Rozważam zakup oponek Continental GP 4000S II lub GP 400RS TdF, albo Pirelli P Zero Velo. Wszystkie w rozmiarze 25x700.
Co wybrać?
Tak tylko się podzielę.
W weekend przyglądnąłem się przy okazji serwisu piasty przedniej oponie P Zero Velo (25c). Znalazłem dwa niewielkie uszkodzenia bocznych ścianek, w różnych miejscach obwodu, przebicia na wylot. Co ciekawe dętka nie ucierpiała a w jednym przypadku zrobił się nawet milimetrowy balonik wystający z opony. Pewnie jakieś kamienie na asfalcie.
Uszkodzenie mechaniczne, więc nawet nie myślałem o ewentualnej gwarancji i bez oporów od wewnątrz nakleiłem łatki z taniego zestawu naprawczego. Są przynajmniej sztywniejsze niż łatka z dętki. Będę obserwował rozwój sytuacji, czy ewentualnie uszkodzenia zaczną się powiększać, by zawczasu wywalić oponę do śmietnika.
Środek bieżnika jest zbrojony włóknami aramidowymi. Boki są jednak słabe wg mnie. Jak dotychczas Schwalbe Lugano, Michelin Endurance PRO4 ani Continental Ultrasport nie zafundowały mi takich atrakcji.
Tylna opona, odpukać, bez żadnych niespodzianek.