EDIT:
link do galerii projektu https://drive.google...IvL1cfaoApZ23PM
Po dłuższych przemyśleniach postanowiłem zabrać się za złożenie nowego roweru. Obecnie ujeżdżam Canyona Endurace AL 6.0 jednak jest on jedynym rowerem jaki posiadam i katowany na okrągło przez prawie trzy lata zaczyna wyglądać dość marnie. Po kraksie, jaką zaliczyłem w połowie lipca, postanowiłem, że Canyon będzie mi służył jako rower treningowo-zimowy, a na jazdy klubowo-niedzielne i starty w ultra złożę sobie coś nowego.
Początkowo rozważałem opcję rama/rower karbon, ale ze względu na specyfikę moich startów, sposób transportowania roweru i objuczanie go torbami różnej maści zdecydowałem się jednak na aluminium. Zawsze to będzie mnie bolało jak na ramie pojawi się się jakaś rysa bądź odprysk;-)
Mój wybór padł na ramę TREK Emonda ALR 2018. Model oferuje nieco bardziej sportową geometrię niż mój obecny, jednak pozostaje na tyle komfortowy, że nie powinien powodować u mnie nawrotów rwy kulszowej;-) No i ponoć mieszczą sie opony 28mm.
Poniżej zestawienie komponetów, z których planuję złożyć rower. Celem jest aby finalny projekt nie przekroczył wagi 7,1kg w wersji producenckiej, czyli bez pedałów, koszyków itp. Kilka mniej lub bardziej kluczowych komponetów już mam, niektóre są już zamówione, a nad częścią jeszcze się zastanawiam. Priorytetem jest niska waga i niezawodność przy zachowaniu wytrzymałości na trudy użytkowania, czyli raczej nic super wylajtowanego. Nie śpieszy mi się (chyba), rower ma być gotowy na przyszły sezon, kiedy chcę bardziej przekonać się do jazdy z większą ilością przewyższeń.
- RAMA: komplet (rama, widelec, headset, hak przerzutki, dolna prowadnica) TREK Emonda ALR 2018 rozmiar 52 - jest
- KOŁA: DT SWISS RR21 2015 - są (konieczna wymiana obręczy na RR440)
- TAŚMA NA OBRĘCZ: Schwalbe High Presssure Tape - jest
- SIODEŁKO: Specialized Toupe - jest
- SZTYCA: Canyon z Endurace
- KLAMKI: Shimano 6800 - są
- HAMULCE: Shimano 6800 - są
- PRZERZUTKA TYŁ: Shimano Ultegra 8000 SS - jest
- PRZERZUTKA PRZÓD: Shimano 5801 - jest
- KASETA: Shimano 5800 12-25 - jest
- KORBA: kompakt SHIMANO 6800/8000/ coś innego(lżejszego?) - rozmyślam (choć nowa Ultegra wygląda fajnie, ale cena zaporowa ;-/)
- ŁAŃCUCH: KMC SL ze spinką - jest
- EKSPANDER: Deda Expander 1 1/8" - 70mm (HSS) / coś innego? - rozmyślam, ale zależy też od średnicy wewnętrznej rury sterowej, sprawdzę jak przyjdzie rama.
- KIEROWNICA: CINELLI Dinamo - jest
- MOSTEK: CINELLI Dinamo - jest
- ŁOŻYSKA KORBY: Shimano Dura Ace - są
- OPONY: 700X25 coś w miarę lekkiego z dobra ochroną przed przebiciami - może dam znów szansę Conti GP II 4000S?
- DĘTKI: jakieś w miarę lekkie, ok 75 gramów/sztuka - nie wiem
- LINKI i PANCERZE, REGULACJA inline: są - z kompletu od klamek Shimano
- ZACISKI KÓŁ: coś z tytanowymi ośkami - są
- OWIJKA: BBB - jest
- OBEJMA SZTYCY: jest ( z zestawu z ramą)
Będę wdzięczny za sugestie dotyczące wyboru komponentów, których jeszcze nie posiadam, w szczególności korby z łożyskami do tej ramy (do 900zł) oraz kokpitu z naciskiem na krótki reach i drop kierownicy( mostek z kierownicą do 500 zł za komplet) przy czym kierownica musi mieć możliwość i być odporna na montaż lemondki.
Co jakiś czas będę uaktualniał wątek wzbogacając go zdjęciami mojego projektu.