Skocz do zawartości


Zdjęcie

Nasze NIEszosowe rowerki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
747 odpowiedzi w tym temacie

#601 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2199 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 sierpień 2020 - 20:30

Najmłodszy członek rodziny: Scott Spark RC 900 Pro 2020

de18fd1c4b089ef2e3448204cd39ba7f.jpg


Rama: węgiel (przedni/tylny trójkąt)

Zawieszenie:
Rock Shox Sid Select Charger 100mm
FOX Nude EVOL 100mm
Manetka blokady (3 pozycyjna)

Koła:
Syncros 1.5 (piasty niby by DT ale na zapadkach, 25mm wew, 29mm zew, 1003g + 845g)
Maxxis Rekon Race / 2.35” / 120TP

Napęd 1x12:
Manetki, przerzutka: Shimano XTR
Kaseta, łańcuch: Shimano XT (10-51)
Korba: Race Face Next SL 32T (ramiona - węgiel)
Suport: Race Face BB92 30mm

Hamulce:
Klamki, zaciski: Shimano XTR
Tarcze: Shimano XT

Kierownica: Syncros (węgiel)
Sztyca: Syncros (węgiel) - jaki dropper polecacie?
Mostek: Syncros (alu)
Siodło: Syncros (tytanowe pręty) - nawet wydaje się że pasuje
Koszyk na bidon: china-carbon

Pedały: Shimano XT - przekładka z poprzedniego roweru, szukam lekkiego zamiennika na łożyskach maszynowych z opcją włożenia tytanowej ośki

Waga: 11.38kg
  • sirkozi, EmPe i cauchy lubią to

#602 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 05 sierpień 2020 - 21:22

Super! Z ciekawości, rozważałeś też jakieś inne modele i co zdecydowało? W rowerze za tyle kasy trochę przesadzili z kołami. Powinny być karbony albo od biedy porządne alu, a nie klocki 1,9kg.



#603 FigoiFago

FigoiFago
  • Użytkownik
  • 136 postów

Napisano 05 sierpień 2020 - 22:03

Mój grzmot złożony na ramie Cube Cross. Korba, hamulce, manetki, przerzutki XT, Obręcze DT Swiss, piasty Novatec, chwyty KCNC, Sztyca Ritchey WSC. Od czasu tego zdjęcia wpadły opony WTB Raddler 700x44C. Wczoraj przeszedłem na system bezdętkowy. Waga 11204 gramy. Do zmiany siodełko bo waży 431 gram.
0a944c164305a776804bffb164434d4d.jpg

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
  • marcin. i cauchy lubią to

#604 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2199 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 sierpień 2020 - 05:32

Super! Z ciekawości, rozważałeś też jakieś inne modele i co zdecydowało? W rowerze za tyle kasy trochę przesadzili z kołami. Powinny być karbony albo od biedy porządne alu, a nie klocki 1,9kg.

To był taki bezpieczny wybór bo doświadczenia mam niewielkie (wcześniej tylko HT z „klasyczną” geometrią). Do tego sprzeczne wymagania, ma być szybko na Mazowszu ale dawać radę w górach. Pierwotnie myślałem o HT w alu z geometrią w stronę trail, ale jak się na czymś takim przejechałem to jednak nie moja bajka. Wsiadłem na Sparka i już nie chciałem schodzić :)

Jak dodasz do tego obecny wybór rowerów to raczej trzeba się było szybko decydować, a nie wybrzydzać. Szczególnie że preferuję Shimano 1x12, a to jeszcze rzadkość.

Koła - no cóż - będą kiedyś do zmiany :) Przynajmniej założę takie jakie będę chciał.

BTW. Nie sugerujcie się ceną katalogową, byłoby szaleństwem tyle płacić. To jest rower powiedzmy „potestowy” w bardzo dobrym stanie :) Na nówkę mogłem dostać 3.5% rabatu (nieco niższy model)- takie czasy sobie wybrałem na zakup roweru.

#605 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 07 sierpień 2020 - 19:18

Co do droppera oczywiście zależy od budżetu. Niedrogą i podobno przyzwoitą opcją są produkty TranzX (np. pod marką BrandX w CRC/Wiggle). TranzX robi też dla wielu innych marek typu Bontrager, Pro itp. Przy wyższym masz np. Foxa czy wiele modeli Kind Shock. Ja osobiście czekam na tańszą wersję DT Swiss D 232.

