Możesz wymienić wentyl, możesz też zrobić uszczelkę z kawałka dętki i włożyć ją pomiędzy stopkę wentyla a otwór w obręczy.
Tubeless
#243
Posted 08 June 2021 - 08:12
Też zmieniłem sobie na Tubelessy ( po 2 latach i ...1 kapciu na Conti 5000) , oczywiście nie rozumiem co robię źle ale wydaje się że nie jest tak jak powinno. Zmiana w sumie nie wiem po co, bardziej dla jakiegoś widzimisie, chyba największy powód to boje się jakiegoś wystrzału (może mniejsza szansa ???)
Opony Corsa Race TLR 25- na próbę , dziwna trochę bo musi być mocno napompowana ( na oponie znaczki 6-8 bar tj 90-120 PSI ), ręczną pompką bez szans to nabić.
Przednia uszczelniona bezproblemowo, trzyma powietrze, mleka 30 ml.
Tylna to już schody. Ta sama taśma , ten sam sposób ,tj mleko przez wentyl + więcej mleka a powietrza ubywa. Dzisiejsza noc zeszło ca.1Bar.
Poprzednia z 7 do 4 czyli jakiś postęp jest ...... może dlatego że wczoraj 1,5h jazdy, coś tam się ułożyło.
Nie wiem czy to rozbierać czy po prostu tak ma być( jaka w ogóle'' norma'' utraty powietrza w tubelessach )
#245
Posted 08 June 2021 - 11:24
Zgodnie z tym co twierdzi producent, to norma, że będzie ubytek ciśnienia.
https://www.veloflex...-bicycles-tires
Due to the fact that our cotton casing is covered with latex, similarly to latex inner tubes it’s normal to notice a pressure loss of approximately 0,5 bars daily, remember to inflate the tires at the right pressure prior every ride.
- big75 likes this
#246
Posted 08 June 2021 - 11:37
Mimo wszystko utrata ciśnienia dziwi, jeżeli opona jest zalana uszczelniaczem.
Skoro to taka wesoła oponka, że uszczelniacz jej nie uszczelnia, to na co komu uszczelniacz?
I drugie pytanie: skoro bez uszczelniacza sama struktura opony nie trzyma ciśnienia, to po co podawać jej wagę, skoro wagę użytkową uzyskuje (o ile w ogóle) dopiero po zadziałaniu uszczelniacza?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#247
Posted 08 June 2021 - 12:14
Zgodnie z tym co twierdzi producent, to norma, że będzie ubytek ciśnienia.
https://www.veloflex...-bicycles-tires
Due to the fact that our cotton casing is covered with latex,
Nie strasz !?..... , naczytałem się nie -potrzebnie o tym ( strzelającym )latexie .......między imnymi dlatego znowu przejście na bezdętkowe
(na pewno to jakieś promile inaczej kto by to do użytku dopuścił ....., u mnie np. był przez jakiś czas zielony Latex na przodzie i po tych naszych górkach szczęście nic się nie stało)
Veloflex trochę przez ciekawość ale też troche posiłkując się tabelką stąd https://www.bicycler...min=6&minpr=21 gdzie ten Total Punkture score - wysoki......o latexie nie doczytałem
#248
Posted 08 June 2021 - 13:33
Tez mialem ochote na veloflex ale opinie i zdjecia jak to trudno zamontowac i ze mleko dziwnie wycieka itp mnie skutecznie wyleczyło. Przejechałem 7k km na tufo 25mm TR3, jezdzilem w srodku sugerowanego cisnienia, które wynosiło 5-7 czyli 6. Dopompowywac trzeba było co 2 co 3 jazde, ale nie duzo. Po 2-3 dniach z 6 robiło sie około 5 lub 4,5 na czym tez sie dało jezdzic, jakby sie komus pompowac tak czesto nie chciało. 7k km i zero kapci. Opona tylna sie mocno wytarła i zmienilem na TUFO 4TR 28mm. Jest sporo bardziej balonowa, ale trzyma cisnienie lepiej niz ta wczesniejsza, na tych samych kołach i mleku i wentylach. Pompuje około 6 lub nieco mniej i tydzien mozna bez obaw jezdzic. Z racji jednak ze suwmiarka pokazała 29,6mm realnej szerokosci po zalozeniu i moje kolo jest jednak za waskie na ta opone (troszke nieestetycznie wyglada taki balonik) zmienie ja na Pirelli 26mm i zobacze czy było warto. To tak jakby ktos chciał doświadczenia laika o tubeless lub cokolwiek o oponach tufo
#249
Posted 08 June 2021 - 20:00
Nie wiem jaką masz obręcz ale u mnie na 19mm wewnętrznej to akurat montaż był bajecznie prosty, na pewno weszły łatwiej niż wcześniejsze Schwalbe. Co do tych wycieków o których pisałem wcześniej to niby są one w deszczu czy wodzie ale nie wpływają na trzymanie ciśnienia (może jakieś minimalne). Odnośnie mleka to chyba jednak trzeba trzymać się zaleceń producenta i stosować Joe's No Tubes albo innego na bazie latexu.Tez mialem ochote na veloflex ale opinie i zdjecia jak to trudno zamontowac i ze mleko dziwnie wycieka itp mnie skutecznie wyleczyło.
