Skocz do zawartości


Zdjęcie

Przełaj Do 4,5 Tys. Zł

przełaj cyclocros

213 odpowiedzi w tym temacie

#81 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 21 sierpień 2014 - 20:54

Spoko, myślałem, że 100 rpm wydaje, jako takie, Ci się nie do utrzymania i trochę się zdziwiłem. 

 

Co do prędkości, to podejrzewam, że niewielu na tym forum byłoby w stanie te 50 utrzymać jadąc samotnie po płaskim przez dłuższy czas.



#82 Magik86

Magik86
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 22 sierpień 2014 - 14:42

Dobra ostatni mój post tutaj żeby Was już nie irytować :)
Proszę o porównanie dwóch poniższych rowerów.
Chodzi mi głównie o wytrzymałość ramy i porównanie najważniejszych podzespołów.
Moja waga 95-100kg, wzrost 188cm.
Przeznaczenie roweru: jazda po mieście w 90% asfalt - całoroczna i czasem drogi bite ewentualnie szutrowe.

1)http://www.ridley-bi...e-20-disc-1403a

2)http://www.canyon.co...ike.html?b=3199

#83 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 22 sierpień 2014 - 17:50

Kolekcji 2014 Ridleya już nie kupisz. Porównując 2015 do Canyona, zdecydowanie Ridley. Ale to rowery stricte przełajowe, Ridley to już maszynka typowo pod zawody. Jeżeli szukasz roweru do miasta i całorocznego, to patrz za takim którego rama pozwoli na zamontowanie pełnych błotników. To co pokazujesz to przerost formy nad treścią do wskazanych zastosowań, ale jak lubisz wydawać kasę w błoto to proszę bardzo (;
Dysponując 7 tys. rozpatrywałbym budowę roweru na skrojonej pod siebie ramie stalowej od Rychtarskiego.

#84 MichalD

MichalD
  • Użytkownik
  • 157 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 22 sierpień 2014 - 18:21

B25CX, dnia 21 Sie 2014 - 19:05, napisał:

Tylko trzeba jeszcze te 100 obrotów ogarnąć. Ja na Ridleyu po szosie jeszcze nie jechałem ok.50km/h/ W sumie nigdy nie próbowałem, ale przy 40km/h już jest ciężko a co dopiero przy 50, ale może kolega jest półzawodowcem więc ogarnie te "nieznośne" sto obrotów korbami. Także powodzenia.

 

A ten co pyta niech zdecyduje się co chce przełaj czy szosę. Bo sam chyba już nie wie co. Mój przełaj póki co służy za szosę, zarobię na rower to kupię typową szosę a Ty może też chcesz szosę a nie przełaj. Zdecyduj się.

 


Na swoim X-Ride na oponach 28mm, korba 46/38 kaseta 11-28 i udaje mi się na prostej osiągnąć 58 km/h. Na zjazdach więcej niż 73  km/ h nie udało mi się (i raczej nie będę próbował, bo każda kraksa oznacza b.poważne konsekwencje). 



#85 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 22 sierpień 2014 - 18:25

Te 73 km/h to chyba z rozpędu, bez dokręcania przy maksie ;)



#86 Magik86

Magik86
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 22 sierpień 2014 - 18:40

dao, dnia 22 Sie 2014 - 16:50, napisał:

Kolekcji 2014 Ridleya już nie kupisz. Porównując 2015 do Canyona, zdecydowanie Ridley. Ale to rowery stricte przełajowe, Ridley to już maszynka typowo pod zawody. Jeżeli szukasz roweru do miasta i całorocznego, to patrz za takim którego rama pozwoli na zamontowanie pełnych błotników. To co pokazujesz to przerost formy nad treścią do wskazanych zastosowań, ale jak lubisz wydawać kasę w błoto to proszę bardzo (;
Dysponując 7 tys. rozpatrywałbym budowę roweru na skrojonej pod siebie ramie stalowej od Rychtarskiego.

A dlaczego ridley?? Chodzi mi o argumentację. Ma lepszy osprzęt i ramę?? Wiem że to karbon a Canyon alu ale waga prawie ta sama...

#87 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 22 sierpień 2014 - 19:23

Cóż, niektórzy do jazdy po mieście w 90% asfalt i utwardzone szutry kupują Jeepa Wranglera... tutaj to wygląda trochę na trolling.

 

Węgiel przy większej sztywności daje więcej komfortu niż alu. 


  • er_te lubi to

#88 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 22 sierpień 2014 - 19:25

Porównuję do X-Fire'a 2015:

- waga znacznie na korzyść Ridleya, nie wiem dla jakiego rozmiaru Canyon podaje swoją wagę, ale zakładając że dla środkowego czyli M, to różnica wynosi 0,4 kg, a to już sporo. O wyższości karbonu nad alu pisać nie zamierzam.

- geometria - Canyon to bardziej all-rounder, geo Ridleya jest typowo przełajowa (krótsza górna rura),

- napęd na korzyść Canyona, choć pewnie nieznacznie. W Ridleyu siedzi nowa 105tka, która ma w sobie wiele z Ultegry. Jeszcze mało kto miał okazję jeździć na nowej 105, ja mam nadzieję za niedługo (:

- koła na podobnym poziomie, czyli podstawowe modele DT i Fulcrum.

- w hamulcach jw., w tej cenie oczekiwałbym już hydraulicznych, które w np. w Focusie na 2015 pojawiają się w modelu za ok. 6 tys. (AX 2.0).

- coś niemierzalnego, tradycja i historia - w przełaju jest Ridley i długo nic (:

 

Dla mnie podstawą jest rama, a ta w Ridleyu jest o poziom wyżej w temacie sztywności i przekazywania energii. Wydając 7 tys. na rower oczekuję przede wszystkim dobrej bazy, bo komponenty i tak kiedyś trzeba będzie wymienić. 