 

Drobnym minusem w twoim rowerze jest korba. Z jednej strony jest jedną z najlżejszych opcji na rynku, z drugiej w Internecie pełno opinii o jej dużej awaryjności. Nie ma też do niej budżetowych zamienników zębatek z ali, więc jesteś skazany na drogie oryginały czy zamienniki np. od Wolf Tooth.



#606 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2199 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 08 sierpień 2020 - 21:11

O panie, ten dropper od DT to niezły worek kasy :) Ale jak oni wyrobili się w 370g?

Co do korby to wiesz, kupujesz cały rower to musisz iść na kompromisy ;) To była pierwsza rzecz jaką sprawdziłem jak tylko dorwałem się do roweru, szczęśliwie kręci się aksamitnie.

Ale żeby nie było tak różowo to jednak kupując rower po testach można spodziewać się różnych niespodzianek:

- łańcuch był odwrotnie założony
- sprzęgło przerzutki do czyszczenia
- główne łożyska w tylnej piaście do wymiany (znaczy lewe nie przeszło mojego QA)
- za długa linka do blokady dampera
- trochę syfu w pancerzu linki do przerzutki

Czeka mnie jeszcze mały serwis widelca bo jak nikt nie zrobił serwisu zerowego to pewnie jest sucho, szybka robota to wolę zrobić. Przy okazji stery obejrzę, ale na pierwszy rzut oka są w porządku.

A na deser zajrzę do łożysk zawieszenia, nigdy nie miałem fulla to już się cieszę na samą myśl o zabawie - ale to później.

#607 heavy_puchatek

heavy_puchatek
  • Użytkownik
  • 487 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 14 sierpień 2020 - 08:51

Z nie szosowych spraw udało mi się organoleptycznie sprawdzić, że 43mm opony wchodzą w tylne widły od Inflite. Przy czym to już raczej max możliwości, no chyba że opona bedzie idealnie prosta i idealnie ułożona, bez żadnego bicia :D

 

To teraz jeszcze po taniości chciałbym się przekonać, czy przerzutka Rival1 ogarnie kasetę 11-50. 11-46 ogarnia bez zająknięcia :)

6dGCXzz.jpg


  • SNJ lubi to

#608 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 21 sierpień 2020 - 21:29

O panie, ten dropper od DT to niezły worek kasy :) Ale jak oni wyrobili się w 370g?

 

Właśnie ogłosili nieco tańszą, aluminiową wersję - https://bikerumor.co...ordable-option/



#609 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 grudzień 2020 - 01:20

Od listopada szukałem commutera (rower po bułki, po wodę do studni, po żarcie na wynos, po zakupy, po pierdyliard innych rzeczy jakie załatwiam w promieniu kilku km od mieszkania, czasem dalej). No bo szoską średnio wygodnie. Mtb wygodnie, ale szkoda opon i można by szybciej. Do tego zostawianie drogich rowerów pod sklepem jest mało komfortowe. A to dziecko przewróci, a to auto potrąci, a to komuś się przyda itd. 

 

Czego szukałem - hydraulika, sztywny widelec, prosta kiera, napęd min. 9tka, max 11-12kg, w stanie nadającym do jazdy i wyglądającym na zadbany. I tak się złożyło, że wpadł 3ci Spec - Sirrus Sport 2018 :) Z przebiegiem poniżej 1tys, bardzo zadbany. Przymierzyłem się do niego, Lka na 175cm jak znalazł, waga z pedałami - 10.85kg. Za 2kpln mam nowy rowerek :) jezdnąłem się nim do domu przez otwarty dzień wcześniej most południowy w wawie, ok 27km i to chyba jest najwygodniejszy rower na jakim jeździłem ever. 

 

Dziś miałem dla niego chwilę czasu po powrocie z świąt. Kosztem 0 plus robocizna, z tego co miałem na chacie, zrobiłem z niego 1x9, zmieniłem kierę na karbon, dorzuciłem prezencik w postaci dzwonka - 600g mniej. Kosztem kolejnych paru stówek pewnie zmienię opony. Aktualnie ma drutowe Smart Samy.

 

Fotki niebawem :) a MTB co do tej pory robił za commuta idzie na generalny przegląd a potem na handel, bo na wiosnę przymierzam się do fulla. 

 

 

 

 


  • Marcin321 lubi to

#610 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 28 grudzień 2020 - 08:28

Nie boisz się zostawiać takiego roweru pod sklepem?



