
trzaski przy mocniejszym depnieciu
#122
Napisano 10 wrzesień 2010 - 19:21
Korby oczywiście na kwadrat, więc uczulam, by często sprawdzać ich śruby w tego typu suportach. Inaczej połączenie się rozbije.
#125
Napisano 12 wrzesień 2010 - 10:02
Cytat
A masz korby na kwadrat? One się układają przez jakiś tam przebieg i co jakiś czas trzeba dokręcać (nawet jak już się ułoży to warto czasem tam zajrzeć), zwłaszcza jeżeli wkład był wymieniany i następny ma nieco inne zakończenie osi - niby kwadrat to tylko standardy ISO i JIS, w praktyce korba może siedzieć głębiej lub płycej. Sama nakrętka/śruba ma zazwyczaj wypusty, które wrzynając się lekko w korbę blokują ją skutecznie, jeśli jest dobrze dokręcona.h/k, zawsze dokręcam śruby od korby na klej.
#126
Napisano 12 wrzesień 2010 - 23:39
Cytat
A masz korby na kwadrat?
Sam w swoim rowerze nie. Ale mam kilka innych w opiece serwisowej co już mają kwadraty. Posmarowanie Loctitem znosi problem samoodkręcających się śrub.
Na wypust osi daję smar, na sam gwint śruby daję klej i nie ma bata na takie połączenie.
#127
Gosc_cookie_*
Napisano 13 wrzesień 2010 - 13:18
Z własnego doświadczenia z kwadratami wiem, że shimano na kwadracie można dociagac neiomal co miesiac, a campagnolo po 2 razie tylko kontrolnie sprawdzam czy coś sie nie poluzowało. Z octalinkami i nowszymie nie miałem przyjemności wiec sie nie wypowiadam.
#128
Napisano 13 wrzesień 2010 - 13:34
Kolejna sprawa: Teraz jak dokręcałem konusy to widziałem że mam tam taki fajny biały smar, przez co widać że piasta i łożyska są w miarę czyste, ale zimą będę chciał sobie obie piasty wyczyścić.
Czy ktoś może polecić jakiś sprawdzony biały smar ?
#129
Napisano 13 wrzesień 2010 - 19:28
Cytat
Czy ktoś może polecić jakiś sprawdzony biały smar ?
http://www.forumszos...t=1030&start=75
Tu było sporo w tym temacie napisane.
#130
Napisano 26 kwiecień 2011 - 13:45
Koła które wydają dźwięki to Shimano WH-RS80, oddałem je 1000km temu do wycentrowania, i chyba od tamtego czasu (nie jestem pewien kiedy się to zaczęło) są te trzaski.
Pytanie co poszło nie tak?
Koła są proste, za mocno przyciągnięte (nierównomiernie) szprychy? Piasty nasmarować?
Trzaski są takie "metaliczne" bardziej jakby od szprych, trochę trudno mi uwierzyć że gościu w serwisie przekombinował.
#132
Napisano 27 kwiecień 2011 - 11:39
Jak je (koła) założyłem pierwszy raz (po zakupie) to też je było słychać ale delikatnie i szybko "im przeszło". A teraz (po wycentrowaniu) już od ponad 1kkm trzaskają i mam wrażenie że coraz intensywniej.
#133
Napisano 27 kwiecień 2011 - 11:58
Można spróbować porządnie wycentrować, przy czym poprawnie (co nie znaczy, że mocno) naciągnąć szprychy, odtłuścić nyple po stronie opaski i wpuścić po kropli cyjanopanu pomiędzy każdy nypel a szprychę. Myślę, że klej na tyle nie spenetruje gwintu, by nie dało się ruszyć. Warto to najpierw przećwiczyć na jakichś starych i kiepskich kołach, parę szprych dość mocno naciągnąć, by opór był, dać kleju i dzień później spróbować ruszyć.