Co do mojego problemu z wentylem to okazało się że krzywo zamontowałem oring pod nakrętką, po ułożeniu jak Bóg przykazał nic nie bąbelkuje i trzyma ciśnienie, a dokręciłem go tylko ręką także nie za mocno.
Veloflex fajna guma, ze mną zostanie raczej, przynajmniej ze względu na właściwości jezdne.
Pozdrawiam
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
#250
Posted 09 June 2021 - 08:43
U mnie też montaż poszedł dość gładko tzn. bez łyżek, ale posmarowałem lekko boki opony płynem do naczyń .
W trasie w razie awarii kiedy będzie konieczność włożenia dętki to już pewnie tak lekko nie będzie, ale sprawdzałem wcześńiej dętka się spokojnie mieści.
Wczoraj 5 h jazdy , było ok opona twarda, w sumie 0 stresu nawet po dziurach. Jak coś zeszło to minimalnie, nie wiem tylko czy nabijać te maksymalne 8 bar czy 7 starczy ...więcej lepiej/gorzej ?
#252
Posted 09 June 2021 - 11:14
Na oponie jest znaczek żeby pompować 6-8 Bar.
( Mam 7 tak mi się wydawało optymalnie i przy tej oponie nie jest to aż taka ''skała'' , idzie ugiąć, ale ciężko dopompować więcej .... różnice w jakimś komforcie -nie za bardzo wierzę, że to wyczuję .Przy ocenach rollingresistance-tabelka powyżej to jednak kiedy opona więcej napompowana te opory są mniejsze, czego też oczywiście nie wyczuję bo to jakieś groszowe sprawy. Nie wiem jak jest z szansą na przebicie , czy to jakaś różnica w ogóle. )
#253
Posted 09 June 2021 - 14:15
W TL jest ten plus, że za niskie ciśnienie nie spowoduje przebicia dętki - bo jej nie ma. Jednak przy zbyt niskim ciśnieniu felga zaczyna dobijać do opony i ją tnie.
Trzeba znaleźć złoty środek. Ja przy 85-90kg nabijam 6.3 tył i 6.1 przód.
Jak wbije z pół bara więcej to od razu czuje na słabej nawierzchni jak mi podskakuje rower.
#254
Posted 09 June 2021 - 18:48
Jeździsz też na velofexach?? Bo ja biję tyle samo ale przy wadze 74 kg i na początku to miałem wrażenie że jadę na kapciu, bo tak bujało, a u Ciebie pewnie ten efekt jeszcze większy przy tej wadze. Ja przy 85-90kg nabijam 6.3 tył i 6.1 przód.
Jak wbije z pół bara więcej to od razu czuje na słabej
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
#257
Posted 14 June 2021 - 11:29
Może macie porównanie opon tubeless do opon veloflex używanymi z dętkami latexowymi? Jestem ciekaw czy zmieniając na veloflexy TLR jeszcze bardziej poprawią się właściwości jezdne a może to będą tylko oszczędności w watach. Obecny zestaw niesamowicie klei się do asflatu w zakrętach za to z tego co czytam to, u mnie cisnienie spada dużo szybciej - 0.5bar na 2.5h jazdy. Nie wiem czy wszystkie dętki latexowe tak mają, mam micheliny. A przy moich 85 kg pompuje przód 28mm 6bar a tył 25mm 6.5. Nie wiem czy w ogóle zawracać sobie głowe systemem tlr - mam obręcz tlr i jakieś wentyle z kwadratową stopką.