  • B25CX lubi to

#89 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 26 sierpień 2014 - 14:58

Kontynuując pierwotny wątek tego tematu, po nieprzemyślanej sprzedaży Ridleya, o którym było na początku, właśnie złożyłem zamówienie na kolejnego. Również X-Bow, ale w wersji z nową 105tką i na tarczach. Po głowie chodził X-Ride, ale raz, że obecnie trzeba by czekać do października, a dwa - jest to rower typowo przełajowy, a bardziej mi potrzebny rower do miasta i szosowych treningów od jesieni do wiosny ;)

 

Taki urwis.

pol_pl_Rower-przelajowy-RIDLEY-X-BOW-10-



#90 rob911

rob911
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 26 sierpień 2014 - 17:28

X-Bow na kiedy Będziesz miał?

#91 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 26 sierpień 2014 - 17:40

Ładne to malowanie mają. Identyczne jak mój X-Ride, tyle, że mam białego widłacza.



#92 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 26 sierpień 2014 - 18:00

rob911, dnia 26 Sie 2014 - 16:28, napisał:

X-Bow na kiedy Będziesz miał?

2-3 tygodnie.

X-Bow na sorze jest dostępny od ręki w Belgii, czyli tydzień-dwa w Polsce.

X-Bow na 105 2-3 tygodnie

X-Bow allroad - 3-4 tygodnie.

 

Gibber - widelec jest moim zdaniem największym minusem X-Bow'a, mógłby być masywniejszy ;) Malowanie praktycznie identyczne jak w moich poprzednim X-Bow, tylko tym razem mat zamiast połysku (mz zmiana na plus).



#93 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 26 sierpień 2014 - 18:50

Ja bym jednak podkreślił, że najsłabszym elementem X-Ride jest właśnie widelec, bo ma karbonową rurę sterową. No, ale nie ma co płakać. Do swojego będę zakładał grupę CX1 Sram, ale zaczynam od blatu 44, potem idą klamki i przerzutka ze sprzęgłem.



#94 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 26 sierpień 2014 - 19:03

Na bogato. Pochwal się potem wrażeniami i fotami (:

Dlaczego karbonowa rura sterowa to minus? Mam w szosie fulkarbona i pięknie tłumi.



#95 B25CX

B25CX
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądWLKP

Napisano 26 sierpień 2014 - 19:14

gibber, dnia 26 Sie 2014 - 17:50, napisał:

Ja bym jednak podkreślił, że najsłabszym elementem X-Ride jest właśnie widelec, bo ma karbonową rurę sterową. No, ale nie ma co płakać. Do swojego będę zakładał grupę CX1 Sram, ale zaczynam od blatu 44, potem idą klamki i przerzutka ze sprzęgłem.

Ile taka przyjemność kosztuje ?



#96 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 26 sierpień 2014 - 19:45

Dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach ;-)



#97 B25CX

B25CX
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądWLKP

Napisano 26 sierpień 2014 - 20:19

gibber, dnia 26 Sie 2014 - 18:45, napisał:

Dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach ;-)

To napisz mi na priv. Bo myślę o przełożeniu 1x10 lub 1x11 do mojego MTB wrzucić a z czasem może w przełaj. A chciałbym wiedzieć ile takie coś może kosztować, ew. podaj jakiś niższy "model/markę" żeby mnie nie ścięło z nóg. Pozdro



#98 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 26 sierpień 2014 - 20:21

W cyklomanii mają szpeje, sprawdź sobie ceny ;) Niższej grupy nie ma, jak chcesz 1xX to wywalasz przednią przerzutkę i zmieniasz 2 blaty na jeden mniejszy np. 39 lub 42.


  • B25CX lubi to

#99 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 27 sierpień 2014 - 04:22

Można to robić w etapach.

1. Blat 1x, lepiej w profilem wide-narrow czylli WolfTooth albo rzeczony CX1 Sram. Ten drugi jest lepszy bo zęby ma przesunięte do osi ramy aby lepsza byłą linia łańcucha na kasecie.

2. Kaseta 11-28

3. Klamki CX1 albo jak masz już Srama to od razu krok 4

4. Przerzutka CX1, albo X9 Type 2. 

 

Kluczem fajności CX1 jest właśnie przerzutka tylna ze sprzęgłem. Brak skaczącego i obijającego ramę łańcucha na brukach i kamieniach. Cicha jazda po prostu.

 

Filmik, jak blat wide-narrow zasysa łańcuch ;-)

 

 


  • B25CX i er_te lubią to

#100 piotrek_poz

piotrek_poz
  • Użytkownik
  • 130 postów
  • SkądPoznań

Napisano 21 wrzesień 2014 - 11:03

Mam pytanie czy wszystkie Focusy Mares AX mają taką samą ramę ?

Czy Focus Mares w rozmiarze L będzie dobry na 1.80m ?

 

Który rower będzie lepszy w teren Ridley X-Bow czy Focus Mares w tej samem cenie i na tym samym osprzęcie ? Na szose mam szosowa Bianche więc interesuje mnie przełaj raczej w teren. Nie potrzebuje aby rama miała możliwość doczepiania błotników itp.

 

Czy Focus z tej aukcji jest to model tegoroczny 2014 ? Nie wiem jaki to może być model czy to jest AX 3.0 ?

http://allegro.pl/ro...4610956272.html

Czy w sklepach zaczynają już wyprzedawać tegoroczne modele przełajówek , czy jeszcze trzeba poczekać ?

 

 





Dodaj odpowiedź


Zaawansowany edytor tekstowy
  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: przełaj, cyclocros