Skocz do zawartości


Zdjęcie

Emonda Alr 2018 Custom

emonda ALR TREK aluminiowa rama

74 odpowiedzi w tym temacie

#1 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 18 sierpień 2017 - 19:59

EDIT:

link do galerii projektu https://drive.google...IvL1cfaoApZ23PM

 

 

Po dłuższych przemyśleniach postanowiłem zabrać się za złożenie nowego roweru. Obecnie ujeżdżam Canyona Endurace AL 6.0 jednak jest on jedynym rowerem jaki posiadam i katowany na okrągło przez prawie trzy lata zaczyna wyglądać dość marnie. Po kraksie, jaką zaliczyłem w połowie lipca, postanowiłem, że Canyon będzie mi służył jako rower treningowo-zimowy, a na jazdy klubowo-niedzielne i starty w ultra złożę sobie coś nowego.

Początkowo rozważałem opcję rama/rower karbon, ale ze względu na specyfikę moich startów, sposób transportowania roweru i objuczanie go torbami różnej maści zdecydowałem się jednak na aluminium. Zawsze to będzie mnie bolało jak na ramie pojawi się się jakaś rysa bądź odprysk;-)

Mój wybór padł na ramę TREK Emonda ALR 2018. Model oferuje nieco bardziej sportową geometrię niż mój obecny, jednak pozostaje na tyle komfortowy, że nie powinien powodować u mnie nawrotów rwy kulszowej;-) No i ponoć mieszczą sie opony 28mm.

Poniżej zestawienie komponetów, z których planuję złożyć rower. Celem jest aby finalny projekt nie przekroczył wagi 7,1kg w wersji producenckiej, czyli bez pedałów, koszyków itp. Kilka mniej lub bardziej kluczowych komponetów już mam, niektóre są już zamówione, a nad częścią jeszcze się zastanawiam. Priorytetem jest niska waga i niezawodność przy zachowaniu wytrzymałości na trudy użytkowania, czyli raczej nic super wylajtowanego. Nie śpieszy mi się (chyba), rower ma być gotowy na przyszły sezon, kiedy chcę bardziej przekonać się do jazdy z większą ilością przewyższeń. 

  • RAMA: komplet (rama, widelec, headset, hak przerzutki, dolna prowadnica) TREK Emonda ALR 2018 rozmiar 52 - jest
  • KOŁA: DT SWISS RR21 2015 - są (konieczna wymiana obręczy na RR440)
  • TAŚMA NA OBRĘCZ: Schwalbe High Presssure Tape - jest
  • SIODEŁKO: Specialized Toupe - jest
  • SZTYCA: Canyon z Endurace
  • KLAMKI: Shimano 6800 - są
  • HAMULCE: Shimano 6800 - są
  • PRZERZUTKA TYŁ: Shimano Ultegra 8000 SS - jest
  • PRZERZUTKA PRZÓD: Shimano 5801 - jest
  • KASETA: Shimano 5800 12-25 - jest
  • KORBA: kompakt SHIMANO 6800/8000/ coś innego(lżejszego?) - rozmyślam (choć nowa   Ultegra wygląda fajnie, ale cena zaporowa ;-/)
  • ŁAŃCUCH: KMC SL ze spinką - jest
  • EKSPANDER: Deda Expander 1 1/8" - 70mm (HSS) / coś innego?  - rozmyślam, ale zależy też od średnicy wewnętrznej rury sterowej, sprawdzę jak przyjdzie rama.
  • KIEROWNICA: CINELLI Dinamo - jest
  • MOSTEK: CINELLI Dinamo - jest
  • ŁOŻYSKA KORBY: Shimano Dura Ace - są
  • OPONY: 700X25 coś w miarę lekkiego z dobra ochroną przed przebiciami - może dam znów szansę Conti GP II 4000S?
  • DĘTKI: jakieś w miarę lekkie, ok 75 gramów/sztuka - nie wiem
  • LINKI i PANCERZE, REGULACJA inline: są -  z kompletu od klamek Shimano
  • ZACISKI KÓŁ: coś z tytanowymi ośkami - są
  • OWIJKA: BBB - jest
  • OBEJMA SZTYCY: jest ( z zestawu z ramą)

Będę wdzięczny za sugestie dotyczące wyboru komponentów, których jeszcze nie posiadam, w szczególności korby z łożyskami do tej ramy (do 900zł) oraz kokpitu z naciskiem na krótki reach i drop kierownicy( mostek z kierownicą do 500 zł za komplet) przy czym kierownica musi mieć możliwość i być odporna na montaż lemondki.

Co jakiś czas będę uaktualniał wątek wzbogacając go zdjęciami mojego projektu.



#2 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 18 sierpień 2017 - 20:09

Przemyśl mostek 3T ( któryś z serii ARX ) i kierownicę 3T Ergonova. Lekkie, mocne, wygodne - minusem może być cena.

 

Można wiedzieć jaka była cena ramy?



#3 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 18 sierpień 2017 - 20:21

Popatrzę na 3T. Nie śpieszy mi się, a nuż trafi się jakaś promocja jak teraz na Ultegrę 6800;-)

Cena ramy wyniosła, po odliczeniu VAT I zniżce klubowej, 637 Euro. Grzechem byłoby nie skorzystać ;-)



#4 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 18 sierpień 2017 - 20:29

Popatrzę na 3T. Nie śpieszy mi się, a nuż trafi się jakaś promocja jak teraz na Ultegrę 6800;-)

Cena ramy wyniosła, po odliczeniu VAT I zniżce klubowej, 637 Euro. Grzechem byłoby nie skorzystać ;-)

 

No taka cena jest ok



#5 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 18 sierpień 2017 - 20:54

to była cena ramy czy całego framesetu



#6 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 18 sierpień 2017 - 20:56

Cały frameset, czyli rama, widelec, stery Ahead, hak przerzutki.



