Polecam https://intervals.icu/
Ma sporo fajnych funkcji, ostatnio częściej tam zaglądam niż do Golden Cheetah.
Na bieżąco estymuje FTP - poszukaj eFTP w podsumowaniu aktywności.
Pozdrawiam!
Ok, ale on bierze tylko 20min wysiłku pod uwagę...
Posted 19 May 2020 - 19:24
Polecam https://intervals.icu/
Ma sporo fajnych funkcji, ostatnio częściej tam zaglądam niż do Golden Cheetah.
Na bieżąco estymuje FTP - poszukaj eFTP w podsumowaniu aktywności.
Pozdrawiam!
Ok, ale on bierze tylko 20min wysiłku pod uwagę...
Posted 19 May 2020 - 20:09
Zrobiłem dziś ten sam test.
Jak z tego wyestymować FTP teraz?
https://connect.garm...vity/4956498103
Raczej podszedłem do tego chałupniczo, więc weź na moje metody sporą poprawkę niepewności. Wszystkie strefy ustalam potem w/g Coggan-a.
Tętno z kolejnych 5x10min + ostatni lap 5 minut.
Tętno: 147, 156, 161, 161, 162, 163 - przyjąłem 162, ale nie pytaj czemu nie 161
Moc: 256, 265, 271, 274, 274, 272 - przyjąłem 268 - średnia arytmetyczna
Do tego oszacowałem sobie potem progi tętna i mocy, które przydają mi się w mojej turystycznej jeździe:
- węglowodanowy - 188W i 131bpm (chociaż wydaje mi się że potrafię wygenerować nieco większą moc dla tego progu) - staram się żeby jak najwięcej mojej jazdy łapało się do tych wartości
- LT1 - 228W i 144bpm - uważam przy długich jazdach o charakterze turystyczno / wycieczkowym (3h+) żeby nie przekraczać za bardzo tych wartości - szczególnie jak wiem że chciałbym pojechać też następnego dnia
- AT - 276W i 164bpm - staram się tych wartości nie przekraczać bez naprawdę dobrego uzasadnienia, szkoda mi serducha
Ale powtórzę, ja jeżdżę dla przyjemności i zdrowia - a te wszystkie cyferki mam bo lubię i pozwala mi to mądrzej planować na co mogę sobie pozwolić. Nigdzie się nie ścigam, nie mam żadnych celów, szczytów formy itp.
Posted 19 May 2020 - 21:05
ciekawe skąd bierze na bieżąco wysiłki maksymalne? Estymować to se może i 5x dziennie, potrzebne są wysiłki maksymalne i to aktualne, by wyplute wyniki miały jakikolwiek sens. Pamiętaj, modele są tak dokładne jak dane do nich wprowadzone.Polecam https://intervals.icu/
Ma sporo fajnych funkcji, ostatnio częściej tam zaglądam niż do Golden Cheetah.
Na bieżąco estymuje FTP - poszukaj eFTP w podsumowaniu aktywności.
Pozdrawiam!
Posted 19 May 2020 - 21:41
Marcin, co ty ustalałeś tymi jazdami 5x10 minut? No przecież że nie tętno w FTP. Uwzględniasz dryft?
5x10minut z przerwą 0, po prostu łapałem lap-y żeby na avg lap-a widzieć jak zachowują się cyferki w trakcie testu i czy kontynuacja ma sens
https://connect.garm...vity/4868258767
Posted 19 May 2020 - 22:54
Posted 20 May 2020 - 11:41
Widziałem że TP głównie używają ludzie do tworzenia treningów/współpracy z trenerami dlatego też zapytałem. Mi coś bardziej na zasadzie jakiegoś dzienniczka treningowego by się przydało gdzie miałbym zakres danych, z ewentualnymi informacjami o nowych rekordach/najlepszych wynikach w danym parametrze. Kupiłem sobie pomiar mocy i chciałbym gdzieś dane z niego wykorzystać, pomimo tego że jeżdżę póki co typowo amatorsko-turystyczno-romantycznie, po prostu lubię cyferki
Sprawdzę w takim razie najpierw GC skoro jest darmowy.
Bielsko-Biała Cycling
Posted 20 May 2020 - 11:53
Posted 20 May 2020 - 11:55
TrainingPeaks warto spróbować. Mimo odrzucającego niektórych na pierwszy rzut oka interfejsu wszystko dość szybko staje się dość jasne. Porównując do podstawowych narzędzi typu darmowa Strava, darmowy Garmin Connect Training Peaks nawet w darmowej opcji oferuje choćby wygładzanie wykresów. Dobrze się także planuje tam treningi, które automatycznie na dany dzień pojawiają się i w komputerze Edge i w Zwiftcie.
PS: wyżej mnie uprzedzono - zgadzam się, że TP to u podstaw świetne narzędzie do planowania
Posted 20 May 2020 - 14:24
GC jest bardzo nieintuicyjny w obsłudze (przypomina mi programy sprzed ponad 15 lat) i nie jest aplikacją webową. Oferuje za to ogrom możliwości. TP to prosty dzienniczek treningowy online w którym można ładnie zaplanować treningi a nawet cały sezon. W praktyce dla większości amatorów te analizy są NIC nie warte, bo nie potrafią ich odczytywać i interpretować. Minusem TP jest koszt.
Posted 21 May 2020 - 08:54
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750