Używam
- Edge 6 (cały ekran, ma chyba wszystko co jest potrzebne na 1 ekranie z możliwością konfiguracji),
- CPScience - pozwala przewidzieć ile jeszcze mogę pociągnąć na danej mocy
- MyCoach (Ultra Distance) - pozwala zoptymalizować jazdę pod długie dystanse tak na podstawie mocy jak i tętna
- Cog Display - (aktualne przełożenie) opcjonalnie
- Power Graph lub PowerSlider - opcjonalnie
- routeCourse - proteza do planowania tras na smartfonie (itp.) i pobierania ich do edge 520 (na mapowych też działa, tylko po co?)
dodatkowo przetestuję:
Aktualizacja oprogramowania Edge 520 i 1000. Dla E520:
Edge 520
Ver. 11.00 - 02/27/2017
New Feature! Added support for Shimano Di2 Synchronized Shift. Graphical Gear data fields will now blink, an alert tone will be played, and a message banner will be displayed to indicate a chain ring shift is upcoming. Synchronized Shift mode can be changed and the alert tones can be disabled through the Shimano Di2 sensor settings.
Added improvements for ANT+ bike lights. Added new Light Beam Activated and network Light Mode settings to ANT+ Bike Lights sensor settings. You can now configure your lights to turn On with a Timer Start by using the new Light Beam Activated setting and there is also a new Trail Light Mode.
Added support for Connect IQ version 2.2.3.
Added segment start points to the map.
Fixed power zone settings not being retained.
Fixed compass text in night mode.
Dla E1000 dodatkowo: Fixed route calculation on special maps.
No to mam zgryz - dopiero co zakończyłem serię testów długości pracy Edge 520 w połączeniu z radarem/światłem. Co ciekawe, wbrew temu co pisze producent światła (z radarem) wytrzymały ponad 12h, co prawda bez zwiększania mocy świetlnej przy zbliżaniu się pojazdów bo testy były stacjonarne.
Tryb włączenia radaru/świateł: po włączeniu urządzenia (edge), lub po włączeniu stopera.
No i co to za nowy tryb Trail Light Mode? Bo jest w opcji "tryb oświetlenia": auto (hymm... to auto to i tak wygląda mi na miganie), wysoka widoczność, Trail (no właśnie?!) i Oddzielnie - to umożliwia w ustawieniach oświetlenia radaru wybór trybu: Super jasność (stałe oświetlenie), Dzienne miganie, wyłączone (radar działa). Tak jakby ten "tryb oświetlenia" większego, albo żadnego znaczenia dla radaru nie miał, może ma zastosowanie dla światła przedniego i wtedy może mieć sens: auto zmienia strumień światła w zależności od prędkości, wysoka widoczność być może (ale pewny nie jestem) maksymalny strumień lampy, a tryb ścieżkowy to dopasowanie do jazdy terenowej? Tylko się próbuję domyślić, bo raczej na przednią lampę garmina się nie będę decydować...
Ustawienie w opcjach sieci (jeszcze brak tłumaczeń j.polskiego) Light Beam Activated: Device Power Up włącza i wyłącza światła po włączeniu/wyłączeniu Edge. Po wyłączeniu radar/światła są w trybie uśpienia i wyszukiwania edge przez pewien czas (ok. minuty?), później wyłącza się. Po włączeniu trybu Timer Start światła włączą się tylko wtedy, gdy będzie włączony stoper. Pauza (również przyciskiem) nie wyłączy świateł, zapisanie lub odrzucenie aktywności wyłączy światła, varia w trybie uśpienia aż do czasu wyłączenia edge (po 1 minucie również wyłączy się całkowicie), jeśli uruchomi się kolejną aktywność automatycznie się włączy (pod warunkiem, że nie był całkowicie wyłączony, wtedy trzeba włączyć przyciskiem).
A przy okazji testów - długość czasu pracy Edge 520 bez podświetlenia i bez BT, tylko z GPS (bez Glonass), z włączonym wyszukiwaniem czujników ANT wynosi niemalże 19h (bez 2 minut). Co ciekawe włączenie Glonass nie powoduje aż takiego dużego dodatkowego zużycia energii, w w/w przypadku tylko pół h mniej. To ciekawe, bo w przypadku e510 było to kilka godzin pracy mniej.