Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dobór Przełożeń-Szukam Porady


192 odpowiedzi w tym temacie

#121 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • SkądKatowice, Międzylesie

Napisano 27 wrzesień 2015 - 21:42

No arytmetykę ciężko tutaj oszukać.

 

P.S. Warto dodać, że poza 28/25 to również pomiędzy 19/17=1,117 jest prawie taka sama różnica i tutaj jest największa praktyczna różnica w 'twardośći' w zasadzie. Ponieważ jak już wiemy mało który twardziel tutaj zapina 28 nawet w Alpach :)

 

W kasecie 11-28 10rz jest jeszcze gorzej 17/15=1,133, a 28/24 to nawet nie będę liczył. Przyznam się jednak sam jako totalny amator, że pomiędzy 28, a 24 czuję zbyt dużą różnicę.

 



#122 mag...

mag...
  • Użytkownik
  • 590 postów
  • Skądpomorskie

Napisano 27 wrzesień 2015 - 22:17

Ile ja się tutaj (na forum) naczytałem, że 11 rzędów dla amatora to fanaberia, głupota, snobizm, niepotrzebny wydatek i cholera wie jeszcze jakie grzechy ……... a proszę bardzo okazuje się że i 11 może być mało i 12 rzędów też by się jednak przydało :)

 



#123 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • SkądKatowice, Międzylesie

Napisano 27 wrzesień 2015 - 22:19

Kto czyta nie błądzi



#124 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 wrzesień 2015 - 22:22

Ja właśnie przesiadam się na 11-28 z tyłu (Shimano), poprzednio jeździłem na 11-26 (sram) i ta indeksacja w nowej kasecie już wiem, że będzie mnie mocno wkurzała, zwłaszcza gdy na 25 będzie za twardo, a na 28 za miękko. Z przodu mam 53/39. 

Gdyby Shimano robił kasety o indeksacji 11...-...-24-26-28...

A nie ma takich 12-28? Przy 53 z przodu byłoby wystarczająco.


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#125 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 27 wrzesień 2015 - 22:23

Nie ma. Z reszta juz zakupiłem, jak będzie bardzo niewygodne to sprobuje wtedy włozyc kasete srama, mozliwe ze spasuje :P
Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#126 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • SkądKatowice, Międzylesie

Napisano 27 wrzesień 2015 - 22:24

53/12 to jak 48,6/11. To już pisali tutaj chłopaki, że blat z przodu rzędu 48 nie pozwoli im się dobrze rozpędzić.



#127 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 wrzesień 2015 - 22:27

Tia, każdy taki koks że potrzebuje 53x11...


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#128 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • SkądKatowice, Międzylesie

Napisano 27 wrzesień 2015 - 22:28

No poczytaj sam kilka stron wcześniej jak pytałem o blaty 44-48.



#129 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 wrzesień 2015 - 23:16

Po co mam czytać jeszcze raz, skoro sam pisałem w tej dyskusji?


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#130 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 28 wrzesień 2015 - 00:28

To wtedy twardsze przełożenia by były źle zestopniowane, a to one mają większe znaczenie jeśli weźmiemy pod uwagę ściganie.
Myślę, że jak wszystko jest to kwestia indywidualna, ale nie zdarzyło mi się pomyśleć, że 25 za twardo, a 28 za miękko. Podjazdy może trochę inaczej wyglądają niż jazda po płaskim i tam te trzy ząbki aż tyle nie znaczą co na płaskim. Podkreślam, że to moje indywidualne odczucia ;)

Zresztą wcześniej miałem kasetę 8-rzędową też 11-28. Tam dopiero stopniowanie było skopane. Choć jak tak myślę, to może dzięki temu, że na takim czymś jeździłem przez 3 lata to teraz 11rz 11-28 jest dla mnie ok? :P

Ja w góralu wciąż używam napędu 3x7 (42/34/24, 11-28). Tak naprawdę najbardziej dokucza mi tu przeskok z 18 na 15 zębów, ale tylko na szosie na dużej tarczy. W terenie z małą lub średnią już mi to nie przeszkadza. Chyba bardziej przydałaby się większa rozpiętość (np. 8-ka 11-30 już by mi wystarczyła), bo niektóre strome terenowe podjazdy wymagają ogromnej siły na 24/28, co mocno obciąża mój kręgosłup, bo trzeba cisnąć "z krzyża".

Zgadzam się z tym, że w szosie większe znaczenie ma stopniowanie szybkich  przełożeń. Wynika to zapewne z tego, że przy jeździe z dużą prędkością główne opory jazdy to opory powietrza, które rosną proporcjonalnie do kwadratu prędkości. Na stromym podjeździe przy prędkościach kilkanaście lub kilka km/h zapotrzebowanie na moc wraz ze wzrostem prędkości rośnie wolniej.

Dla mnie szosowa kaseta na góry spokojnie może mieć duże przeskoki na miękkich biegach. 11-rzędowa 11-28 to już byłby dla mnie luksus.  