#135
Napisano 27 kwiecień 2011 - 19:27

a poważnie , jak skrzypią koła , szprychy to wystarczy mała kropla oleju w otwór-szpare miedzy nyplem a obręczą a nie na połączenie szprycha-nypel.
Tam zbiera sie brud i skrzypi cichutko , powinno w 99% przypadków pomóc.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#136
Gosc_belg26_*
Napisano 28 kwiecień 2011 - 12:49
Pedaly to look keo 2 max ponoc lozyska nierozbieralne. Jak je zlapie to chyba maja lekki luz ale przebieg jakies 1500 dopiero wiec niby nowe... Moze do korby dostal sie jakis syf. Nie wiem co to za cykanie?
#137
Napisano 28 kwiecień 2011 - 19:05
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#138
Napisano 07 maj 2011 - 20:42
Poza tym piasta lekko rzęży. I tu moje dziwienie, serwisant twierdzi że wszystkie te trzaski pochodzą właśnie od piasty. W życiu bym nie pomyślał że te wszystkie odgłosy pochodzą od piasty (przebieg 8tyś km), smarowałem nawet śruby w korbie bo tak się to niosło że nie byłem pewny źródła, a centrowanie to zbieg okoliczności.
Diagnoza jest taka że do wymiany będzie prawdopodobnie cały tzw Complete Hub Axle, pytanie:
Czy w Polsce takie części są w ogóle do dostania (WH-RS80)?
#139
Napisano 08 maj 2011 - 07:45
Cytat
Tak? A mi w 3/3 przypadkach by to g... dało, więc sorry.Tam zbiera sie brud i skrzypi cichutko , powinno w 99% przypadków pomóc.
I co? Mam rozplatać całe koła, żeby skleić połączenie nypel-szprycha?
Cytat
Tego offtopu już nie skomentuję...można też zamiast cyanopanu potraktować je butaprenem, a jak ktoś nie ma Loctite'a to najnormalniej poślinić gwint szprychy, to taka stara sztuczka.
Masakra.
Poszukam porady gdzie indziej albo lepiej sam spróbuję, bo tu widzę tylko opierdzielić potrafią. :-?
Widać mądrale zamiast głupot nie potrafią napisać nic ciekawszego..?
Cytat
No cóż, zdarza się. Zależy czy piastę kiedykolwiek rozbierałeś do smarowania, czy ostatnio nie przemoczyłeś jej (piach z wierzchu uszczelnienia mógł się wlać do środka), a może za mocno zakontrowana piasta była i stopniowo raki się na stożkach, potem kulach i zaraz na bieżniach pojawiały i zwiększają. A może po prostu oś pękła. Zajrzeć i ocenić. Jak kiszka z miskami w korpusie, to dać do wbicia nowych lub kupić pasująca wysokością kołnierza i liczbą otworów Dura-Ace i przepleść koło. Ewentualnie wersja dla spieszących się - dowolna z lepszych piast zamiast DA.W życiu bym nie pomyślał że te wszystkie odgłosy pochodzą od piasty (przebieg 8tyś km)
Stożki do swojej piasty chyba dostaniesz. W Cykloturze jest duży wybór. Być może z piast pokroju Deore XT podpasują, ale nie jestem pewny. Jakość jest różna, ja niestety trafiałem na same śmiecie, a niby są oryginalne. Ale jak pisałem - zajrzeć i obadać czy i co faktycznie do wymiany. Moim zdaniem kulki do wymiany będą obowiązkowo.
Jak bardzo zależy, a stożki mają bardzo nietypowe wymiary, to u tokarza może uda się wytoczyć. Tylko tutaj może być problem z twardością materiału - nie może być ani za miękki, bo szybko się zużyje, ani za twardy, bo zadrami szybko zniszczy kulki i w efekcie bieżnie piasty.
#140
Napisano 08 maj 2011 - 09:24
max dst:
412 km Kraków - Warszawa (2020)
Dodaj odpowiedź
