 'egzotyką' i obecność szutrów jest 'nienormalna', w przeciwieństwie do obecności bruków.


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#202 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1562 postów
  • Skądpolska

Napisano 16 grudzień 2014 - 14:18

Przedostatni etap przyszłorocznego Giro - Colle Finestre -szuter http://www.gazzetta.it/Ciclismo/06-10-2014/giro-italia-2015-salite-montagna-ritorna-mortirolo-sara-decisivo-colle-finestre-90664430348.shtml

zresztą już tam jechali pare lat temu.Końcówka

 Kronplatzu podobnie -szuter https://www.youtube.com/watch?v=ggRlbdKM5h0.

 

A bruki to gdzie , Paris-Rubeux , jakieś Belgijskie wyścigi Etap TDF  i kostka w Cieszynie. - też znowu nie takie ''normalne'' 



#203 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 537 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 grudzień 2014 - 16:47

Nikt normalny komu zdrowie miłe i nie jedzie za nim samochód serwisowy raczej po brukach nie jeździ. Zawodowcy jeżdżą bo są gladiatorami szos. Płacą im za to duże pieniądze. W Warszawie jest wyścig amatorów na Karowej po bruku. Ci co jechali mówią że raczej nigdy więcej. Ja w tym roku przejechałem w szybkim tempie na amortyzowanym trekkingu 5km po starym bruku na Mazurach koło Ostródy. Myślałem ze mi się rower rozpadnie. Na pewno swojej porządnej szosówki ani starego wysłużonego kręgosłupa bym na taki hardcore nie narażał. Szkoda zdrowia i roweru. Okazjonalne kilkaset metrów mogę przeżyć.



#204 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 537 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 grudzień 2014 - 19:28

@big75

Czy Ty jesteś zarejestrowany w Challenge BIG?

Kronplatz o którym wspominałeś jest na mojej liście na najbliższy czas. A jechałeś może Tre Cime di Lavaredo albo Staller Sattel?  Jeśli tak to jak tam nawierzchnia?



#205 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1562 postów
  • Skądpolska

Napisano 21 grudzień 2014 - 23:30

@jajacek

Cime Lavaredo   ostro ale do przeżycia, nawierzchnia OK a Staller Sattel nie jechałem, jakoś nie było okazji choć można tam  zrobić fajną petlekę. Kronplatz tylko na nartach, za to pobliskie Wurzjoch już tak.

Mam w Bigu konto wrzuciłem tam swoje 90 kilka górek , próbowałem wstawiać zdjęcia ale jakoś straciłem cierpliwość. Żeby dodać podjazd to nie wiem co trzeba zrobić.

W bazie dużo leszczowskich podjazdów  a często brakuje tych które tam być powinny. Nie ma choćby http://www.climbbybi...untainID=6638 

albo sztajchy http://www.climbbybi...ountainID=12675



#206 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 537 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 grudzień 2014 - 09:53

Zgadzam się że jest tam mnóstwo podjazdów które absulutnie niezasługują żeby tam być a wielu które powinny być tam nie ma. To wynika z tego że założycielami są Belgowie którzy pododawali mnóstwo pseudo-górek w Belgii i Holandii gdzie jest przecież niemal płasko. Jak byłem teraz na Cyprze to podjazdy o różnicy wzniesień 500m są niemal co chwilę a żadnego z nich nie ma w BIGu. Ich forum też jest martwe a to że ograniczyli liczbę podjazdów i nowych nie dodają jest bzdurą. Przez to na przykład rumuńskiej Transalpiny też nie ma. Natomiast jednak jest fajne że jest to portal z bardzo długą tradycja i mający bardzo dużo użytkowników. Twoje 90 robi wrażenie, ciagnij do 100, to już jest jednak coś. Ja mam na razie trochę ponad 30.

 

Byliśmy z kolegą na zjeżdzie BIGowców w Tatrach parę lat temu jako jedyni z Polski. Poznaliśmy jednego bardzo fajnego Angola z którym koresponduję a który ma w kolekcji ponad 800 podjazdów. To juz jest konkret.

