Skocz do zawartości


Zdjęcie

trzaski przy mocniejszym depnieciu


284 odpowiedzi w tym temacie

#141 GreQ

GreQ
  • Użytkownik
  • 524 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 maj 2011 - 09:07

można też zamiast cyanopanu potraktować je butaprenem, a jak ktoś nie ma Loctite'a to najnormalniej poślinić gwint szprychy, to taka stara sztuczka.

Tego offtopu już nie skomentuję...
Masakra.
Poszukam porady gdzie indziej albo lepiej sam spróbuję, bo tu widzę tylko opierdzielić potrafią. :-?
Widać mądrale zamiast głupot nie potrafią napisać nic ciekawszego..?


to nie jest porada z kosmosu, tylko z artykułu "Spojrzenie w tryby" w (miesięczniku już nie pamiętam) "Sportowiec" którego autorem był P. Jurek Brodawka kiedy był mechanikiem kadry a Ty nie myślałeś jeszcze o rowerze.

Więc zanim nie sprawdzisz czy działa nie komentuj.

#142 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 09 maj 2011 - 13:57

to nie jest porada z kosmosu, tylko z artykułu "Spojrzenie w tryby" w (miesięczniku już nie pamiętam) "Sportowiec" którego autorem był P. Jurek Brodawka kiedy był mechanikiem kadry a Ty nie myślałeś jeszcze o rowerze.

Więc zanim nie sprawdzisz czy działa nie komentuj.


Jeśli faktycznie prawda, to przepraszam bardzo.
Ślinienie szprych brzmiało dość niepoważnie, butapren - moim zdaniem lepsza rada, ale w dalszym ciągu wątpliwa, nie dość, że to klej gumowaty po wyschnięciu, to na sam nypel to musi być bardzo duża plama, a jeżeli to ma być nanoszone na gwint w trakcie składania koła? Nie zdążymy wycentrować, bo zastyga już wstępnie po ok. 20 minutach. Chyba, że sam opór jaki stwarza zaschnięty uniemożliwia samoodkręcanie się nypla.

#143 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 09 maj 2011 - 14:37

Od dawien dawna coś mi stukało przy mocnym kręceniu na stojąco - wczoraj w koncu zorentowałem się, że to magnes stuka o czujnik prędkości. Nie wiem tylko co się tak mocno wygina szprychy w kole czy widelec.

#144 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 09 maj 2011 - 14:44

Od dawien dawna coś mi stukało przy mocnym kręceniu na stojąco - wczoraj w koncu zorentowałem się, że to magnes stuka o czujnik prędkości. Nie wiem tylko co się tak mocno wygina szprychy w kole czy widelec.


Miałem to samo - okazalo się to winą widelca aluminiowego. Zamiana na karbonową super sztywną 3T Fundę załatwiła problem raz na zawsze.

#145 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 postów
  • SkądWieszowa

Napisano 10 maj 2011 - 12:02

Okazało się (w serwisie) że konusy są do wymiany, już je zamówili i trzeba czekać kilka dni na przesyłkę.
Pytanie do właścicieli sklepów: czy na prawdę nie ma problemu zamówić/dostać taką część na polskim rynku? Trochę mnie to dziwi biorąc pod uwagę popularność tych kół.
Może mnie kantują ;-) :-P

#146 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 10 maj 2011 - 13:03

Niestety, nie kantują. Stożki do piast rowerowych to towar deficytowy. Chociaż te zwykłe z byle stali nie tak trudno dostać, to o porządne ciężko. Jak komuś zależy to pozostaje ebay - tam naprawdę ludzie czasem sprzedają rarytasy. Do porządnych piast w dobrym stanie jak najbardziej warto.
Zależy tez w sumie od farta, swoje szajsowate Shimano do piast Exage dostawałem w ciągu 2 dni z Cykloturu...
Jak pisałem wyżej - jeśli jest problem z poraczonym, nietypowym i dość twardym stożkiem, a wżer nie jest głęboki, to lekko przetoczyć do czystego i wrzucić pomiędzy jego a kontrę podkładkę o grubości równej ilości zebranego materiału. Należy tez pamiętać o konieczności wymiany kulek na nowe i sprawdzeniu długopisem stanu bieżni w piaście.
Mam w garażu koła na piastach pierwszej serii Shimano 600 i właśnie tam mam zamiar oddać do tokarza 3 stożki i jedną piastę. Efekt powinien być przyzwoity, choć dotoczona bieżnia może sprawiać pewne kłopoty, jednak da się to znów załatwić podkładkami no i tam wiele do zdjęcia nie ma. Największa tutaj robota to rozplatanie koła, bo przecież całe koło na tokarkę nie wejdzie.

