Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4355 odpowiedzi w tym temacie

#4341 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6898 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 27 marzec 2020 - 12:10

No tak, ale zastanawia mnie, czy continental mówi coś konkretnie co zostało zmienione względem 4000?

Między innymi Active Casing i nowa generacja Black Chili.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4342 TMadone

TMadone
  • Użytkownik
  • 72 postów

Napisano 27 marzec 2020 - 15:42

To już jest jakiś konkret. Poczytam sobie o tym Active Casting



#4343 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 841 postów
  • Skądwe mnie tyle piękna

Napisano 29 marzec 2020 - 16:58

Jak Ci typowo wyścigowe opony "zamulają" to wyżej tylko szytki. 

Ja tam różnicy między 4000 SII a 5000 TL nie czuje. 


To jest Forum Fanatyków

marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny - Di2, Favero Assioma Duo, Gagmin Edge 530....

#4344 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4169 postów
  • SkądSurrey

Napisano 29 marzec 2020 - 18:06

Nie mialem przyjemnosci z 5000 ale z 4000 juz tak. Pokusilbym sie o okreslenie, ze te opony zamulaja ale tylko w kontekscie opon klejonych z wysokim tpi, rzedu 320. Ale to nie sa dramatycznie roznice. Raczej okreslenie zamulaja bardziej niz .... byloby blizsze prawdy.

#4345 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1362 postów
  • SkądRumia

Napisano 01 kwiecień 2020 - 13:13

Jak Ci typowo wyścigowe opony "zamulają" to wyżej tylko szytki.

No ale chyba nie generalnie wszystkie "cyngle"?
Zresztą ZTCP dla niektórych to na szytkach szału nie było.
Luźno dopytuję, bo kiedyś byłem ogólnie przeciw szytkom, teraz to jednak szukam jak to faktycznie wygląda, z czym to się je.

#4346 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4169 postów
  • SkądSurrey

Napisano 01 kwiecień 2020 - 16:55

To nie jest tak, ze kazda szytka jest lepsza od opony. Jak wsrod opon, tak i wsrod szytek sa kabany i ogrodowe weze.
Mozna, przy odpowiedniej kobminacji opony i detki, miec, pod wzgledem, nazwijmy to kultury jazdy, odczucia podobne jak te wysokiej klasy mieciutkie szytki.
Rowniez mozn zalozyc pancerna szytke "kabana" i miec to samo co przy podobnej klasie oponie.
Co stoi za szytkami, to dwie podstawowe rzeczy: zestaw kol z ogumieniem bedzie lzejszy od kol pod opone; szytki sa bezpieczniejsze niz opony. Co prawda zrolowanie szytki z obreczy po awarii jest caly czas mozliwe (jakosc klejenia ma tu znaczenie), to jest to bardzo maloprawdopodobne. Odnosnie odczuc z jazdy (miekkosc), tak jak powyzej, mozna miec podobne efekty stosujac odpowiednie opony i detki. Z oczywistych wzgledow opona nigdy nie bedzie miala takiego przekroju, jak szytka. Tu nie chce tworzyc jakis teorii, bo w sumie sam nie wiem, w jakim stopniu ksztalt szytki wplywa na odczucia z jazdy, moze okragly przekroj szytki ma znaczenie przy ostrzejszym kornerowaniu (?).

#4347 klu88

klu88
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 09 kwiecień 2020 - 14:01

Jedno mnie dziwi. Promowane są teraz hiper szerokie (jak na szosę) wewnętrznie obręcze, niektórzy nawet już wciskają 21mm do 25mm opon. To powoduje, że opona jest bardziej płaska/walcowa niż okrągła. I niby to ma zapewnić lepszą przyczepność. 

 

Moje odczucia są z kolei takie jak pisze Chris. Szytka lepiej trzyma w ostrych zakrętach i wydaje mi się, że zawdzięcza to właśnie okrągłemu przekrojowi. Dlaczego więc rzekomo 'rozpłaszczanie' przekroju opony nienaturalnie już szerokimi obręczami (dla danej szerokości ogumienia, bo jak chce ktoś mieć szosę enduro na oponach 30mm, to ok, niech bierze obręcz 21mm, ale nie do opony 25mm...) ma poprawić przyczepność?

