Skocz do zawartości


Zdjęcie

Przełaj Do 4,5 Tys. Zł

przełaj cyclocros

213 odpowiedzi w tym temacie

#161 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 28 kwiecień 2015 - 21:49

@flp - kona jake ma tak samo jak podstawowy model focusa mares, aluminiowy widelec.

Jak masz min. 184 cm wzrostu i dopuszczasz możliwość używki, to chętnie sprzedam swojego maresa ax 2.0 ;)



#162 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 29 kwiecień 2015 - 14:20

@flp

 

to moze gienek:

http://www.evanscycl...d-bike-ec073913

 

lub

http://www.merlincyc...2015-74113.html

 

Osobiscie u mnie super sprawdza sie stalowa rama, i mocny CX-owy widelec. Z czasem doszly lekkie kola i tarcze. Tak jak napisałeś, jeżeli się nie ścigasz to nie ma sensu pchać się w wysoki osprzęt. Tiagra spokojnie wystarczy.


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#163 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 29 kwiecień 2015 - 15:40

@thomas - Merlin nie wysyła Sensy do Polski



#164 flp

flp
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądWrocław

Napisano 29 kwiecień 2015 - 22:26

Croix de Fer od dawna mi po głowie chodzi, tak samo jak kaffenback. Ale cena jak na rower na sorze jes dla mnie zaporowa, ten drugi za to jest aktualnie przeceniony do 750 funtów, ale biorąc poprawkę na koszty wysyłki, aktualny kurs funta i pewnie brak możliwości wzięcia na raty to dalej dużo.

@dao biorę pod uwagę używki, ale chyba raczej w tym przypadku mniejsze fundusze wchodzą w grę - brak rat. Widziałem już tego twojego maresa, rozmiarem do moich 187cm pasuje idealnie, piękny i świecący. Mam wątpliwości czy chciałbym takie hydrauliczne hamulce, nie ma ich chyba jak na razie zbyt wiele na świecie. Mogą się okazać rozwiązaniem idealnym ale też mega wtopą, zaczną cieknąć, zatrą się tłoczki albo jeszcze nie wiadomo co się stanie. Miałem w przeszłości wiele nieprzyjemności z hayesami...

 

Strasznie szkoda że chyba we wszystkich wypadkach przy zastosowaniu adapterów pod tarczówki z ram i widelców znikają od razu pivoty. No tak cenne gramy...

 

#165 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 30 kwiecień 2015 - 00:29

TRP HY/RD są połowicznie hydrauliczne. Na rynku są od kilku lat i wszędzie chwalą.



#166 andrzejmakal

andrzejmakal
  • Użytkownik
  • 45 postów
  • SkądPodlasie

Napisano 03 maj 2015 - 20:36

Hej Dao, hej Panowie

 

Jeśli mozna jeszcze minutkę...

 

Pojechałem dziś rano szosą na szosę. Klasa, nie mam zastrzażeń.

Pojechałem po południu swym crossowym Centurionem w teren. Troche różnej jakości asfaltów, troche pola/lasu no i troche szutru/żwiru nazwijmy to.

Zastanawiam się: jeżeli mnie na crossie z amorem i w grubszych kapciach (38C) na tych szutrach (różne - kamieniste, pokarbowane, dziurawe itd) trzęsie tak, że DOSŁOWNIE kask spada, a nadgarstki to galareta jakaś roztelepana, TO JAK ja się będę czuł w takich okolicznościach na przełajowym sprzęcie bez amora, cieńszych oponach itd...?

 

Może ja kiepski kierowca, ale zastanawiam się czy po prostu nie dać sobie siana i nie zostawić tego crossa na teren (coś tam mozna zawsze go ulepszyć) a na miasto kupic sobie jakąś ładną hybrydę FIT?

np:

https://www.canyon.c...ike.html?b=3631

albo:

https://www.canyon.c...ike.html?b=3626

 

Co myślicie?



#167 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 04 maj 2015 - 10:45

@andrzejmakal - na przełaju pracuje się całym ciałem, co dosyć skutecznie amortyzuje niedogodności podłoża. Rzecz jasna w cx w każdym terenie nie pojedzie, ma swoje ograniczenia.



