Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tubeless


372 odpowiedzi w tym temacie

#241 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 czerwiec 2021 - 07:27

Możesz wymienić wentyl, możesz też zrobić uszczelkę z kawałka dętki i włożyć ją pomiędzy stopkę wentyla a otwór w obręczy.


  • EmPe lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#242 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1027 postów

Napisano 08 czerwiec 2021 - 08:03

Może i dobry pomysł z tą dętką. Spróbuję

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

#243 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 08 czerwiec 2021 - 08:12

Też zmieniłem sobie na Tubelessy ( po 2 latach i ...1 kapciu na Conti 5000) ,  oczywiście nie rozumiem co robię źle ale wydaje się że nie jest tak jak powinno. Zmiana w sumie nie wiem po co, bardziej dla jakiegoś widzimisie, chyba największy powód to boje się jakiegoś wystrzału (może mniejsza szansa ???)

 

Opony Corsa  Race TLR 25- na próbę , dziwna trochę bo musi być mocno napompowana ( na oponie znaczki 6-8 bar tj 90-120 PSI ), ręczną pompką bez szans to nabić.

 

Przednia uszczelniona bezproblemowo, trzyma powietrze, mleka  30 ml.

Tylna to już schody.  Ta sama taśma , ten sam sposób ,tj mleko przez wentyl + więcej mleka  a powietrza ubywa. Dzisiejsza noc  zeszło ca.1Bar.

 Poprzednia  z 7 do 4 czyli jakiś postęp jest ...... może dlatego że wczoraj 1,5h jazdy, coś tam się ułożyło.

 

Nie wiem czy to rozbierać   czy po prostu tak ma być( jaka w ogóle'' norma'' utraty powietrza w tubelessach )



#244 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1027 postów

Napisano 08 czerwiec 2021 - 08:31



. Dzisiejsza noc zeszło ca.1Bar.
)

Przy takim ubytku ja bym nic nie ruszał. Daj jej szansę


Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

#245 piotrsk

piotrsk
  • Użytkownik
  • 63 postów
  • SkądOpole

Napisano 08 czerwiec 2021 - 11:24

Zgodnie z tym co twierdzi producent, to norma, że będzie ubytek ciśnienia.

 

https://www.veloflex...-bicycles-tires

 

Due to the fact that our cotton casing is covered with latex, similarly to latex inner tubes it’s normal to notice a pressure loss of approximately 0,5 bars daily, remember to inflate the tires at the right pressure prior every ride.

 

 


  • big75 lubi to

#246 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 czerwiec 2021 - 11:37

Mimo wszystko utrata ciśnienia dziwi, jeżeli opona jest zalana uszczelniaczem.

 

Skoro to taka wesoła oponka, że uszczelniacz jej nie uszczelnia, to na co komu uszczelniacz?

 

I drugie pytanie: skoro bez uszczelniacza sama struktura opony nie trzyma ciśnienia, to po co podawać jej wagę, skoro wagę użytkową uzyskuje (o ile w ogóle) dopiero po zadziałaniu uszczelniacza?


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#247 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 08 czerwiec 2021 - 12:14

Zgodnie z tym co twierdzi producent, to norma, że będzie ubytek ciśnienia.

 

https://www.veloflex...-bicycles-tires

 

Due to the fact that our cotton casing is covered with latex

Nie strasz !?..... , naczytałem się    nie -potrzebnie o tym ( strzelającym )latexie  .......między imnymi dlatego  znowu przejście na bezdętkowe

 (na pewno  to jakieś promile inaczej kto by to do użytku dopuścił  ....., u mnie np. był przez jakiś czas zielony Latex na przodzie i po tych naszych górkach szczęście nic się nie stało) 

 

Veloflex trochę przez ciekawość ale też troche posiłkując się tabelką stąd  https://www.bicycler...min=6&minpr=21 gdzie ten Total Punkture score - wysoki......o latexie nie doczytałem