 

Drugi temat niezależny: jakie opony poza conti 5000 i schwalbe pro one można wziąć pod uwagę gdy myślimy o topowych oponach pod tubeless? 



#4348 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6898 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 kwiecień 2020 - 14:05

Ciiicho! Za dwa lata dojdzie do przełomowego odkrycia, że węższe jednak są lepsze, i karuzela zakupów ruszy od nowa :D Jeszcze tego nie zauważyłeś? ;)


  • astronom, Senninho i Robert74 lubią to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4349 klu88

klu88
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 09 kwiecień 2020 - 14:52

Tak mi się wydaje. Ja uważam, że optimum to opona ca. 25mm i obręcz szer. zewnętrzna 25-28mm, wewnątrz 18-19mm. Do ścigania celuję w taki zestaw, do TT po równym asfalcie brałbym nawet trochę węższy, a wszystko co szerzej to już z nastawieniem na szosa enduro, nie wyścig.



#4350 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 310 postów

Napisano 11 kwiecień 2020 - 16:50

Odpowiadając na pytanie, które opony poza conti 5000 i schwalbe pro one można wziąć pod uwagę gdy myślimy o topowych oponach pod tubeless: z tubeless chyba tylko jeszcze Vittoria Corsa speed G2.0 wchodzi w grę

#4351 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 473 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 11 kwiecień 2020 - 23:58

Poza wymienionymi przez Ciebie, jest jeszcze specialized turbo rapidair czy jakoś tak, i chyba obecnie nie ma innej alternatywy poniżej ~280g tubeless.



#4352 danielsan51

danielsan51
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 13 kwiecień 2020 - 09:53

Sorki ze się podczepie, mam tandema Mtb. Chciałbym wymienić opony tylko mam pytanie jaka oponę mógł bym założyć ? Na feldze jest naklejka 559x16 teoretycznie na 2a nawet 3 osoby bo plus dziecko przydała by się szersza opona z 2 strony 90 proc tras jeżdżę po asfalcie. Liczę na pomoc Szanownych kolegów

#4353 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6898 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 kwiecień 2020 - 11:08

Swobodnie założysz nawet oponę 2,5-calową. Może nie będzie leżała idealnie na obręczy, ale lepsze to, niż jechać na zbyt wąskiej oponie.

 

Oczywiście sprawdź przedtem, czy tak szeroka opona zmieści się w prześwicie ramy/widelca.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4354 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 308 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 22 kwiecień 2020 - 07:26

Ja w swojej szosie mam 5000 z dętką, ale są jakieś głośne strasznie :D

 

Poprzednio miałem jakieś Meridowe, i były mega cichutkie :P 



#4355 teraw

teraw
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 26 maj 2020 - 22:24

Poszukuję opony na tylne koło. Szerokość 25 mm.

Jeżdżę amatorsko, nie ścigam się, nie potrzebuję do niczego super wyścigowych opon za 250 zł sztuka najeżonych technologiami z NASA czy SpaceX.

Mam Maxxis Detonator, jestem bardzo zadowolony, ale się już starła. Kupić takiej samej nie mogę, bo zakończyli już produkcję.

 

W budżecie mieszczą się:

1. Continental Ultra Sport III

2. Schwalbe Lugano II

3. Maxxis Pursuer

 

Różnice masy poniżej 10g, czyli bez znaczenia, cena różni się o 10 zł, bieżnik bardzo podobny, czyli gładki na środku, lekkie nacięcia na bokach, producenci opisują je tak samo, czyli jako tańsza wersja ich najlepszej mieszanki z wyścigowych opon. Więc która będzie najlepsza? Bo na pierwszy rzut oka wyglądają na swoje odpowiedniki z innym napisem.



#4356 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6898 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 27 maj 2020 - 03:50

Lugano jako jedyna z tej trójki ma wkładkę antyprzebiciową. Dla mnie byłby to decydujący czynnik.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź