Jump to content


Photo

Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria


11807 replies to this topic

#1901 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 19 July 2014 - 19:33

Wrzuć dane w chmurę (nie ma znaczenia jaka, byleby dobrze synchronizowała, teraz mam na copy.com - klienty pod wszystkie systemy operacyjne) i sprawa załatwiona - ja tak robię z GC.

Oczywiście nie do końca jest to rozwiązanie przenośne, raczej odpadają komputery użyczone gościnnie (no chyba, że z uruchomienie i synchronizacja z/na pamięć usb) , ale na własnych to rozwiązanie sprawuje się nienagannie.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1902 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 22 July 2014 - 08:20

Też zamówiłem pasek do nadajnika ANT+ (adidas, ale nie ma różnicy): Elastic Heart Rate Monitor Strap - Black - stary mi się podczas prania wkręcił w pralkę i lekko zmasakrował, elektrody się trochę poodklejały i trzeba było kiedyś się zdecydować na wymianę.

Zamówiłem 7 lipca, wysłano na drugi dzień, przesyłka dotarła 17 lipca. Testy wypadły bardziej niż zadowalająco i z czystym sumieniem mogę pasek polecić! Cena z przesyłką to (jedyne?) USD$ 13,99 (po przeliczeniu przez bank: 43,65 PLN).


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1903 m__f

m__f
  • Użytkownik
  • 93 posts

Posted 22 July 2014 - 23:37

Cześć, szybkie pytanie, edge 500 blue/red blundle - ten pasek "premium" z red to ta "stara" wersja premium z którą podobno są problemy czy nowa?  i pod tym względem którą wersję lepiej brać?



#1904 Kresowiak

Kresowiak
  • Użytkownik
  • 537 posts
  • SkądKraków

Posted 23 July 2014 - 06:59

Red to stara 500-ka z innym paskiem do pomiaru tętna.

#1905 Grotrian0

Grotrian0
  • Użytkownik
  • 17 posts
  • SkądWarszawa

Posted 03 August 2014 - 08:22

Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem kupna Garmina 500 lub 800. Ten drugi mimo, że o 500zł drożny oferuje możliwość wgrania mapy (Open free map ew coś można wgrać innego) i nawigację, chyba wygodniejszy (dotyk) i czytelniejszy interfejs oraz dodatkowe funkcje.   

Dodam, że korzystam obecnie ze Stravy na iPhona które rejestruje trochę dodatkowych danych tworzy bazę treningów oraz ma możliwość porównać swoje wyniki z innymi na dodanych Segmentach.

Chciałem się zapytać użytkowników Garmin Edge 800 jak spisuje się logika nawigacji tzn czy prowadzi przejezdnymi drogami/ścieżkami czy i tak trzeba jechać po swojemu a w trakcie jest dostosowywana trasa. No i czy warto dopłacić 500zł do modelu Edge 800 trenując jako amator najczęściej w znanym terenie i jeżdżąc od czasu w nowe rejony. Również kilka razy do roku wyjazdy z rowerem czasem zagranica na wakacje wtedy łatwiej by było poruszać się w nowym terenie. Niby jest telefon i nawigacja ale jakoś nie widzę tego na kierownicy i jeżdżąc kilka godzin było by po baterii.



#1906 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 03 August 2014 - 08:35

Jakość nawigacji zależy niemal wyłącznie od jakości map. Samo urządzenie bardzo rzadko robi głupie błędy i prowadzi w dziwne miejsca, ale tak jak każda maszyna - nie myśli, tylko obrabia dane, więc jeżeli dane wejściowe są błędne (np. mapa nie uwzględnia jakiegoś przejazdu), będziesz prowadzony dziwnymi ścieżkami.

W moim przypadku największym problemem w nawigacji jest... mój brak konsekwencji :) Z jednej strony lubię opcję "prowadź mnie jak samochód" (oczywiście z pominięciem autostrad i ekspresówek), bo jadę wtedy większymi ulicami i nie skręcam co 50 metrów. Niestety wiąże się to z tym, że urządzenie nie prowadzi mnie wówczas do oczywistych skrótów - np. nie mogę przejechać przez deptak albo pomiędzy słupkami zagradzającymi przejazd w strefie zamieszkania. W połączeniu z brakiem możliwości łatwej edycji map potrafi to nieco wkurzyć. Plus jest jednak taki, że w każdej chwili możesz zboczyć z trasy, przejechać np. przez ten deptak, a potem urządzenie ponownie wyliczy trasę i poprowadzi Cię dalej.

Mimo tych drobnych wad chciałbym podkreślić, że nawigacja w E800 działa wzorowo. Udało mi się nawet zrobić >700 km po Czechach, jadąc po trasie zaprojektowanej w 100% przed wyjazdem. W tym czasie zdarzyły mi się tylko dwa błędy:
- trafiłem na leśną ścieżkę, która nie była opisana na mapie jako leśna (a więc był to w 100% problem z mapą)
- zgubiłem się na serii ciasnych zakrętów: musiałem patrzeć na drogę i w końcu przeoczyłem miejsce zjazdu z trasy, co było w połowie błędem moim, a w połowie - sposobu wyświetlania trasy (ale ten sam problem miałbym z każdą inną mapą i każdym innym urządzeniem, tak nietypowe było to miejsce)


Różnica w cenie pomiędzy E500 i E800 jest spora, ale jeżeli choćby rozważasz uprawianie turystyki i odkrywanie nowych tras, moim zdaniem naprawdę warto dopłacić. Szybko zapomnisz o różnicy, a łatwość poruszania się z pełną nawigacją jest naprawdę nieoceniona.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1907 Grotrian0

Grotrian0
  • Użytkownik
  • 17 posts
  • SkądWarszawa

Posted 03 August 2014 - 09:16

Jakość nawigacji zależy niemal wyłącznie od jakości map. Samo urządzenie bardzo rzadko robi głupie błędy i prowadzi w dziwne miejsca, ale tak jak każda maszyna - nie myśli, tylko obrabia dane, więc jeżeli dane wejściowe są błędne (np. mapa nie uwzględnia jakiegoś przejazdu), będziesz prowadzony dziwnymi ścieżkami.

W moim przypadku największym problemem w nawigacji jest... mój brak konsekwencji :) Z jednej strony lubię opcję "prowadź mnie jak samochód" (oczywiście z pominięciem autostrad i ekspresówek), bo jadę wtedy większymi ulicami i nie skręcam co 50 metrów. Niestety wiąże się to z tym, że urządzenie nie prowadzi mnie wówczas do oczywistych skrótów - np. nie mogę przejechać przez deptak albo pomiędzy słupkami zagradzającymi przejazd w strefie zamieszkania. W połączeniu z brakiem możliwości łatwej edycji map potrafi to nieco wkurzyć. Plus jest jednak taki, że w każdej chwili możesz zboczyć z trasy, przejechać np. przez ten deptak, a potem urządzenie ponownie wyliczy trasę i poprowadzi Cię dalej.

Mimo tych drobnych wad chciałbym podkreślić, że nawigacja w E800 działa wzorowo. Udało mi się nawet zrobić >700 km po Czechach, jadąc po trasie zaprojektowanej w 100% przed wyjazdem. W tym czasie zdarzyły mi się tylko dwa błędy:
- trafiłem na leśną ścieżkę, która nie była opisana na mapie jako leśna (a więc był to w 100% problem z mapą)
- zgubiłem się na serii ciasnych zakrętów: musiałem patrzeć na drogę i w końcu przeoczyłem miejsce zjazdu z trasy, co było w połowie błędem moim, a w połowie - sposobu wyświetlania trasy (ale ten sam problem miałbym z każdą inną mapą i każdym innym urządzeniem, tak nietypowe było to miejsce)


Różnica w cenie pomiędzy E500 i E800 jest spora, ale jeżeli choćby rozważasz uprawianie turystyki i odkrywanie nowych tras, moim zdaniem naprawdę warto dopłacić. Szybko zapomnisz o różnicy, a łatwość poruszania się z pełną nawigacją jest naprawdę nieoceniona.

Dziękuję za wyczerpujące informacje, tak więc chyba Edge 800 wart jest dopłaty pomijając to, że i tak jest to kwota zbyt wysoka jak na takie urządzenie.