 

Tu jest jego profil: http://www.challenge....eu/en/user/155

Umawiamy się z nim wstępnie żeby pojechac w maju na zlot BIGowców do Grecji. Może się uda.



#207 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 537 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 grudzień 2014 - 11:24

@big75

Obejrzałem twój profil na BIgu. Gościu, masz już chyba wszystkie podjazdy które ja chciałbym zaliczyć i są na samej górzy mojej listy życzeń. Szacunek, gratuluję i zazdroszczę :)

 

Pico Veleta, Port d'Envalira, Port de Cabus, Arcalis, Alpe d'Huez, Col du Galibier, Col du Tourmalet, Col de la Bonette, Col de l'Iseran, Col de la Madeleine, Col du Petit Saint-Bernard, Col du Granon, Mont Ventoux, Furkapass, Oberalppass, Nufenenpass, Flüelapass,  Albulapass, Julierpass, Timmelsjoch, Stelvio, Passio di Gavia, Colle del Nivolet, Zoncolan, Mortirolo, Hochtor i nawet rumuński Pasul Bran.

 

Z mojej listy życzeń brakuje ci chyba tylko austriackich Otztal, Kaunertal, Angrilu i paru innych hiszpanów, wulkanu na La Palmie i Gran Canarii, Etny i Pico Arieiro na Maderze. Może trzeba się gdzieś wybrać razem?



#208 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1562 postów
  • Skądpolska

Napisano 22 grudzień 2014 - 11:30

Ten gość nawet widać po Afryce jeździ, 800 to raczej w moim przypadku nieosiągalna liczba.

 

U mnie ograniczenie na Alpy i Pireneje ewentualnie przy okazji wyjazdu ( nie stricte rowerowego) podjechałem coś w Hiszpanii, Rumuni czy na Teneryfie.Samolot to tylko kiedy nie ma wyboru (czyli  autem nie dojadę) więc wynalazki typu Columbia raczej na razie nie wchodzą w grę.

Te podjazdy co mnie ''męczą'' żeby tam pojechać w najbliższej przyszłości to

a) w rejonie Barcellonette  Cayolle, Allos Champs, Lombarda ( Bonnette ,Fauniera jechałem)

b)Kauerntal

Alpy , Pireneje tak generalnie obcykane , wiadomo z  jakimiś tam wyjątkami. Za to Albania, Czarnogóra, Serbia, Chorwacja Grecja,Cypr tam z rowerem się nie zapuszczałem.



#209 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 22 grudzień 2014 - 12:05

Chyba nieco odbiegamy od tematu... Altimetr, planujesz w przyszłości otworzyć wrota na podjazdy w całej europie? ;)
Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#210 Kosiek

Kosiek
  • Użytkownik
  • 69 postów
  • Skądopolskie

Napisano 28 grudzień 2014 - 20:41

Fajna inicjatywa  :-) Dzięki niej znalazłem podjazd, na który nieświadomie wpakowałem się w tym roku jadąc z sakwami i mogłem sprawdzić jaki miał nachylenie  :-) A było z czym walczyć! :-D Dla ciekawych: Radomice od Pilichowic (468m n.p.m.) 


Rower szosowy, to jedna z piękniejszych rzeczy jaką wymyślił człowiek.


#211 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 02 styczeń 2015 - 18:49

Jest na Słowacji taki jeden podjazd o przewyższeniu ok. 1160m. Start w centrum miejscowości Červená Ska­la (784m), meta na szczycie Kralovej Holi (1946m) i jest to szlak rowerowy. Niestety 7km to szuter (osobiście pewny tego nie jestem).

 

Długość podjazdu 14km

średnia 8,3%

 



#212 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 537 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 styczeń 2015 - 03:54

Jest na Słowacji taki jeden podjazd o przewyższeniu ok. 1160m. Start w centrum miejscowości Červená Ska­la (784m), meta na szczycie Kralovej Holi (1946m) i jest to szlak rowerowy. Niestety 7km to szuter (osobiście pewny tego nie jestem).