#248 fragdancer

fragdancer
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 08 czerwiec 2021 - 13:33

Tez mialem ochote na veloflex ale opinie i zdjecia jak to trudno zamontowac i ze mleko dziwnie wycieka itp mnie skutecznie wyleczyło. Przejechałem 7k km na tufo 25mm TR3, jezdzilem w srodku sugerowanego cisnienia, które wynosiło 5-7 czyli 6. Dopompowywac trzeba było co 2 co 3 jazde, ale nie duzo. Po 2-3 dniach z 6 robiło sie około 5 lub 4,5 na czym tez sie dało jezdzic, jakby sie komus pompowac tak czesto nie chciało. 7k km i zero kapci. Opona tylna sie mocno wytarła i zmienilem na TUFO 4TR 28mm. Jest sporo bardziej balonowa, ale trzyma cisnienie lepiej niz ta wczesniejsza, na tych samych kołach i mleku i wentylach. Pompuje około 6 lub nieco mniej i tydzien mozna bez obaw jezdzic. Z racji jednak ze suwmiarka pokazała 29,6mm realnej szerokosci po zalozeniu i moje kolo jest jednak za waskie na ta opone (troszke nieestetycznie wyglada taki balonik) zmienie ja na Pirelli 26mm i zobacze czy było warto.  To tak jakby ktos chciał doświadczenia laika o tubeless lub cokolwiek o oponach tufo :)



#249 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1027 postów

Napisano 08 czerwiec 2021 - 20:00



Tez mialem ochote na veloflex ale opinie i zdjecia jak to trudno zamontowac i ze mleko dziwnie wycieka itp mnie skutecznie wyleczyło.

Nie wiem jaką masz obręcz ale u mnie na 19mm wewnętrznej to akurat montaż był bajecznie prosty, na pewno weszły łatwiej niż wcześniejsze Schwalbe. Co do tych wycieków o których pisałem wcześniej to niby są one w deszczu czy wodzie ale nie wpływają na trzymanie ciśnienia (może jakieś minimalne). Odnośnie mleka to chyba jednak trzeba trzymać się zaleceń producenta i stosować Joe's No Tubes albo innego na bazie latexu.
Co do mojego problemu z wentylem to okazało się że krzywo zamontowałem oring pod nakrętką, po ułożeniu jak Bóg przykazał nic nie bąbelkuje i trzyma ciśnienie, a dokręciłem go tylko ręką także nie za mocno.
Veloflex fajna guma, ze mną zostanie raczej, przynajmniej ze względu na właściwości jezdne.
Pozdrawiam


Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

#250 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 09 czerwiec 2021 - 08:43

U mnie też montaż poszedł dość gładko tzn. bez łyżek, ale posmarowałem lekko boki opony płynem do naczyń .

 

W trasie w razie awarii kiedy będzie konieczność włożenia dętki to już pewnie tak lekko nie będzie, ale sprawdzałem wcześńiej dętka się spokojnie mieści.

 

Wczoraj 5 h jazdy , było ok opona twarda, w sumie 0 stresu nawet po dziurach.  Jak coś zeszło to minimalnie, nie wiem tylko czy nabijać te maksymalne 8 bar czy 7 starczy ...więcej lepiej/gorzej ?



#251 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1224 postów

Napisano 09 czerwiec 2021 - 10:52

Dlaczego chcesz jeździć na oponie twardej jak skała? Czemu ma to służyć?
Przecież żeby bić 8 bar na 25mm TL to trzeba ważyć chyba ze 120kg.

#252 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 09 czerwiec 2021 - 11:14

Na oponie jest znaczek żeby pompować 6-8 Bar. 