#131 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 28 wrzesień 2015 - 00:28

To wtedy twardsze przełożenia by były źle zestopniowane, a to one mają większe znaczenie jeśli weźmiemy pod uwagę ściganie.
Myślę, że jak wszystko jest to kwestia indywidualna, ale nie zdarzyło mi się pomyśleć, że 25 za twardo, a 28 za miękko. Podjazdy może trochę inaczej wyglądają niż jazda po płaskim i tam te trzy ząbki aż tyle nie znaczą co na płaskim. Podkreślam, że to moje indywidualne odczucia ;)

Zresztą wcześniej miałem kasetę 8-rzędową też 11-28. Tam dopiero stopniowanie było skopane. Choć jak tak myślę, to może dzięki temu, że na takim czymś jeździłem przez 3 lata to teraz 11rz 11-28 jest dla mnie ok? :P

Ja w góralu wciąż używam napędu 3x7 (42/34/24, 11-28). Tak naprawdę najbardziej dokucza mi tu przeskok z 18 na 15 zębów, ale tylko na szosie na dużej tarczy. W terenie z małą lub średnią już mi to nie przeszkadza. Chyba bardziej przydałaby się większa rozpiętość (np. 8-ka 11-30 już by mi wystarczyła), bo niektóre strome terenowe podjazdy wymagają zancznej siły na 24/28, co mocno obciąża mój kręgosłup, bo trzeba cisnąć "z krzyża".

Zgadzam się z tym, że w szosie większe znaczenie ma stopniowanie szybkich  przełożeń. Wynika to zapewne z tego, że przy jeździe z dużą prędkością główne opory jazdy to opory powietrza, które rosną proporcjonalnie do kwadratu prędkości. Na stromym podjeździe przy prędkościach kilkanaście lub kilka km/h zapotrzebowanie na moc wraz ze wzrostem prędkości rośnie wolniej.

Dla mnie szosowa kaseta na góry spokojnie może mieć duże przeskoki na miękkich biegach. 11-rzędowa 11-28 to już byłby dla mnie luksus.  


  • piotrkol lubi to

#132 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • SkądKatowice, Międzylesie

Napisano 28 wrzesień 2015 - 07:46

 Wynika to zapewne z tego, że przy jeździe z dużą prędkością główne opory jazdy to opory powietrza, które rosną proporcjonalnie do kwadratu prędkości.

 

To brzmi całkiem rozsądnie.



#133 GoscNiedzielny

GoscNiedzielny
  • Użytkownik
  • 563 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 wrzesień 2015 - 09:02

Nie ma.


No jak nie, jak tak.

http://allegro.pl/sh...item=5683230396

#134 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 28 wrzesień 2015 - 09:04

Dziena, akurat mi zbywalo 700pln :)
Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#135 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 28 wrzesień 2015 - 09:25

Pozatym w niej tez jest przeskok 25-28.

Ps. Prosze o scalenie - tapatalk
Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#136 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1111 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 29 wrzesień 2015 - 08:47

Wy tutaj, że 11-28 do bani, a kolarze Team Sky jeżdżą na takich. Zastanawiające.

 

I nowy mistrz świata też wiózł taką kasetę w Richmond

 

http://naszosie.pl/2...-petera-sagana/


Trzepak 

"MAMIL"


#137 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 wrzesień 2015 - 10:24

Różnica jest jedna i podstawowa: zawodowcy w przeciwieństwie do amatorów używają w największej mierze mniejszej części kasety. A tam takich przeskoków nie ma. A kiedy już używają tych większych koronek to robią to w dużych górach, a tam, jak każdy z nas chyba zauważył - optimum kadencji jest szersze, stąd przeskoki tak bardzo nie przeszkadzają.


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#138 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 29 wrzesień 2015 - 10:32

 już pisali tutaj chłopaki, że blat z przodu rzędu 48 nie pozwoli im się dobrze rozpędzić.

 

53 używają z tego powodu, a 3/4 z nich nigdy w górach nie zjeżdżała :)))



#139 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 postów
  • SkądKatowice, Międzylesie

Napisano 29 wrzesień 2015 - 11:28

No nie wiem czy Turbo Muin dobrze mierzy prędkość, dotychczas nie miałem wątpliwości, ale wczoraj wykręciłem max na 46x12 80km/h.

60-70 to przez dłuższe momenty jechałem. Fakt, że jestem totalnym amatorem i być może lepiej wytrenowani wykręcą na 53x11 100km/h.

 

P.S. Abstrahując od tego, że Mistrz wybiera najgorszą kasetę z możliwych to nie zastanawia Was długość korby 172,5cm przy wzroście 184cm?

Proporcjonalnie zakładając podobne proporcje budowy ciała ktoś o wzroście 175 cm powinien mieć 165mm.

Jest tendencja jak widać u profesjonalistów do zakładania krótkiej korby.

 

 



#140 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 29 wrzesień 2015 - 14:55

I nowy mistrz świata też wiózł taką kasetę w Richmond

 

http://naszosie.pl/2...-petera-sagana/

 

Tyle że tam była 15% ścianka do podjechania 15x, do tego jeszcze po bruku, ciekawe ilu z Was robi regularnie takie podjazdy. Ja po górach jeżdżę od wielkiego dzwonu ale pod Gliczarów podjeżdżałem na przełożeniu 34x25 bez żadnego kłopotu.

A propos indeksacji, 20 lat temu gdy zaczynałem zabawę z kolarstwem szosowym używałem 5 stopniowego wolnobiegu i jakoś nikt wtedy nie marudził że tu czy tam brakuje 1 ząbka, teraz byle amator chciałby używać kasety takiej jak w Pro Tour, mieć pełny zakres przełożeń i do finiszu i na górskie przełęcze a do tego stopniowanie co 1 ząbek - poczekajmy, może kiedyś wymyślą 20 rzędowe kasety..


  • GoscNiedzielny lubi to

Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3




Dodaj odpowiedź