Skocz do zawartości


Zdjęcie

trzaski przy mocniejszym depnieciu


284 odpowiedzi w tym temacie

#121 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 10 wrzesień 2010 - 18:18

U mnie trzaski pojawiły się przy ciągnięciu lewą nogą, korba na kwadrat i pedały pd-5610. w pierwszej chwili myślałem, że to znów łożyska. Ale okazało się, że wystarczyło lekko dokręcić śruby od bloku. Po tym zabiegu trzaski ucichły.


#122 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 10 wrzesień 2010 - 19:21

Ja miałem też konkretne strzały (dosłownie) przy mocniejszym deptaniu, a czasem nie za mocnym. Pojawiły się znienacka. Myślałem, że nowiutki bębenek już szlag trafił, a okazało się, że trzeba było korby dokręcić. Nadmieniam, że jakieś 600-800 km wcześniej miałem wymieniany wkład.
Korby oczywiście na kwadrat, więc uczulam, by często sprawdzać ich śruby w tego typu suportach. Inaczej połączenie się rozbije.

#123 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 11 wrzesień 2010 - 21:19

h/k, zawsze dokręcam śruby od korby na klej.

#124 heavy_puchatek

heavy_puchatek
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 11 wrzesień 2010 - 21:34

Tak mnie to natchnęło i dziś przed wyjazdem w góry postanowiłem sprawdzić czy się coś nie poluzowało. Mogłem dwoma palcami dokręcić korbę dosłownie :) Support na octalink, hm, trzeba uważać i z tym bo przykręcałem mocno.

#125 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 12 wrzesień 2010 - 10:02

Cytat

h/k, zawsze dokręcam śruby od korby na klej.

A masz korby na kwadrat? One się układają przez jakiś tam przebieg i co jakiś czas trzeba dokręcać (nawet jak już się ułoży to warto czasem tam zajrzeć), zwłaszcza jeżeli wkład był wymieniany i następny ma nieco inne zakończenie osi - niby kwadrat to tylko standardy ISO i JIS, w praktyce korba może siedzieć głębiej lub płycej. Sama nakrętka/śruba ma zazwyczaj wypusty, które wrzynając się lekko w korbę blokują ją skutecznie, jeśli jest dobrze dokręcona.

#126 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 12 wrzesień 2010 - 23:39

Cytat

A masz korby na kwadrat?


Sam w swoim rowerze nie. Ale mam kilka innych w opiece serwisowej co już mają kwadraty. Posmarowanie Loctitem znosi problem samoodkręcających się śrub.

Na wypust osi daję smar, na sam gwint śruby daję klej i nie ma bata na takie połączenie.

#127 Gosc_cookie_*

Gosc_cookie_*
  • Gość

Napisano 13 wrzesień 2010 - 13:18

Shimano ma dośc długi i łagodny ten kwadrat i dociąga sie to kilka jak nie nascie razy w trakcie ekspoatacji. W campie na kwadrat korba dochodzi do oporu niemal po pierwszej jeździe i potem już nie ma co dokręcac bo opiera się o dosc stromy garb.
Z własnego doświadczenia z kwadratami wiem, że shimano na kwadracie można dociagac neiomal co miesiac, a campagnolo po 2 razie tylko kontrolnie sprawdzam czy coś sie nie poluzowało. Z octalinkami i nowszymie nie miałem przyjemności wiec sie nie wypowiadam.

#128 szuwar

szuwar
  • Użytkownik
  • 36 postów
  • SkądPoznań

Napisano 13 wrzesień 2010 - 13:34

U mnie trzaski były spowodowane luzami w tylnej piaście, dokręciłem konusy i śruby kontrujące i jak ręką odjął.

Kolejna sprawa: Teraz jak dokręcałem konusy to widziałem że mam tam taki fajny biały smar, przez co widać że piasta i łożyska są w miarę czyste, ale zimą będę chciał sobie obie piasty wyczyścić.

Czy ktoś może polecić jakiś sprawdzony biały smar ?

#129 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 13 wrzesień 2010 - 19:28

Cytat

Czy ktoś może polecić jakiś sprawdzony biały smar ?


http://www.forumszos...t=1030&start=75

Tu było sporo w tym temacie napisane.

