Dziś sprawdziłem, mam tak samo
Zaraz zrobię zgłoszenie.
Wahoo: Komputerki Treningowe: Elemnt, Bolt, Roam
#2261
Posted 10 July 2024 - 15:41
#2262
Posted 18 September 2024 - 11:42
Montaż na dwie śruby od dołu kierownicy.
Podobny do tego K-edge
https://bikerun.pl/p...LgaAupQEALw_wcB
#2263
Posted 19 September 2024 - 09:36
- renton likes this
#2264
Posted 23 September 2024 - 07:09
Po 5 latach Roam V1 padł i w jego miejsce wjechał Roam V2. Wszystko w sumie spoko, tylko te dźwięki... Licznik w porównaniu z V1 wydziera się jak syrena alarmowa. Z podpiętą Varią to masakra jakaś. Wiem, że nie da się regulować głośności (tylko wł/wył) ale może ma ktoś jakiś patent na zasłonięcie czymś głośnika? Taśma klejąca niewiele daje. Rozważam klej na gorąco, ale najpierw zrobię próbę na starym liczniku. Ale może ktoś przerabiał coś mniej "inwazyjnego"?
#2265
Posted 22 October 2024 - 17:27
Wahoo Elemnt Ace.
- jamacheta and liftlodz like this
#2267
Posted 23 October 2024 - 18:57
Nie tylko z reddita - sporo informacji potwierdzających pogłoskę. Dokument na FCCID https://fccid.io/PADWF149certyfikujący nowy "WF149 bike computer" od Wahoo. Co prawda część danych jest ukrytych, czyli zdjęcia wewnętrzne (jest zdjęcie części płyty w miejscu podłączenia anteny) i zewnętrzne urządzenia, na prośbę producenta z dnia 24.09.2024 na okres 180 dni, a konkretnie określono dzień zaprzestania poufności dokumentu na 04/13/2025 (w zapisie amerykańskim) czyli po naszemu na 13 kwietnia 2025 roku. Co nie oznacza, że wypuszczenie na rynek urządzenia będzie dopiero na wiosnę 2025 roku. Mogą wcześniej. Ale nie muszą
W dokumentacji FCCID jest natomiast:
Wyciekło przede wszystkim zdjęcie pudełka:
i tyłu:
z czego głównie pochodzą domysły co w nowym komputerku Wahoo wchodzi nowego.
Stąd pochodzą domysły o dotykowym wyświetlaczu TFT 3,8" (aczkolwiek czy to jest 3,8" to ciężko odczytać, - czyli większym niż w Edge 1050, aczkolwiek kształt ekranu byłby szerszy niż wyświetlacz Edge 1050, na dodatek (wreszcie) urządzenie miałoby mieć po bokach dość niewielkie obramowania (góra i dół już większe - na górze czujnik światła, na dole 3 przyciski), jednak i tak byłoby to spore urządzenie. Przynajmniej dla obecnych użytkowników Bolt.
Można odczytać obecność czujnika wiatru (nowość, ciekawe jak będzie to wykorzystane...), przyspieszenia, ciśnienia i żyroskopu. Wydajność akumulatora LiPo ma wynosić 30+ h - przy ekranie TFT to spory akumulator, bo nie widać tu możliwości doładowania panelami słonecznymi, 64 MB pamięci, Dual-Band GPS.
W ostatniej kolumnie jest to co jest załączone do kompletu: kabel usb-c, chyba ochraniacz (protection?), uchwyt z aluminium oraz... audio speaker. Ta ostatnia pozycja interpretowana jako wbudowany głośnik, chociaż informacja jest, jako coś co jest dołączone, a nie wbudowane. Z drugiej strony patrząc na zdjęcie tyłu pudełka, to po prawej stronie jest coś, co można interpretować jako szczeliny głośnika (analogicznie jak w smartfonie).