#147 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 postów
  • SkądWieszowa

Napisano 10 maj 2011 - 13:52

Niestety, nie kantują. Stożki do piast rowerowych to towar deficytowy. to o porządne ciężko.

No właśnie, ja pytam czy nie kantują w sensie że tak łatwo zrobili zamówienie.
Najpierw słysze od nich tekst że muszą być te stożki dokładnie od tego samego modelu, to ja mówię - chyba będzie ciężko je dostać. I słyszę że raczej nie powinno być problemu, no i rzeczywiście robili zamówienie i mają być za kilka dni.
Dziwi mnie taka bezproblemowość, za długo tu żyję... ;-)

Z drugiej strony, skoro piasta była powodem takich trzasków to chyba zwykłe wyczyszczenie i przesmarowanie by nie pomogło?

#148 Gosc_belg26_*

Gosc_belg26_*
  • Gość

Napisano 16 maj 2011 - 08:40

Sprawdziłem różne możliwości i po dokręceniu wszytkiego cykanie nadal co jakiś czas jest (najczesciej na 4-5 biegu mały blat). Sprzedawca roweru (bo jest prawie nowy 2k przebieg) mówił, że może to być kwestia regulacji przerzutki - łańcuch może cykać. Tylko jak ją lepiej podregulować skoro wszytkie biegi wchodzą wydaje mi się dobrze... ? (centaur 10s)

#149 Gosc_KeNaJ_*

Gosc_KeNaJ_*
  • Gość

Napisano 16 maj 2011 - 09:00

belg26, wyjmij sztycę, sprawdź czy się tam piachu nie dostało, odkręć siodełko i przetrzyj pręty i jarzmo. Jeszcze cykać może korba (zazwyczaj powtarza się ono w tym samym miejscu ruchu korbą) ale raczej odpada bo rower nówka (chyba że coś źle dokręcone).

#150 Gosc_belg26_*

Gosc_belg26_*
  • Gość

Napisano 19 maj 2011 - 08:14

Sztyca, kokpit wyczyszczone i skrecone, pedały też. Korbę dokręciłem o 1/4 obrotu poszła, śruby tarcz są dobrze przykręcone. Cykanie jest nadal...

W serwisie facet powiedział, że jedyne co mu jeszcze do głowy przychodzi to wyczyszczenie korby i supportu, system ultra torque wymaga czyszczenia co jakiś czas ale rower jeździł tylko w suchych warunkach przebieg poniżej 2kmyślicie, że to może być to ? (nie mam kluczy wszystkich żeby to rozebrać:/).

Zauważyłem, że to cykanie jest na małym blacie koronki najczęściej 4-6,na dużym blacie praktycznie nie wystepuje może to łańcuch czy co? (patrzyłem to żaden sworzeń nie wygląda żeby wystawał czy coś...) Ale prawie nowych rower i takie cuda eh, na shimano nigdy nie mialem czegos takiego. Cykanie nie wystepuje zawsze - czasami. Jakies pomysly?

#151 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 19 maj 2011 - 09:21

Mi przedostatnio cykało wykończone łożysko w UT a ostatnio zatarte ogniwko łańcucha. W przypadku łańcucha ustaliłem które, wymyłem spirytusem, przesmarowałem i jest ok.

