Skocz do zawartości


Zdjęcie

Przełaj Do 4,5 Tys. Zł

przełaj cyclocros

213 odpowiedzi w tym temacie

#61 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 17 sierpień 2014 - 18:59

A ja wziąłbym Focusa. ;-) Każda pliszka swój ogonek chwali. Wybrałbym za osprzęt, super sztywną ramę (ale bezpośredniego porównania z Ridleyem i pozostałymi nie mam) i mocowanie bagażnika, którego Ridley nie ma i mocowania do pełnych błotników, które jesienią przydają się w codziennym pomykaczu.

 

Poza tym Focus ma genialne prowadzenie linek wewnątrz ramy, bo linka od klamkomanetki do przerzutki jest prowadzona cały czas w pancerzu, co nie jest bez znaczenia dla działania napędu w przełajowych warunkach.

 

Hydrauliczne hamulce są skuteczne, jak w MTB, Sram Rival pracuje zaś lepiej (IMO) niż Shimano 105. No i mnie osobiście bardziej podoba się zasada zmiany biegów u Srama (jedna manetka) niż u Shimano (dwie).

 

W tej cenie, jeśli ma być na Shimano i mechaniczne tarcze rozważyłbym jeszcze rowery ROSE. Fajny system zakupu, przy którym można dobrać komponenty do roweru według własnego uznania i możliwości portfela już na etapie zamówienia. A i rowery wyglądają elegancko.



#62 Magik86

Magik86
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 17 sierpień 2014 - 19:24

Rowerowyninja Twój Focus to model 2014 ten z różowymi owijkami na kierownicy??
Jeśli miałbym możliwość kupienia go za 5000 zł to nawet bym sie nie zastanawiał tylko brał :)
Czekam na wątek o nim jak wrócisz z urlopu:)

#63 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 17 sierpień 2014 - 19:25

Czyli porównujemy do X-Ride'a?

- rama typowo przełajowa, więc nie ma możliwości montażu pełnych błotników i bagażnika,

- linki również są schowane w ramie

- w Twoim Focusie AX1 są hamulce srama z wadą fabryczną ;) wymieniają, ale rower jest przez jakiś czas uziemiony. Swoją drogą w całym kraju ostał się chyba jeden egzemplarz AX1, rozmiar L(56), model powystawowy ;)

- Sram > Shimano, ale dla laika bez różnicy.

 

W Ridleyu (a przynajmniej w B4R) również można zmienić specyfikację roweru, kwestia dogadania. Rose, zwłaszcza w białym malowaniu, jest bardzo ładny, ciekawa opcja.

 

Zaraz będzie dostępna nowa kolekcja przełajowa Focusa, ceny znacznie spadną w porównaniu do tej z roku bieżącego. Np. miejsko-przełajowy model AX4 na Tiagrze będzie za 3200-3400.



#64 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 17 sierpień 2014 - 20:00

Tak, z tą różową, pożegnaną szybko owijką.

 

Linki są schowane w ramie, ale choćby wzdłuż tylnego widelca idzie już goła linka, bez pancerza. W foce od klamki do przerzutki cały czas jeden kawałek pancerza na lince.

 

Wymianę hamulców załatwiłem z dystrybutorem Srama, a nie ze sklepem więc zamiast wysyłać rower przez pół kraju podjadę do współpracującego z nimi serwisu tych 50 km i po robocie rowerem wrócę. Poza tym hamulce są bajeczne -u mnie wada będąca przyczyną akcji wymiany nie wystąpiła, bo nie jeździłem w czasie mrozu. I pewnie nigdy bym się o niej nie dowiedział, gdybym nie zamierzał wymienić klocków i nie pytał o odpowietrzenie hampli na forum.

 

Rozwiązanie zmiany przełożeń w Sramie to rewelacja, szczególnie przerzucanie o kilka biegów jednym ruchem. Mówię to po przesiadce ze 105 5700 i testowaniu Ultegry.

 

O dziwo Focus i Ridley w tym samym rozmiarze ważą bardzo podobnie.

 

Na stany magazynowe nikt nic nie poradzi, chociaż akurat 56 to chyba najpopularniejszy rozmiar. ;-)

 

P.S.

Chyba wszystkie AX są budowane na tej samej ramie i z założenia mają ramę o bardziej komfortowej czy też turystycznej geometrii. W sumie nie jeździłem w tym roku, a więc i na nim, dłuższych wyjazdów, ale 4 dni z przebiegami dziennymi 86 +138 +242 +149 z rzędu spędziłem na rowerze z małą sakwą z przyjemnością.