 

Długość podjazdu 14km

średnia 8,3%

 

A tu możesz zobaczyć jak wygląda nawierzchnia:



#213 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 04 styczeń 2015 - 01:15

Asfaltowa część pewnie nie gorsza niż na Karkonoską, ale czas jak widać powoli robi swoje



#214 Gosc_Altimetr_*

Gosc_Altimetr_*
  • Gość

Napisano 26 styczeń 2015 - 20:39

Chyba nieco odbiegamy od tematu... Altimetr, planujesz w przyszłości otworzyć wrota na podjazdy w całej europie? ;)

Ostatnio coraz rzadziej dodaje podjazdy z Polski  o kategorii 1, o HC nawet nie wspomnę. Po prostu "większa" większość trudnych podjazdow Polski jest już w bazie.

 

Myślę, że już czas na Europę.

W związku z tym od wczoraj w bazie jest nowa kategoria podjazdów "Super HC". Dziwnie brzmi, ale przypominam,  że obniżyłem standardy kategorii ze względu, że w Polsce niewiele jest bardzo trudnych podjazdów. Kategoria "Super HC" jest mniej więcej kategorią HC światową. Kategoria Super HC jest na mapie oznaczona czarną ikonką SHC. Aby podjazd miał kategorię Super HC musi uzyskać w algorytmie ponad 700 punktów.

 

W Polsce do kategorii Super HC należą tylko Przełęcz Karkonoska z Podgórzyna ,Stóg Izerski od Czerniawy i Przehyba z Beskidu Sądeckiego.  A tak w ogóle w bazie jest tylko 12 podjazdów Super HC.  http://www.altimetr....podjazdy.html 

 

 

Zdaję sobie sprawę że całe te kategorię należy traktować jako zabawę, a nazwa "Super HC" brzmi śmiesznie. Jednak trzeba zdać sobie sprawę, że przy dodawaniu podjazdów z Alp czy Pirenejów większość byłaby HC. Mam więc do wyboru albo zmienić wszystkie stare kategorie albo dodać nową kategorię. Zastanawiam się też na obniżeniu kategorii o jeden, czyli stara HC byłaby kategorią 1 itd.. Zreszta slucham prozycji...

 

 Dziękuje za uwagę.;-)



#215 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 537 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 styczeń 2015 - 21:13

Uważam że kierunek na Europę jak najbardziej słuszny. Myślę że powinieneś się zastanowić czy odpalać od razu całą Europę czy zrobić to fragmentami. Jesli fragmentami to proponuje najpierw region zwany Central Europe: Polska, Czechy, Słowacja, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Węgry, Słowenia: http://en.wikipedia....(Brockhaus).PNG. Czyli rejony położone z grubsza w promeinu 1000 km od  Polski Centralnej. Ewentualnie CEE, czyli to: http://en.wikipedia...._Eastern_Europe

To co jest poza EU i Schengen bym olał bo atrakcyjnośc rowerowa państw takich Ukraina, Białoruś czy Mołdawia jest bliska zeru.

 

A co do kategorii to bym był za obniżeniem o jeden tak żeby HC była rzeczywiście Hors Categorie. A co za tym idzie zgodna z Hc w innych serwisach np. w Stravie.



#216 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2033 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 26 styczeń 2015 - 21:30

Zostaw jak jest, kategorie kategorią nierówne. Choćby na TdF organizatorzy zmieniają czasem kategorie na swoje potrzeby, np. obniżają kategorię podjazdów na początku trasy, a czasem zmieniają z '1' na HC tylko dlatego, że ustanowiona tam jest meta i chcą żeby było emocjonująco i więcej punktów do zdobycia :)



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#217 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 styczeń 2015 - 09:23

Altimetr, moim zdaniem rozszerzanie na Europę jest bez sensu.

