
trzaski przy mocniejszym depnieciu
#102
Napisano 03 sierpień 2010 - 19:50
#104
Napisano 03 sierpień 2010 - 21:06
Cytat
Taka cecha shimano htII. Mi trzeszczy Tiagra, wiem że trzeszczą też Ultegry i Dura Ace. nie wiem jak 105, ale pewnie też. Oczywiście znam bądź słyszałem o jednostkowych przypadkach, więc generalizować pewnie nie można, ale... Objawy podobnie jak powyżej - na niskiej kadencji ale przy dużej sile nacisku, zwłaszcza lewą nogą - start z miejsca, czasem przy podjeżdżaniu pod wniesienia. Na wysokich kadencjach - cisza. U mnie nieco pomogło porządne przesmarowanie i wyczyszczenie z syfu (efekt słabego smarowania wcześniej). Dalej trzeszczy, ale da się wytrzymać.
Nie siej defetyzmu, nic nie trzeszczy jesli sie prawidłowo zamontuje uwzględniajac odpowiedni smar gdzie trzeba.
zazwyczaj na warsztat przychodzą rowery z za słabo dokręconymi miskami , albo na sucho.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#105
Napisano 03 sierpień 2010 - 21:38
Cytat
Cytat
Taka cecha shimano htII. Mi trzeszczy Tiagra, wiem że trzeszczą też Ultegry i Dura Ace. nie wiem jak 105, ale pewnie też. Oczywiście znam bądź słyszałem o jednostkowych przypadkach, więc generalizować pewnie nie można, ale... Objawy podobnie jak powyżej - na niskiej kadencji ale przy dużej sile nacisku, zwłaszcza lewą nogą - start z miejsca, czasem przy podjeżdżaniu pod wniesienia. Na wysokich kadencjach - cisza. U mnie nieco pomogło porządne przesmarowanie i wyczyszczenie z syfu (efekt słabego smarowania wcześniej). Dalej trzeszczy, ale da się wytrzymać.
Nie siej defetyzmu, nic nie trzeszczy jesli sie prawidłowo zamontuje uwzględniajac odpowiedni smar gdzie trzeba.
zazwyczaj na warsztat przychodzą rowery z za słabo dokręconymi miskami , albo na sucho.
Jak będę w Krakowie to się u Was zamelduję z maszyną to zobaczymy

#106
Napisano 04 sierpień 2010 - 06:26
Do likwidowania trzasków polecam smar biały w płynie firmy BOLL, duża pucha, smar jest wodnisty jak sie psika a po jakiejś tam chwili zastyga.
czasem też trzeszczy sztyca w ramie
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#107
Napisano 04 sierpień 2010 - 10:03
Dodam tylko, że nadsłuchując i szukając przyczyny gdy stałem na owym pedale to ciało moje miało jak najmniejszy kontakt z rowerem by generować jak najmniejszy nacisk na poszczególne części ramy/roweru. I tak jak stałem na owym pedale to tyłek był w powietrzu by wyeliminować siodło/szycę
#108
Gosc_KAZ_*
Napisano 04 sierpień 2010 - 15:17
W jednym przypadku oznaczało to koniec żywota wkładu suportowego - mimo, że pracował bez najmniejszego luzu na osiach - po zdjęciu łańcucha wyczuwalny był wyraźny opór, który był tym silniejszy im rowerek ... dłużej stał! Łożyska po prostu się zużyły i pracowały ciężej. Dogorywanie rozpoczęło się właśnie od sporadycznych mocnych stuków aż do trzasków i "tykania" w czasie ostrego pompowania stojąc na pedałach.
#110
Napisano 04 sierpień 2010 - 21:02
Do tego ustalić czy wszystko było złożone tak jak być powinno tj. czy został dany smar na wypust osi kwardatu/isisu/innego wielowypustu oraz czy miski nie siedzą na sucho w ramie. Mogą być też niedokręcone zębatki korby. Może być pękająca rama.
Co do tych plastików w korbach ze zintegrowaną osią to fakt że strzelają, ale warto dać tam smaru i pilnować aby go nie zabrakło i nie ma strzelania. Albo można te ustrojstwo zdjąć. W końcu jeśli ramie korby ma się odkręcić i odpaść i tak odpadnie. Nie wierzę aby taka blaszka temu zapobiegła skoro 2 śruby i kontra zawiodła.
#113
Gosc_cookie_*
Napisano 03 wrzesień 2010 - 10:15
W drygim rowerze winnym okazał się zapiaszczonywałek suportu- na szczeście piasek nie dostał się do kulek i trzszeczał pomiedzy deklem miski, a wałkiem. W starych miskach suportu campy był na to fajny patent ze slimakowym frezem wywalającym wszelkie wieksze syfy na zewnatrz.
#114
Gosc_Stas_*
Napisano 08 wrzesień 2010 - 14:10
Stas
#115
Napisano 08 wrzesień 2010 - 18:22
Cytat
Nieprawda. Nie wprowadzaj nikogo w błąd. Jeździłem parę razy na jakimś turystyku, który miał gigantyczny kilkumilimetrowy luz i nic nie strzelało. Obecnie mam minimalny przy łapaniu zdjętego koła za ośkę, ale brak po zapięciu koła i łapaniu za obręcz - moim zdaniem tak musi być.odpowiedz jest prosta pon. też tak mam czasem z kołem musisz dokręcić przednia i tylną ośkę od piast pon na 10000% jest tam malutki luz i to łożyska strzelają ;] myślę ze pomogłem pozdro
Cytat
Coś w tym jest. Mnie bardzo dziwią opisywane tu problemy, gdyż po prostu prawie nie istnieją w obu wiekowych szosówkach, na których śmigam. Wszelakie trzaski, strzały usuwam na bieżąco zazwyczaj jedynie mocniej dokręcając.Moje stare rowery o ramach cr-mo i korbach na kwadrat nie wydawały, żadnych przykrych dźwięków.
#120
Napisano 09 wrzesień 2010 - 18:50
Cytat
Cytat
To samo co pedałka cztery posty wyżej.Tak z ciekawości zapytam - co to jest "pedała"?
Aha! Czyli forma żeńska, dodatkowo w zdrobnieniu, od wyrażenia pedał. OK.
Wiesz - technika tak szybko się rozwija, że człowiek sam już nie wie czy to jakaś nowinka czy ktoś po prostu kaleczy język...

Dodaj odpowiedź