Prawdą jest, że w sierpniu 2024 roku Wahoo przekazało do certyfikacji nowe urządzenie będące komputerkiem rowerowym o kodzie WF149. Certyfikacja zakończona 14 października. Ujawnienie urządzenia nastąpi nie później niż 13 kwietnia 2024 roku (dokument wniosku o poufność z dnia 24 września).
"Wyciekłe" zdjęcia mogą być zdjęciami prawdziwymi, ale nie muszą.
Równie dobrze ktoś podpatrzył na fccid dokumenty certyfikacji i zrobił sobie fejkowe pudełko z fejkowym obrazkiem i danymi. Jak jest w rzeczywistości przekonamy się do wiosny przyszłego roku a być może wcześniej (na pewno testerzy będą mieli urządzenia do dyspozycji kilka miesięcy przed premierą rynkową, choć na ogół trzymają informacje w tajemnicy do dnia premiery).
- heniek58, jamacheta and Gregor75 like this
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#2270
Posted 25 October 2024 - 11:29
Zgadzam się. Na wagę mało kto w tych czasach patrzy, z kolei rynek związany z wyprawami bardzo przybrał na sile.
Poza tym nowy model nie zastępuje starego, tylko rozszerza ofertę.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#2272
Posted 21 November 2024 - 07:58
#2273
Posted 03 December 2024 - 14:34
No i zgodnie z zapowiedziami w sklepie Wahoo pojawił się ACE za 600€ (bez centa).
Opis potwierdza większość zapowiedzi, znaczy dotykowy ekran typu "smartfonowego" (no, tak to określili...), do 30h pracy, dwupasmowy GPS, panel Ready-To-Ride (nowy ekran startowy), czujnik wiatru, głośnik (nawigacja "zakręt po zakręcie" oczywiście nie po polsku...), nawigacja do lokalizacji bezpośrednio wybranej a mapie (tu to nowość) czy jak dotychczas w aplikacji, prowadzenie do zaplanowanej trasy (nie było tego?), cyfrowy "dzwonek", wreszcie profile rowerowe (np. szosa, mtb itp. z indywidualną konfiguracją ekranów dla danego profilu!)
reszta na stronie Wahoo...
Dane techniczne:
- Całkowita waga: 7,4 uncji (208 g)
- Wymiary: 4,9 x 2,8 x 0,8 cala (125 x 70 x 20 cm)
- Rozmiar wyświetlacza 3,8 cala (9,7 cm)
- Ekran dotykowy: Tak
- Typ wyświetlacza: TFT
- Akumulator: litowo-jonowy z możliwością ładowania
- Czas pracy baterii: do 30 godzin
- Łączność: WiFi, Bluetooth 5.0 i ANT+
- Stopień wodoodporności: IPX7 (1 m przez 30 minut)
- Pamięć: 64GB
- Pamięć RAM: 2 GB
- GPS: dwupasmowy
- Akcelerometr: Tak
- Wysokościomierz: Tak
- Żyroskop: Tak
Jeszcze brak obsługi segmentów Stava i POI jak również alertów niestandardowych. To ma być wdrożone "wkrótce".
Ekran duży, samo urządzenie zresztą również do filingranowych już nie należy. - Roam ma wymiary 9,05cm x 5,95cm x 2,05cm, czyli ACE jest o 3,45 cm dłuższy i 1,05 cm szerszy. I pomijalnie grubszy (całe 0,05 cm).
Garmin Edge 1050 ma wymiary 11,85 cm x 6,02 cm x 1,63 cm. Czyli ACE jest urządzeniem większym od garminowskiej "cegły". I cięższy o 47g.
DCrainmaker umieścił swoją reckę pod tytułem: najlepszy czy niedopracowany?