Po pierwsze - zaciemni to obraz podjazdów z Polski i okolic, wprowadzi zamieszanie i tylko niepotrzebnie zwiększy ilość opcji wyszukiwania.

Po drugie - Twój projekt, jest pierwszy taki, unikalny, jedyny. Nigdzie nie ma tak obszernej i dokładnej bazy dotyczącej tylko podjazdów w Polsce i okolicach. Dobrze żeby tak zostało.

Po trzecie - stron z podjazdami europejskimi jest multum: climbbybike, salite.ch, catena cycling, cycling-challenge... Nigdy tego nie przebijesz, ani nie dorównasz, więc jaki jest sens. Szukając jakiegoś podjazdu w Europie nikt nie będzie robił tego na Altimetrze, bo szanse że to znajdzie będą minimalne, natomiast wyszuka to w zagranicznych bazach, gdyż one są pełne i wyczerpujące.

 

Jedyne co można by rozważyć to moim zdaniem podjazdy z 'bloku wschodniego', czyli Rumunia, Bułgaria, Ukraina, Węgry, Słowenia, Chorwacja. Bo one są na pewno gorzej opisane, więc taka baza by lepiej wyczerpywała temat. Ale to moim tylko w formie dużej podstrony - nie tak jak to jest z czeskimi i słowackimi, ale wyodrębnić je jeszcze bardziej.

 

I jeszcze jedno - na ten moment kojarzę ok. 10, albo nawet kilkanaście podjazdów, które dodałem i są oczekujące. Skoro są takie zaległości, to takie rozszerzenie bazy spowoduje, że zwali Ci się kolejna masa podjazdów do dodania i się z tego nie wyzbierasz ;)

 

BTW, jest możliwość sprawdzenia jakie moje podjazdy oczekują na dodanie? Bo zastanawiam się nad kilkoma których mi brakuje, i bym je dodał, ale nie pamiętam czy nie są przypadkiem oczekujace, bo to było baaardzo dawno :) I nie chcę powielić. Więc jeśli jest taka możliwość, to mógłbyś mi podrzucić na priv, te moje które oczekują? :)


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#218 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Napisano 27 styczeń 2015 - 09:43

Ja tez dodałem kilka, jedne przeszły po 20 minutach a inne czekają sobie 3 miesiące.
Po prostu ją bym podzielił to na dwie bazy - Polska i Europa i tyle

#219 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1562 postów
  • Skądpolska

Napisano 27 styczeń 2015 - 13:00

 

 

Myślę, że już czas na Europę.

W związku z tym od wczoraj w bazie jest nowa kategoria podjazdów "Super HC". Dziwnie brzmi, ale przypominam,  że obniżyłem standardy kategorii ze względu, że w Polsce niewiele jest bardzo trudnych podjazdów. Kategoria "Super HC" jest mniej więcej kategorią HC światową. Kategoria Super HC jest na mapie oznaczona czarną ikonką SHC. Aby podjazd miał kategorię Super HC musi uzyskać w algorytmie ponad 700 punktów.

 

 

Co do Europy to może wyjść z tego niezłe zamiesznie kiedy otrzymasz np. 50* Passo Stelvio ale jestem umiarkowanie ''za''. Będzie potrzeba do dorzucę jakieś min.50 sztuk.

 

Do tego jeśłi autor nie zawojuje forów zagranicznych to potencjalna baza ,,Europa''  będzie ,,dziurawa'' nie ma innej możliwośći. Ale  szansa że będzie jak u nas ( czyli sporo ludzi dodająe ''podjazdy'')  też istnieje .

 

Przegapiłem  znaczki SHC  teraz dopiero czytam ale myśłąc o rozszerzeniu  bazy trzeba by było koniecznie   zlikwidować  ten znaczek  przy polskich górkach.

 

Takie małe porównanie pokazujące o co mi mniej więcej chodzi. 

