Być może to był Endurace na obręczówkach - on wypada mniejszy niż na tarczach.
ponownie rozmiar ramy
#1242
Posted 01 January 2021 - 21:12
Sam to przerabiałem, jazda na zerowej sztycy i krótkim mostku powoduje, że roweru się nie czuje tak jak się powinno.
Synapse 56 przy 179 to _conajmniej_ jeden rozmiar za dużo. Zwróć uwagę, że w którymś momencie synapse zmienił rozmiarówkę, przynajmniej w karbonie. Który rocznik masz?
Pozdrawiam.
Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
#1243
Posted 02 January 2021 - 10:11
Być może to był Endurace na obręczówkach - on wypada mniejszy niż na tarczach.
Tak to był Endurace na zwykłych hamulcach.Rower ogólnie spoko ale miałem na nim bardzo agresywną pozycję.Po 2-3 godzinach miałem dość.Dotykałem także butem przedniego koła co na mieście wpędziło mnie parę razy w kłopoty..Ale prowadził się świetnie.Zwinny i poręczny.
Jak nie jesteś rozciągnięty to szukaj roweru krótszego i z wyższą główką, bo propozycja którą przedstawiłeś to zamiana na agresywniejszą pozycję.
Sam to przerabiałem, jazda na zerowej sztycy i krótkim mostku powoduje, że roweru się nie czuje tak jak się powinno.
Synapse 56 przy 179 to _conajmniej_ jeden rozmiar za dużo. Zwróć uwagę, że w którymś momencie synapse zmienił rozmiarówkę, przynajmniej w karbonie. Który rocznik masz?
To jest Synapse carbon disc z 2019 r.Super maszyna.Nie jeździłem jeszcze na czymś takim.No,ale po prostu jest za duży.Tak jak napisałeś-nie czuję roweru i radości z jazdy.
Czyli 54 skreślam.Teraz następne pytanie .Domane 56 (tt554,ht175,stack591,reach 377) vs synapse 56 (tt561,ht173,stack590,reach382).Naprawdę to będzie aż taka radykalna zmiana ?
kolega przypomniał mi o BMC .54 wygląda tak (tt546,ht156,stack562,reach386) vs endurace al (tt547,ht175,stack581,reach375).jak zmienia się pozycja na bmc ?
#1244
Posted 03 January 2021 - 10:59
Tutaj wyraźnie jest problem z samodzielną oceną dopasowania, najlepiej skorzystać z porady specjalisty (stacjonarnie). Lub kup Dogmę roz. 55.
Mam nadzieję,że humor już lepszy w nowym roku :)Nowa Dogma to jakieś 40k i pozycja wybitnie wyścigowa.No i nie podoba mi się wizualnie.Ale pomysł z fittingiem nie jest zły.
#1245
Posted 05 November 2021 - 14:21
https://velo.pl/czes...cx-one-carbon-0
Który rozmiar brać przy 163 cm wzrostu i przekroku 77 cm ? Trochę obawiam się, że przy XS może być za nisko z przodu.
Obecna
https://www.cannonda...tone-carbon-105
na pewno jest za długa. Siodełko ma na max do przodu i mostek 60 mm. Wysokość siodełka od supportu 66 cm. Z gibkością problemów nie mam. Dłonie swobodnie leżą na ziemi.
#1246
Posted 05 November 2021 - 14:36
Ja bym brał XS, jestem tego samego wzrostu, tylko przekrok 76 cm. Szansa, że XS będzie za mały jest niska, a nawet gdyby, to zostawisz podkładkę pod mostkiem i/lub wrzucisz rozmiar większy mostek.
- tcp and KonradTrek800 like this
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#1249
Posted 06 November 2021 - 10:24
Da się na tej ramie zrobić taką trochę szosę endurance ? Czy to bardziej w tą stronę by trzeba
https://velo.pl/czes...reak-carbon-set ?
#1252
Posted 06 November 2021 - 19:38
Można kombinować 2x11 GRX i dwa komplety kół. 56-584 do lasu i klasyczne 28-622 na szosę ale budowanie wygodnej szosy na takiej szerokiej ramie jest bez sensu. Za te pieniądze to kupisz sobie dwie karbonowe ramy bezpośrednio od skośnych. Road Disc + GravelDa się na tej ramie zrobić taką trochę szosę endurance ? Czy to bardziej w tą stronę by trzeba
https://velo.pl/czes...reak-carbon-set ?