#7 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 18 sierpień 2017 - 21:08

zatem świetna cena. rower będzie bardzo lekki. trzymam kciuki, do zobaczenia na trasie i pokaż tego 'potfora' jak go poskładasz. 



#8 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 18 sierpień 2017 - 21:11

Na pewno pokażę. Boję się tylko, że mania odchudzania może zepsuć efekt estetyczny całości. Już kiedyś popełniłem takie zło;-)



#9 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 18 sierpień 2017 - 21:13

w tych kołach masz 11 rz?

 



#10 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 18 sierpień 2017 - 21:16

Tak.

W ogóle był to ostatni wypust tych kół z "oczkowanymi" obręczami. Te nowe, bez, nie zbudzają mojego zaufania, choć pewnie sa równie wytrzymałe, no i lżejsze.



#11 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 18 sierpień 2017 - 21:21

Musisz brać pod uwagę, że Emonda ALR to bardzo twardy rower, jeśli chodzi o wybieranie nierówności. Myślę, że będziesz zaskoczony, przynajmniej ja jestem...

 

Kup sobie też inny ślizg linek, ponieważ ten fabryczny (przynajmniej w modelach 2016 i 2017), jest zbyt krótki i linka przedniej przerzutki dotyka mufy suportu. Wypróbowałem wiele modeli ślizgu i ten pasuje najlepiej: http://allegro.pl/sl...6803183355.html



#12 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 18 sierpień 2017 - 21:29

zależy od wrażliwości tyłka. dla mnie super wygodna rama, a jeżdżę na 23 mm

 



#13 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 18 sierpień 2017 - 21:30

A jaką masz sztycę?



#14 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 18 sierpień 2017 - 21:38

mam standardową, jakieś najpodlejsie alu od bontragera. W poprzednim alu rowerze miałem super karbo sztycę od 3t. serio? wrażenia podobne. te same opony, to samo siodło. 



#15 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 18 sierpień 2017 - 21:39

Musisz brać pod uwagę, że Emonda ALR to bardzo twardy rower, jeśli chodzi o wybieranie nierówności. Myślę, że będziesz zaskoczony, przynajmniej ja jestem...

 

Kup sobie też inny ślizg linek, ponieważ ten fabryczny (przynajmniej w modelach 2016 i 2017), jest zbyt krótki i linka przedniej przerzutki dotyka mufy suportu. Wypróbowałem kilkanaście modeli ślizgu i ten pasuje najlepiej: http://allegro.pl/sl...6803183355.html

Trochę jeździłem na modelu testowym z 2017 roku i zauważyłem, że jest sztywniejszy niż mój Endurace. Na testy zabrałem tez swoje koła z oponami 28mm, które zmieściły się w ramie bez problemu. Dzięki temu komfort wzrośnie. 

Poza tym jadąc niedawno ultra w kraju zauważyłem, że jakość dróg znacznie sie poprawiła i nie ma już takiej tragedii jak nawet dwa lata temu. Stąd świadomy wybór takiej ramy. Ponadto przez kilka lat trochę się podciągnąłem z formą i szukałem czegoś bardziej sportowego, co nie będzie się uginało pod nogą przy mocniejszym pedałowaniu.

Dzięki za namiar na ślizg.

 

A jaką masz sztycę?

 

Sztyca to FSA SL-K Carbon SB0 z roku 2016, średnica 27,2mm. Przez to, że rura posiodłowa w Emondzie jest krótsza wspornik będzie wysunięty o ok 3cm bardziej w porównaniu do Endurace co powinno również poprawić comfort. Sztyca będzie lepiej pracować.


  • parmenides lubi to

#16 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 18 sierpień 2017 - 21:44

Tak to teraz wygląda i linka jest odsunięta od mufy o jakieś 2 mm, natomiast wcześniej jej dotykała: https://scontent-waw...e97&oe=5998D6AD



#17 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 18 sierpień 2017 - 21:46

zatem idź w fsa slk - będzie lekko, wygodnie i homogenicznie. Stylówa zostanie zachowana. Karbonowe komponenty Bontragera są dość drogie. Lepiej złożyć rurki od jakiegoś innego amerykańca.  



#18 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 18 sierpień 2017 - 22:06

Nawet FSA SLK nie mieści się w moim budżecie. Na ceny komponentów Bontragera nawet nie patrzałem, właśnie ze względu na XXX ceny ;-) Jak na razie Cinelli Dinamo wygrywa w relacji cena/waga, bo kierownica w rozmiarze 42 cm waży (katalogowo) 230 gramów, a jej cena to nawet mniej niż 30% kosztów FSA.



#19 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 18 sierpień 2017 - 22:11

zobasz thompsona

 



#20 Gosc_mexy_*

Gosc_mexy_*
  • Gość

Napisano 18 sierpień 2017 - 22:51

Kupując ALR nie liczyłem na jakikolwiek komfort. Miło się zdziwiłem, bo okazał się bardziej komfortowy od mojego poprzedniego Kelly's URC. Może to cienkościenne przekroje rurek, może karbonowa sterówka, może te nowe od 2017r.  kąty i geometria...  Wrażenia z jazdy podobne do 3x droższego Colnago.

 

Powoli upada mit niewygodnych rowerów alu.





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: emonda ALR, TREK, aluminiowa rama