#168 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 04 maj 2015 - 13:09

andrzejmakal, dnia 03 Maj 2015 - 19:36, napisał:


Pojechałem po południu swym crossowym Centurionem w teren. Troche różnej jakości asfaltów, troche pola/lasu no i troche szutru/żwiru nazwijmy to.

Zastanawiam się: jeżeli mnie na crossie z amorem i w grubszych kapciach (38C) na tych szutrach (różne - kamieniste, pokarbowane, dziurawe itd) trzęsie tak, że DOSŁOWNIE kask spada, a nadgarstki to galareta jakaś roztelepana, TO JAK ja się będę czuł w takich okolicznościach na przełajowym sprzęcie bez amora, cieńszych oponach itd...?

 

 

Czas popracować nad techniką jazdy, a nie tylko przykleić tyłek do siodełka i kurczowo trzymać kierownicę :)))

 

Nic dziwnego, że potem ludzie upierają się, że karbonowy widelec jest niezbędny :)))



#169 andrzejmakal

andrzejmakal
  • Użytkownik
  • 45 postów
  • SkądPodlasie

Napisano 04 maj 2015 - 13:15

Faktycznie, wielkim technikiem trzeba byc na żwirowej drodze... Jechałeś kiedyś tak pokarbowaną zwirowką ze chociaż stoisz na pedałach i chociaż masz luźny chwyt to lampki i plomby wypadają? Ale dzięki za radę. Pozdrawiam.

 

Edit: Moze sprecyzuje.:

 

Pewnie, mozna tak na luzaku przeturlac się kilometr, mozna i 10km, na Podlasiu pełno takich dróg. Jak się ma technikę, to mozna i szosą takie cos pokonać. Pytanie brzmi: czy nie lepiej w takim terenie pomykać crossowym sprzętem?



#170 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 04 maj 2015 - 13:59

Kup przełaj, da Ci więcej frajdy niż cross. 

Miałem crossa, mam teraz przełaj zbudowany samodzielnie pod własne potrzeby. Pomykam nim w alpach po górskich ścieżkach i łatwych singlach. Wielkim technikiem nie jestem, frajdy dużo daje i na asfalcie szybszy i wygodniejszy niż cross.

Polecam :)


  • puchaty lubi to

45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#171 flp

flp
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądWrocław

Napisano 04 maj 2015 - 16:37

Parę pro tipów: - techniki w tym mnóstwo, jeżeli nic zabawnego nie widzisz w takiej jeździe to może lepiej mtb? Na pewno większy komfort z 2,3" oponami i porządnym amorkiem niż na jakim kolwiek przełaju crosie czy innym wynalazku.



#172 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 04 maj 2015 - 22:09

na powyższym filmiku, opony 23 czy 25 to hardcore. Praktycznie szosa. W przełaju w 'domowym' zastosowaniu, to oponki od 33 wzwyż. 40C to już super komfort, lecz nie każda rama ma na tyle prześwitu.

 


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#173 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 04 maj 2015 - 22:52

@thomasz - bez przesady, 30mm daje już odpowiedni komfort do poruszania się po polach i lasach. nawet tania opona schwalbe cx comp daje radę. wbijasz ~2,5-3 atm i jest dobrze na bardziej wymagającym podłożu.



#174 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 05 maj 2015 - 07:02

Gorzej, jak  w ciągu jednej trasy masz i teren i szosę naprzemiennie (przy dłuższych podróżach). Wtedy trzeba wypośrodkować z ciśnieniem i po łapkach się oberwie. Bo rozumiem, że tylko w takich sytuacjach można mieć problem. Chyba że się ktoś będzie bawił w pompowanie i upuszczanie powietrza w czasie wyjazdu.