#65 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 17 sierpień 2014 - 20:15

Dystrybutor nie może wysłać hamulców i odebrać starych na swój koszt ?

 

Ridley widocznie wie co robi, skoro nawet w najwyższym modelu ramy linka przerzutki biegnie pod tylnym trójkątem. Na przełajach to oni się znają jak nikt inny ;)



#66 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 17 sierpień 2014 - 20:48

Uparli się, że wymienią sami, a zaproponowany serwis w pobliżu, to się nie spierałem, bo i po co? Grunt, że to kwestia godzin, a nie dni.

 

Pewnie widzą co robią, bo robią to, co większość. Ale jednak pełne zabezpieczenie linki wydaje mi się ciekawym rozwiązaniem i dlatego o nim wspominam. Wiąże się to także z łatwością wymiany linek, bo wprowadza się linki z pancerzem w otwór z przodu i wszystkie one wychodzą przez jeden otwór pod suportem (mniej więcej tam, gdzie ślizg zazwyczaj) i dalej w pancerzu biegną do celu. 

P.S.

Nie piszę w swoich wywodach o obiektywnej lepszości tych czy innych rozwiązań. Po prostu wskazuję różnice i co z nich moim skromnym zdaniem wynika.



#67 hqvkamil

hqvkamil
  • Użytkownik
  • 610 postów
  • SkądBieszczady

Napisano 17 sierpień 2014 - 20:53

Możesz pyknąć fotkę swojej kozie? ;-)


Focus user! :-P

#68 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 18 sierpień 2014 - 10:47

Nie mam czasu jej na spacer zabrać, a nie chcę fotografować mieszkania. ;-)

 

Tak czy owak doczeka się sesji, jak już skończę rozjazdy letnie i powymieniam, co do wymiany.

 

Natomiast wrzucam rozwiązanie z wyjściem linek /prowadzeniem pancerzy. IMHO to super rozwiązane jest.

 

jk91_przelaj2.jpg

gj7_przelaj1.jpg

 



#69 Magik86

Magik86
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 18 sierpień 2014 - 13:58

Nudzę jak stara baba ale po przeanalizowaniu wielu wypowiedzi i artykułów postanowiłem dozbierać i kupić Canyona. I tu pojawia się pytanie do Was. Czy warto dopłacić i wziąć:
https://www.canyon.c...ke.html?b=3199#

czy tańszą opcję:
https://www.canyon.c...ike.html?b=3200

Rower ma służyć mi długo i przede wszystkim przez cały rok.
Co myślicie o tych rowerkach??

Nie wiem jak długo te modele będą w sprzedaży może orientujecie się?? Może warto na nowy rocznik poczekać jeśli takowy ma się pojawić??

#70 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 18 sierpień 2014 - 14:42

Ło matko, chyba sam nie wiesz czego chcesz.

Zadajesz pytania, na które odpowiedź można dostać w 5 minut kontaktując się czy to z dealerem Ridleya lub Canyona.

 

Za ponad 7 tys. kupno Canyona jest nieopłacalne. W tej kwocie kupi się bez problemu przełajówkę na ramie karbonowej. Model za 6 tys. jest równie małokonkurencyjny w stosunku do oferty wymienianych tutaj Ridleya, Focusa czy Rose.

 

 

Określ się, czy chcesz rower typowo przełajowy czy też all-roundera.



#71 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 18 sierpień 2014 - 14:57

Magik86, dnia 18 Sie 2014 - 12:58, napisał:

Nie wiem jak długo te modele będą w sprzedaży może orientujecie się?? Może warto na nowy rocznik poczekać jeśli takowy ma się pojawić??

 

Te modele są już wyprzedane, został tylko rozmiar XS, jak masz 150 cm wzrostu.



#72 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 18 sierpień 2014 - 15:03

Osobiście uważam, że na tej półce każdy rower powinien zadowolić przeciętnego pomykacza. Każdy z rozważanych ma podobnie sztywne ramy, podobnej klasy osprzęt (bo wchodzi w grę półka SH105/Ultegra lub Rival) i podobnie przyzwoitą resztę komponentów. Któryś ma fajniejsze koła, któryś lepszą kierownicę albo hamulce, ale to są niuanse przy codziennej eksploatacji, jako roweru do rekreacji drugorzędne. Wreszcie wszystkie ważą podobnie około 9kg.

