Jump to content


Photo

Charakterystyka firm produkujących szosówki


350 replies to this topic

#281 fan911

fan911
  • Użytkownik
  • 280 posts
  • SkądŁódź / Łowicz

Posted 29 March 2010 - 05:29

Te "procesy" to są znane od lat....

(...)

Najwięcej kasy koncerny wydają na kampanie reklamowe, które mają nam wmówić, że tylko nowy produkt ich firmy może dostarczyć niezapomnianych wrażeń z jazdy.


I technologie i procesy wbrew pozorom się zmieniają - jakiś postęp się dokonuje, bo każda szanująca firma stara się być tą najlepszą. Np. Shimano... Mogli dojść do wniosku, że nie można skonstruować lepszego osprzętu - a zrobili elektryczny Dura-Ace. Campa wypuściła 11-biegowy system, czyli jednak coś się dzieje. Rozwój nie stoi w miejscu i ktoś to musi sfinansować. W ramach jest tak samo. Niedawno karbony ważyły 1200 g, teraz spokojnie można dobrą ramę kupić dużo lżejszą, a tak samo sztywną.

Logicznym jest, że ktoś, to posiada dobrą markę będzie chciał swoje produkty sprzedać jak najdrożej. Tak, jak człowiek idący do pracy na okresie próbnym pracuje za grosze, a jak już się wdroży i nabędzie doświadczenia dostaje podwyżkę. Bo jest sprawdzony i wiadomo, czego można się po nim spodziewać.

Można mówić, że rowery za 10.000 to czysty marketing producentów, że powinniśmy jeździć Dacia'mi, bo nie warto płacić kilka razy tyle za markę BMW, i kupować wino w Biedronce za 3,50, bo przecież francuzi chcą więcej za swój trunek ze względu na markę! No i oczywiście ubierać się tylko w Lumpeksach :lol:

Kończę moje wywody stwierdzeniem, że rowery to taki rynek jak każdy inny. I na prawdę jest w tym wszystkim sens i logika. Kwestia podejścia. Jeśli ktoś zamierza płakać i narzekać, to niech pójdzie kupić rower do Tesco, teraz są wiosenne promocje. Za 300 PLN można coś wybrać. :-)

#282 Gump

Gump
  • Użytkownik
  • 115 posts
  • SkądUstrzyki Górne

Posted 29 March 2010 - 07:03

nie warto płacić kilka razy tyle za markę BMW

Nie warto BMW jest przereklamowane .

#283 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 29 March 2010 - 07:18

Warto. poza tym częsci zamienne do starszych modeli nie są drogie, jak i też eksploatacja w stosunku do np. Volvo także nie duża.
Pewien stereotyp już n ie istnieje w dobie sporej ilości zamienników i konkurencji cenowej

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#284 Gump

Gump
  • Użytkownik
  • 115 posts
  • SkądUstrzyki Górne

Posted 29 March 2010 - 07:31

SPIKE, Ja kocham rowery ale z aut tylko SUBARU :mrgreen:

#285 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 29 March 2010 - 10:01

I technologie i procesy wbrew pozorom się zmieniają - jakiś postęp się dokonuje

Tak, tylko w kwestii np. kompozytów, to postęp ciągną przemysł lotniczy i szkutniczy, konstruktorzy rowerów tylko korzystają z tego co inni wymyślili. Czym w takim razie uzasadnisz ceny niektórych części kampozytowych (ramy, kierownice...) ? Robotnicy w Chinach robią te części za grosze.
Pamiętacie aferę z firmą Nike ? Jak wyszło na jaw, że w ich fabrykach w krajach trzeciego świata pracują 12-13 letnie dzieci, za kilka dolców za kilkanaście godzin pracy dziennie. Z drugiej strony od tej samej firmy Michael Jordan dostawał kupę kasy, za to że grał w ich butach. O tych propocjach w kosztach mówię. A teraz popatrz na ceny ich butów w sklepach i zadaj sobie pytanie: czy koszt wytworzenia buta Nike jest tele razy większy, niż innej , mniej "kultowej" marki, że jego cena musi być taka wysoka ?

zrobili elektryczny Dura-Ace. Campa wypuściła 11-biegowy system, czyli jednak coś się dzieje.

czy to jest postęp, to się okaże. Jak użytkownicy to zaakceptują (11 biegów - chyba tak, ale elektrykę w zmianie biegów ??? no nie wiem) to możemy mówić o postępie. Choć moim skromnym zdaniem, to niektóre pomysły i standardy wprowadzane są trochę na siłę. Może się mylę, ale głównym powodem ich wprowadzania jest chyba to, aby opatentować coś, co stanie się standardem i w ten sposób wykosić konkurencję. Ale pomysł wcale nie musi wnosić jakiejś rewolucji z punktu widzenia użytkownika. Tak widzę te prawa rynku.
fan911, tylko nie bierz tego co mówię do siebie. Po prostu podpieram się fragmentami twoich wypowiedzi, a komentuję ogólnie.
Owszem użalam się nad sztucznie i niezasadnie zawyżonymi cenami niektórych produktów. Sztuką jest znaleźć coś, co jest dobre i niekoniecznie drogie. Mało tego, czasem to najdroższe nie musi oznaczać, że jest najlepsze.

#286 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 29 March 2010 - 10:08

Panowie znowu nie jest na temat

#287 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 29 March 2010 - 10:37

No dobrze, koniec narzekania.
Przechodzę do pytania.
Mam u siebie pod nosem sklep i przedstawiciela firmy Whistle, ale bardzo mało jest wiadopmości na temat tej firmy. Chłopaki z serwisu u Sypytkowskiego też niewiele umieją powidzieć o tej marce. Podchodziłem do tematu kilka razy, wiem tylko, że kapitał amerykański, siedziba - przy siedzibie firmy Atala i to wszystko.
Pytam, bo pojawiły sie ramy i rowery z tegorocznej oferty.
Ubiegłoroczne są w przecenie, a tegoroczne w promocji.
Główne zmiany, to więcej lakieru na ramach (mniej karbonowego dekoru) i suporty na BB30. Rury sterowe w widelcach do Crow dalej aluminiowe.