 

Kiedy Karkonoska ma 854 pkt to ile będzie miało przykładowe Zoncolan http://www.climbbybike.com/climb.asp?qryMountainID=36  albo dużo cięższe http://www.climbbybi...MountainID=3597 (tu też w końcu asfalt)

 

Ciekawe co wyskoczy??

 

 

Nie wiem jaki jest dokł. algorytm  ale moim zdaniem  Zoncolanowi wyjdzie  pewnie koło 1000 a tej Scanupii dużo, dużo więcej może jakieś  1300-1400

 

SHC to według mnie powinna być rzeczywiśćie ''mordęga'' dlatego 

Karkonoskiej( Moder Sedlo...) bym zostawił HC , Scanupii zdecydowanie  SHC a co do Zoncolana to na pograniczu może bardziej SHC ale to nie jest aż takie katowanie  się przy odpowiednich trybach.

 

(Pytanie jak ocenić te nie znowu takie strome ale bardzo długie podjazdy z dużym przewyższeniem  typu Teide albo Picco Valeta -co wyszłoby z wyliczeń. Myśłę że + ca 2000 przewyższeń  spokojnie można nazwać ,, mordęgą''  i dać SHC ale już takie płaskie +1500 gdzie max to 5-8 %  to już niekoniecznie.)

 

 



#220 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 537 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 styczeń 2015 - 14:00


Po trzecie - stron z podjazdami europejskimi jest multum: climbbybike, salite.ch, catena cycling, cycling-challenge... Nigdy tego nie przebijesz, ani nie dorównasz, więc jaki jest sens. Szukając jakiegoś podjazdu w Europie nikt nie będzie robił tego na Altimetrze, bo szanse że to znajdzie będą minimalne, natomiast wyszuka to w zagranicznych bazach, gdyż one są pełne i wyczerpujące.

 

Tu się nie do końca zgodzę. Np. climbbybike to jest kompletny pierdzielnik podjazdów szosowych i offroadowych. Plus pokręcony interfejs gdzie cieżko coś znaleźć. Altimetr ma przejrzysty interfejs a baza jest wyłącznie szosowa.

 

Greek, dnia 27 Sty 2015 - 09:23, napisał:

   Jedyne co można by rozważyć to moim zdaniem podjazdy z 'bloku wschodniego', czyli Rumunia, Bułgaria, Ukraina, Węgry, Słowenia, Chorwacja. Bo one są na pewno gorzej opisane, więc taka baza by lepiej wyczerpywała temat. Ale to moim tylko w formie dużej podstrony - nie tak jak to jest z czeskimi i słowackimi, ale wyodrębnić je jeszcze bardziej."

 

 

Pytanie brzmi dla kogo ma być ta baza? Jeśli dla polskich szosowców to jaka jest atrakcyjność wyjazdów szosowych na Ukrainę, do Bułgarii lub Rumunii? Jak dla mnie na Ukrainę zerowa, znajomi którzy jeździli do Bułgarii pojechali raz i powiedzieli że nigdy więcej. Bardzo dobre opinie są, co zaskakujące, o Rumunii chociaż większość twierdzi że nie jest to kraj nadający się na wyprawę szosówką bo drogi w większości bardzo podłe ale ludzie podobno bardzo mili. Węgry polecam. Słowenia rewelacja, normalny kraj alpejski, polecam. Najpierw zaczyna się zwykle od wyjazdów na Słowację i do Czech. Ich podjazdy nie są zbyt dobrze  opisane w żadnej bazie. Byłbym za tym żeby że dobrze zrobić bo tu jest nam najbliżej i bardzo atrakcyjnie kosztowo. Dorzuciłbym do tego północne Węgry które są bardzo fajne, niedrogie i też niedaleko. Jednak jak ktoś ma się wybrać gdzieś dalej w góry na szosówkę to moim zdaniem w 90% będą to Alpy. Głównie Austria, Włochy, Słowenia, Szwajcaria tudzież wyjazd z rodziną nad Adriatyk czyli Chorwacja/ Czarnogóra.





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: baza podjazdów, altimetr