 

Tak więc przede wszystkim, jak słusznie zauważył dao, zdecyduj jakiego przeznaczenia będzie to rower. Zdecyduj czy potrzebujesz maszyny stricte sportowej czy roweru do rekreacyjnego nawijania kilometrów po lepszych i gorszych drogach. Czy -skoro masz jeździć cały rok- istotna jest możliwość założenia pełnych błotników (tym różni się choćby x-bow od x-ride, choć oczywiście nie tylko). Bo tak celując w ciemno, to można całą listę CX tu wrzucić i nic nie osiągnąć, a rowery do CX ma większość czołowych producentów, jak i mniejszych manufaktur. Np. Orange, którego reklama spowodowała, że wiedziałem, że przełaj to dla mnie najlepszy rower na codzień i sprowokowała mnie do przemalowania starej przełajki. ;-)

https://www.youtube....h?v=lf8DyAGWfZo

 

Jak już będziesz to wiedział, kup ten, który jest w Twojej opinii najładniejszy. Albo najwygodniejszy, jeśli będziesz miał okazję do przymiarki. 

 

P.S.

Rzecz jest tylko estetyczna, ale zdecydowanie bardziej podoba mi się mocowanie tylniego zacisku wewnątrz trójkąta, jak w Focusie albo Ridleyu niż na zewnątrz, jak w Canyonie.



#73 B25CX

B25CX
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądWLKP

Napisano 18 sierpień 2014 - 19:15

Focus na SRAMie, 56cm:

 

http://allegro.pl/fo...4526150863.html



#74 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 18 sierpień 2014 - 19:25

To ten jedyny, o którym wyżej wspominałem ;)



#75 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 18 sierpień 2014 - 23:11

Gdyby za tą forsę sprzedawali wersję ze zdjęcia, kupiłbym drugi. ;-)



#76 Magik86

Magik86
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 21 sierpień 2014 - 18:40

Dao jeśli chodzi o ramę to wolę aluminium niż karbon. Więcej zniesie.
Jak myślicie czy w tym Canyonie przy jeździe po szosie może brakować biegów??

https://www.canyon.c...ke.html?b=3199#

#77 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 21 sierpień 2014 - 19:14

Jeśli chodzi Ci o prędkość maksymalną, to na 46/11 przy około 100 rpm będziesz miał 50km/h. 100 obrotów krobą to nie jest jakaś nieznośna kadencja do utrzymania.

 

Jeśli idzie o samą kasetę, to przy 11-32 pewnie jej zestopniowanie nie każdemu musi pasować, ale to kwestia indywidualna.



#78 B25CX

B25CX
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądWLKP

Napisano 21 sierpień 2014 - 20:05

rowerowyninja, dnia 21 Sie 2014 - 18:14, napisał:

Jeśli chodzi Ci o prędkość maksymalną, to na 46/11 przy około 100 rpm będziesz miał 50km/h. 100 obrotów krobą to nie jest jakaś nieznośna kadencja do utrzymania.

 

Jeśli idzie o samą kasetę, to przy 11-32 pewnie jej zestopniowanie nie każdemu musi pasować, ale to kwestia indywidualna.

Tylko trzeba jeszcze te 100 obrotów ogarnąć. Ja na Ridleyu po szosie jeszcze nie jechałem ok.50km/h/ W sumie nigdy nie próbowałem, ale przy 40km/h już jest ciężko a co dopiero przy 50, ale może kolega jest półzawodowcem więc ogarnie te "nieznośne" sto obrotów korbami. Także powodzenia.

 

A ten co pyta niech zdecyduje się co chce przełaj czy szosę. Bo sam chyba już nie wie co. Mój przełaj póki co służy za szosę, zarobię na rower to kupię typową szosę a Ty może też chcesz szosę a nie przełaj. Zdecyduj się.



#79 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 21 sierpień 2014 - 20:12

Ja śmigam po szosie ze średnią około 90 rpm. Te 100 jestem w stanie utrzymać. A do ćwierć-zawodowca mi daleko. Oczywiście nie kręcę tyle przy 50 tylko przy około 30 km/h. 50 dłuższy czas jest dla mnie niedostępne ze zgoła innych przyczyn niż kadencja. ;) Maksa wycisnąłem na Focusie lekko ponad 60 (na zjezdzie) z kadencją około 120. Dalej to już niedostępny dla mnie młynek. Inna sprawa, że wolałbym korbę 48-34, jak w poprzednim przełaju niż obecną 46-36. Obie mam/miałem z kasetą 11-28.

#80 B25CX

B25CX
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądWLKP

Napisano 21 sierpień 2014 - 20:33

Chodziło mi o kolegę, który nie wie co w końcu kupić  a nie o Ciebie. Z górki to ja też pojadę + 50-60 :) Pozdro





Dodaj odpowiedź


Zaawansowany edytor tekstowy
  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: przełaj, cyclocros