 

 

 



#175 andrzejmakal

andrzejmakal
  • Użytkownik
  • 45 postów
  • SkądPodlasie

Napisano 05 maj 2015 - 07:39

Ja celuję w oponki rzędu 32C, tylko troche agresywniejsze, typu np.:

http://r2-bike.com/C...ck-Chili-320g_1

 

i dlatego tak się podpytuję :-)

 

Podoba mi się ten Genesis Croix de fer...



#176 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 05 maj 2015 - 08:08

andrzejmakal, dnia 05 Maj 2015 - 06:39, napisał:

Ja celuję w oponki rzędu 32C, tylko troche agresywniejsze, typu np.:

http://r2-bike.com/C...ck-Chili-320g_1

 

i dlatego tak się podpytuję :-)

 

Podoba mi się ten Genesis Croix de fer...

 

....bo gienek to zacna maszyna

Co do oponek, przerabiałem i te, nie sa złe, choć jakość gumy taka sobie. Popatrz sobie na wtb, challenge, panasonici. Nieco droższe ale warte grzechu :)

 

 

A co do ciśnienia i prędkości, to wg mnie mit, ale nie chcę rozpętywać burzliwej dyskusji. Dla przykładu u mnie ostatni trip na wtb nano 40C z ciśnieniem ok 3 bara, 150km, 800m w górę, asfalty, szutry - średnia wyszła nieco ponad 28km/h bez zbytniego ciśnięcia. Waga roweru ze wszystkim jak stoi to ok 11kg, tak więc jak na takie gumy to myślę, że jak dla amatora styknie.


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#177 andrzejmakal

andrzejmakal
  • Użytkownik
  • 45 postów
  • SkądPodlasie

Napisano 13 maj 2015 - 21:06

Hej W ramach podsumowania moich rozterek (o ile to w ogóle kogoś interesuje):

crossowy rowerek poddałem lekkiej modyfikacji, mianowicie wstawiłem sztywny widelec za 89zl i założyłem tanie Kendy 32c. I pomykam po mieście. Moze kiedyś doloze barana i zmienię napęd.

 

W teren zaś kupiłem Scotta

http://www.scott.pl/...ower-scale-950/

Bajka.

Pozdrawiam



#178 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 14 maj 2015 - 07:18

No i dobrze.

 

Ale z baranem nie będzie tak łatwo - geometria nie ta, będziesz miał za daleko do klamek, dodatkowo dojdą problemy z hamulcami.

 

Co do 29era - myślałem o tym, ale po pierwszej ostrej jeździe na przełaju przeszło mi :)))



#179 andrzejmakal

andrzejmakal
  • Użytkownik
  • 45 postów
  • SkądPodlasie

Napisano 14 maj 2015 - 07:34

gocu, dnia 14 Maj 2015 - 06:18, napisał:

No i dobrze.

 

Ale z baranem nie będzie tak łatwo - geometria nie ta, będziesz miał za daleko do klamek, dodatkowo dojdą problemy z hamulcami.

 

Co do 29era - myślałem o tym, ale po pierwszej ostrej jeździe na przełaju przeszło mi :)))

 


Fakt, ze zmianą kiery trzeba bedzie ogarnąć kilka problemów.

 

Przeszło Ci w sensie że na przełaju dajesz radę?

 

Pozdr



#180 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 14 maj 2015 - 07:40

Przeszło, bo nie wyobrażam sobie, żeby na jakimkolwiek góralu móc tak nap...ć jak na przełaju :)

No dobra, może na jakimś wypasionym 9-kilgramowym 29rze - owszem, ale nie wydam na rower kilkudziesięciu tysięcy złotych (nawet gdybym miał tyle ;)...

 

Jak już kiedyś pisałem - dla mnie przełajówka to nie jest rower to turystycznego przemieszczania się i podziwiania widoków, ona wręcz zmusza do mocniejszego przyciśnięcia! ;)

 

Powiem tak - idea wyścigów XC po leśnych ścieżkach jest dla mnie dziwna - po co, skoro przełajówka nadaje się do tego lepiej? :)

 

Żeby nie było - górala używam, ale cięższego fulla i tylko w górach ;)





Dodaj odpowiedź


Zaawansowany edytor tekstowy
  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: przełaj, cyclocros