Dotarł ktoś do materiałów jak, gdzie i kto to produkuje ?
Jeśli ktoś sobie życzy, to mogę zrobić kilka fotek nowych sprzętów tej marki (np. ramy TT - wisi w sklepie).

#288 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 596 posts
  • Skądz Polski

Posted 29 March 2010 - 12:10

Ja mam Whistle Crow w wersji kolorystycznej z ub. roku. Aktualna wersja z tego roku moim zdaniem jest fatalna, ale to moje prywatne zdanie.
Wcześniej jezdziłem na aluminiowej Meridzie, przesiadka na Whistlea to jak zmiana z malucha na mercedesa w moim odczuciu. To jest moje prywatne zdanie. Poza tym ja zapłaciłem za ramę w ub. roku 3 tys zł a za chwilę dosłownie Sypytkowski sprzedawał te ramy za 2.400 zł i teraz też ma taką cenę.

#289 Gosc_sewer_29_*

Gosc_sewer_29_*
  • Gość

Posted 15 May 2010 - 20:50

a unikalny u nas dynatek http://www.dynatekbikes.com/index.aspx
moze ktos sie wypowie?

#290 rintindump

rintindump
  • Użytkownik
  • 5 posts
  • SkądWrocław

Posted 16 May 2010 - 20:50

Zastanawiam się nad kupnem roweru B'TWIN. Co sądzicie o tej marce?

#291 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 23 May 2010 - 13:22

Zastanawiam się nad kupnem roweru B'TWIN. Co sądzicie o tej marce?

Co mamy Ci napisać kolego? Decathlon to francuska firma nastawiająca się na sprzęt do turystyki i rekreacji. W świecie rowerów szosowych nie brylują. Ich karbonowa rama jest mało popularna, a testy stawiają je nisko, z tego co słyszałem. Daj jakiegoś linka do roweru, który Cię interesuje bo takie uogólnianie jest bez sensu.

#292 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 posts
  • SkądRoztocze

Posted 23 May 2010 - 13:33

To ja Ci chociaż napisze ze te rowerki są składane z rurek Dedacciai więc przynajmniej dobrej jakości ramy możesz być pewien (o ile dobrze pospawali) ;-)

#293 Silver Surfer

Silver Surfer
  • Użytkownik
  • 81 posts
  • Skądz łódki

Posted 23 May 2010 - 22:24

Witam,

to mój pierwszy post na forum więc piszę go z lekką dozą niepewności... ;-)
Ostatnio złapałem jakiegoś niesamowitego bakcyla rowerowego, najpierw zaczęło się od kupna MTB a teraz rozglądam się za kupnem jakieś używanej szosówki. Przeglądam więc Allegro i oczywiście mam mętlik w głowie od ilości różnych pięknych szosówek (jak dla takiego "lajkonika"). Ostatnio wpadła mi w oko np. taka:
KLIK
Co to za firma Dancelli?? Warto się zainteresować jej produktem za te 570 zł? Bo jest coś w niej takiego, że wydaje mi się śliczna :-)

Got An Oldie But She's A Goldie

Why You ask me?

'cause Steel Is Real  B)


#294 Gosc_krzysztof_*

Gosc_krzysztof_*
  • Gość

Posted 27 May 2010 - 20:42

To chyba włoska firma ;-) Ale nie wiem czy jest warta 570 zł, wydaje mi się że trochę za dużo koleś za nią chce.

#295 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 27 May 2010 - 21:06

Ładna jest, ale 570 zł to troszeczkę za dużo. Warto ponegocjować, bo dopiero teraz się jej przyjrzałem i praktycznie cały osprzęt to Shimano 600 :-o służącą na długie lata. Ramka jest piękna - tylko jaki tam jest materiał rur? Warto się dowiedzieć...

#296 Mati213

Mati213
  • Użytkownik
  • 153 posts
  • SkądWrocław

Posted 29 May 2010 - 19:36

Rama jest na rurach Columbus (chyba), więc jest w porządku. Mniejsza zębatka na korbie wydaje się zużyta, ale zdjęcie jest nieco mało dokładne, lepiej poprosić o więcej lub obejrzeć rower na żywo. Gumy od klamek od razu wywal, bo na 99% są sparciałe i popękane, tylko ręce będą się od nich brudzić.

#297 Hubi

Hubi
  • Użytkownik
  • 4 posts
  • SkądKęty

Posted 07 June 2010 - 06:28

Co powiecie o firmie Atala Podoba mi się taki rowerek http://www.allegro.p...010_okazja.html

#298 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Posted 07 June 2010 - 19:49

Panowie prosze ! Pomyliliście temat. Od tego jest rower do 1500 do .... potem do 2500 i wiecej .
Prosimy modera o wyczyszczenie tematu

#299 deska

deska
  • Użytkownik
  • 40 posts
  • SkądNowa Wieś/Pruszków

Posted 08 June 2010 - 13:46

czy znacie moze adres sklepu lub dystrybucji BMC na polske bo interesuja mnie ramy tej firmy dzieki :?:

#300 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 08 June 2010 - 13:59

deska, http://www.bmc-racin...our-bmc-dealer/ Z tego co tam jest wynika że nie ma polskiego dealera. Za to jest w Czechach i Niemczech.



Reply to this topic