#611 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2199 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 grudzień 2020 - 08:59

Zapomniałeś napisać ile waży zapięcie :P Skoro to rower po bułki to ważny element wyposażenia.
  • sirkozi lubi to

#612 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 grudzień 2020 - 09:20

zapięcie zabieram jak jadę dalej niż 2km albo do większego obiektu :) a na osiedlu w sklepikach mam go i tak cały czas na widoku



#613 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 styczeń 2021 - 14:23

Specialized Sirrus Sport 2018, rozm. L - po upgradzie z tego co miałem na chacie. Koła i napęd wymieniłem z moim Krossem Evado, który mieszka od 2 lat u rodziców na wsi. Nowe rzeczy - dętki, kaseta, pancerz i linka przerzutki. Od tygodnia jest moim podstawowym rowerem i takim pewnie pozostanie na najbliższe miesiące :) Dziwna jest trochę rozmiarówka tego modelu bo Lka jest na mnie 175cm tak w sam raz, a nawet za sztycę z ofsetem bym się nie obraził. 
 
Waga gołego - 9.06kg, a jak na fotkach (+pedały, lampki, dzwonek) - 9,44kg. Zdjąłem z oryginalnego 1,5kg masy. 
 
oryginalna specka:
 
aktualna specka:
rama - Specialized Sirrus Sport 2018 rozm. L, A1 SL Premium Aluminum, widelec karbon 9r
koła - DT Swiss R24, na szybkozamykacze, po konwersji z thru axli
opony - Conti AT Ride 42 (realnie 38mm)
dętki - Schwalbe Extra Light
tarcze - Shimano SM RT54, 160mm
kaseta - Sunrace 11-32, 10rz.
korba - jakiś noname Speca, 172.5mm
koronka - 42T
łańcuch - SLX 10rz
zmieniarka - SLX RD-M670, GS, 10rz
manetka - SLX SL-M670, 10rz
hamulce - Tektro HD-R310
mostek - Specialized 100mm
kierownica - chinski karbon, 600mm
sztyca - Accent Execute Pro, 400mm
siodło - Specialized Power Elaston (aktualnie w tym rowerze, w przyszłości pewnie pójdzie do szosy albo mtb)
gripy - Specialized Body Geometry
pedały - Specialized Fitness platform
dzwonek - Knog small
lampki - Infini Lava
 
IMG-9779.jpg
 
IMG-9783.jpg
 
 
IMG-9784.jpg
 
IMG-9788.jpg
 
IMG-9790.jpg
 
IMG-9794.jpg
 
IMG-9795.jpg
 
IMG-9798.jpg
 
IMG-9817.jpg
 
IMG-9819.jpg
 
 

  • Marcin321, stryjek i Born Ready lubią to

#614 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 868 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 10 styczeń 2021 - 14:29

Jaka szeroka wejdzie tam maksymalnie? Kumpel kupił praktycznie identycznego po moich namowach, ale chyba model niższy bo ma aluminiowy widelec. Ma tam stockowe slicki i tez mu doradzałem żeby jakaś fajną gravelową oponkę tam wsadził, ale nie wiedziałem co tam się zmieści.



#615 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 styczeń 2021 - 14:33

opona? wg Speca 45mm i na moje oko też coś koło tego

na te opony nie narzekam, zajebiście dobrze się trzymają nawierzchni i nawet po mieście po ścieżkach są super przyczepne i spoko "niosą"



#616 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 10 styczeń 2021 - 14:43

Czy to jest aluminiowa sztyca? Jesli tak, to może byłoby warto pomyśleć o jakieś karbonowej z offsetem (nawet chinolu): będzie bezpieczniej dla szyn siodłełka (na zdjęciu wygląda jakby było cofnięte poza ogranicznik), a przy okazji masa będzie mniejsza i komfort się zwiększy



#617 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 styczeń 2021 - 14:46

tak, to alu, 195g, ujeżdżałem ją do tej pory w MTB. Dokładnie jak piszesz, jeszcze z 1cm by się przydał, może co upoluję na olxie, ale póki co jest ok :)



#618 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 10 styczeń 2021 - 14:55

Np. Elita One z Aliexpress zbiera dobre opinie.



#619 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2199 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 styczeń 2021 - 15:14

Dobre zdjęcia! Błotniki planujesz?

#620 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 styczeń 2021 - 17:19

coś myślałem, ale chyba sobie daruję :)

a fotki lubię robić swoim rowerkom :)