Oświetlenie.Jakiego używacie?
#1001
Posted 01 September 2015 - 07:48
EDIT z 03.09: jak się okazuje, nowe mocowanie ma szerszy zakres regulacji, ale jego jakość pozostawia wiele do życzenia. W nowszych partiach lampek Gen2 powrócono do starego typu mocowania - info poniżej.
UWAGA: nowy Saferide jest też w wersji "z dwiema optykami" na teren i szosę. Ta lampka jest z kolei niewypałem. Wiązka jest wybitnie niejednorodna i męczy oczy.
Ixona IQ Premium testowałem - co prawda przez chwilę i tylko w półmroku, ale jednak. Bardzo fajna lampka, choć tak ostre odcięcie mnie osobiście wręcz drażniło - takie światło dość mocno męczy oczy, kiedy krawędzie są aż tak ostre. W Philipsie krawędzie są nieco bardziej rozmyte - bynajmniej nie na tyle, żeby kogokolwiek oślepiać (zarówno SafeRide, jak i Ixon mają certyfikat StVZO), ale mimo wszystko jest przyjemniejszy dla oka.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1003
Posted 01 September 2015 - 08:34
Mikroos, dzięki za wskazówkę (zwłaszcza dot "teren/szosa"), też skłaniałbym się raczej ku Philipsowi. Ponoć jednak również elektronika jest poprawiona, poprzednio na niskiej mocy dokuczliwym dla niektórych było pulsowanie światła.
Jak widać, przetwornica w 1 generacji na niskiej mocy mogłaby migać nieco szybciej... A tak pracuje przez ok. 2ms, przerwa na ok. 6ms i cykl się powtarza.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#1004
Posted 01 September 2015 - 08:42
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1005
Posted 01 September 2015 - 08:45
Pewno i ja bym nie zauważył migania - oczywiście dotyczy to tylko niskiej mocy, na pełnej nie ma potrzeby podawania impulsów prądowych na diodę (zasilanie stałe).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#1006
Posted 01 September 2015 - 09:14
Wąsko świeci. Nawet bardzo. Powiedziałbym, że zdołasz zobaczyć przeszkodę, ale tylko na tyle, żeby jeszcze bardziej się przestraszyć na jej widok O skutecznym uniku trudno mówić, kiedy boki nie są doświetlone.
W rzeczywistości jest sporo jaśniej po bokach, a nieco ciemniej na środku. Ot zdjęcie - nigdy nie będzie doskonałe.
Jeżdżę tak ponad 2 lata i nigdy nie miałem problemu żeby było za wąsko. A zdarzyły się kręte zjazdy >60km/h
#1007
Posted 01 September 2015 - 09:47
^Odcięcie super. Ciekawy jestem jakie parametry zdjęcia.
Już widzę. 15 sekund naświetlanie przy ISO 200 i av 6.3. Czyli dość mocno jasność "podrasowana" aparatem. Zwykle fotki lampek robi się przy czasie 1 sek, ISO 250, AV 4.0. W ten sposób w miarę dobrze zostaje oddana prawdziwa jasność lampy.
Moja solarforce'a L2 z daszkiem nie jest więc taka zła. Świeci podobnie jak na zdjęciu powyżej, tyle że zdjęcie jest zrobione w miarę sprawiedliwych warunkach
Hej mam tą samą modowaną latarę SOLAR FORCE L2, zakupioną na jednym z forów o takiej tematyce.
ok 720-750 lumenów to moc więcej niż potrzebna na jazdę nocą po szosie, grymasić może jedynie ten który będzie używał jeżdżąc po lesie
Zestaw, 2 Aku (Panasonica)+ładowarka+uchwyt rowerowy to koszt około 350zł. parametry sterownika ustawione na 15%-30%-60%-100%
Naprawde solidny sprzet. Polecam
ACCENT - CX ONE PRO
CANYON - CF SL 7.0 105 on site
#1008
Posted 01 September 2015 - 10:16
Wracając do Philipsa SR 80 gen. 2 - jednak zmiany są nieco większe:
- Nieco cieplejsza barwa ledów. Niby jest te 5500K, ale dla oka nieco przyjemniejsze (aczkolwiek to tylko subiektywne zdanie posiadacza...)
- Wyższa ilość światła w trybie niskim, wg posiadacza dwóch lampek, w gen 1 tryb niski to był "emergency backup", a w gen 2 tryb niski ma więcej światła i na upartego można nawet na nim cały czas jeździć.
- Czas świecenia w trybie wysokim w gen 1 ustawione na sztywno na 1,5h, w gen 2 nieco dłużej - w teorii do 2,5h, w praktyce może być to mniej (ok. 1,7h) zasługa głównie zmiany akumulatorków z 2,45 Ah na 2,6 Ah, ale w gen 1 nie ma możliwości powrotu do trybu wysokiego po automatycznym przełączeniu się na niski, a w gen 2 wystarczy nacisnąć przycisk, pamiętać jednak należy, że lampka długo już nie poświeci...
- No i faktycznie zmieniono mocowanie na 3 osiowe.
Kurcze, tryb on road / off road ma chyba raczej tylko Philips ActivRide, a nie SafeRide? No chyba, że są wersje SR z reflektorem AR. Tryb "na drogę" jest jednak słabszy w Activride (50 lux i 70 lux off road), lampka wyraźnie projektowana była do jazdy mieszanej z ukierunkowaniem na off road. Założenie ciekawe (2x po 2 diody), ale potencjał nie do końca wykorzystany...
Zresztą nie potrzebuję lampy off road, mam całkiem dobrą.