 

( Mam 7 tak mi się wydawało optymalnie i przy tej oponie nie jest to aż taka ''skała'' , idzie ugiąć, ale ciężko dopompować więcej .... różnice w jakimś komforcie -nie za bardzo  wierzę, że to wyczuję  .Przy  ocenach rollingresistance-tabelka powyżej  to jednak kiedy opona więcej napompowana  te opory są  mniejsze, czego też oczywiście nie wyczuję bo to jakieś groszowe sprawy. Nie wiem jak jest z szansą na przebicie , czy to jakaś różnica w ogóle. )



#253 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1224 postów

Napisano 09 czerwiec 2021 - 14:15

Prędzej wyczujesz różnice w komforcie niż niższe opory toczenia. To pierwsze przełoży się na większe prędkości na gorszej nawierzchni.
W TL jest ten plus, że za niskie ciśnienie nie spowoduje przebicia dętki - bo jej nie ma. Jednak przy zbyt niskim ciśnieniu felga zaczyna dobijać do opony i ją tnie.
Trzeba znaleźć złoty środek. Ja przy 85-90kg nabijam 6.3 tył i 6.1 przód.
Jak wbije z pół bara więcej to od razu czuje na słabej nawierzchni jak mi podskakuje rower.

#254 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1027 postów

Napisano 09 czerwiec 2021 - 18:48



. Ja przy 85-90kg nabijam 6.3 tył i 6.1 przód.
Jak wbije z pół bara więcej to od razu czuje na słabej

Jeździsz też na velofexach?? Bo ja biję tyle samo ale przy wadze 74 kg i na początku to miałem wrażenie że jadę na kapciu, bo tak bujało, a u Ciebie pewnie ten efekt jeszcze większy przy tej wadze


Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

#255 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1224 postów

Napisano 09 czerwiec 2021 - 20:22

Póki co jeszcze GP5000. Na szczęście się nie poddają, przednia przeżyje dwie tylne.
Jak nic się nie wydarzy to za jakieś 4-5kkm tył powinien być płaski i wtedy wjadą veloflexy.
W sumie to jestem ciekawy, czy inna guma będzie potrzebowała większego ciśnienia.

#256 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1027 postów

Napisano 09 czerwiec 2021 - 21:04

W sumie to jestem ciekawy, czy inna guma będzie potrzebowała większego ciśnienia.

No jeśli wejdziesz w Veloflexy to raczej tak. Wcześniej jezdziłem na Schwalbe... Przy mniej wiecej 1bar mniejszym ciśnieniu było też miękko ale chyba nie aż tak ;)



#257 luker

luker
  • Użytkownik
  • 94 postów

Napisano 14 czerwiec 2021 - 11:29

Może macie porównanie opon tubeless do opon veloflex używanymi z dętkami latexowymi? Jestem ciekaw czy zmieniając na veloflexy TLR jeszcze bardziej  poprawią się właściwości jezdne a może  to będą tylko oszczędności w watach. Obecny zestaw  niesamowicie klei się do asflatu  w zakrętach za to z tego co czytam to, u mnie cisnienie spada dużo szybciej -  0.5bar  na 2.5h jazdy. Nie wiem czy wszystkie dętki latexowe tak mają, mam micheliny. A przy moich 85 kg pompuje przód 28mm 6bar a tył 25mm 6.5. Nie wiem czy w ogóle zawracać sobie głowe systemem tlr - mam obręcz tlr i jakieś wentyle z kwadratową stopką.



#258 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3218 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 czerwiec 2021 - 11:54

Jedyne co powinno sie zmienić to kwestia pompowania opon. 


  • luker lubi to

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#259 luker

luker
  • Użytkownik
  • 94 postów

Napisano 14 czerwiec 2021 - 13:13

nie poprawią się właściwości jezdne   ze względu na brak dętki ? Bo dla  mnie róźnica była dość widoczna w użytkowaniu opony veloflex z dętką butylową, a latexem  . Tylko ten spadek ciśnienia jest dużo większy w latexach.



#260 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3218 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 czerwiec 2021 - 13:53

Przecież wersja tlr ma pogrubione ścianki żeby trzymać powietrze. 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 




Dodaj odpowiedź