#152 Amon

Amon
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądŚwieradów-Zdrój

Napisano 19 maj 2011 - 10:58

A u mnie w tym sezonie dwukrotnie trzaski pochodziły od .... zacisków, za pierwszym razem przednie koło, za drugim tył. Po odpięciu, pokręceniu prawo lewo i zapięciu problem zniknął, musiał się jakiś piasek pod nie dostać albo cholera wie co, a co się korb narozkręcałem i suportu naczytałem zanim na to wpadłem to... bezcenne ;-) Trzaskał mi tez magnes o czujnik licznika, był za blisko i przy mocnym depnięciu uderzał a dźwięk był taki dziwny, metaliczny myślałem, że to szprychy grają w pierwszej chwili.

#153 Dag

Dag
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądBielsko-Biala

Napisano 19 maj 2011 - 21:04

ja jestem na 90% przekonany ze moje trzaski powoduja 2 sruby imbusowe mocujace lewe ramie korby. gdy odkrecam te sruby to slysze dokladnie taki sam trzask jak podczas pedalowania. nagralem krotki filmik, jak sie da troche glosniej to slychac nieszczesne trzaski. nie mam zielonego pojecia co z tym zrobic, zalac to loctitem w cholere?


#154 Gosc_belg26_*

Gosc_belg26_*
  • Gość

Napisano 20 maj 2011 - 09:05

Ja wczoraj dalej meczylem temat, jak pedaluje juz jakis czas to nie mam cykania/pykania. Wystepuje ono najczesciej jak przestaje pedalowac, chwile tocze sie i nagle zaczynam pedalowac (i wcale nie musi to byc przy duzym nacisku od zaczecia pedalowania) wtedy podczas pierwszych ok. 10 obrotow korba cos cyka/pyka cholerstwo... gdy podczas tego pykania wstawalem z siodla najczesciej raczej ustawalo (raz czy dwa pyklo potem nic). Podczas jazdy lekko poluzowalem imbusem zacisk sztycy ale cykanie bylo nadal.

W domu juz znow wyjalem sztyce ale nic kompletnie nie znalazlem przetarlem tylko i tyle bo czysto... dokrecilem ja jeszcze lzej chyba niz ostatnio moze byla za mocno skrecona i uciskalo carbon to mozliwe? Rama jest carbonowa i na zacisku sztycy mam napis dokrecac z sila 6nm. Zobacze przy nastepnej jezdzie czy to cos pomoze ale pewnie nie:( brak pomyslow juz.

#155 Gosc_belg26_*

Gosc_belg26_*
  • Gość

Napisano 23 maj 2011 - 10:29

Byłem w serwisie ale facet nie wiedział co to za dźwięk, mówił, że skoro troche rzeczy już wykluczyłem to można sprobować korbę rozebrać ale nie gwarantuje, że to pomoże... Wyczyściłem trochę korbę nie rozbierając jej w rowkach - coś tam niby było ale nie pomogło po czyszczeniu.

Jak wstaję z siodła to cykanie znika i jak pisałem wyżej nie występuje ono cały czas. Cyka przy zaczęciu pedałowania jakieś 5-10 razy, potem "na gazie" już nie. Jak już jadę jakiś czas to znika (bo może nie kołyszę się jak przy zaczęciu pedałowania?). Tak jakby wskazuje to na sztyce-siodło ale nie mam pojęcia co z tym więcej mogę zrobić? Wyczyściłem i nie ma tam żadnego brudu, innej sztycy nie mogę założyć bo jest nietypowa. Ewentualnie wcześniej spike pisał o prętach siodła tylko co z nimi można zrobić? Nie ma żadnego brudu, nie wiem czy pisałem wcześniej ale nigdy nie jechałem tym bikiem w deszczu.
Jak ktoś ma jakieś pomysły proszę pisać, strasznie to irytujące :(

#156 Gosc_KeNaJ_*

Gosc_KeNaJ_*
  • Gość

Napisano 23 maj 2011 - 10:35

a jak masz ustawione siodło w jarzmie? Ostatnio ustawiając siodło gdy miałem wysunięte mocno do przodu to też sobie cykało (co dokładnie nie wiem) po cofnięciu do normalnego ustawienia cykanie ustało. Po prostu robi się zbyt długo dźwignia i coś sobie cyka.

