Moja nawet 420g. Kto da mniej?

Lemondka, Kupić?
#61
Napisano 11 styczeń 2017 - 15:45
#63
Napisano 04 luty 2017 - 21:09
Witam
Skłaniam się do zakupu lemondki, na długich trasach bolą nadgarstki itd..
tak czytając opinie skłaniał bym się do tej na zdjęciu
...jest jakaś alternatywa dla niej? chodzi o to by była raz gięta, 45° i nie za ciężka oczywiście
..ta ze zdjęcia kosztowała by około 450zł a nie chcę dawać tyle za 2 rurki
Załączone pliki
#64
#66
Napisano 05 luty 2017 - 16:06
A na co Ci oszczędzanie 200g na lemondce?
#68
Napisano 05 luty 2017 - 22:02
No jak chcesz tanio, to nie znajdziesz z taką wagą. IMO to bez sensu, lemondka jest po to by być szybkim na płaskim, a nawet pod górkę jadąc te 25, czy nawet 22km/h powinna rekompensować większą wagę lepszą aerodynamiką.
#69
Napisano 05 luty 2017 - 23:55
Polecam lemondki gięte w ten sposób:
Sam mam właśnie tego typu, też 3T (ale i inne firmy takie robią), i jest bardzo wygodna i do tego zgrabnie wygląda na kierownicy. Te wygięte do góry wyglądają strasznie topornie i odbierają urok rowerowi. I tak większość ciężaru opiera się na poduszkach, a chwyt na tych sterczących do góry wcale nie jest wygodniejszy lub bardziej naturalny. Znajomy taką miał, oddał za półdarmo i kupił podobną do mojej.
#71
Napisano 06 luty 2017 - 16:58
Widzisz, więc tutaj trzeba przejść do innych spraw. Przede wszystkim do tego, czy użytkownik w prawidłowy sposób trzyma taką lemondkę. Jeśli jest ona użytkowana w poprawny sposób, to nie ma opcji, żeby było coś nie tak. Przecież nie chodzi o trzymanie się tych rurek, jakbyś wisiał na drążku, a jedynie o ich trzymanie, a ciężar opiera się na podłokietnikach.
Druga sprawą jest to, do czego ta lemondka ma być potrzebna. Jeśli jeździsz czasówki - moja opcja jest lepsza. Jeśli ma być wykorzystywana tylko odcinkowo (czyli tak, jak w większości przypadków), to też.
Tę sterczącą do góry widzę tylko w przypadku, gdy użytkownik bez przerwy na niej wisi, zamiast kierownicy.
#73
Napisano 13 marzec 2017 - 09:33
No nie ma co ściemniać, ideałem jeśli chodzi o ustawienia podłokietników, to ona nie jest. Ale czy jest tragedia? Ścigałem się na niej na TT, treningowo robiłem trasy po 70/80km i wszystko było OK. Kwestią jest też to, jak bardzo sama kierownica pozwala nam na rozsunięcie lemondki od mostka. Miałem kierę Ritcheya Comp i w niej musiałem przykręcać lemondkę przy samym mostku, każde odsunięcie nawet na 5mm powodowało, iż ta ześlizgiwała się na boki, bo tam już było zwężenie kierownicy. Teraz mam inną kierownicę i możliwości ustawień powinny znacznie wzrosnąć.
#76
Napisano 13 marzec 2017 - 21:37
https://rowerplus.pl...mondka.html?s=1
Podobne gięcie jak 3T, no może mniej łagodne, ale tylko 133,90zł i 447g.
#80
Napisano 14 marzec 2017 - 10:22
Born Ready, dnia 05 Lut 2017 - 22:55, napisał:
Polecam lemondki gięte w ten sposób:Te wygięte do góry wyglądają strasznie topornie i odbierają urok rowerowi. I tak większość ciężaru opiera się na poduszkach, a chwyt na tych sterczących do góry wcale nie jest wygodniejszy lub bardziej naturalny.
Polemizowałbym
Mimo wszystko nadgarstki są wygięte i rozciągnięte. Dla mało kogo jest to ergonomiczne i nie każdemu to pasuje. Dla mnie jest to strasznie niewygodne. Wygląd w tym przypadku to kwestia drugorzędna, choć co niektórzy potrafią cierpieć katusze, byleby tylko rower ładnie i rasowo wyglądał
Jeszcze o jednej sprawie warto pamiętać, no może nawet o dwóch - bez zmiany mostka na krótszy (czasami znacznie) ustawienie podpórek na wysokości kierownicy może być mało optymalne i powodować nadmierne rozciągnięcie. Niektóre przystawki mają możliwość ustawienia położenia podpórek przód-tył, ale często taka regulacja jest zbyt mała. Warto sprawdzić, czy w komplecie z lemondką nie przydałoby się dokupić krótkiego mostka - oczywiście nie do incydentalnego użytku, ale przy częstym użytku i jeździe w pozycji TT to łatwiej zmienić mostek i dokręcić lemondkę, niż zmieniać na kokpit czasowy, choć to byłoby chyba najlepszym rozwiązaniem...
Druga sprawa to zmiana ustawienia siodełka, powinno pójść do przodu, gdzieś nawet widziałem wynalazek sztycy ustawiającej "w locie" offset do jazdy normalnej, albo czasowej... O, znalazłem: RedShift dual-position seatpost (ale cena $180 za dość prosty w sumie system to trochę przesada - no cóż liczy się pomysł...)
przy okazji do kompletu mają system szybkiego mocowania lemondki do kierownicy (wraz z lemondką - niestety, proste rurki - kosztuje drugie tyle co sztyca), swego czasu DCRainmaker opisywał ten komplet.
A przy okazji przeglądając na GCN rowery PRO zwróciłem uwagę na gięcie kierownic TT:
https://www.youtube.com/watch?v=Bc3zV4fTRGM
https://www.youtube.com/watch?v=xevl7vW1Sxs
https://www.youtube.com/watch?=2&v=YiTn87KAQR8
https://www.youtube.com/watch?v=_TyQ2XtLB9k
https://www.youtube.com/watch?v=qRUGxMj-iko
https://www.youtube....ch?=tXy1fLe6yJ0
https://www.youtube.com/watch?=10&v=ol7JCuYHP_4
Ok, parę TT z poziomym gięciem też jest (np. Fabian Cancellara czy Tony Martin z taką jeżdżą - jednak mniejszość!), ale jeśli Contador, Porte, Froome i wielu innych preferuje końcówki zgięte niż proste, to coś w tym jest - przecież każdy zdaje sobie sprawę, że prosi są zdolni rozciągnąć się bardziej, niż przeciętny amator, a mimo to nie nadwyrężają sobie nadgarstków
- funf lubi to
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Dodaj odpowiedź
