Chciałem do Maresa kupić drugą parę kół, żeby mieć w sezonie letnim komplet na przełaj i na szosę. Nie znalazłem takowych kół pod piastę ze sztywną osią (planet-x mają koła dedykowane do cx'a, ale na qr). Nie chciałem też takich kół składać, bo nie. Wyszło, że po prostu złożyłem sobie szosę

#142
Napisano 21 kwiecień 2015 - 10:16
Co myślicie o nowej ofercie Focusa http://meesterknecht...n-wheels-focus/ interesujący jest Mares Ax Ultegra Di2 Ltd 10-Speed tylko czy rzeczywiście nie jest on bardziej na miasto? W detalu chcą za niego 5290zł
#144
Napisano 23 kwiecień 2015 - 09:35
#145
Napisano 23 kwiecień 2015 - 13:20
Anyroad to typowy gravel bike, przez geometrię daleko temu do przełajówki. Dzięki bardzo wyprostowanej sylwetce nadaje się na ubite dukty polne i leśne, ale też dzięki temu wjeżdżając w bardziej wymagający teren zaczyna walić po kręgosłupie. Dodatkowe klamki na górnym chwycie, to sprawdzony patent z przełajówek. Podczas jazdy w terenie wygodniej i bezpieczniej jest trzymać ręce na górnym chwycie, a dodatkowe klamki pozwalają na szybszą reakcję.
#146
Napisano 23 kwiecień 2015 - 16:09
Mi w przełaju dodatkowe, górne klamki nie są w ogóle potrzebne. Górnego chwytu używam wyłącznie podczas podjazdów. W terenie, szczególnie przy energicznej jeździe to ostatni z chwytów, który bym wybrał - rower jest zbyt nerwowy. Najlepiej w terenie czuję się w dolnym chwycie baranka.
#148
Napisano 23 kwiecień 2015 - 21:11
Jesli chodzi o "opłacalność" inwestycji...?
http://www.giant-bic....1/18842/76311/
Przy tej mniej wiecej cenie ma to sens przy innych ofertach Waszym zdaniem?
#155
Napisano 24 kwiecień 2015 - 11:57
Interesuje Cię coś typowo na asfalt (czyli jakby szosa z prostą kierownicą), czy coś bardziej na oponach 32-35C, nadające się na polne drogi, ale lżejsze od zwykłych crossów?
Proponowałbym założyć nowy temat, żeby nie zaśmiecać wątku przełajowego.
- er_te lubi to
#156
Napisano 24 kwiecień 2015 - 15:36
#159
Napisano 28 kwiecień 2015 - 20:40
Hej,
poszukuję cyclocrossa dla siebie, ma to być jedyny rower do wszystkiego.
Nie chcę szosy bo mam swoje przyzwyczajenia z mtb i połamałem już dwa widelce w moich miejskich vintage kolarkach (fakt że to już wiekowy sprzęt był). No i brakuje mi jednak możliwości wjechania w jakiś terem.
Mieszkam we Wrocławiu i właściwie głównie w tych okolicach jeżdżę + sudety. Do tego zależy mi by móc założyć bagażnik i pojechać w jakąś dłuższą trasę. W tym roku chciałbym np. objechać Holandię i Belgię.
Waham się pomiędzy rowerami stricte przełajowymi ridle x-bow / focus mares / fuji cross 1.5 / kona jake a maszynami bardziej "cywilnymi" jaki planet-x kaffenback / london road. Za typowym przełajem przemawia to że głównie będę jeździł w okolicach gdzie mieszkam, czyli wypady do lasu po pracy, pojechać gdzieś dalej w weekend. Na korzyść tych drugich przemawia większy konfort w czasie dłuższych wypraw. Jednak na takie atrakcje to jakies 2 tygodnie w roku. Poza tym bardziej sportowa pozycja wydaje się bardziej kusząca na weekendowe wypady za miasto.
Co do samego roweru zalezy mi na fajnej ramie, widelcu, mocnych kołach. Tarczówki czy wysoka grupa osprzętu już niekoniecznie.
Miałem sorę z manetkami alivio w mtb, miałem też xt shadow. W swojej miejskiej kolarce mam 40 letnie shimano crane i w zasadzie największą różnicę czuję w precyzji pracy manetek. Jeżeli nie ścigam się to chyba nie ma sensu inwestować w wyższe grupy? Jeżeli błądzę proszę mnie uświadomić .
Najbardziej kuszący wydaje się mares, jednak wersje poniżej 4,5 tyś maja aluminiowe widelce co uważam za istotna wadę.
Ridlex x-bow ma bardziej sportową geometrię i troszke słabszy osprzęt. Fuji wydaje się najbardziej sprtowy, natomiast kona pomimo ślicznej ramy z polerowanymi spawami ma koła na piastach joytecha co wydaje się śmieszne w rowerze za 4 tyś.
Planet-X'y trochę przekraczają maksymalny budżet jaki chciałbym na to przeznaczyć (4,5 tyś), za to na korzyść kaffenbacka przemawia stalowa rama. Natomiast za london roadem chyba najbardziej uniwersalna geomietra, która z kolei może chyba trochę ograniczać zabawę w górach i pobliskich lasach.
Nie wiem w sumie czy coś nowego wnoszę do tematu co nie znostało tu jeszcze napisane, ale też nie jestem pewien czy moje oczekiwania nie są zbyt szerokie.
pozdrawiam
Dodaj odpowiedź

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: przełaj, cyclocros
Sponsorzy serwisu →
Rosebikes.pl →
Rose BackroadNapisany przez paulsen , 17 gru 2018 ![]() |
|
||
Rowery oraz części →
Koła - części do kół - ogumienie →
Koła - obręcze - piasty - szprychy - nyple →
Koła Szosowe Do PrzełajaNapisany przez mazinello , 01 paź 2017 ![]() |
|
||
Rowery oraz części →
Osprzęt, podzespoły →
Klamkomanetki - przerzutki - hamulce - linki - pancerze →
[Przednia Przerzutka] Górny Ciąg Do 50/34TNapisany przez mario_awario , 24 lip 2016 ![]() |
|
||
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Ramy →
Poszukiwania RamyNapisany przez Robob , 26 cze 2016 ![]() |
|
||
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Nasze rowery →
Magik - Przełaj Na Ramie P. Rychtarskiego (Columbus Sl, Campagnolo Athena)Napisany przez axiomax , 13 cze 2016 ![]() |
|