#157 Gosc_belg26_*

Gosc_belg26_*
  • Gość

Napisano 23 maj 2011 - 10:37

a jak masz ustawione siodło w jarzmie? Ostatnio ustawiając siodło gdy miałem wysunięte mocno do przodu to też sobie cykało (co dokładnie nie wiem) po cofnięciu do normalnego ustawienia cykanie ustało. Po prostu robi się zbyt długo dźwignia i coś sobie cyka.


Mam równo pośrodku (między min a max). Ale w ustawieniu siodła tego bym raczej nie szukał na początku po zakupie roweru nie cykało, a siodła nie przestawiałem, jedynie sztyce wysuwałem szukając optymalnej wysokości.

#158 Mateunio

Mateunio
  • Użytkownik
  • 944 postów
  • SkądKT

Napisano 23 maj 2011 - 18:02

Ja ostatnio znalazłem przyczyny cykania i trzasków.

Cyka blaszka w butach Sidi.
Trzeszczało za słabo zaciśnięte koło.

Sticker-e1508358125669.jpgcrankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru

 


#159 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8638 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 24 maj 2011 - 11:14

Jak ktoś ma jakieś pomysły proszę pisać, strasznie to irytujące :(

- miałem coś takiego całkiem niedawno. Wystąpiło zaraz po zmianie sztycy. Poprzednia miała mocowanie na 2 śruby i nie trzeba było zbyt mocno ich dociągać. Obecna ma jedną śrubę i na początku problemów nie było, dopiero po jakimś czasie zaczęło mnie denerwować ni to cykanie, ni to trzeszczenie, z okresleniem miejsca wydobywania się hałasu też był problem. Wiadomo, że w szosówce podczas jazdy to jedynie dopuszczalnym hałasem jest szum wiatru. Żeby mi ten hałas wystąpił zaraz po zmianie sztycy to bym się szybko zorientował. Szukając przyczyny wymieniłem sztycę na starą (ta która była w rowerze od zakupu, nie ta na 2 śruby - tą pierwszą wymieniłem, bo zacisk był do bani i śruba miała tendencję do odkręcania się) i szybko okazało się, że w miarę luzowania zacisków minimalne tarcie zacisku o pręty kium (fizik arione) wydają właśnie taki odgłos. Wymieniłem sztycę na tą ostatnio kupioną, bardzo mocno zakręciłem śrubę zacisku mocowania siodła (ale tak, żeby czegoś nie pozrywać, bo nie raz mi się już to udało :-x ) i na razie pod czas jazdy cisza i spokój, jedynie słyszę szum wiatru...

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#160 Gosc_belg26_*

Gosc_belg26_*
  • Gość

Napisano 24 maj 2011 - 11:49

Dzięki. Sztycy jak pisałem nie mam opcji podmienić z innego roweru bo jest nietypowa ale czytajac Twojego posta pomyslalem, ze warto sprobowac zaciesnic mocno zacisk sztycy i zobacze czy przestanie (do tej przykrecalem go w miare lekko-optymalnie bo boje sie uszkodzic karbonowa rure podsiodlowa), a jedyne co robilem od zakupu z rowerem w sensie modyfikacji to wlasnie zmiana wysokosci siodla. Wczoraj dodakowo jeszcze raz przeczyscilem siodlo, prety, sztyce +smarowanie.

Druga rzecz to pozostaje mi jeszce rozebranie i przeczyszczenie korb UT z tego co czytam na forach zagranicznych moga powodowac cyki trzaski itd - klucz zakupie, choc raczej pisali o przebiegach rzedu 4-6k , a nie jak u mnie 2 tys z groszem suche warunki ale moze cos tam nalecialo juz...

Mam tylko pytanie do tych co rozbierali po wyczyszczeniu wszystkiego w srodku:
Na kraniec lewej korby jaki smar/paste trzeba dac?
Jakis smar na lozyska?



Dodaj odpowiedź