A teraz pamiętam, że faktycznie coś o tym było. Rozumiem, że 2020 nie występuje w tych zestawach?
Jakie Kupić Opony?
#4302
Napisano 26 styczeń 2020 - 16:04
Nie występuje. Aczkolwiek te zestawy to nie jest jakiś super duper deal i tak. Nie potrzebujesz tego "nawilżacza" wystarczy sam płyn do naczyń lub mydło. Mleczko kupisz osobno tez tanio (ja używam stan's no tubes). I taśma tez moze byc tego samego producenta, jest dobra.
- Bzyk lubi to
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#4303
#4305
Napisano 17 marzec 2020 - 13:36
jeździłem na obu modelach. Zdecydowaniem polecam GP
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#4308
Napisano 17 marzec 2020 - 17:09
Bzyk, rozumiem, że pro one 2020 bomba? Ponoć conti 5000 lepsze niż 4000, ciekawe czy w porównaniu do 5000 pro one też byłyby bomba.
thomasz - dlaczego polecasz GP? W czym mają przewagę? Toczenie, przyczepność, odporność na przebicia? Co jest dla Ciebie istotne i w czym są lepsze?
Mnie conti zniechęciły tym jak podają TPI. Jawnie oszukują, no, co najmniej mocno naciągają. I 60 TPI w wersji TL za tyle kasy to słabiutko.
#4309
Napisano 17 marzec 2020 - 17:25
Jeździłem na ProOne 2019 TL (od lutego do maja 2019) - bardzo dobrze się zachowywały na drodze, ale zużywały się w oczach (bardzo dużo nacięć w tym okresie).
w maju 2019 przesiadłem się na GP5000 TL - dojechałem do końca sezonu, na ten sezon wróciły. Zużycie widocznie mniejsze przez dłuższy okres względem Schwalbe. Dodam, że nie złapałem ani jednej kichy podczas jazdy na GP5000. Jedną oponę musiałem wymienić, bo we wrześniu rozjechałem butelkę - przecięta guma i oplot, ale do listopada nie puszczała powietrza więc nie zmieniałem.
Niespecjalnie przejmuję się informacjami katalogowymi o TPI, a jeszcze aby przeliczać TPI na PLN
#4311
Napisano 17 marzec 2020 - 18:32
Bzyk, rozumiem, że pro one 2020 bomba? Ponoć conti 5000 lepsze niż 4000, ciekawe czy w porównaniu do 5000 pro one też byłyby bomba.
thomasz - dlaczego polecasz GP? W czym mają przewagę? Toczenie, przyczepność, odporność na przebicia? Co jest dla Ciebie istotne i w czym są lepsze?
Mnie conti zniechęciły tym jak podają TPI. Jawnie oszukują, no, co najmniej mocno naciągają. I 60 TPI w wersji TL za tyle kasy to słabiutko.
Tak, ze Schwalbe jestem bardzo zadowolony. Zresztą z GP4000 też byłem, aczkolwiek miałem tam sporo nacięć. Na Pro One zrobiłem już ok. 2 tys. km i zużycie póki co zerowe. Zdecydowałem się na nie, bo lubię różnorodność i chciałem coś innego od już wcześniej posiadanych Conti . I jestem prawie pewien, że ani ja, ani Ty nie zobaczylibyśmy różnicy pomiędzy tymi dwoma oponami. Na następny sezon pewnie wezmę dla odmiany GP5000, bo nie sądzę, żeby coś ciekawego nowego wyszło.
#4312
Napisano 17 marzec 2020 - 18:44
Zjechałem GP4000 SII (ponad 10 tyś), miałem brać zwykłe GP5000 , ale trafiła się na forum wersja TL w dobrej kasie to wziąłem. Macałem w sklepie Pro One TL i w porównaniu do mięsistej Conti sprawia wrażenie papierowej. Zdecydowanie mniej bieżnika
marvelo
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT
#4313
Napisano 17 marzec 2020 - 20:07
Coś za coś. Mięsista opona przeważnie stawia wyższe opory toczenia. "Papierowe" ścianki lub bieżnik mogą zniechęcać, ale bardziej elastyczna opona lepiej się toczy.
Inna sprawa, że Conti chwali się swoimi wzmocnionymi bokami, które w teorii mają m.in. ograniczać ryzyko spadnięcia opony w razie gwałtownej utraty powietrza.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#4315
Napisano 17 marzec 2020 - 21:50
ja na swoich 5000TL zrobiłem już prawie 10tyś km. Brak śladów zużycia (być może asfalty w CH lepsze, nie wiem)
w porównaniu do Schwalbe lżej się toczą, przynajmniej ja mam takie odczucie. Od początku gdy je założyłem nie miałem kapcia, a zrobiłem na nich np Colle delle Finestre:
https://www.blackcat...epic-climb.html
doszło do tego że koła z szytkami wiszą na warsztacie i już ich nie zakładam
najlepsze opony jakie do tej pory miałem
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#4317
Napisano 18 marzec 2020 - 15:10
Dodatkowo sporo niższa waga jest dla mnie plusem, bo nie po to inwestowałem w bardzo lekkie koła, by dociążać teraz oponami. Zobaczymy jak będą chodzić.
Conti TL waży tyle co zwykła + lekka dętka więc wychodzi na 0. Waga w Schwalbe zbita mniejszą ilością gumy i tu ekstra zyskujesz z wszystkimi tego konsekwencjami. Daj znać po jakimś czasie jak to się sprawuje.
marvelo
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT
#4319
Napisano 19 marzec 2020 - 16:01
Dam znać jak te schwalbe pro one z wytrzymałością. 5000tl 32mm 380g to rzeczywiście strasznie ciężko, ale z drugiej strony, czy przy oponie 32mm ta waga ma jeszcze takie znaczenie. Na pewno nikt na poważnie 32mm do ścigania się nie zakłada, raczej taka opona to już bardziej do jakiej szosy endurance, gdzie zdarza się zboczyć poza asfalt i lepiej mieć te grubsze oponki kosztem 1-2 km/h mniej na asfalcie.