Treningowe dylematy amatora i nie tylko
#281
Posted 03 August 2011 - 15:22
#282
Posted 03 August 2011 - 15:40
kilka razy da radę.. przy regulacji przełożeniem tym bardziej ,ale jakby na końcu trzeba było jeszcze depnąć na "finisz" to juz nie da rady.. przy szarpanym tempie.. jest problem to fakt.. może faktycznie trzeba inaczej potrenować [tak jak piszesz] i będzie lepiej.. :roll:ale możesz ten podjazd podjechać parę razy - na spokojnie - stałym tempem - obciążenie regulując jedynie przełożeniem?
#283 Gosc_szymas_*
Posted 03 August 2011 - 19:42
Nie wiem co mogę więcej napisać.. Hmm.. Jakiejś dłuższej ucieczki nie mogę pociągnąć bo powiedzmy przyspieszam do 45km/h kilkaset metrów - kilometr i nagle jak normalnie oddychałem przed chwilą ,zaczyna się raczej kurczliwe łapanie tlenu niż oddychanie bo nie wiem.. nie nadążam z oddychaniem ?
Jest podjazd u nas 2 km.. Chcę go jechać powiedzmy 30km/h cały czas równo i mocno.. I do 1,5km mogę jechać i nadążać oddechowo ,nawet jakoś specjalnie się nie męczę i znowu.. Nagle jak po diable, ścina mnie i muszę zwolnic z oddechem ,uspokoić a tym samym zwolnić prędkość :-/
moim zdaniem organizm ci daje znac iż zaczynasz byc powoli zajechnay przemęczony . Trenujesz cieżko od zimy jezdzisz na ustawki Interkolu ( jak by nie patrzec ustawki to wyścigi ), trenujesz ciezko dużo beztelnowo oprócz tego startujesz w zawodach . Proponuje odpocząc dac sobie spokój zrowerem na kilka dni. Np. trudności z wejsciem na wysokie tętna jest jednym zobjawów przychodzącego zmęczenia przetrenowania.
Tompoz
#286
Posted 04 August 2011 - 06:48
Ja mam dokładnie odwrotny problem. W ogóle nie czuje obciążenia "oddechowo-sercowego" (przynajmniej w porównaniu do tego co było przy bieganiu) a nogi niestety nie nadążają i tak mam od 2 lat. Chociaż muszę przyznać, że powoli prędkości przelotowe wzrastają. Szkoda tylko, że tak powoli.
#287
Posted 07 August 2011 - 14:26
#288
Posted 07 August 2011 - 18:01
Od takich wywodów jest inny temat i tam sie pytaj speców, cie zaraz oblukają.
a jak chcesz złoty środek na tylko wynik średniej - załóż lemondke ! i śmigaj za tirami.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#289
Posted 07 August 2011 - 21:15
#290
Posted 07 August 2011 - 21:41
#291
Posted 07 August 2011 - 21:56
W drugim natomiast:Mam pytanie czy zna ktoś jakis złoty środek ze swoich doświadczeń co pozwoli mi osiągnąć cel i przejechać moją upragnioną setkę ze średnią 40 km/h.
Szczerze, zadajesz "głupie" pytania to dostajesz głupie odpowiedzi....ale pytam o radę bo może ktoś wie lepiej jak szybko złapać formę...
Piszesz:
Skoro tak to powinieneś być na tyle w temacie, że nie o średnią w trenowaniu chodzi. Nawet w "poważnym " trenowaniu. Poczytaj sobie tematy o pomiarze mocy...są jeszcze inne (jest ich co najmniej kilka), gdzie można się naprawdę dużo dowiedzieć o tym jak trenować efektywnie.Wiem co i jak trenować,potrafie sam sobie ułożyć trening...
Dalej: na południu tez wieje, uwierz mi. Także twoje docinki typu: "co ty wiesz o wietrze" też nie są na miejscu.
Dalej: ja mieszkam na południu, średnie ponad 30 km/h mam rzadko, spore przewyższenia. Jadę na wyścig i wychodzi średnia 40km/h...nie wiem być może średnie jakie mam to dla ciebie pełen lajt czyli niedzielna wycieczka.
Poczytaj najpierw, nikt ci nie da konkretnej rady jak osiągać średnie 40km/h. Nie ma takiej opcji !!! Jeżeli myślisz, że tak to jesteś w ogromnym błędzie i świadczy to o tym, że nie masz bladego pojęcia o trenowaniu. Sorry, może i jestem bezczelny, ale taki juz jestem.