#130 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 postów
  • SkądWieszowa

Napisano 26 kwiecień 2011 - 13:45

Od jakiegoś czasu pojawiły się w moim rowerze nie regularne trzaski, zarówno z przodu i z tyłu, nawet jak nie kręciłem korbą. Dzisiaj założyłem inne koła i problem zniknął.
Koła które wydają dźwięki to Shimano WH-RS80, oddałem je 1000km temu do wycentrowania, i chyba od tamtego czasu (nie jestem pewien kiedy się to zaczęło) są te trzaski.
Pytanie co poszło nie tak?
Koła są proste, za mocno przyciągnięte (nierównomiernie) szprychy? Piasty nasmarować?
Trzaski są takie "metaliczne" bardziej jakby od szprych, trochę trudno mi uwierzyć że gościu w serwisie przekombinował.

#131 GreQ

GreQ
  • Użytkownik
  • 524 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 kwiecień 2011 - 08:46

skoro są nieregularne, a oddawałeś je do centrowania to na mój gust szprychy się "układają" po pewnym czasie samo im przejdzie, choć nie wykluczone że trzeba będzie centrować ponownie. Ale możesz śmiało na nich jeździć.

#132 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 postów
  • SkądWieszowa

Napisano 27 kwiecień 2011 - 11:39

Ciekawi mnie tylko dlaczego są tak intensywne i nie ustają.
Jak je (koła) założyłem pierwszy raz (po zakupie) to też je było słychać ale delikatnie i szybko "im przeszło". A teraz (po wycentrowaniu) już od ponad 1kkm trzaskają i mam wrażenie że coraz intensywniej.

#133 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 27 kwiecień 2011 - 11:58

Nyple się pewnie odkręcają. To częste zjawisko w szprychach nierdzewnych. Zazwyczaj w warsztatach się używa do nierdzewek Loctite'a niebieskiego lub chyba nawet jeszcze słabszego, na etapie zaplatania smaruje się nim gwinty szprych. Nie mam bladego pojęcia co zrobić jak już jest zaplecione. No i wprawa robi swoje - zanim ten klej wyschnie to zaawansowany zaplatacz już zdąży ładnie je wycentrować.
Można spróbować porządnie wycentrować, przy czym poprawnie (co nie znaczy, że mocno) naciągnąć szprychy, odtłuścić nyple po stronie opaski i wpuścić po kropli cyjanopanu pomiędzy każdy nypel a szprychę. Myślę, że klej na tyle nie spenetruje gwintu, by nie dało się ruszyć. Warto to najpierw przećwiczyć na jakichś starych i kiepskich kołach, parę szprych dość mocno naciągnąć, by opór był, dać kleju i dzień później spróbować ruszyć.

#134 GreQ

GreQ
  • Użytkownik
  • 524 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 kwiecień 2011 - 12:54

można też zamiast cyanopanu potraktować je butaprenem, a jak ktoś nie ma Loctite'a to najnormalniej poślinić gwint szprychy, to taka stara sztuczka ;-)

#135 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 kwiecień 2011 - 19:27

tak najlepiej glutobutem :lol: całe koło.

a poważnie , jak skrzypią koła , szprychy to wystarczy mała kropla oleju w otwór-szpare miedzy nyplem a obręczą a nie na połączenie szprycha-nypel.

Tam zbiera sie brud i skrzypi cichutko , powinno w 99% przypadków pomóc.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604velotech@vp.pl

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#136 Gosc_belg26_*

Gosc_belg26_*
  • Gość

Napisano 28 kwiecień 2011 - 12:49

mam tez cos takiego i nie potrafie rozwiazac, osprzet centaur jest takie cykanie najczesciej na podjazdach. Gdy stane na nogach znika. Dokrecilem sruby kokpitu, sztycy, korbe i nic. Jadac w zwyklych pedalach chyba nie bylo tegocykania ale krotko jechalem musialbym jeszcze raz bo nie bylo czasu.
Pedaly to look keo 2 max ponoc lozyska nierozbieralne. Jak je zlapie to chyba maja lekki luz ale przebieg jakies 1500 dopiero wiec niby nowe... Moze do korby dostal sie jakis syf. Nie wiem co to za cykanie?