Potwierdza, że ekran/pulpit jest lepszy niż poprzedni, a najlepszą opcją jest... dzwonek (ej, chyba przesada... ale co kto lubi). Niestety, wytyka wysoką cenę (można było się spodziewać takiej), brak znaczących funkcji i integracji obecnych w Bolt/Roam (np. Strava, LiveTracking, brak sortowania tras, ), czas działania daleki od deklarowanych 30h (w "auto" zużycie 8 - 12% na godzinę, czyli czas pracy 1/3 deklarowanego).
Czy Wahoo poprawi oprogramowanie? Najprawdopodobniej tak. Tylko to trochę czasu zajmie. Może do wiosny, może dłużej. To po co było zaczynać sprzedaż na początku grudnia? Jak kogoś mocno nie ciśnie, to chyba lepiej wstrzymać się do wiosny, może poprawią oprogramowanie, może cena spadnie...
- stryjek, lupus and heniek58 like this
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#2274
Posted 03 December 2024 - 15:49
Czujnik wiatru? Kiedy licznik jest zasłonięty przez kierownicę, manetki oraz przede wszystkim samego rowerzystę, a każdy z tych elementów powoduje zawirowania powietrza?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#2275
Posted 03 December 2024 - 17:07
^Bajer który w zasadzie nic nie daje. Póki co pokazuje prędkość względem powietrza i porównuje ją z prędkością "tradycyjną". Jeśli air speed jest niższy od ground speed to tło jest zielone (wiatr w plecy i/lub jazda na kole), a jak wyższy to tło czerwone czyli wiatr w twarz. Brzmi bardzo fajnie... przez pierwsze 5 minut
#2277
Posted 05 December 2024 - 19:06
W manualu napisano że długość uchwytu wymaga odległości 70 mm od krawędzi mostka do osi średnicy gniazda.
#2278
Posted 11 December 2024 - 18:57
Ciekawe, ile wyprodukowano skoro po tygodniu w sklepie firmowym już nie ma.
#2279
Posted 12 December 2024 - 09:16
Najprawdopodobniej na pierwszą partię rzuciło się sporo chętnych, na dodatek duża część dystrybucji wysłana do sklepów na całym świecie. W Polsce nie ma problemów z kupieniem, do kilku sztuk jest w magazynach większości sprzedawców (ceny bodajże od 2590).
Z innej beczki, ale ciągle w temacie ACE - nie zmieniono mocowania do uchwytu, co może i najpewniej prędzej czy później będzie problemem dla sporej ilości użytkowników. O ile w mniejszych modelach wyłamywanie mocowania czasami się zdarzało, to przy tak ciężkim i dużym komputerku, na datek domyślnie mocowanym przed kierownicą, uszkodzenia tego typu będą zdarzać się o wiele częściej. I nie tylko w MTB, ale również na szosie. Dochodzi jeszcze problem potencjalnego rezonowania, zwłaszcza w alternatywnych mocowaniach, w fabrycznych uchwytach może być to zminimalizowane (aluminium plus podparcie z dołu).
Garmin i Hammerhead już wyciągnęli wnioski z częstych wymian uszkodzonych mocowań. Garmin najpierw w 1040 wprowadził metalowe mocowanie (przerost formy nad treścią, ale działa i wyłamuje w razie awarii uchwyt gniazda, a nie wtyku), w 540/840/1050 są już wymienne części wtyku (koszt do 49 zł, co i tak jak na kawałek plastyku to lekka przesada), a Hammerhead zamiast systemu podobnego/kompatybilnego z garminowskimi mocowaniami zastosował HMS (z adapterem da się zamocować w gnieździe typu garmin). Co prawda kwestią dyskusyjną jest które z rozwiązań jest bezpieczniejsze dla samego komputerka - chyba jednak garminowskie - wyłamanie części wymiennego uchwytu nie niszczy obudowy, w przypadku HMS mocowanie jest stabilniejsze, jednak brak konstrukcyjnej strefy wyłamania może w ekstremalnych przypadkach zakończyć się uszkodzeniem obudowy komputerka.
- heniek58 and jamacheta like this
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750