#292
Posted 08 August 2011 - 01:47
Bez urazy, ale taki jestem. Pogadamy jak będziesz w lepszym nastroju,wtedy będzie napewno przyjemniej.Pzd.
#293
Posted 08 August 2011 - 02:26
#294
Posted 08 August 2011 - 07:59
.Jak niemasz nic ciekawego do powiedzenia to daruj sobie twoje wywody,bo wyrażnie pisze do kolarzy z długim stażem prośba o radę,a jak jesteś za nerwowy i masz za ostry język to wez sobie Mag b 6 forte to może troszkę się zregenerujesz i odprężysz zamiast krytykować innych,a to twoje-ten post zostaje tutaj taka moja decyzja to co to ma być,hierarchia tu jakaś panuje-pytam się.
Więcej szacunku trochę, wszyscy co odpowiadają piszą według Ciebie wywody. Zaraz zaczniesz nas rozstawiać po kątach....
Z tym Mag b6 to już lekka przesada, no ale powiedzmy, że tego nie widzę.
Jeżeli chodzi natomiast o moje zdanie: "posty zostają tutaj taka moja decyzja" to nie chodzi o żadną hierarchię. I śpieszę z wyjaśnieniami o co dokładnie chodzi: posty były OT i wybitnie nie pasują do tematu MÓJ DZISIEJSZY TRENING (tam chwalimy się/piszemy o tym jak wyglądał nasz dzisiejszy trening, czyli suche dane czy jakiś tam opis, mapka czy nawet fotki). Najwyraźniej nie zrozumiałeś o co dokładnie chodziło. Jestem modem (wiem, wiem , wiem, że to nic szczególnego) i mam prawo/obowiązek usuwać/przenosić co trzeba w odpowiednie miejsca, co też właśnie uczyniłem.
I proponuję Ci trochę bardziej ostrożnie dobierać słowa, bo są naprawdę tutaj tacy co wiedzę mają ogromną, ale mogą nie mieć ochoty Ci pomóc....
Pozdrawiam i życzę Ci (całkiem szczerze) szybkiego osiągnięcia Twojego upragnionego celu.
#295
Posted 08 August 2011 - 08:48
Chcesz rady a pouczasz wszystkich, którzy chcą Ci pomóc. Pomiar mocy to klucz do treningów i uzyskania efektów, jakich ty oczekujesz. Jeżdżąc wg. średniej oszukujesz siebie, bo jak wspomniałeś warunki pogodowe (wiatr) są bardzo zmienne. Nawet pulsometr nie zawsze jest wiarygodny. Niższy puls jest rano, wyższy wieczorem.
Skoro jak piszesz, wiesz jak trenować to jedz wg. planu, który masz. Może jesteś na granicy wytrzymałości organizmu i średniej wyższej o te 4 km/h nie uda Ci się osiągnąć. Ja skupiłbym się na pomiarze mocy, lub już chociaż na HR od biedy.
#296
Posted 09 August 2011 - 12:58
Hazi, jesteś gorszy od Jensa Voighta tylko w tym, że Jens atakuje sam siebie i zawsze wygrywa :mrgreen:
Chcesz rady a pouczasz wszystkich, którzy chcą Ci pomóc. Pomiar mocy to klucz do treningów i uzyskania efektów, jakich ty oczekujesz. Jeżdżąc wg. średniej oszukujesz siebie, bo jak wspomniałeś warunki pogodowe
Jacy Wy wszyscy jesteście genialni! A może przeczytać co jest napisane? Kolega pyta się jak osiągnąć cel, jego celem jest przejechanie 100 km w czasie poniżej 2 i 1/2 godziny. Czy to jest trenowanie wg średniej? Nie! To jest cel. Tak samo można sobie założyć podjechanie jakiegoś podjazdu w jakimś czasie lub inne typu 500/24 czy 40 km w godzinę. To nie jest metoda treningu, to jest cel dla którego chce się jeździć szybciej. Dla jednego będzie to wygrany wyścig, dla innego dojechanie w jakiejś miejsce w czasie krótszym niż, a dla Haziego jest to przejechanie 100km ze średnią 40 km/h. A trasa i warunki to rzecz wtórna, choć wiadomo, że znacząca, ale nie najważniejsza. Trasę się wybierze, a warunki sprzyjające wyczeka.
Czy odpowiedź: "trenuj z pomiarem mocy" jest dobrą odpowiedzią? Dla mnie średnią, myślę, że bez pomiaru mocy też da się na tyle rozwinąć
#297
Posted 09 August 2011 - 17:58
#298
Posted 09 August 2011 - 18:16
#299
Posted 09 August 2011 - 18:36