#137 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 28 kwiecień 2011 - 19:05

sztyca, zapinka, siodełko-pręty ???

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604velotech@vp.pl

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#138 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 postów
  • SkądWieszowa

Napisano 07 maj 2011 - 20:42

Oddałem w końcu do serwisu przednie koło bo trzaski nie ustały a wręcz się nasiliły.
Poza tym piasta lekko rzęży. I tu moje dziwienie, serwisant twierdzi że wszystkie te trzaski pochodzą właśnie od piasty. W życiu bym nie pomyślał że te wszystkie odgłosy pochodzą od piasty (przebieg 8tyś km), smarowałem nawet śruby w korbie bo tak się to niosło że nie byłem pewny źródła, a centrowanie to zbieg okoliczności.
Diagnoza jest taka że do wymiany będzie prawdopodobnie cały tzw Complete Hub Axle, pytanie:
Czy w Polsce takie części są w ogóle do dostania (WH-RS80)?

#139 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 08 maj 2011 - 07:45

Cytat

Tam zbiera sie brud i skrzypi cichutko , powinno w 99% przypadków pomóc.

Tak? A mi w 3/3 przypadkach by to g... dało, więc sorry.
I co? Mam rozplatać całe koła, żeby skleić połączenie nypel-szprycha?

Cytat

można też zamiast cyanopanu potraktować je butaprenem, a jak ktoś nie ma Loctite'a to najnormalniej poślinić gwint szprychy, to taka stara sztuczka.

Tego offtopu już nie skomentuję...
Masakra.
Poszukam porady gdzie indziej albo lepiej sam spróbuję, bo tu widzę tylko opierdzielić potrafią. :-?
Widać mądrale zamiast głupot nie potrafią napisać nic ciekawszego..?

Cytat

W życiu bym nie pomyślał że te wszystkie odgłosy pochodzą od piasty (przebieg 8tyś km)

No cóż, zdarza się. Zależy czy piastę kiedykolwiek rozbierałeś do smarowania, czy ostatnio nie przemoczyłeś jej (piach z wierzchu uszczelnienia mógł się wlać do środka), a może za mocno zakontrowana piasta była i stopniowo raki się na stożkach, potem kulach i zaraz na bieżniach pojawiały i zwiększają. A może po prostu oś pękła. Zajrzeć i ocenić. Jak kiszka z miskami w korpusie, to dać do wbicia nowych lub kupić pasująca wysokością kołnierza i liczbą otworów Dura-Ace i przepleść koło. Ewentualnie wersja dla spieszących się - dowolna z lepszych piast zamiast DA.
Stożki do swojej piasty chyba dostaniesz. W Cykloturze jest duży wybór. Być może z piast pokroju Deore XT podpasują, ale nie jestem pewny. Jakość jest różna, ja niestety trafiałem na same śmiecie, a niby są oryginalne. Ale jak pisałem - zajrzeć i obadać czy i co faktycznie do wymiany. Moim zdaniem kulki do wymiany będą obowiązkowo.
Jak bardzo zależy, a stożki mają bardzo nietypowe wymiary, to u tokarza może uda się wytoczyć. Tylko tutaj może być problem z twardością materiału - nie może być ani za miękki, bo szybko się zużyje, ani za twardy, bo zadrami szybko zniszczy kulki i w efekcie bieżnie piasty.

#140 Wiljer

Wiljer
  • Użytkownik
  • 620 postów

Napisano 08 maj 2011 - 09:24

Trzask w tylnym kole przy mocnym depnięciu miałem przez 2 miesiące aż do tygodnia temu ; ) Rozkręciłem koło i wymieniłem wszystkie 4 rzędy tych kuleczek na łożyskach. Po 3 latach połowa była poprzycierana i jak kwadraty wyglądała. Nasmarowałem wszystko bardzo dobrze i teraz chodzi płynnie. 6 godzin roboty ; ) w moim przypadku, bo bardzo wolno to robiłem.

max dst:

412 km Kraków - Warszawa (2020)




Dodaj odpowiedź


Zaawansowany edytor tekstowy