Jeszcze mam kilka pytań do użytkownika:

1. Czy podczas trybu nawigacji trasa jest zapamiętywana (zliczane kilometry itd) i można potem ją wrzucić np do Stravy jako jedna jazda.

2. Czy jak podczas treningu pojadę gdzieś w nieznane i tam wspomogę się miejscami nawigacją to cały trening będzie zliczony jako jedna jazda (ten bez użycia jak i potem z pomocą nawigacji)?

3. Ile wytrzymuje bateria przy oszczędnych ustawieniach i bez nawigacji sam trening?

4. Czy podczas jazdy pod górę pokazuje bieżące nachylenie w %?

5. Czy pojadąc w nieznane można wybrać opcję z nawigacji np Prowadź do domu



#1908 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1,730 posts
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Posted 03 August 2014 - 10:35

Dziękuję za wyczerpujące informacje, tak więc chyba Edge 800 wart jest dopłaty pomijając to, że i tak jest to kwota zbyt wysoka jak na takie urządzenie.

 

Nie wiem czy wiesz, ale E500 ma rysowanie śladu wcześniej wgranej trasy.

 

https://www.youtube....h?v=kAEM26w0bgg

 

https://www.youtube....h?v=b9699y_MBeA

 

Mi akurat wystarcza żeby się nie zgubić. Wystarczy dobrze przygotowana trasa z puntami informacyjnymi.


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#1909 Grotrian0

Grotrian0
  • Użytkownik
  • 17 posts
  • SkądWarszawa

Posted 03 August 2014 - 11:06

Nie wiem czy wiesz, ale E500 ma rysowanie śladu wcześniej wgranej trasy.

 

https://www.youtube....h?v=kAEM26w0bgg

 

https://www.youtube....h?v=b9699y_MBeA

 

Mi akurat wystarcza żeby się nie zgubić. Wystarczy dobrze przygotowana trasa z puntami informacyjnymi.

 

A czy podczas jazdy po tak zaplanowanej trasie "Kursie" po zakończeniu jest zapisywane jako jazda w (km itd) i można to wyeksportować do Stravy. A może taka jazda nie jest uwzględniana?



#1910 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1,730 posts
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Posted 03 August 2014 - 11:16

A czy podczas jazdy po tak zaplanowanej trasie "Kursie" po zakończeniu jest zapisywane jako jazda w (km itd) i można to wyeksportować do Stravy. A może taka jazda nie jest uwzględniana?

 

Tak można. Kurs działa oddzielnie i trening oddzielnie. Najpierw uruchamiasz kurs po którym chcesz się poruszać a później zwykły trening.


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#1911 lefty100

lefty100
  • Użytkownik
  • 30 posts

Posted 03 August 2014 - 12:30

Nie wiem czy wiesz, ale E500 ma rysowanie śladu wcześniej wgranej trasy.

 

https://www.youtube....h?v=kAEM26w0bgg

 

https://www.youtube....h?v=b9699y_MBeA

 

Mi akurat wystarcza żeby się nie zgubić. Wystarczy dobrze przygotowana trasa z puntami informacyjnymi.

 

Miałem E500 a teraz mam E810 i powiem tak...  2 lata jeździłem po "śladzie". O ile na szosie jeszcze ujdzie, o tyle w terenie (mam 2 rowery) jeśli szlak jest nieprzejezdny to już mamy zonka. Trzy lub cztery razy zgubiłem się w górach tak, że była totalna porażka. Niestety nie wprowadzimy już zmian w trakcie jazdy do zaplanowanej wcześniej trasy.  Pomijam już takie rzeczy jak notorycznie znikający ślad w E500.  Jako użytkownik dwóch Edgów z czystym sumieniem polecam serię 8 ! Na prawdę warto dopłacić jeśli ktoś lubi jazdę w nieznanym  :)



#1912 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 03 August 2014 - 12:45

1. Czy podczas trybu nawigacji trasa jest zapamiętywana (zliczane kilometry itd) i można potem ją wrzucić np do Stravy jako jedna jazda.

Tak, o ile oczywiście włączysz rejestrowanie trasy (czego nie musisz robić).

2. Czy jak podczas treningu pojadę gdzieś w nieznane i tam wspomogę się miejscami nawigacją to cały trening będzie zliczony jako jedna jazda (ten bez użycia jak i potem z pomocą nawigacji)?