Pytanie pomocnicze - czy Philipsa można używać z podłączeniem do ładowania? Mogłoby to wydłużyć dość znacznie czas użycia przy podłączeniu do powerbanku. Jednak część producentów nie pozostawia wyboru - albo ładowanie, albo świecenie... Jak to zrobił Philips?
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#1009
Posted 01 September 2015 - 10:27
Dzięki za info o nowej wersji. Faktycznie zmian jest więcej niż myślałem. Właściwie to nawet więcej, niż Philips podawał w pierwszych informacjach krótko po premierze tego modelu - jestem pewny, że pamiętałbym przynajmniej część z tych danych. Dziwne.
Niestety podłączenie zasilania do wtyczki automatycznie wyłącza SR. Ale już kiedyś o tym myślałem - wystarczyłoby podłączyć "na krótko" powerbank do biegunów koszyka na baterie pod obudową lampki (co jest bardzo łatwe, bo koszyk jest bardzo łatwo dostępny, a pod obudową jest jeszcze nieco miejsca w zagłębieniach pomiędzy akumulatorami). Nie ma sposobu, żeby lampka rozpoznała, skąd płynie prąd, więc nie ma możliwości, aby dodatkowe zasilanie w ten sposób ją wyłączało.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1010
Posted 01 September 2015 - 10:43
Warunek - dopasowanie napięcia, choć przy akumulatorach 4x1,2V podłączenie powerbanku 5V tragedii nie spowoduje. Czyli Twój pomysł jest do zrealizowania, wystarczy wyprowadzić kabelek z końcówką USB.
Z tego co widzę obudowa ze szczotkowanego aluminium występowała chyba tylko w gen 1? Gen 2 raczej tylko biała/czarna?
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#1011
Posted 01 September 2015 - 10:47
Szczotkowanej Gen2 nie ma, zgadza się.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1012
Posted 01 September 2015 - 10:51
Czyli jeśli ktoś sprzedaje szczotkowane aluminium, to unikać ;-).
Musi wyglądać tak:
Jak widać cechą szczególną jest uchwyt - różni się dość znacznie od pierwszej wersji.
No dobra, zgłupiałem:
Z tego wynika, że uchwyt po lewej stronie został zastąpiony tym po prawej?! Jest gdzieś napis, która to generacja, żeby się nie pomylić?! Jednak na zdjęciach produktu widać, że to właśnie uchwyt po lewej jest stosowany w gen 2...
- mikroos likes this
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#1013
Posted 01 September 2015 - 12:24
Mam Gen1 i mam uchwyt widoczny po prawej. Doskonale pamiętam też, że ten uchwyt z lewej pojawił się później u dostawcy, więc na 100% to jest Gen2.
Przy dostawie Gen2 widziałem też, że lampka miała uchwyt taki, jak widoczny po lewej.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1015
Posted 02 September 2015 - 09:51
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1018
Posted 03 September 2015 - 11:59
Tak, powinna być. Choć wersje gen 1 były na początku tylko srebrne (samo szczotkowane aluminium), później wprowadzili również (albo tylko, srebrne mogły wypaść z produkcji) czarne i białe, gen 2 różni się również wierzchem:
Gen 1:
Gen 2:
Jak widać - brak "paska" nad napisem Philips
Różnice w pudełku:
Gen 1:
Gen 2:
Jak widać, etykietka zmieniła barwę z fioletowej na niebieską.
Choć z tego co widzę, gen 1 również były pakowane w takie pudełka:
Co ciekawe, na powyższym zdjęciu jest typ uchwytu, który miał zastąpić starszy uchwyt, ale jednak (potwierdzone!) z uwagi na jego kiepską jakość, został zastąpiony starszą wersją i w pudełku jest już ta starsza wersja uchwytu. Najnowsze serie mają na pudełku już zdjęcie z tym właśnie uchwytem:
(duże dość...) dla urozmaicenia dałem zdjęcie czarnej wersji, ale białe są identyczne.
Gdzie można dostać? Posucha... Dystrybutor ma wysprzedane, na alledrogo sprzedają gen 1 w cenie >3 stów, na amazonie co prawda są gen 2, ale ceny >€100 nie zachęcają.
Ale... Szukajcie, a znajdziecie
Sam wyczaiłem najpierw gen 1 (barwna wersja, brałem czarną), a dziś sfinalizowałem zakup również gen 2 (biała) - obie nowe, za bardzo przyzwoitą cenę. Będzie do porównania różnic tak pomiędzy kolejnymi generacjami, jak i typowymi lampkami...
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#1019
Posted 03 September 2015 - 12:01
To może jeszcze gwoli uzupełnienia: wskaźnik stanu baterii pozostał, tylko teraz otacza on przycisk. O ile się nie mylę, jest tam jedna dioda, która zmienia kolor albo miga w zależności od czasu pozostającego do rozładowania akumulatora/baterii.Jak widać - brak "paska" nad napisem Philips
- Prozor likes this
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1020
Posted 03 September 2015 - 14:17
Dziękuję, dziękuję, dziękuję za pomoc.
Właśnie zakupiłem białą gen 2, sprzedawca twierdzi, że ma wskaźnik naładowania dookoła włącznika, że jest biała, że ma aku 2,6Ah oraz, że ma uchwyt z tą 'kulą'.
Prozor, który uchwyt jest do bani? Ten z kulą?
P.S. Jak pytałem sprzedawcę o pasek naładowania pod przyciskiem to powiedział mi, że kojarzy, ale już ze trzy lata takiej wersji nie widział.