#1253
Posted 06 November 2021 - 21:40
Rower szosowy mam ale na jesień/zimę wsadzam go w trenażer. Szukam czegoś żeby w weekend poszwendać się po jakichś lasach/wertepach + sześćdziesiąt km dojazdu po asfalcie. W zasadzie to już byłem przekonany do Accenta cx-one tylko zaczęli mnie straszyć, że przełaj to krótkie, wysokie i nerwowe. Nigdy nie miałem okazji na czy takim pojeździć więc wiem ile w tym prawdy a nie chcę zaliczyć kolejnej wtopy jak z tym canondalem.
#1256
Posted 08 March 2022 - 12:12
Pomocy! Mam dylemat w wyborze rozmiaru roweru. Mam na oku Stockli Circon w rozmiarze M. Długosc rury podsiodłowej 480 mm, długość rury poziomej 554 mm (wg katalogu) (sprzedawca twierdzi że jest to 54 cm - mierzone od połowy główki do połowy rury Podsiadłowej. Jeżdżę na szosie Scotta Speedster 2013 w rozmiarze 56 (faktyczny wymiar poziomej rury to 56 cm). rura podsiodłowa 56 cm (mierzona od połowy osi suportu do końca) Czy ta rama nie będzie za mała? Mam 183 cm wzrostu i przekrok 85. Mam też przełaja w rozmiarze 58 (stevens 105 cx) i jezdzi się średnio - dopiero przy skróceniu mostka do 80 mm - jest jako tako. Czy wydłużenie moskta załatwi sprawę, czy nie będzie komfortowo dla moich pleców ?
#1257
Posted 08 March 2022 - 12:36
Nie patrz na rozmiar rzeczywisty, tylko na odległość w poziomie. To ona decyduje o tym, jak daleko będziesz wychylony.
Rama ze slopingiem (opadającą górną rurą) zawsze będzie miała większą długość rzeczywistą, mimo, że nie ma to wpływu na faktyczny rozmiar ramy, czyli jej długość.
A jeszcze lepiej porównaj stack i reach obu ram, a nie tylko długości rur. Stack i reach w najbardziej wiarygodny sposób oddają rzeczywiste wymiary wpływające na pozycję.
I kończąc: rama z rurą 540 mm i mostkiem 80 mm to nie to samo co 520+100 mm. Charakterystyka bardzo często będzie zupełnie różna.
- admsk and ogreczek like this
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1258
Posted 08 March 2022 - 12:57
Dzięki ! W sumie zawsze czytałem że lepiej jest mieć za małą ramę niż za dużą. W załączniku wrzucam geo scotta i stockli. Niestety Scott nie podaje stack i reach ... Scott rozmiar L, stockli rozmiar M.
Wymiary i geo scotta zą na jednej fotce, a dla stockli w dwóch grafikach...
scott.jpg 113.18KB 10 downloads
wymiarystock.jpg 35.19KB 11 downloads
Stock.jpg 66.01KB 11 downloads
#1259
Posted 09 March 2022 - 07:56
Nie patrz na rozmiar rzeczywisty, tylko na odległość w poziomie. To ona decyduje o tym, jak daleko będziesz wychylony.
Rama ze slopingiem (opadającą górną rurą) zawsze będzie miała większą długość rzeczywistą, mimo, że nie ma to wpływu na faktyczny rozmiar ramy, czyli jej długość.
A jeszcze lepiej porównaj stack i reach obu ram, a nie tylko długości rur. Stack i reach w najbardziej wiarygodny sposób oddają rzeczywiste wymiary wpływające na pozycję.
I kończąc: rama z rurą 540 mm i mostkiem 80 mm to nie to samo co 520+100 mm. Charakterystyka bardzo często będzie zupełnie różna.
Stack i reach są świetne tylko, że kompletnie pomijają to co się dzieje z tyłu roweru ... możemy mieć dwie ramy z identycznym stackiem i reachem, a różnym kątem podsiodłówki i okaże się, że to jednak dwie różne ramy bo jedna jest krótka, a druga długa zwłaszcza jeśli mowa o kimś wysokim kto będzie mieć mocno wysuniętą sztyce. Także stack i reach to też nie jest lek na całe zło i trzeba patrzeć na całą geometrię.