Tak, o ile włączysz rejestrowanie.

3. Ile wytrzymuje bateria przy oszczędnych ustawieniach i bez nawigacji sam trening?

Nawigacja (mam na myśli prowadzenie, a nie samo pobieranie sygnału z satelity, które działa cały czas, chyba że celowo je wyłączysz - ale po co ktokolwiek by to robił ? ;) ) nie pobiera dodatkowej energii. Natomiast typowe ładowanie przy pracy na średnim podświetleniu wystarcza na ok. 12-15 godzin jazdy.

4. Czy podczas jazdy pod górę pokazuje bieżące nachylenie w %?

Tak, ale jest mierzone metodą barometryczną (a nie np. z mapy), zatem działa z lekkim opóźnieniem. Ale to przypadłość praktycznie wszystkich liczników z altimetrem, więc nie jest to wg mnie powód do zmartwienia.

5. Czy pojadąc w nieznane można wybrać opcję z nawigacji np Prowadź do domu

Tak, możesz zapisać często odwiedzane punkty na podręcznej liście. Możesz też, bez zapisywania punktów, wybrać opcję "prowadź mnie do początku treningu".

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1913 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1,730 posts
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Posted 03 August 2014 - 12:51

Pomijam już takie rzeczy jak notorycznie znikający ślad w E500. 

Nie używasz Course Point na mapach? Zresztą wystarczy odświeżyć ekran i wszystko się przeliczy i powinno być ok. 


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#1914 lefty100

lefty100
  • Użytkownik
  • 30 posts

Posted 03 August 2014 - 12:54

Nie używasz Course Point na mapach? Zresztą wystarczy odświeżyć ekran i wszystko się przeliczy i powinno być ok. 

 

Czasem pomagała zmiana zoomu, ale i tak było to upierdliwe, szczególnie na długiej trasie.



#1915 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1,730 posts
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Posted 03 August 2014 - 13:25

Jak by to kosztowało 200zł więcej jak E500 to bym się nie zastanawiał ale za cenę E810 można kupić dwie a nawet trzy E500. Z leksza przesadzili. Jest jeszcze Mio i kilka innych firm które się prężnie rozwijają. Mam nadzieję że ceny spadną jak w przypadku telefonów.


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#1916 play

play
  • Użytkownik
  • 361 posts
  • Skądpzn

Posted 03 August 2014 - 15:18

Z innej beczki. Złapało mnie oberwane chmury w trasie po czym EDGE 500 umarł. Teoretyczne coś tam pika (ale raczej tylko on i off nic innego), ale wyświetlacz nie daje znaku życia. Spotkał się ktoś z czym takim?

 

Nie ma tematu, wrócił do życia. Ufff



#1917 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1,730 posts
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Posted 03 August 2014 - 15:42

Współczuję. Nie zmieniałeś akumulatorka na własną rękę czy cuś? Musiałeś trafić jakiś wyjątkowy feler.

To gorzej jak mój poobijany smartfon który pływał w tylnej kieszeni podczas gradobicia z deszczem. Nic mu nie jest. Sprawdż czy pomoże https://support.garm...6-000000000000}


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#1918 play

play
  • Użytkownik
  • 361 posts
  • Skądpzn

Posted 03 August 2014 - 16:09

Na telefon mam worek :D, już wrócił do życia, chyba jednak jak się woda leje strumieniami to lepiej Edka też schować w suchsze miejsce.



#1919 Grotrian0

Grotrian0
  • Użytkownik
  • 17 posts
  • SkądWarszawa

Posted 03 August 2014 - 17:06

Jak by to kosztowało 200zł więcej jak E500 to bym się nie zastanawiał ale za cenę E810 można kupić dwie a nawet trzy E500. Z leksza przesadzili. Jest jeszcze Mio i kilka innych firm które się prężnie rozwijają. Mam nadzieję że ceny spadną jak w przypadku telefonów.

A co jest jeszcze z urządzeń godnego polecenia jako alternatywa dla Edge 800 w korzystniejszej cenie?



#1920 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 03 August 2014 - 17:53

A jest coś takiego?



Reply to this topic